Songs 2:1

 Songs 2:1

                   

1 am the rose of Sharon, and  the lily of the valleys.

1 I am merely a rose+

from the land of Sharon,

a lily from the valley.

1나는 사론의 수선화요 골짜기의 백합화로구나

 

   [Audio: 아가서 듣기]  

      [KJV]              [ CEV]            [개역개정]

      

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여기서는 진정한 성격과 상태에 관하여, 새롭게 탄생한 영혼의 자아의식을 제시했습니다다음 구절에서, 그녀가 자신에 대해 말하는 것에 사랑스럽게 반응하는 것은그녀의 사랑하는 사람이 아니라, 말하고 있는 처녀들입니다. 그녀는 자신을 비유합니다.


I. 샤론의 장미에게.

일반적인 들꽃은, 희귀하거나 특별하지 않지만

가장 사랑스러운 경우, 가장 낮은 꽃입니다.

1. 겸손의 발언입니다

( 참조. 바울이 자신에 대한 말 "모든 성도들 중 가장 작은 것보다 더 작다") 자신에 대한 겸손한 생각은 언제나 성도들의 특성입니다. 솔로몬의 노래 1 : 5"나는 흑인입니다처럼 강한 표현은 아니지만, 비슷한 수준입니다 (참조. 솔로몬의 노래 1:5 내가 비록 검으나,).

2. 그러나 거짓 겸손은 아닙니다.

낮지만 아직 아름다운 꽃입니다. 샤론의 장미는 이사야가 "레바논의 영광"과 결합한 "샤론의 우수성"이었습니다. 여기서도 솔로몬의 노래 1 : 5"하지만 아름답다"와 유사한 점이 분명합니다. 성스러운 영혼은, 주님이 보시기에, 교회가 보기에, 그리고 사람들이 보기에도, 사랑스럽습니다

우리 주님은 "하나님의 은혜가 그분에게 임하셨고, "하나님과 사람들에게 호감을 받으며" 성장하였다"고 합니다. 이것은 주님의 백성들에게도 그렇습니다. 주님이 그들을 아름답고 귀하게 만드시기 때문입니다여기에 그런 영혼의 유형인 그녀는 "여인들 중에서 가장 아름답다"라고 불렀습니다.

3. 장미도 향기롭습니다.

정말입니다. 다른 시인의 가사를 인용해 봅니다

"보이지 않는 얼굴을 붉히기 위해 많은 꽃이 태어나고, 그 향기를 사막의 공기에 낭비한다." 

성스러운 영혼이, 감탄하든 아니든, 향기로운 것은 영혼의 본성이기 때문입니다 (참조, 솔로몬의 노래 1:12 나의 나도 기름이 향기를 토하였구나).  

4. 그들이 발견된 곳의 영광.

샤론 평야는 그곳에서 자라는 장미로 인해 사람들의 마음 속에 "아주 멋지다" 라고 기억됩니다. 세상은 어떤 지역의 영광이 성도들 때문이라고 말하지는 않을 것입니다. 그 영광은 (과거의) 대중적인 인기있는 영웅들과 위대한 인물들을 가리킬 것입니다. 그러나 (현재의) 영광스런 꽃들 옆에서 (과거의) 솔로몬의 모든 영광은 비교가 되면서 점점 사라집니다.

인류에 대한 신성한 평가는 하나님께서 선택하신 이스라엘에서 얼마나 분명하게 볼 수 있습니까! 고대와 현대의 위대한 국가들의 눈에는, 이스라엘이 경멸할 수 있을 정도로 작고, 대수롭지 않은 민족입니다! 그러나 다른 곳과는 다르게, 이스라엘에서는, 주님을 믿는 성도들이 발견되었기 때문에, 주님의 눈이 밤낮으로 그들과 그들의 땅에 머물렀습니다

우리의 특성에 따라서,우리가 하나님에 대한 믿음, 두려움, 사랑의 정도에 따라서 통치를 받는 것과 같이, 우리는 우리들이 사는 땅과 시대에 하나님의 축복과 영광을 받고 있습니다. 

5. 주님 사랑의 햇살을 즐기십시오.

장미는 태양의 자식입니다. 태양의 밝은 광선이 장미 위에 머물지 않으면, 장미의 빛나는 아름다움은 드러나지 않을 것입니다. 그러므로 우리도 "빛 가운데 걸으며", "빛의 자녀"가 되어야 합니다.

 

II. 계곡의 백합.

이것은 성스러운 영혼의 또 다른 상징입니다.

1. 자신의 성격.

순결, 단맛, 자기 증식의 힘. 얼마나 많이 있습니까! Bushnell은 자신의 '기독교인 양육'에서 "기독교인들의 확장하는 힘"에 대해 말하는데, 비기독교인들의 파워를 넘어서, 기독교인들을 재생산하는 기독교 신앙의 힘을 의미합니다. 그래서 그렇게 진행이 되어 왔습니다

로마 제국 전체가 얼마나 빨리 기독교로 개종 했습니까! 그것이 바로 겨자씨 비유 (마태 복음 13 31~32: 천국은 마치 사람이 자기 밭에 갖다 심은 겨자씨 한 알 같으니, 이는 모든 씨보다 작은 것이로되 자란 후에는 나물보다 커서 나무가 되매 공중의 새들이 와서 그 가지에 깃들이느니라)에서 가르치는 진리입니다. 기독교인들은 훨씬 더 많게 될 것입니다. " 땅은 주님에 대한 지식으로 가득 차리라."

