Revelation 1: 10 (D. Thomas)
9I John, who also am your brother, and companion in tribulation, and in the kingdom and patience of Jesus Christ, was in the isle that is called Patmos, for the word of God, and for the testimony of Jesus Christ. 10I was in the Spirit on the Lord's day, and heard behind me a great voice, as of a trumpet, 11Saying, I am Alpha and Omega, the first and the last: and, What thou seest, write in a book, and send it unto the seven churches which are in Asia; unto Ephesus, and unto Smyrna, and unto Pergamos, and unto Thyatira, and unto Sardis, and unto Philadelphia, and unto Laodicea.
9I am John, a follower together with all of you. We suffer because Jesus is our king, but he gives us the strength to endure. I was sent to Patmos Island,+ because I had preached God's message and had told about Jesus. 10On the Lord's day the Spirit took control of me, and behind me I heard a loud voice that sounded like a trumpet. 11The voice said, “Write in a book what you see. Then send it to the seven churches in Ephesus, Smyrna, Pergamum, Thyatira, Sardis, Philadelphia, and Laodicea.”+
9나 요한은 너희 형제요 예수의 환난과 나라와 참음에 동참하는 자라 하나님의 말씀과 예수의 증거를 인하여 밧모라 하는 섬에 있었더니 10주의 날에 내가 성령에 감동하여 내 뒤에서 나는 나팔소리 같은 큰 음성을 들으니 11가로되 너 보는 것을 책에 써서 에베소, 서머나, 버가모, 두아디라, 사데, 빌라델비아, 라오디게아 일곱 교회에 보내라 하시기로
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나는 주의 날, 등, 성령 안에 있었습니다. 이 이상과 실제로 이 묵시록에 기록된 거의 모든 이상에 대해 서두에 근거해야 할 세 가지 사실이 있습니다.
1. 영적입니다.
요한이 듣고 본 것으로 여기에서 보고된 것은, 그의 육신의 눈으로 보거나 그의 몸의 귀로 들은 것이 아닙니다. 그것은 순전히 영적인 시각이었다고 생각합니다. 인간이 감각의 범위에 들어오지 않는 사물을 보고 들을 수 있는 것은, 인간의 특징적인 속성들과 우수성들 중의 하나 입니다. 독수리는 예리하고 멀리 내다볼 수 있는 눈을 가지고 있고, 날개를 맑은 하늘색 지역으로 옮겨가지만, 영적인 영역은 전혀 볼 수 없습니다; 반면에 눈먼 사람과 귀먹은 사람도 놀라운 것을 보고, 놀라운 것을 들을 수 있는 능력이 있습니다. 영국의 맹인 음유시인은 밝은 세상에서 살았습니다; 그의 천재성은 그를 구름 한 점 없는 지역으로 높이 날아가게 했습니다.
이러한 영적인 비전은 자발적인 것과 비자발적인 것의 두 부류로 나뉩니다. 전자는 창조적인 천재의 산물들이고, 후자는 인간이 깊이 잠들어 있는 밤의 꿈들입니다. 영적인 비전이 반드시 환상은 아닙니다. 그것들은 종종 물리적인 것보다 더 현실적입니다; 그것들은 우리 존재의 깊숙한 곳까지 침투하여, 우리들에게 물질적 현상이 효과와 표현일 뿐인 그런 사물들에 대한 감동을 전달합니다.
2. 신뢰할만 합니다.
요한이 신체적인 외부의 눈으로 보고 외부의 귀로 들었다고 하였더라면, 그 보고를 믿을 수 없었을 것입니다. 그 대상들은 너무나 독특하고, 자연적인 모든 것과 너무 어울리지 않고, 너무 기괴하고, 매력적이지 않아서, 외부의 눈으로 그것을 봤다거나, 외부의 눈으로 들었다고 말하는 사람을, 우리는 믿을 수 없었습니다.
