Songs 1: 1
💕 GoTo-> Blog Home Songs 1: 1 (아가서 1: 1) 1) KJV (King James Bible) 1 The song of songs, which is Solomon's. 2) CEV (Contemporary English Version) most beautiful song. 3)한글성경 (개역개정) 1 솔로몬의 아가라 |
구약 성경에는 홍해로부터의 구원의 노래 (출애굽기 15 장)가 많이 있습니다. 우물의 노래 (민수기 21:17, 18); 모세의 노래 (신명기 32 장) 드보라의 노래 (5 장) 시편 18 편에서 다윗의 노래 (특히 그러한 노래) .; 그리고 이사야의 노래 (5). 그러나 솔로몬의 이것은 노래중의 노래, 즉 가장 풍부한 이미지, 가장 강렬한 느낌, 가장 완벽한 시적 형태이기 때문에 가장 우수한 것으로 묘사됩니다. 이 시의 구조에는 극적인 무언가가 있습니다. 여러 명의 대화자가 소개되어 다양한 느낌의 분위기를 주지만, 시는 영적인 것이 지배적인 정서이며 주로 서정적입니다. 노래 표현- I. 일반적인 느낌; 느낌은 종교 생활에서 탁월한 위치를 차지합니다. 참 종교는 지식과 믿음에 뿌리를두고 있습니다. 알려지지 않은 신은 진정으로 숭배 될 수없고, 이해되지 않은 종교는 받아 들일 수 있는 방식으로 실행될 수 없습니다. 종교는 단지 지성의 행사나 소유가 아닙니다. 우리의 가장 강한 신념은 자연스럽게 우리의 가장 깊은 감정을 동반합니다. 감정의 척도는 실제로 개인의 기질에 따라 다르지만, 감정이없는 종교는 기계적이고 사랑스럽지 않습니다. 느낌이 노래로 나아가는 것은 인간의 본성에 따른 것입니다. 명랑함은 종달새의 캐롤 같이 발화를 발견하고, 나이팅게일의 비꼬는 말처럼 우울합니다. 아가서가 없다면 성경은 인간의 특성과 일치하지 않을 것입니다. "교회는 시편과 찬송가와 찬양의 노래를 부르는 것을 즐거워 합니다. 영적인 감동의 말씀은 정확하거나 의역적이며 각색되어, 하나님을 숭배하는 사람들의 가장 깊은 감정에 모양과 형태와 발성을 부여합니다. II. 종교 생활의 특징적인 요소인 사랑. 인간의 사랑은 항상 희미하고 불완전하지만 환상적이지 않은 신성한 사랑의 사본입니다. 히브리 왕과 그의 신부에 대한 사랑은, 모든 진정한 결혼자의 애정과 마찬가지로, 영원과 그의 지적인 피조물 사이에 존재하는 사랑, 교회와 그녀를 배우자로 부르는 사랑스러운 신랑 사이에 존재하는 사랑을 나타냅니다. 아가서의 언어는 종종 차갑고 사치스럽고 비현실적인 것처럼 보입니다. "사랑의 언어는 사랑하지 않는 사람들에게는 알수 없는 외국어입니다." 아가서는 45 편의 "사랑의 노래"를 갖고 있습니다. 기독교는 이전에 알려진 것보다 더 깊은 개인적 감정의 요소를 종교에 도입 한 것으로 인정됩니다. 그리스도의 사랑은 "지식을 전달"하도록 선언되었습니다. 말로 표현할 수 없는 지식을 전달하는 사랑은 노래로 불러져야합니다. 그리스도와 함께하는 교회의 영혼 결혼식은 시적인 Wedding Song을 요구합니다. 아가서가 얼마나 완벽한지 "노래중의 노래(Song of Songs)" 입니다. III. 기쁨, 사랑에서 샘 솟고 돌아온 기쁨. 사랑의 역사가 항상 끊임없는 번영과 기쁨의 역사는 아닙니다. "우리의 가장 달콤한 노래는 가장 슬픈 생각을 전하는 노래입니다." 아가서에서도 다양한 분위기를 가지고 있습니다; 구름이 하늘의 얼굴을 가릴 때 그림자가 한동안 땅위에 놓여있습니다. 그러나 이 책에서 느끼는 주된 감정의 흐름은 기쁨의 흐름입니다. 아가서의 노래는 자발적인 달콤함의 캐롤, 승리자의 기쁨으로 부르는 합창입니다. 왕과 신부는 마음이 마음을 찾기 때문에 그들의 즐거운 감정을 번갈아 가며 표현합니다. 구속하시는 주님과 그가 구원하신 사람들과의 관계도 마찬가지입니다. 하나님은 과거에 잃어버렸지만 다시 찾은 영혼을 기뻐 하시고, 사람은 하나님의 큰 구원을 기뻐합니다. 아가서는 신성하지만, 말로 표현할 수 없는 기쁨과 영광으로 가득찬 호흡으로 부르는 노래입니다. --------------------------------------------------------------------- There are many songs in Old Testament Scripture - the song of deliverance from the Red Sea (Exodus 15.); the song of the well (Numbers 21:17, 18); the song of Moses (Deuteronomy 32.); the song of Deborah (Judges 5.); the song (pre-eminently such) of David, in Psalm 18.; and the song of Isaiah (5). But this of Solomon is described as the Song of Songs, i.e. of all the most excellent, as it is the richest in imagery, the intensest in feeling, the most complete in poetic form. Although there is something dramatic in the structure of this poem, inasmuch as several speakers are introduced, uttering varying moods of feeling, still the poem is