Songs 2:13

 Songs 2:13

13 The fig tree putteth forth her green figs, and the vines with the tender grape give a good smell. Arise, my love, my fair one, and come away.

13 Fig trees are bearing fruit,

while blossoms on grapevines

fill the air with perfume.

My darling, I love you!

Let's go away together.

13 무화과나무에는 푸른 열매가 익었고 포도나무는 꽃이 피어 향기를 토하는구나 나의 사랑 나의 어여쁜 자야 일어나서 함께 가자

   fig (무화과)

   grape (포도)

[GoTo-> 1:12:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1 

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포도나무는 열매를 맺지 않는 한 모든 나무에서 가장 쓸모가 없습니다. 그것으로는 거의 아무것도 만들 수 없습니다; 당신은 포도덩굴에서 냄비를 걸 수 있는 충분한 나무를 자를 수 없을 것입니다; 당신은 그것을 가구로 만들 수도 없으며, 건축 목적으로도 거의 사용할 수 없습니다. 포도나무는 열매를 맺지 않으면, 불에 태워서 제거됩니다.

여러분 모두는, 우리가 그리스도 안에 있고, 또 그리스도 안에 거주하지 않는 한, 어떤 열매도 맺을 가능성이 없다는 것을 알고 있습니다. 우리는 열매를 맺어야 합니다. 그렇지 않으면 확실하게 멸망 할 것입니다; 나뭇가지는, 유행하는 패션처럼 자라면서, 나무줄기와 하나가 되듯이, 우리도, 그리스도와 진정으로 하나가 되듯이 결속되지 않으면, 열매를 맺을 수 없습니다. 포도나무 줄기에 그 가지를 끈으로 묶는 것은 소용이 없습니다. 그것은 열매를 맺지 않을 것입니다. 나뭇가지는 살아있는 방법으로 나무줄기에 합쳐져야 합니다. 여러분과 나는 살아있는 방법으로 그리스도와 합쳐져야 합니다

나는 어떤 사람이 "나는 열매 맺기를 시작하는 것을 희망하나, 그 열매는 수량이 매우 적고, 질도 매우 나쁘다. 그래서 주 예수께서 특별히 그 열매를 관찰하기 위해서 몸을 굽히실 것 같지 않다"라고 말하는 것을 들은 것 같습니다.

그럼, , 이제 본문이 말하는 것을 들어봅시다.

이 노래에서, 그의 배우자에게 말하고, 그녀에게 포도원으로 오라고 명하고, 그녀에게 보라고 하신 분은, 천국의 신랑이며, 그리스도 자신이십니다. 그분은 "부드러운 포도가 달린 포도나무는 좋은 향기를 토한다"라고 말했습니다. 보시다시피, "부드러운 포도"라고 말할 수 있지만, 약간의 결실(some fruit)이 있습니다.

어떤 사람들은 이 구절을 "꽃이 있는 포도나무가 향기를 토한다" 라고 해석합니다; 다른 사람들은 그것이 포도를 형성하기 시작할 때의 작은 포도를 말한다고 생각합니다. 그것은 빈약한 작은 포도 모양이었지만, 포도원의 주님은 제일 먼저 그것을 보셨습니다.

누구나 하나님께 드릴 어떤 작은 열매라도 있다면, 우리 주 예수 그리스도께서는 그것을 볼 수 있습니다. 열매가 거의 생성되지 않았을지라도, 그것이 이제 방금 맺히기 시작한 꽃과 같은 것일지라도, 그분은 (미래의) 그 열매를 볼 수 있고, (미래의) 그 열매에 대하여 즐거워하십니다.

 

I. 이 부드러운 포도들은 무엇입니까? 하나님 성령의 첫 열매는 무엇입니까?

1.    참 포도나무의 살아있는 가지들에서 우리가 처음으로 살펴보는 부드러운 포도들 중 하나는, 죄에 대한 은밀한 애도인데, 매우 종종 공개적인 애도이기도 합니다. 

    한 남자는 더 이상 예전의 그와 같은 유쾌하고, 어지럽고, 대담한 악마 같은 사람이 아닙니다. 그는 자신의 삶이 하나님 보시기에 옳지 않다는 것을 알게 되었습니다; 그는 자신이 완전히 잘못한 일을 많이 했고, 그가 했어야 할 일 천 가지를 하지 않은 채 방치했고, 그래서 마음이 무겁고, 영혼이 슬픔에 젖어 있다는 것을 의식하게 되었습니다. 그의 죄를 볼 때마다, 그것이 그를 슬프게 합니다; 그는 자신이 한 일보다 훨씬 더 많은 슬픔에 잠기지 않기 때문에 슬퍼하게 됩니다

    그러나 이런 슬픔은 머지 않아 잘 익어서 달콤해질 (무화과나 포도와 같은) 열매입니다. 분명한 것은, 이렇게 죄에 대한 은밀한 슬픔을, 성령의 첫 열매 중 하나로 내놓지 않은 진실하고 은혜로운 영혼은 없었습니다.