어떤 존재가 “발까지 내려오는 옷을 입고, 몸에 금 띠를 띠고 있었습니다. 그의 머리와 머리카락은 양털처럼 희고 눈처럼 희었습니다; 그의 눈은 불꽃 같았습니다; 그의 발은 풀무에 단련한 빛난 놋 같고; 그의 음성은 많은 물소리 같았습니다. 그리고 그의 오른손에 일곱 별이 있고: 그의 입에서는 좌우에 날선 검이 나오고: 그의 얼굴은 태양이 힘있게 비취는 것과 같았습니다( 인자 같은 이가 발에 끌리는 옷을 입고 가슴에 금띠를 띠고 14그 머리와 털의 희기가 흰 양털같고 눈 같으며 그의 눈은 불꽃 같고 15그의 발은 풀무에 단련한 빛난 주석 같고 그의 음성은 많은 물소리와 같으며 16그 오른손에 일곱 별이 있고 그 입에서 좌우에 날선 검이 나오고 그 얼굴은 해가 힘있게 비취는 것 같더라)."
육체의 눈으로 이것을 보았다고 말하는 사람을 누가 믿을 수 있겠습니까? 그러나 영적 비전으로서는 충분히 신뢰할 수 있습니다. 꿈에서는 우리에게 얼마나 기괴한 형태가 나타납니까! 우리의 영적인 눈에 얼마나 이상한 괴물이 발생합니까! 니느웨, 그리스, 인도, 이교도의 전체 영역에 걸쳐, 상상 속에서 나온 신들은, 우리 앞에 있는 인자(the Son of man)의 모습처럼 그 형태가 부자연스럽고 일관성이 없었습니다. 영적인 환상에 대한 보고서들은, 아무리 기이하다 해도, 신뢰할 만 합니다; 사람들은 그런 것들을 믿습니다.
3. 상징적입니다.
그것은 깊은 영적 의미를 가지고 있으며, 강력한 교훈을 암시하며, 영원한 실재의 그림입니다. 여기에는 어떤 위대한 진리가 상징 되어있습니까? 영원으로부터 경이로운 음성이 인간에게 다가옵니다; 영원으로부터 경이로운 인물이 인간에게 나타납니다; 영원으로부터 경이로운 감동이 인간에게 주어집니다. 메모 -
I. 영원으로부터 경이로운 음성이 인간에게 온다는 것.
"주의 날에 내가 성령에 감동되어 내 뒤에서 나팔 소리 같은 큰 음성을 들었습니다." 우리는 또한 요한에게 임한 음성이 "많은 물 소리와도 같다"고 들었습니다. 그 음성이 왔을 때 요한의 영적 상태는 주목할 만합니다. 그는 "성령 안에" 있었습니다. 이것은 도덕적 의미의 영, 즉 천국의 충성심과 헌신의 영에 있는 것보다 더 많은 어떤 것을 의미합니다. 모든 참된 사람들은 이 상태에 있습니다; 그들은 영의 인도를 받습니다. 그들은 영으로 걷습니다. 그것은 고무된 마음의 상태 있는 것이며, 바울처럼, 사람이 자신으로부터 들어 올려져, 천국으로 올라가서, 말할 수 없는 것을 보고 듣는, 일종의 황홀경에 빠져 있는 것입니다.
그는 여기에서 "주의 날"이라고 불리는 특정한 시기에 그러한 상태에 있었습니다. 도덕적 의미, 즉 생명의 경건의 의미에서, 성령 안에 있는 모든 사람들은 모든 날을 "주의 날"로 느끼고 생각합니다. 그러나 영적 황홀경과 휴거의 날들은 항상 특별합니다. 아마도 이것은 주의 첫째 날, 즉 우리 구세주가 죽은 자 가운데서 부활하신 날을 가리킵니다. 아마도 그 멋진 날의 교제는 요한의 영혼을 이 황홀한 상태로 끌어올리는 데 도움이 되었을 것입니다. 이 상태에 있을 때 요한에게 온 음성에 관해서는 두 가지 특징이 있었습니다.
1. 음성이 선명하게 표시되었습니다.
"트럼펫 소리 같은 큰 음성." 그 음성은 트럼펫 소리처럼 맑고 크고 강했습니다. 그가 듣지 않기를 원해도 귀를 닫을 수 없는 목소리였습니다; 그것의 밝게 울려 퍼지는 음성들이 그에게 울렸습니다.
2. 음성에는 풍성함이 가득했습니다.
