Songs 4:6

 Songs 4:6

6Until the day break, and the shadows flee away, I will get me to the mountain of myrrh, and to the hill of frankincense.

6I will hasten to those hills

sprinkled with sweet perfume

and stay there till sunrise.

6날이 기울고 그림자가 갈 때에 내가 몰약 산과 유향의 작은 산으로 가리라



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날이 기울기까지 등

I. 이것은 현재의 삶을 의미합니다.

그 단어가 날이 기울 때까지, 아니면, 날이 끝날 때까지, 의 시간을 말하는지는 중요하지 않습니다. 전자의 경우, 그는 밤이 새도록 몰약, 등의, 산에 있을 것임을 의미합니다. 그러나 후자의 경우, 그는 날이 끝날 때까지 거기에 있을 것임을 의미합니다. 이것은 중요하지 않습니다. 현재의 삶은 밤이나 낮에 비유 될 수 있기 때문입니다. 

(현재의 삶이) 만약 밤이라면, 밤 시간은 인간이 살아가는 동안 어둠을 암시합니다. 

  • 지식에 관해서 : "우리는 유리를 통해 어둡게 본다." 
  • 행복에 관해서 : "인간은 문제를 일으키기 위해 태어났다." 
  • 생명의 사용에 관하여 : 인간들은 어둠 속에서 걷는 것을 선택한다. 

땅은 어둠과 죽음의 그림자 가운데에 있습니다. 그 땅에 사는 사람들은 선지자가 말하는 깊은 영적인 어둠속에 있기 때문입니다.

(현재의 삶이만약 낮이라면, 노고의 시간으로서, 부지런히 일하는 계절로서, 인간들의 바쁜 일을 처리하는 기간으로서 - 이것이 계속되는 한 우리의 삶도 그렇습니다. 어떤 해석도, 모두 현재의 삶을 의미합니다.


II. 이 생애 동안 우리가 그리스도를 찾을 수있는 곳.

"몰약의 산" 등에서. 이것은 천국을 뜻하는 것이 아닙니다, 우리는 천국으로 올라갈 수 없기 때문입니다; 여기에 언급 된 장소는, 분명히 접근 가능한 장소입니다. 그러므로 우리는 "몰약의 산" 등이 교회를 의미한다고 봅니다 (참조, 이사야 2 : 2 말일에 여호와의 전의 산이 모든 산 꼭대기에 굳게 설 것이요 모든 작은 산 위에 뛰어나리니 만방이 그리로 모여들 것이라). 

그리고 교회를 언덕이나 산에 비유하는 것은 성경의 다른 곳에 많이 소개되어 있습니다 (시편 68:15, 16; 바산의 산은 하나님의 산임이여 바산의 산은 높은 산이로다 16너희 높은 산들아, 어찌하여 하나님이 거하시려 하는 산을 시기하여 보느뇨 진실로 여호와께서 이 산에 영영히 거하시리로다;시편 87 : 1-3 그 기지가 성산에 있음이여 2여호와께서 야곱의 모든 거처보다 시온의 문들을 사랑하시는도다 3하나님의 성이여, 너를 가리켜 영광스럽다 말하는도다). 

어떤 사람들은 기도의 장소, 은혜의 보좌를 의미한다고 생각했습니다. 그렇기도 합니다만 그 이상이 포함되어 있습니다. 그것(기도의 장소)은 그리스도의 교회보다 적지 않습니다. 여기에서 사용된 유사성은 충분히 근거가 있습니다. 교회는 산과 같습니다.

1. 높이에 대하여. 

교회는 세상 위에 있어야 합니다. 따라서 이 땅과 다른 땅을 장식하는 웅장한 교회들에서, 신성한 구조의 탑들은 그 주변에 모여있는 모든 주거지보다 훨씬 높이 있습니다. 이것이 바로 이 진리를 상징합니다. 우리 주님은 "너희는 언덕 위에 세워진 도시와 같다."라고 말씀하셨습니다.

2. 가시성에 대하여. 

"숨길 수없는 것." 선함은 언제나 자신을 배신합니다; 주님에게서 온 선함처럼,  "그분은 (선함을) 숨길 수 없었습니다." 가시성은 성격이 아닌 다른 것으로 구성이 됩니까? 교회는 모든 것이 선한 기업이 아닙니까?

3. 그 위엄에 대하여. 

이곳 지상에서 하나님의 대리자입니다. 그것에 의해 "왕들이 통치하고, 왕자들이 정의를 선언한다." 왕들은 돌보는 아버지들이었고, 여왕들은 돌보는 어머니들이었다 (참조, 이사야 60 장).

4. 그 부동성에 대하여. (마태복음 16:18 또 내가 네게 이르노니 너는 베드로라 내가 이 반석 위에 내 교회를 세우리니 음부의 권세가 이기지 못하리라

"지옥의 문이 그것을 이기지 못할 것입니다." 우리 주님은 말씀하셨습니다. 그리고 여기에 바로 오늘입니다. 오늘 한 것보다 더 계속될 것 같지 않았습니다.

5. 그것의 결실에 대하여. 

언급한 산과 언덕들은 단순히 바위가 많고 돌이 많고 메마른 것이 아니라, 풍족하고 열매가 많으며, 그 측면은 고귀한 나무들로 덮여 있습니다. "주님의 집에 심겨진 나무들" 등

6. 즐거움에 대하여. 