2.    또 다른 부드러운 포도는, 예수 그리스도안에 있는 겸손한 믿음입니다. 그 작은 떨리는 믿음은 부드러운 포도들 중의 하나입니다. 그것은 성장할 것이고, 때가 되면 완전해질 것입니다. 왜냐하면 아주 최소한의 작은 진실한 믿음도 그 안에는 영원한 생명을 품고 있기 때문입니다.

3.    또 다른 부드러운 포도는, 진정한 삶의 변화입니다. 그 남자는 분명히 우회전 했습니다. 그는 (자신의 삶을) 예전에 보는 방식대로 보지 않고, 예전에 살던 방식대로 살지 않습니다. 처음에 그는 실패하며, 아마도 걷는 법을 배우다가, 수없이 넘어지는 아이처럼, 상당히 많은 좋은 실패를 할 것입니다; 그러나 조금 넘어지지 않으면, 결코 걷지 못할 것입니다.

남자들이 새로운 삶을 살기 시작할 때, 그들은 많은 실수를 합니다. 그들은 추악한 성질이 다시는 일어나지 않을 것이라고 생각했지만, 또 그렇게 합니다. 그것은 그들을 매우 슬프게 합니다. 그들은 깨끗하게 탈출했다고 생각했던 일부의 오래된 습관이, 그들도 모르게 얽혀져 있다고 말합니다. "내가 다시 이런 일을 한다면, 분명히 나는 ​​하나님의 자녀가 될 수 없다”; 그래서 정신적으로 크게 부숴지고, 영혼의 겸손이 있습니다. 그 영혼의 겸손이 바로 부드러운 포도입니다.

더 나은 일을 하기 위한 그 노력은, 당신 자신의 힘만으로는 성공하지 못합니다. 당신에게는 아무것도 없기 때문입니다. 그래서 당신이 그러한 일을 혼자서 하려고 시도한다면, 당신은 완전히 실패 할 것입니다. 그러나 당신이 자신의 약함을 온전히 의식하면서, 하나님의 힘 안에서 더 잘하기 위한 노력은 (성공할 것입니다). 이런 모든 것이 진정한 변화임을 나타냅니다.

4.    영혼의 영적 삶의 또 다른 축복받은 열매는 은밀한 헌신입니다. 그 남자는 전에 기도를 한 적이 없습니다; 그는 때때로 예배 장소에 갔지만, 그것에 대해 별로 신경 쓰지 않았습니다. 지금은 그가 할 수 있는 한, 자주 혼자서 개인기도를 하려고 애쓰는 것을 볼 수 있습니다. "보라, 그가 기도한다"는 것은 하나님께서 그의 마음을 새롭게 하셨다는 표시입니다.

5.    이 부드러운 포도 중 또 하나는 더 많은 은혜에 대한 열망, 언약의 좋은 것들을 더 많이 갈망하는 것입니다.

6.    그러한 사람들에게는, 또 다른 매우 귀중한 은혜의 징표, 예수님에 대한 단순한 사랑이 있습니다. 마음은 (그분을) 거의 알지 못하지만, (그분을) 많이 사랑합니다; (그분을) 이해하는 것은 아직 완전히 밝혀지지 않았지만, (그분에 대한) 사랑의 감정들은 모두 불타 오르고 있습니다.

 

II. 이 부드러운 포도들에 대한 주님의 평가는 무엇이겠습니까?

1.    첫째, 그분은 일을 너무 많이 생각 하셔서, 그분의 교회에게, 일어나서 그것을 보라고 부르십니다 (10-13 ). 우리는 보통 우리 자신들이 감탄하지 않는 것들을 보여주려고, 친구를 부르지는 않습니다; 여기에서 신랑은 그의 배우자를 불러서, 하나님의 교회에서, 천국 생명의 징표를 보며, 그의 기쁨을 공유하려고 합니다.

부드러운 포도들을 항상 지켜보십시오. 어떤 사람은 "!" "그 젊은이는 잘 모른다"고 말합니다. 그는 장님이었지만 이제는 볼 수 있다는 것을 알고 있습니까? 그러면 그가 그만큼이라도 아는 것에 감사하십시오. "!" 그러나 그는 그다지 신중하지 않다"라고 당신은 주장합니다. 아니; 이 청년이 당신 나이, 아마 60 살이나 70 살 만큼, 신중해야 한다고 생각하십니까나는 진실로, 당신이 신중하게 가야할 만큼 열정은 아주 많지 않다. 라고 말할 수 있습니다. ", 하지만!" "우리는 그 청년이 더 성숙해지기를 바랍니다."라고 당신은 말 합니다

그 젊은이에게 시간을 주면, 그는 당신처럼 성숙해질 것입니다; 포도들은 여전히 부드럽지만, 당신의 주인과 그의 주인은 당신이 그 포도들을 보고, 그분(하나님)에게 감사하라고 부릅니다. 왜냐하면 젊은 신자의 영혼에서, 성령께서 일하시는 첫 번째의 약하고 희미한 징표가 있어서 매우 환호해야 하는 무언가가 있기 때문입니다.