"많은 물소리처럼." "다니엘은 옛적부터 항상 계신자의 음성을 군증의 음성으로 묘사하였습니다(Daniel 10:6, 4정월 이십 사 일에 내가 힛데겔이라 하는 큰 강가에 있었는데 5그 때에 내가 눈을 들어 바라본즉 한 사람이 세마포 옷을 입었고 허리에는 우바스 정금 띠를 띠었고 6그 몸은 황옥 같고 그 얼굴은 번갯빛 같고 그 눈은 횃불 같고 그 팔과 발은 빛난 놋과 같고 그 말소리는 무리의 소리와 같더라 7이 이상은 나 다니엘이 홀로 보았고 나와 함께한 사람들은 이 이상은 보지 못하였어도 그들이 크게 떨며 도망하여 숨었었느니라 8그러므로 나만 홀로 있어서 이 큰 이상을 볼 때에 내 몸에 힘이 빠졌고 나의 아름다운 빛이 변하여 썩은 듯하였고 나의 힘이 다 없어졌으나 9내가 그 말소리를 들었는데 그 말소리를 들을 때에 내가 얼굴을 땅에 대고 깊이 잠들었었느니라 10한 손이 있어 나를 어루만지기로 내가 떨더니 그가 내 무릎과 손 바닥이 땅에 닿게 일으키고 11내게 이르되 은총을 크게 받은 사람 다니엘아 내가 네게 이르는 말을 깨닫고 일어서라 내가 네게 보내심을 받았느니라 그가 내게 이 말을 한 후에 내가 떨며 일어서매 12그가 이르되 다니엘아 두려워하지 말라 네가 깨달으려 하여 네 하나님 앞에 스스로 겸비케 하기로 결심하던 첫 날부터 네 말이 들으신 바 되었으므로 내가 네 말로 인하여 왔느니라););
그러나 군중의 소리는 초기 히브리어 성경에서, 주님의 음성만이 억누룰 수 있는, 바다의 파도 소리에 비유되었습니다(Psalm 65:7, 6주는 주의 힘으로 산을 세우시며 권능으로 띠를 띠시며 7바다의 흉용과 물결의 요동과 만민의 훤화까지 진정하시나이다; Psalm 93:4, 3여호와여, 큰 물이 소리를 높였고 큰 물이 그 소리를 높였고 큰 물이 그 물결을 높이나이다 4높이 계신 여호와의 능력은 많은 물 소리와 바다의 큰 파도보다 위대하시니이다).
이런 이미지는 복음 전도자(성 요한)가 대지의 여러 소리가 섞인 혼란스러운 소음 중에서, 강력하고 위엄이 있는 그리스도의 음성을 묘사하기 위해 채택했습니다.
바다를 잠잠케 한 그 음성은 성 요한이 그를 꾸짖는 소리를 들은 바다의 파도처럼 들립니다. " 고대 바다의 소리와 같은 장엄하고, 충만하고, 연속적이며, 다른 모든 소리를 익사 시키는 것과 같은 다른 소리가 자연 속에 있습니까? 해안에 있는 수천 군대의 소란과 소음은 밀려오는 파도의 포효 속에서 사라집니다. 그러한 것은 영원으로부터 요한에게 온 음성이었으며, 그러한 음성은, 위대하신 아버지의 영으로부터, (인간의) 영에게 메시지를 전하며, 모든 환경, 모든 시대, 모든 사람들에게, 분명하고 충만하게 왔습니다. 비록 그 음성이 참되고, 분명하고, 충만하고, 연속적일지라도, 그것은, 요한과 같이, "성령 안에 있는" - 그 영들은 살아있고, 참되고 신성한 사람들과 함께 높여져 있는 - 사람들에게만 들립니다.
Ⅱ. 영원에서 온 경이로운 인물이 인간에게 나타난다는 것.
"인자처럼." 그리스도는 참으로 인간의 아들이셨고, 어떤 부족이나 계급의 아들이 아니라, 인류의 아들이셨고, 모든 국가적 특성, 부족의 특이성, 또는 교회에 관한 편애가 없었습니다. 여기서 두 가지를 관찰하십시오.
1. 등장 장면.
"일곱 촛대 사이에." 일곱 교회, 즉. "에베소, 서머나, 버가모, 두아디라, 사데, 필라델비아, 라오디게아"의 교회들은 여기에서 "금촛대"로 표현됩니다. 그것들은 귀중한 빛이며, 하나님의 빛을 발산하고 퍼뜨립니다. 왜 이 일곱 교회가, 고린도 교회, 데살로니가 교회 등과 같이, 이들보다 더 중요한 다른 교회들보다 여기에서 선택되고 언급되었는지는 모르겠습니다. 아마도 그것은 이들이 모든 시대와 모든 지역의 교회인 보편적인 교회를 대표하는, 모든 우수함과 결점들, 필요와 의무를 가졌기 때문일 수 있습니다. 이런 교회들 사이에서, 즉 이런 "촛대들 사이에서" 인자(Son of man)가 지금 요한에게 나타났습니다. 그리스도를 보고자 하는 사람은, 곧 거룩한 사람들의 공동체인, 진실한 교회들에서, 그분을 찾아야 합니다.