몰약과 유향은 그 나무의 산물이며, 그곳에 거주하거나 다가오는 사람에게 모든 곳을 향기롭고, 귀하며, 기쁨으로 가득 차게 만듭니다 (참조 : "주님은 시온의 문을 더 사랑하시다"등). 

그리스도는 그곳에 있는 것을 좋아하고 그의 백성들은 그곳에서 그분을 만나기를 좋아합니다. 이곳은 받아 들여진 기도, 거룩한 친교, 경배, 다양한 영적인 도움을 주는 장소이기 때문입니다. 

그리고 거기에서 그리스도를 찾을 수 있습니다. 그분은, 그분의 말씀에 따라서, 눈에 보이지는 않지만, 실제로 존재하시고, 그분의 은혜로운 능력안에 있습니다. 무수히 많은 사람들이 이것을 증명합니다. 따라서-


III. 거기에서 그를 찾아야합니다. 

이 구절은 이런 효과에 대한 제안인 것 같습니다. 교회의 집회, 친교, 교제를 저버리는 것은 큰 손실을 입는 것입니다. 어떤 사람들은 "우리는 집에서 기도 할 수 있습니다"라고 말합니다. 그들이 기도를 위해서 집에 있어야 할 때, 의심할 여지없이 그들은 기도 할 수 있습니다. 그러나 그들이 기도가 필요하지 않을 때, 많은 사람들이 역시 그렇게 기도할 것이라는 것은 의문입니다.

그분의 교회에서, 주님을 찾는 사람들에 의해, 또 산으로 데려가는 사람들에 의해, 얻게 되는 도움의 보물 창고를 생각할 때, 그분이 있는 곳에서, 우리는, 심지어 우리가 비난하는 동안에도, 전혀 거기에 도달하지 못하는 사람들을 불쌍히 여깁니다.



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Until the day break, etc.

I. BY THIS IS MEANT THE PRESENT LIFE. It does not matter whether the words be taken as telling of the time until the day break or until the day close. In the former case, the speaker would mean that all the night long he would be on the mountains of myrrh, etc.; but in the latter, he would mean that until the day were done he would be there. It matters not, for the present life may be likened to either night or day. 

If to the night, then night time is meant to suggest the darkness in which men live. As to knowledge: "We see through a glass, darkly." As to happiness: "Man is born to trouble." As to the use of life: men choose to walk in darkness. The land sits "in darkness and in the shadow of death," because they who dwell in such land are in that deep spiritual darkness of which the prophet tells.

If to the day, then as the time for toil, the season for diligent work, the period during which the busy affairs of men are transacted - such is our life so long as it continues. On either interpretation the present life is meant.

II. THE PLACE WHERE DURING THIS LIFE WE MAY FIND CHRIST. On "the mountains of myrrh," etc. By this is meant, not heaven, for we cannot ascend into heaven; and the place told of here is evidently a place accessible. Therefore we take the "mountains of myrrh," etc., to mean the Church (cf. Isaiah 2:2). And there are many other Scriptures in which the Church is likened to hills or mountains (Psalm 68:15, 16; Psalm 87:1-3, etc.). Some have thought that the throne of grace, the place of prayer, is meant - and so it is; but more than that is included. Nothing less than the Church of Christ. And the similitude employed here is just. For the Church is as a mountain.


1. For elevation. The Church should be above the world. Hence, in the magnificent ministers which adorn this and other lands, the sacred fabric towers in lordly height far above all the dwellings that cluster around it. It symbolizes this very truth. Our Lord said, "Ye are a city set on a hill."

2. For visibility. "Which cannot be hid." Goodness ever betrays itself; like him from whom it comes, and of whom it was said, "He could not be hid." Does the visibility consist in anything else but character? Is not the Church the company of all the good?

3. For its majesty. It is God's vicegerent here on earth. By it "kings rule, and princes decree justice." Kings were its nursing fathers and queens its nursing mothers (cf. Isaiah 60).

4. For its immovability. (Matthew 16:18 ) "The gates of hell shall not prevail against it," said our Lord. And here it is today, and it never seemed more likely to continue than it does today.

5. For its fruitfulness. The mountains and hills told of are not mere rocky heights, stony and barren, but rich and fruitful, their sides covered with noblest trees. "They that be planted in the house of the Lord," etc.

6. For its delightfulness. Myrrh and frankincense are the product of its trees, and make the whole place fragrant, precious, full of delight to him who dwells or comes there (cf. "The Lord loveth the gates of Zion more than," etc.). Christ loves to be there, and his people love to meet him there. For it is the place of accepted prayer, of hallowed communion, of adoring worship, of manifold spiritual help. And there Christ is to be found. He is there according to his Word, in his unseen but real presence, and in his gracious power. Myriads attest this. Therefore -

III. WE SHOULD SEEK HIM THERE. The verse seems to be a suggestion to this effect. To forsake the assemblies, communion, and fellowship of the Church is to suffer great loss. Some say, "We can pray at home;" and when they must be at home no doubt they can, but when they need not be we doubt if many do. And when we think of the treasure store of help that is gained by them who seek the Lord in his Church, who get them to the mountain, etc., where he is, we commiserate, even whilst we condemn, those who never get themselves there at all. 

S. Conway

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