mainly lyrical, inasmuch as its spirit is prevailingly sentiment. Song expresses - True religion has its root in knowledge and belief; a God not known cannot be truly worshipped, a religion not understood cannot be acceptably practised. Yet religion is not merely an exercise, a possession, of the intellect. Our strongest convictions are naturally accompanied by our deepest emotions. The measure of feeling will, indeed, vary with individual temperament, but a religion with no sentiment is mechanical and unlovely. Now, it is in accordance with human nature that feeling should break forth into song. Cheerfulness finds utterance as in the carol of the lark, and melancholy as in the plaintive warble of the nightingale. The Bible without the Canticles would not correspond with the whole constitution of man. Human love is the copy, always faint and imperfect, yet not illusive, of love Divine. The love of the Hebrew king and his mountain bride figures forth, as does all true wedded affection - the love which exists between the Eternal and his intelligent creatures, between the Church and the adorable Bridegroom who deigns to address her as his spouse. The language of the Canticles has often seemed to cold natures extravagant, and so unreal. "Love's language is a foreign language to those who do not love." We have the foundation of the Song of Songs laid in the forty-fifth psalm - the "song of love." Christianity is admitted to have introduced into religion an element of deeper personal feeling than was known before. The love of Christ is declared to "pass knowledge;" and love which passes knowledge, which cannot express itself in propositions, must pour itself forth in song. The nuptials of the soul, of the Church, with Christ, demand a poetic epithalamium. How thoroughly in place, so regarded, seems the "Song of Songs"! The history of love is not always one of uninterrupted prosperity and gladness. "Our sweetest songs are those which tell of saddest thought." And even in the Canticles we have varying moods; shadows lie upon the land for a season as clouds obscure the face of heaven. Yet the main current of feeling throughout this book is a current of gladness; the music is of the nature of a carol of spontaneous sweetness, a chorale of triumphant delight. The king and the bride alternately give utterance to their joyful emotions, for heart finds heart. So with the relations with the redeeming Lord and those whom he has saved. God rejoices over that which was lost but is found; and man rejoices in the great salvation. It is thus that the lyrics, though sacred, are glad, breathing a "joy unspeakable and full of glory." -J.R. Thomson |
댓글
댓글 쓰기