Revelation 2:1 (S. Conway)
1Unto the angel of the church of Ephesus write; These things saith he that holdeth the seven stars in his right hand, who walketh in the midst of the seven golden candlesticks;
1This is what you must write to the angel of the church in Ephesus:
I am the one who holds the seven stars in my right hand, and I walk among the seven gold lampstands. Listen to what I say.
1에베소 교회의 사자에게 편지하기를 오른손에 일곱 별을 붙잡고 일곱 금촛대 사이에 다니시는 이가 가라사대
12:1/13:1/14:1/15:1/16:1/17:1/18:1/19:1/20:1/21:1/22:1]
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금 촛대들을 들고 있는 그분. 우리는, 교회에 보내는 이 편지들 중 첫 번째 편지의 문턱에서 잠시 멈춰, 별들과 금 촛대들의 숭고한 상징들, 그리고 주님의 오른손에 있는 별들, 그리고 그분이 금 촛대 사이를 걸어 다닌다는 것에 깔려있는 진리들에 대해, 전에 없이, 깊이 생각해 볼 수 있습니다.여기에서 뿐만 아니라, 이 편지 전체에 걸쳐서, "귀 있는 자는 들을지어다."라고 말합니다.
I. 별.
주님께서 친히 이들이 누구를 나타내는지 우리에게 말씀하셨습니다 - 교회의 천사들; 그리고 이전 강론에서 우리는 이 천사들을 여러 교회의 수석 목사로 이해하는 이유를 설명했습니다. “만약 각 교회에 천사가 있어서, 그 천사가 요한이 전한 편지를 받고, 책망과 권면의 말씀을 받아들이고, 죄를 지어 회개할 수 있고, 핍박을 받아 죽을 수 있고, 이단에 빠져 고난을 통해 온전하게 될 수 있는 자라면, 그것은 내가 보기에는 초인적인 존재가 문제라는 심하고 불필요한 가설인 것 같습니다.
더욱이, "천사(angel)"라는 이름은, 하나님의 즉각적인 임재 안에 거하는 이 숭고한 존재들에게 적용될 때, 그들의 본성을 나타내는 것이 아니라, 단지 그 단어가 의미하는 "사자(messenger)"의 직분과 기능만을 설명할 뿐입니다. 그래서 기독교 목사에게 가장 어울리는 이름이 아닐까요? 그는 혼자가 아니라 그가 인도하는 교회를 대표하며, 그 교회의 성격과 상태에 대해 큰 책임을 집니다; 그러나 그도, 엄밀히 말해서, 그 교인들에 대한 사자(messenger)이거나, 천사(angel)이어야 합니다. 왜냐하면 교인들에게서 하나님에게로, 또 하나님에게서 교인들에게로, 가는 것이 목사의 의무가 아니겠습니까?
목사가 이런 것을 실패한다면 화가 있을 것입니다! 존경하는 사무엘은 "내가 여러분들을 위하여 주께 기도하기를 쉬는 죄를 범하지 아니하리이다"라고 말했습니다(삼상 12:23, 23나는 너희를 위하여 기도하기를 쉬는 죄를 여호와 앞에 결단코 범치 아니하고 선하고 의로운 도로 너희를 가르칠 것인즉 24너희는 여호와께서 너희를 위하여 행하신 그 큰 일을 생각하여 오직 그를 경외하며 너희의 마음을 다하여 진실히 섬기라!).
그리고 하나님께서는 이제 어떤 목회자라도 주님과 자신의 영혼, 그리고 자신에게 맡겨진 영혼들을 위해 기도하기를 중단함으로써 죄를 짓는 것을 금하고 있습니다. 은혜의 보좌로 이끄는 길이 목회자에게서 나와야 하며, 그는 교인들의 죄와 슬픔, 염려와 필요를 주님께 가지고 와야 하며, 주님 앞에 그들의 사자(messenger)와 대표자로서 간구해야 합니다.
그리고 그는 하나님에게서 부터 교인들에게로 와야 합니다. 목회자가 먼저 하나님과 함께 있지 않고, 교인들과 자신의 일에 나온다면, 그가 강단이나 목회 사역에 들어갈 때 그것은 병든 것입니다. 그렇습니다, 목회자들은, 그들의 직무가 교인들과 하나님 사이를 오가는 것이라는 점에서, "천사"이거나 또는 "천사"여야 합니다. 그러나 그들은 왜 "별"이라고 불립니까? 명확한 것은 언급되지 않았습니다. 우리는 추측하고 제안할 수 있을 뿐입니다. 별:
1. 명예, 존엄, 권위, 규칙의 상징입니다.