2. 외모의 특징.
설명을 강조하여 표시하십시오. 그는 "발까지 내려오는 옷을 입고 황금 띠로 허리를 둘렀습니다" - 길고 넉넉한 장엄한 권위의 옷을 입었습니다. "그의 머리와 머리털은 양털같이 희고, 눈과 같이 희었습니다." 흰머리는 부식을 의미합니까? 그것은 종종 우리와 함께 합니다. 눈 덮인 자물쇠는 강도가 감소하는 징후이자 결과입니다. 그에게는 그렇지 않습니다. 그는 “어제나, 오늘이나, 영원토록 동일하십니다”. Trench는 말하기를, "불의 최고의 강도는 흰색입니다; 불 속의 붉은색은 땅의 색이며; 그것은 불이 아직 완전히 꺼지지 않은 것을 의미하지만, 순수한 불꽃은 절대적으로 흰색입니다. 이것은, 우리가 흰색을 천국의 색과 상징으로 읽을 때마다, 기억해야 합니다."
"그의 눈은 불꽃 같았습니다." 영혼의 가장 깊은 곳까지 꿰뚫어보고, 도덕적 구별을 분별하며, 잘못에 대한 거룩한 분노로 타오르는 눈입니다. "그의 발은 풀무에 단련한 정련된 놋 같습니다." 이것은 동시에 지속되고 저항할 수 없는 힘을 나타냅니다. "그는 오른손에 일곱 별을 가지고 있었습니다." 이 일곱 별은 일곱 교회의 수석 목사를 상징하는 것으로 추정됩니다. 이상적인 목사는 의의 태양의 빛을 받아 반사하는 도덕적 별입니다.
"그의 입에서 좌우에 날선 검이 나왔다." 이것은, 다른 곳에서는, "성령의 검"이라고 불리는 빠르고 강력한, 등 진리의 말씀입니다. 그리스도께서 도덕적 싸움에서 싸워서 도덕적 승리를 거두시는 데 사용하는 칼은 강철의 검이 아니라 진리의 검입니다.
"그의 표정은 마치 해가 힘있게 비취는 것 같았습니다." "빈 무덤 곁에 있는 천사의 형상은 번개 같았습니다( Matthew 28:3, 3그 형상이 번개 같고 그 옷은 눈같이 희거늘 4수직하던 자들이 저를 무서워하여 떨며 죽은 사람과 같이 되었더라); 여기에서 주님의 표정은, 고도가 가장 높은 정오의 광채 속에서, 가리는 휘장도 없고, 안개도 없고, 그 빛을 가리는 구름도 없어서, 최고로 밝고 맑을 때의 태양에 비유됩니다."
그래서 여기에 영원으로부터 인간의 자녀들인 우리에게 나타나신 경이로우신 인물이 있습니다. 그는 "인자(the Son of man)"이고 완전히 인간이지만, 초인적인 태도와 면모를 가지고 있습니다.
그의 목소리는 "트럼펫" 처럼 맑고, 바다처럼 충만하며, 그의 왕실의 예복은 "황금 띠"를 두르고, 그의 "눈처럼 하얀 머리카락"은 빛나는 순수함을 발산하고, 그의 발은 "놋쇠" 처럼 강하고, 그의 손은 "일곱 별들"을 꼭 쥐고 있고, 그의 입은 "양날의 검"을 번쩍이며, 그의 표정은 "힘이 있는 해"와 같이 빛나고 있습니다.
이 분은 어떤 사람입니까? 여기서 상징적 표현은 다음을 의미합니다.
(1) 왕권. 그는 왕처럼 옷을 입었습니다. "발까지 내려오는 옷을 입었습니다." 그리스도는 생각, 연민, 목적, 성품에 있어 가장 참되고 최고의 의미에서 왕 같은 사람이셨습니다.
(2) 순수성. 그의 이마는 눈처럼 새하얀 곱슬머리로 둘러싸여 있었습니다. "그의 머리와 머리카락은 양털같이 하얀색이었습니다." 인류가 아는 유일한 도덕적으로 흠이 없는 사람입니다.