2. 그들의 집은 '골짜기'에 있습니다.

(1) 낮은 곳

성도들은 높은 것을 신경 쓰지 않습니다. 그들은 "나는 마음이 온유하고 겸손하다 ",  "네가 잔치에 초대 될 때 가장 낮은 자리를 차지하라 "고 말씀하신 주님의 가르침을 배웁니다

그리스도의 가장 아름다운 꽃들중에 얼마가 발견된 곳은, 바로 그런 낮은 골짜기 (가난한 사람들, 괴로워 하는 사람들. 박해받는 사람들) 사이에 있었습니다.

(2) 많은 위험에 노출되었지만 아직 보존되어 있는 곳.

우리가 직면해야만 했던 위험을 생각할 때 교회의 보존은 얼마나 놀랍습니까! 늑대들 사이에 있는 양들처럼, 그리스도께서 그들을 보내셨습니다. 그러나 양들의 수는 늑대들 수보다 많았으며, 오랫동안 그렇게 지켜져 왔습니다

백합은, 지나가는 사람이 뽑거나, 짐승이 짓밟거나 먹어치울 수 있지만, 계속 살아가고, 매년 봄에는 계곡이 다시 백합으로 덮이는 것을 볼 수 있습니다.

3. 백합은 흐르는 물이 풍부한 곳에서 발견됩니다.

물이 흐르는 좋은 계곡은 백합의 자연 서식지입니다. 성도의 영혼도 마찬가지입니다. 영혼은 그런 물가에 살고 있으며, 물가는 그 영혼의 집을 기쁘게합니다. 여기 그런 영혼의 (그녀가 아닌) 또 다른 초상화가 있습니다.  우리는,

이 유리잔에 비친 우리 얼굴(영혼)을 바라보고 있습니까



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We have suggested here the self-consciousness of the renewed soul as to its true character and condition. . It is the maiden who speaks, not her beloved, who in the next verse lovingly responds to what she says of herself. She likens herself -

I. TO THE ROSE OF SHARON. That is, to a common field flower, not rare or distinguished, but of the lowliest if also of the loveliest kind.

1. It is the utterance of humility. (Cf. Paul's word of himself as "less than the least of all saints.") Lowly thoughts of themselves are ever the characteristics of saints. It is not so strong an expression as the "I am black" of Song of Solomon 1:5, but it is of similar order (cf. on Song of Solomon 1:5)

2. But not of false humility. For though a lowly it is yet a lovely flower. The rose of Sharon was that "excellency of Sharon" which Isaiah couples with "the glory of Lebanon." Here, too, the resemblance between this and the "but comely" of Song of Solomon 1:5 is evident. 

And the saintly soul is lovely - in the sight of its Lord, in the sight of the Church, and in the sight of men. Of our Lord it is said that "the grace of God was upon him," and that he grew "in favour with God and man." And this is so with his people, for he makes them beautiful and precious in his sight. She who is here the type of such soul is called "the fairest among women."

3. And the rose is also fragrant. True, to it as to others the poet's lines apply -

"Full many a flower is born to blush unseen,
And waste its fragrance on the desert air." but the saintly soul is what it is because it is its nature to be so, whether admired or not (cf. on Song of Solomon 1:12). And such souls are:

4. The glory of the places where they are found. The Plain of Sharon is remembered in the minds of men for this its "excellency" - the roses that grow there. The world would not say that the glory of a place was its saints. It would point to its popular heroes, and those whom it calls its great men. But by the side of such flowers Solomon in all his glory fades by comparison. 

How plainly the Divine estimate of men is seen in God's choice of Israel - a small, insignificant people, contemptible in the eyes of the great empires of ancient and modern days! But because in them, as in none other, the saints of the Lord were found, therefore on them and on their land the eyes of the Lord rested night and day. According to our character, according as we are governed by the faith, the fear, and the love of God, are we a blessing and an honour to our land and age. And they:

5. Delight in the sunshine of his love. The rose is the child of the sun. Its bright rays must rest upon it or its radiant beauty will not be revealed. And we are to "walk in the light," and to be "children of the light."

II. THE LILY OF THE VALLEYS. This is another emblem of the saintly soul.

1. Of their character. Purity, sweetness, power of self-multiplication. What numbers of them there are! Bushnell speaks in his 'Christian Nurture' of "the out-propagating power of the Christian stock," by which he means the power given to Christian faith to reproduce itself beyond, the like power possessed by that which is unchristian. And it has been so. How soon was the whole Roman empire converted to Christianity! It is the truth taught in the parable of the mustard seed (Matthew 13). And it will be so yet more. "The earth shall be filled with the knowledge of the Lord."

2. Their home is in the "valleys.

(1) The lowly places. They mind not high things." They "learn of" him who said, "I am meek and lowly in heart;" and, "When thou art bidden to a feast, take the lowest place." It is in such valleys that some of Christ's fairest flowers are found. Amongst the poor. The afflicted. The persecuted.

(2) Where, though exposed to much peril, they are yet preserved. How wonderful has been the preservation of the Church when we think of the perils it has had to encounter! As sheep amongst wolves Christ sent them. But yet the sheep outnumber the wolves, and have long done so. The lilies liable to be plucked by any passer by, trampled on or devoured by any beast, yet they live on, and each spring sees the valleys covered with them again.

3. They are found where the living streams abound. The well watered valleys are the lilies' natural home. And so with the saintly soul. It lives by that river the streams whereof make its home glad. So, then, here is another portraiture of such a soul. Do we behold our face in this glass? 

-S. Conway

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