"별 하나가 야곱에게서 나올 것이다"라고 되어 있습니다. 그리고 이것은 추가된 평행 문장으로 설명됩니다. "하나의 왕권이 이스라엘에서 일어나리라"(민수기 24:17). 그리고 상징적으로 별들이 언급되는 곳이면, 어디에서나 존엄성과 권위에 대한 생각은 거의 필요하지 않습니다. 주님은 모든 사람에게 알리기 위해, 이런 상징을 사랑스럽게 사용하셨습니다.
그분의 신실한 목회자들이 가난함과 비천함 때문에, 세상이 비열하다고 생각하는 것처럼, 세상에서 아무리 경멸을 당할지라도, 그럼에도 불구하고, 주님의 존중으로 목회자들은, 별들과 같이, 높이 평가됩니다.
이제 만약에 어떤 목사가 이 위엄있는 상징성을 근거로, 모든 형태의 존경과 복종을 요구하고, 그것을 통해서, 대신, 자신이 경멸과 무시만 받는다는 사실을 알게 된다면, 그는 자신 외에는 누구도 탓해서는 안됩니다.
목회자가 존경을 구하면, 그는 그것을 얻지 못할 것입니다; 그러나 목회자가 그것을 받을 자격이 있다면, 그는 그것을 너무 많이 받을 것입니다. 목회 사역의 명예와 권위는 자발적으로 주어져야 합니다; 그것은 다른 방법으로는 가질 수 없습니다. 그러나 이 상징성은 또한 다음을 말합니다.
2. 목사의 의무에 대하여.
(1) 그는 별들이 밤에 빛을 비추는 것과 같이, 사람들의 어둠(무지, 슬픔, 죄에 대한 어두움)을 밝혀야 합니다;
(2) 정의로움의 태양의 빛을 반사해야 합니다. 자신의 빛이 아니라, (하나님의 빛에 의한) 반사광으로 다른 사람들을 계몽해야 합니다.
(3) 그는 하나님께 대한 순종과, 하나님께 드리는 경건한 봉사에서, 정해진 진로를 지켜야 합니다. "방황하는 별들"은 하나님에게서 추방됩니다. 사람들은 하나님의 종을 어디서 찾을 수 있는지 항상 알아야 합니다; 그는 자신의 궤도 - 즉 하나님의 거룩한 길을 - 결코 떠나서는 안됩니다.
(4) 그는 세상 위에 있어야 합니다 - 그의 대화는 천국에서 하는 것과 같아야 합니다. 그의 시민권은 거기에 있습니다.
(5) 그는, 밤에 잠든 사람, 여행자, 항해자에게 별들, 그리고 베들레헴의 별처럼, 인간의 영혼들을 위한 확실한 안내자가 되어야 합니다. 그는 항상 사람들을 그리스도께로 인도해야 합니다.
(6) 그리고 상징들에서 우리가 의미하는 것으로 옮겨갈 때, 우리는 목사와 교회가 서로 매우 유사하다는 것을 발견합니다. "성직자처럼, 사람처럼"은 사실이지만 "사람처럼, 성직자처럼"도 마찬가지입니다. 이런 목사가 되어야 하지만, 천사나 별과 같지 않은 목사는, 그의 불성실함으로 인해, 그가 관리하도록 임명된 등불의 빛을 흐리게 하거나 어둡게 할 수 있습니다. 회중, 교회, 본당이, 기도하지 않는 목사의 영향력 아래에서, 얼마나 깊이 떨어지지 않을 수 있겠습니까!
그리고, 다른 한편으로, "첫사랑"의 모든 열정을 가지고 신성한 사무실에 오는 목사는, 하나님에 대한 차갑고 얼어붙은 분위기와, 자신의 주변에서 발견하는 그의 이유로 인해서, 점차적으로 차가운 사람들의 위치로 끌려가서, 심지어 그들과 같아 질 수가 있습니다. 아! 여호와께서 오른손에 별을 붙들고, 금 촛대 사이를 다니지 아니하시면, 그 어떤 목사라도 무엇을 할 수 있을까요?
Ⅱ. 램프.
우리는 이 단어(램프)가 모든 면에서 "촛대"보다 더 적합한 것으로 생각합니다. 촛대는, 단순히 현대적이고 값싼 가구일 뿐만 아니라, 성전이나 성막에서 사용된 적이 없으며, 여기에서 의도한 성스럽고 고귀한 아이디어 외에는 아무 것도 제공하지 않습니다. 우리는 이 황금 램프들이 교회를 의미한다는 것을 압니다. 그러나 그들은 왜 그렇게 불렸습니까? 이유가 없는 것은 아니지만, 우리는 확신할 수 있습니다.