(3) 침투성. 그의 눈은 인간의 생각의 가장 깊은 곳을 꿰뚫었습니다; 그의 눈은 “불꽃”과 같았습니다.
(4) 견고함. 목표는 흔들리지 않았고, 융통성이 없고 무적이었습니다. "그의 발은 정련된 놋쇠 같았습니다."
(5) 지배. 그의 소유와 그의 지휘 아래 가장 밝고 순수한 지성을 가지고 있습니다. "그는 오른손에 일곱 별을 가지고 있었습니다."
(6) 승리. 그의 승리는 무혈입니다. 그는 마음을 정복합니다. 그는 존재를 죽이지 않고 저주와 잘못을 죽입니다. "그의 입에서 좌우에 날선 검이 나왔습니다."
(7) 밝기. 분노나 슬픔을 나타내는 어두운 생각은 그의 이마를 흐리게 하지 않았고, 모든 것이 밝아 보입니다. "그의 표정은 힘있게 빛나는 태양 같았습니다." 이 분은 천국이 인류에게 준 가장 큰 선물이었습니다. 그분 안에는 인간 본성의 가장 순수하고 위대한 것이 충만할 뿐만 아니라, "신적인 몸의 충만함"이 있습니다.
III. 영원으로부터 경이로운 감동이 인간에게 임한다는 것.
"그리고 내가 그를 보았을 때, 나는 그의 발에 죽은 사람처럼 엎드러졌습니다." 갑자기 격렬한 감정의 돌진이 심장을 멈추게 하고, 생명의 흐름을 멈추게 하는 것은 생리학적인 사실입니다.
요한의 감정은 어땠을까요? 놀라움이 있었습니까? 그는, 몇 년 전 감람산에서 구름이 시야를 가렸을 때 그분과 헤어졌었는데, 지금은 숭고하게 독특하며 압도적으로 위엄이 있는 형태로 나타나신, 다른 누구보다도 사랑했던, 그분을 보고 놀랐습니까? 무서웠나요? 요한은 그 놀라운 모습에 공포를 느꼈습니까? 양심의 가책이었을까요? 그 순수함의 광채가 요한으로 하여금 자기 혐오와 공포로 가득 찬 죄책감을 불러일으키게 하였습니까?
나는 모르겠어요. 아마도 이 모든 감정이 그를 잠시 육체적으로 마비시킨 몰아치는 파도와 뒤섞였을 것입니다. 이사야가, 성전에서, 높은 곳에 계신 주님을 보고 들리워졌을 때, 그는 "나에게 화가 있도다! 내가 망하였도다" 라고 외쳤습니다. 욥이 회오리 바람에서 말하는 음성을 들었을 때, “내가 티끌과 잿더미 속 에 있는 나 자신을 혐오하나이다” 라고 외쳤습니다.
그리스도께서 베드로에게 나타나셨을 때 그는 “주여 나를 떠나소서 나는 죄인이로소이다”라고 외쳤습니다. 겟세마네 동산에 있는 로마의 악당들이 그의 이마에 있는 도덕적 위엄을 보고, 그의 말을 들었을 때, 그런 감정들이 그들의 심장을 멈추게 할 것처럼 밀려와서, 그들은 "뒤로 물러나서 땅에 엎드렸습니다."
영원은 끊임없이 인간에게 엄숙한 감동들을 주고 있습니다. 대부분의 경우 그 감동들은 피상적이고 일시적이지만, 생명의 특정 시기와 조건들 속에서는 종종 설명 할 수 없을 정도로 끔찍합니다.
때때로 Eliphaz의 어떤 도덕적 공포를 느껴보지 않은 사람은 거의 없습니다. "깊은 잠에 빠졌을 때, 밤의 환상에 대한 생각으로, 두려움과 떨림이 나를 덮쳐 내 모든 뼈가 떨렸습니다."
그러나 영원으로부터 오는 감동은 그리스도의 교리와 역사와 성품에 대한 심오한 묵상으로 마음에 전달되는 것만큼 깊고 유익하지 않습니다.
그러한 감동은 모든 것을 사랑하시는 아버지께서 당신 자녀들의 도덕적 품성을 새롭게 하시고, 당신의 영원한 친교와 봉사를 위해 자녀들을 모이게 하는 수단입니다.
I was in the Spirit on the Lord's day, etc. Concerning this vision, and, indeed, nearly all the visions recorded in this Apocalypse, there are three facts to be predicated at the outset.
1. It is mental.
What is here reported as heard and seen by John was not seen by his bodily eye or heard by his bodily ear. It was, I consider, a purely mental vision. It is one of the characteristic attributes and distinctions of man that he can see and hear objects that come not within the range of his senses. Though the eagle is reported to have a keen and far-reaching eye, and has borne its pinions into the region of sunny azure, it has no glimpse of the spirit domain; whereas a man who may be even sightless and deaf has the power of seeing wonderful things and hearing wonderful things. The sightless bard of England lived in a bright world; his genius bore him aloft into regions where there was no cloud. These mental visions are of two classes - the voluntary and the involuntary. The former are the productions of creative genius, the latter are those dreams of the night when deep sleep falls on man. Mental visions are not necessarily illusions. They are often more real than those of the physical; they come further into the depths of our being, and convey to us impressions of things of which material phenomena are but the effects and expressions.
2. It is credible.
Had it been reported that John saw with the outward eye, and heard with the outward ear, the things here reported, the report could not have been believed. The objects are so unique, so incongruous with all that is natural, so grotesque, and, we may say, so monstrous and unaesthetic, that we could not believe a man who said he saw them with his outward eye or heard them with his outward ear. A Being "clothed with a garment down to the foot, and girt about the paps with a golden girdle. His head and his hairs were white like wool, as white as snow; and his eyes were as a flame of fire; and his feet like unto fine brass, as if they burned in a furnace; and his voice as the sound of many waters. And he had in his right hand seven stars: and out of his mouth went a sharp two-edged sword: and his countenance was as the sun shineth in his strength." Who could believe a man who said he beheld these with his bodily eye? But as a mental vision it is credible enough. What grotesque shapes appear to us in dreams! What strange monstrosities rise to our mental eye! The deities that arose out of the imagination of Nineveh, Greece, and India, and throughout the whole domain of heathendom, were as unnatural and incoherent in their forms as the aspects of the Son of man before us. The reports of mental visions, however extraordinary, are credible; men believe in them.
3. It is symbolic.
It has a deep spiritual meaning, it adumbrates mighty lessons, it is a picture of eternal realities. What are the great truths here symbolized? That a wonderful voice from eternity comes to man; a wonderful personage from eternity appears to man; and wonderful impressions from eternity are made upon man. Notice -
I. THAT A WONDERFUL VOICE FROM ETERNITY COMES TO MAN.
"I was in the Spirit on the Lord's day, and heard behind me a great voice, as of a trumpet." We are told also that the voice that came to John was "as the sound of many waters." The spiritual condition of John when the voice came is worthy of note. He was "in the Spirit." This means, I trow, something more than being in the spirit in a moral sense - in the spirit of heavenly loyalty and devotion. In this condition all true men are; they are led by the Spirit; they walk by the Spirit. It is being in an elevated state of mind, a kind of ecstasy in which a man is lifted out of himself, in which, like Paul, he is taken up to heaven, and sees and hears things unutterable. He was in such a condition as this at a certain period here called "the Lord's day." All men who are in the Spirit in the moral sense - in the sense of vital godliness - feel and regard all days as "the Lord's day." But the days of spiritual ecstasies and transports are ever special. Perhaps the first day of the week is here referred to - the day of our Saviour's resurrection from the dead. Probably the association of that wonderful day served to raise his soul into this ecstatic state. Concerning the voice that came to him when in this state, it was marked by two things.
1. The voice was marked by clearness.
"A great voice, as of a trumpet." The voice was clear, loud, strong, as a trumpet. It was a voice to which he could not close his ears if he wished to; its clarion notes rang into him.