1. 램프는 빛을 발해야 합니다.
그것이 램프의 기능입니다. 그들은 "자신을 위해 켜진 것이 아니라, 자신의 용도를 위해 켜졌습니다." 이 램프의 상징은 그리스도의 백성의 성품과 행동, 그것이 무엇인지 또는 어떠해야 하는지 말하기 위해 끊임없이 사용됩니다. 빛나고, 환호하고, 침묵하고, 침투하고, 자비롭고, 드러내고, 그 원천을 밖으로 나타내지만, 그 자체는 아닙니다. 우리는 태양을 볼 수 있지만, 태양에서 나오는 광선은 보지 못합니다. 그러므로 사람들은, 우리의 빛을 보고, 우리가 아니라 하나님께 영광을 돌려야 합니다. 교회도 그래야 합니다.
2. 램프의 빛은 자체의 것이 아닙니다.
램프는 켜지고 (연료를) 공급받아야 합니다. 스가랴는 큰 성전 램프와 그 옆에 있는 두 감람나무를 보는 환상에서, 이런 진리를 보았습니다. 그 감람나무로 부터, 금관을 통해, (램프에 필요한) 기름이 계속해서 공급되었습니다. 그리스도께서는 모든 램프를 밝히시며, 세례 요한처럼 우리도 타오르고 빛나는 램프입니다 - 빛이 아니라, 램프입니다;
그리스도는 빛을 주시는 분이십니다. - 주님이 그러하셨듯이, 우리도 빛이라면, 그것은 "우리가 주님 안에 있는 빛"이기 때문입니다. 그리고 성령님은 그 빛의 (연료)를 공급하십니다. 그것이 스가랴의 환상의 의미였습니다. "힘으로도 되지 않고, 능력으로도 되지 아니하고, 오직 내 영에 의해서만 된다, 라고 만군의 주가 말하노라" - 이것이 스가랴의 환상에 대한 추가적인 설명입니다.
따라서 이 황금 램프의 빛은 램프 자체의 것이 아닙니다; 램프는 처음에 빛을 나타내지도 않고, 후에 그것을 유지하지도 않습니다. 그러므로 그리스도와 하나님의 영은 교회가 (발하는) 빛의 원천입니다.
3. 그 램프의 빛은 헌신된 빛입니다.
각 램프에는 하나의 불타는 빛이 있지만, 그것은 교회의 각 구성원의 결합된 조명으로 구성됩니다. 주어진 교회의 특성이 각 성도가 공급하는 다양한 영적인 힘의 결과인 것처럼, 램프의 빛은 각 개인에게 있는 빛의 결합된 효과입니다. "교회는 단순히 수많은 분리된 빛이 아니라, 개별적인 빛들이 하나의 거대한 구형의 밝기로 합쳐져야 합니다."
4. 그것은 봉헌된 빛이어야 합니다.
고대 장막과 성전에서 하나님의 즉각적인 섬김에 사용되는 모든 것은 금으로 만들어졌습니다. 금은 그릇이나 도구, 또는 그것이 무엇이든, 섬김에 사용하는 것은 하나님을 위한 것이며, 그분께 바쳐진 것임을 보여 주었습니다. 그래서 램프를 구성하는 금은 이런 진리를 나타냅니다. 교회는 하나님과 그분의 섬김과 그분의 영광을 위한 것입니다. 모든 교회가 이 점에 유의하기를 바랍니다!
III. 주님.
별과 램프와 주님은 어떤 관계입니까? 다음의 것이 아닙니까?
1. 소유자?
그분은 강한 오른손에 별을 쥐고 있습니다. 그 별들은 그분의 것입니다. 그분은 자기 집의 소유물 가운데를 다니는 것처럼 금 램프들 사이를 걷습니다.
2. 보호자?
누가 그분의 손에서 별을 빼내고, 그분의 축복받은 손을 느슨하게 할 수 있겠습니까? 그분이 금 램프들 사이를 계속해서 다닐 동안, 누가 그 램프들 가운데 하나를 손으로 만지면서, 그것을 상하게 하거나 다치게 할 수 있겠습니까?
3. 탐색자?
별들과 램프들은 항상 그분의 눈(감시) 아래에 있습니다. 그분은 각 사람에게 "나는 네 행위를 안다"라고 말씀하십니다.
4. 폐기?