2. The voice was marked by fulness.
"As the sound of many waters." "Daniel described the voice of the Ancient of Days as the voice of a multitude (Daniel 10:6, 4정월 이십 사 일에 내가 힛데겔이라 하는 큰 강가에 있었는데 5그 때에 내가 눈을 들어 바라본즉 한 사람이 세마포 옷을 입었고 허리에는 우바스 정금 띠를 띠었고 6그 몸은 황옥 같고 그 얼굴은 번갯빛 같고 그 눈은 횃불 같고 그 팔과 발은 빛난 놋과 같고 그 말소리는 무리의 소리와 같더라 7이 이상은 나 다니엘이 홀로 보았고 나와 함께한 사람들은 이 이상은 보지 못하였어도 그들이 크게 떨며 도망하여 숨었었느니라 8그러므로 나만 홀로 있어서 이 큰 이상을 볼 때에 내 몸에 힘이 빠졌고 나의 아름다운 빛이 변하여 썩은 듯하였고 나의 힘이 다 없어졌으나 9내가 그 말소리를 들었는데 그 말소리를 들을 때에 내가 얼굴을 땅에 대고 깊이 잠들었었느니라 10한 손이 있어 나를 어루만지기로 내가 떨더니 그가 내 무릎과 손 바닥이 땅에 닿게 일으키고 11내게 이르되 은총을 크게 받은 사람 다니엘아 내가 네게 이르는 말을 깨닫고 일어서라 내가 네게 보내심을 받았느니라 그가 내게 이 말을 한 후에 내가 떨며 일어서매 12그가 이르되 다니엘아 두려워하지 말라 네가 깨달으려 하여 네 하나님 앞에 스스로 겸비케 하기로 결심하던 첫 날부터 네 말이 들으신 바 되었으므로 내가 네 말로 인하여 왔느니라);
but the voice of the multitude was in earlier Hebrew writings compared to the sound of the waves of the sea, which the voice of the Lord could alone subdue (Psalm 65:7, 6주는 주의 힘으로 산을 세우시며 권능으로 띠를 띠시며 7바다의 흉용과 물결의 요동과 만민의 훤화까지 진정하시나이다; Psalm 93:4, 3여호와여, 큰 물이 소리를 높였고 큰 물이 그 소리를 높였고 큰 물이 그 물결을 높이나이다 4높이 계신 여호와의 능력은 많은 물 소리와 바다의 큰 파도보다 위대하시니이다). This image the evangelist adopts to describe the voice of Christ, strong and majestic amid the Babel sounds of earth. That voice whose word stilled the sea sounds as the waves of the sea which St. John heard him rebuke." Is there any voice in nature equal to the voice of the old ocean - majestic, full, continuous, drowning all other sounds? The clamour and the din of a thousand armies on the shore are lost amidst the roar of the incoming waves. Such was the voice that came to John from eternity, and such a voice comes to all men in every condition and in every age, clear and full, bearing messages to the soul from the great Father of spirits. True, clear, full, and continuous though that voice be, it is only heard by those who, like John, are "in the Spirit" - whose spirits are alive and elevated with the real and the Divine.
II. THAT A WONDERFUL PERSONAGE FROM ETERNITY APPEARS TO MAN.
"Like unto the Son of man." Christ was indeed the Son of man, not the son of a tribe or of a class, but the Son of humanity, free from all national peculiarities, tribal idiosyncrasies, or ecclesiastical predilections. Observe here two things.
1. The scene of the appearance.
"In the midst of the seven candlesticks." The seven Churches, viz. those of "Ephesus, Smyrna, Pergamos, Thyatira, Sardis, Philadelphia, and Laodicea," are here represented as "golden candlesticks;" they are precious lights, they bear and diffuse the light of God. Why these seven Churches are here selected and addressed rather than other Churches, of which there were several, some more important than these, such as the Church at Corinth, Thessalonica, etc., I know not. It might have been because they had in their combination all those excellences and defects, needs and duties, which together represent the universal Church, the Church of all times and lands. It was in these Churches, these "candlesticks," that the "Son of man" now appeared to John. He who would see Christ must look for him in true Churches, the communions of holy men.