우리는 그분의 손과 능력 안에 있으며, 그분이 원하시는 대로 처리할 수 있습니다. 우리는 그분의 손에 있고 그분의 뜻대로 처리되어야 합니다. 그분 외에 다른 사람은 없지만, 그분은 별을 잡고 있는 손아귀를 풀 수 있고, 램프를 그 자리에서 제거할 수 있습니다. 그분이 이런 끔찍한 필요성이 발생하는 것을 금하시기를 바랍니다. 왜냐하면 그때 별과 램프들의 빛이 모두 꺼지고, 어둠의 흑암이 영원히 그 일부가 될 것이기 때문입니다!
5. 이 모든 것(1-4절) 그분은 영원하십니다.
“볼지어다, 내가 세상 끝날까지 너희와 항상 함께 있으리라.” 이것은 초대교회뿐만 아니라 모든 시대의 교회를 위한 가장 확실한 진실입니다. 오늘날 모든 신실한 목회자는 "나는 나의 주님의 것이니; 그분이 나를 그분의 오른손에 붙드신다"라고 스스로에게 말할 수 있습니다. 그리고 그리스도의 모든 교회는, 믿음으로, 오늘날 그분이 - 격려하고, 축복하고, 회복하고, 높이고, 꾸짖고, 강화하고, 생기를 불어넣고, 위로하고, 구원하시며 - 금 램프들 가운데에서 걸어가는 것을 볼 수 있습니다.
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He that holdeth... golden candlesticks. We may well pause on the threshold of the first of these letters to the Churches to consider, as we have not done before, the truths that underlie the sublime symbols of the stars and the lamps of gold and the holding of the stars in the Lord's right hand, and his walking in the midst of the lamps of gold. Here, as well as throughout these letters, "He that hath an ear, let him hear."
I. THE STARS.
The Lord himself has told us whom these represent - the angels of the Churches; and in a previous homily we have given reasons for understanding these angels as the chief pastors of the several Churches. "If each Church had its angel, who had a letter addressed to him, who is spoken to in words of rebuke and exhortation, who could sin and repent, who could be persecuted and die, who could fall into heresies and be perfected by suffering, it seems to me a violent and unnecessary hypothesis that a superhuman being is in question."
Furthermore, the name "angel," when applied to these august beings who dwell in the immediate presence of God, does by no means set forth their nature, but only their office and function of "messenger," which is what the word means. And is it not a most appropriate name for a Christian pastor? Not alone does he represent the Church over which he presides, and is largely responsible for its character and condition; but also he is, or should be, strictly speaking, their messenger, their angel. For is it not his bounden duty to go from them to God, and from God to them? Woe betide him if he fail herein! "God forbid," said the venerable Samuel, "that I should sin against the Lord in ceasing to pray for you" (1 Samuel 12:23).
And God forbid that any pastor now should sin against the Lord and his own soul and the souls committed to his charge by ceasing to pray for them. The path to the throne of grace should be a beaten track by him, and he should carry to their Lord their sins and sorrows, their cares and wants, and plead them as his people's messengers and representative before the Lord. And he should come from God to them. It is ill when he goes into his pulpit or pastoral work if he has not first been with God, and come from him to his people and his work. Yes, pastors are, or should be, "angels," in that their office is to go to and fro between their people and God as his messengers and theirs. But wherefore are they called "stars"? We are not distinctly told; we can only conjecture and suggest. Stars:
1. Are symbols of honour, dignity, authority, rule.
"A star," it is said, "shall come out of Jacob;" and this is explained by the added parallel sentence, "and a sceptre shall arise out of Israel" (Numbers 24:17). And wherever stars are symbolically spoken of, this idea of dignity and authority is seldom wanting. The Lord lovingly appoints this symbol that he might let all men know, however much his faithful pastors might be despised by the world for their poverty and manifold meanness, as the world counts meanness, nevertheless in his esteem they rank high, they are as stars. Now, if any pastor, on the strength of this august symbol, should demand all manner of deference and submission, and find that instead thereof he gets only contempt and disregard, let him not blame anybody but himself. If he demand deference, he will not get it; but if he deserve it, he will be likely to get too much of it. The honour and authority of the ministry must be such as is spontaneously given; it can be had in no other way. But this symbol tells also:
2. Of the pastor's duty.
(1) He is to lighten the darkness of men, as the stars were to give light by night; the darkness of ignorance, of sorrow, of sin.
(2) He is to reflect the light of the Sun of Righteousness. Not by his own light, but by light reflected, is he to enlighten others.
(3) He is to keep his appointed course, in obedient, reverent service rendered unto God. "Wandering stars" are outcast from God. Men should ever know where to find the minister of God; his orbit - the holy ways of God - he should never quit.
(4) He should be above the world - his conversation in heaven, his citizenship there.
(5) He should be a sure guide for men's souls, as are the stars to the benighted, the traveller, the mariner; and, like the star of Bethlehem, he should ever guide men to Christ.
(6) And passing from the symbols to that which is meant, we find that pastors and Churches will very much resemble each other. "Like priest, like people," is true, but so is "Like people, like priest." A minister who, though he should be, is yet not as an angel, nor as a star, may, by his faithlessness, dim and darken, if not destroy, the light of the lamp he was appointed to tend. A congregation, a Church, a parish, - to what depths may it not fall under the influence of a prayerless pastor! And, on the other hand, one who comes to the sacred office in all the ardour of his "first love" may, by the chill freezing atmosphere in regard to God and his cause which he finds around him, be gradually dragged down to their level, and become even as they. Ah! what would any do were it not that the Lord holds the stars in his right hand, and walketh amidst the lamps of gold?
II. THE LAMP.
We regard this word as every way more congruous than "candlestick." Candlesticks are not only a modern and mean article of furniture, but they were never used in the temple or tabernacle at all, and they suggest anything but the sacred and elevated idea that is here intended. We know that by these golden lamps the Churches are meant. But why are they thus called? Not without reason, we may be sure.
1. The lamps are to give light.
That is their function. They are "lit not for themselves, but for their uses." Continually is this emblem made use of to tell of the character and conduct of Christ's people, what it is or should be. Radiant, cheering, silent, penetrating, beneficent, revealing, manifesting its source, but not itself. We see the sun, but not the rays which stream from it. So men are to see our light, but to glorify not us, but God. Such should the Churches be.
2. Their light is not their own.
The lamp must be lit and fed. In vision Zechariah saw this truth set forth when he beheld the great temple lamp, and by the side of it the two olive trees, from which, through golden pipes, the sustaining oil was continually supplied. Christ lights every one of these lamps, and if, like John the Baptist, we are a burning and shining lamp - lamp, not light; Christ is the Light giver - and if, as he was, we are light, it is because "we are light in the Lord." And the Holy Spirit nurtures the light. That was the meaning of Zechariah's vision. "Not by might, nor by power, but by my Spirit, saith the Lord of hosts" - such is the added explanation of the vision. Thus the light of these lamps of gold is not their own; they neither impart it at the first nor sustain it afterwards. Christ and the Spirit of God are the sources of the Church's light.
3. Their light is committed light.
Each lamp has one burning light, but that one is made up of the combined illumination of every member of the Church. Just as the character of any given Church is the resultant of the varied spiritual forces that each member supplies, so the light of its lamp is the combined effect of the light in each individual. "A Church is not to be merely a multitude of separate points of brilliancy, but the separate points are to coalesce into one great-orbed brightness."
4. It is to be consecrated light.
All in the ancient tabernacle and temple that was used in the immediate service of God was to be of gold. The gold showed that the service of the vessel, or instrument, or whatever it was, was for God, dedicated and due to him. And this truth the gold of which the lamps are formed sets forth. Churches are for God, for his service and glory. May all Churches heed this!
III. THE LORD.
What is the relation between the stars, the lamps, and the Lord? Is it not that of:
1. Owner?
He holds the stars in his strong right hand. They are his. He walks amid the lamps of gold as amid the possessions of his own house.
2. Protector?
Who shall pluck the stars from his hand, or loosen his blessed hold? Who shall touch one of those lamps to hurt or harm it whilst he walks continually in their midst?
3. Searcher?
The stars and the lamps are ever beneath his eye. He says to each one, "I know thy works."
4. Disposer?
We are in his hand and power, to be dealt with as he wills. Though none other but he, yet he can unloose the grasp in which the stars are held, and can remove the lamp out of its place. May he forbid that this awful necessity should ever arise, for then the light of stars and lamps alike are quenched, and the blackness of darkness forever is their portion! And:
5. All this (vers. 1-4) he is evermore.
"Lo, I am with you alway, even unto the end of the world." Not for the primitive Church alone, but for the Church of all ages, is this most surely true. Today may every faithful pastor say to himself, "I am my Lord's; he holds me in his right hand." And every Church of Christ may by faith behold him walking today - to cheer, to bless, to restore, to uplift, to chide, to strengthen, to quicken, to console, to save - amid the lamps of gold.
S. Conway
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