2. The characteristics of the appearance.
Mark the description. He was "clothed with a garment down to the foot, and girt about the paps with a golden girdle" - a long, ample robe of regal authority. "His head and his hairs were white like wool, as white as snow." Does the white hair indicate decay? It frequently does so with us. Snowy locks are at once the sign and consequence of declining strength. Not so with him. He is "the same yesterday, and today, and forever." "Fire," says Trench, "at its highest intensity is white; the red in fire is of the earth, earthy; it implies something which the fire has not yet thoroughly subdued, while the pure flame is absolutely white. This must be kept in mind whenever we read of white as the colour and livery of heaven." "His eyes were as a flame of fire" - eyes that penetrate into the deepest depth of the soul, discern moral distinctions, and burn with a holy indignation at the wrong. "His feet like unto fine brass, as if they burned in a furnace." This indicates strength at once enduring and resistless. "He had in his right hand seven stars." These seven stars represent, it is supposed, the chief pastors of the seven Churches. An ideal pastor is a moral star, catching and reflecting the light of the Sun of Righteousness. "Out of his mouth went [proceeded] a sharp two-edged sword." This is the Word of the truth, elsewhere called the "sword of the Spirit," quick and powerful, etc. The sword by which Christ fights his moral battles and wins his moral conquests is not the sword of steel, but the sword of truth. "His countenance was as the sun shineth in his strength." "Of the angel by the vacant tomb it is said his countenance was like lightning (Matthew 28:3, 3그 형상이 번개 같고 그 옷은 눈같이 희거늘 4수직하던 자들이 저를 무서워하여 떨며 죽은 사람과 같이 되었더라 ); here the countenance of the Lord is compared to the sun at its brightest and clearest, in the splendour of the highest noon, no veil, no mist, no cloud obscuring its brightness." Here, then, is the wonderful Personage which has appeared to us, the children of men, from eternity. Though he is "the Son of man," thoroughly human, he has an attitude and aspect that are superhuman. His voice clear as a "trumpet" and full as an ocean, his regal robes girt with a "golden girdle," his "hair white as snow," radiating effulgent purity, his feet strong as "brass," his hand clasping "seven stars," his mouth flashing out a "two-edged sword" and his countenance luminous as the "sun in his strength." What manner of man is this? The symbolical representation here indicates:
(1) Royalty. He is robed as a king - "clothed with a garment down to the foot." Christ was a royal Man in the truest and highest sense - royal in thought, sympathy, aim, character.
(2) Purity. His brow encircled with locks white as snow. "His head and his hairs were white like wool." The only morally spotless man the race has ever known.
(3) Penetration. His eyes pierced into the deepest depths of human thought; they were "as a flame of fire."
(4) Firmness. There was no vacillation of purpose, but inflexible and invincible. "His feet like unto fine brass."
(5) Dominion. Having the brightest and purest intelligences in his possession and at his command. "He had in his right hand seven stars."
(6) Victory. His victories are bloodless. He conquers mind; he slays not existence, but its curses and its wrongs. "Out of his mouth went a sharp two-edged sword."
(7) Brightness. No dark thoughts clouding his brow, indicating anger or sadness, but bright looks withal. "His countenance was as the sun shineth in his strength." This Man was the greatest gift of Heaven to the race. In him dwelleth not only all the fulness of what is purest and grandest in human nature, but all "the fulness of the Godhead bodily."
III. THAT A WONDERFUL IMPRESSION FROM ETERNITY IS MADE UPON MAN.
"And when I saw him, I fell at his feet as [one] dead." It is a physiological fact that a sudden rush of strong emotions will stop the heart and arrest the current of life in its flow. What were John's emotions? Was there amazement? Was he amazed at seeing One whom he loved above all others, and with whom he had parted, some few years before, on the Mount of Olives, when a cloud received him out of sight, now in form sublimely unique and overwhelmingly majestic? Was it dread? Was he terror struck at the marvellous apparition? Was it remorse? Did the effulgence of its purity quicken within him such a sense of guilt as filled him with self loathing and horror? I know not. Perhaps all these emotions blended in a tidal rush that physically paralyzed him for a while. When Isaiah, in the temple, saw the Lord on high and lifted up, he exclaimed, "Woe is me! for I am undone." When Job heard the voice speaking out of the whirlwind, he exclaimed, "I abhor myself in dust and ashes." When Christ appeared to Peter, he cried out, "Depart from me; for I am a sinful man, O Lord." When the Roman ruffians, in the garden of Gethsemane, saw the moral majesty on his brow, and heard his words, such emotions rushed up within them as stopped their hearts, and they "went backward and fell to the ground." Eternity is constantly making solemn impressions upon man. In most cases, perhaps, the impressions are superficial and fugitive, but frequently in certain seasons and conditions of life they are terrible beyond description. There are but few men who have not felt at times something of the moral terrors of Eliphaz: "In thoughts from the visions of the night, when deep sleep falleth on men, fear came upon me, and trembling, which made all my bones to shake." No impressions, however, from eternity are so deep and salutary as those conveyed to the heart by profound meditations on the doctrines, the history, and the character of Christ. Such impressions are the means by which the all-loving Father renews the moral character of his children and makes them meet for his everlasting fellowship and service.
- D. Thomas
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