2. 이 부드러운 포도에 대한 그리스도의 평가는 무엇입니까? , 그분은 포도들을 부드럽다, 라고 하십니까? 그 포도들은 신맛이 난다, 라고 할 수도 있지만, 그렇게 말하지 않으십니다; 그분은 그 포도들을 "부드럽다고 부릅니다. 그분은 사용할 수 있는 가장 부드럽고 최고의 단어인 달콤한 단어를 사용하는 것을 좋아합니다. 그래서 당신이 젊은 회심자를, 나의 사랑하는 형제, 라고 묘사할 때, 그 청년의 미성숙함을 즉시 지적하지 말고, 그를 "부드럽다." 라고 부르십시오.

3. 그런 다음, 그분은 "부드러운 포도가 있는 포도나무들은 좋은 향기를 토한다."라고 더 말씀하셨습니다. 어떤 향기가 납니까?

(1) 첫째, 그 포도나무들은 성실한 향기가 납니다.

(2) 다음으로, 이 젊은 신자들에게는 사귐의 달콤한 향기가 있습니다.

(3) 확실한 것은, 이 젊은 그리스도인들에게 열정의 달콤한 향기가 있습니다. 그래서, 그 열정에 반대되는 것이 무엇이든, 내가 살아있는 한, 그 반대되는 것을 억제하기 위해 곤봉을 들 것입니다. 하나님의 일을 하는데, 불과 같은 열정이 없다면, 할 수 없습니다.

(4) 이 젊은 신자들은 또 다른 달콤한 향기를 가지고 있습니다: 그들은 가르칠 수 있고, 배울 준비가 되어 있으며, 성경에서, 그리고 하나님께서 그들의 영혼에 축복하며 가르친 사람들로부터 기꺼이 교육을 받을 수 있습니다.

(5) 그들에게 또 다른 맛있는 향기가 있는데, 대체적으로 그들은 매우 기뻐합니다. 방금 구주를 찾은 사람들이 보이는 초기의 기쁨에서, 달콤한 전염성을 포착할 수 있기를 바랍니다. 그것이 주님 안에서의 기쁨일 때, 모든 기쁜일에서 즐거워 하겠지만, 새로 회심한 사람들의 기쁨에는 특별히 밝은 빛이 있습니다.

 

III. 이러한 부드러운 포도들의 위험은 무엇입니까? (15 절 참조). 영적 포도원에는 여러 종류의 "여우"가 있습니다.

1.    첫째, 엄격한 검열관의 (여우가) 있습니다. 그 검열관은 가능하다면 포도나무, 특히 부드러운 포도들이 있는 포도나무를 망칠 것입니다. 그는 젊은 신자에 불과한 당신에게서 볼 수 있는 모든 것에서 결함을 찾습니다. 

    하나님께서 이 잔인한 여우들로부터 당신을 구출하시기를 바랍니다! 그는 종종 당신이 그들을 신경 쓰지 않도록 함으로써 그렇게 할 것입니다. 결국, 이것은 모든 기독교인이 재판을 받았던 방식일 뿐이며, 이 검열관들로 부터 받은 당신의 경험은 특별히 이상한 것이 없습니다; 그리고 그들은 당신의 재판관이 아닙니다. 그들이 당신을 비난하기 때문에, 당신이 비난 받지는 않을 것입니다. 가서 주님의 봉사에서 최선을 다하십시오; 그리스도를 신뢰하고, 그들이 말하는 것에 신경 쓰지 마십시오; 그러면 당신은 그런 종류의 여우에게서 구출 될 것입니다.

2.    그 검열관보다 더 나쁜 여우는 아첨하는 자입니다. 그는 미소 짓고 웃으면서 당신에게 다가와, 당신의 종교에 대한 그의 인정을 표현하기 시작하고, 당신이 얼마나 훌륭한 동료인지 말해줄 것입니다. 과연, 당신은 너무 훌륭해서 너무 정확하게 원칙대로 살다 보니, 당신이 선을 조금 넘었다! 라고 그는 생각합니다

    즉시 그 여우에게서 벗어나십시오. 당신이 너무 (원칙에) 정확하다라고 말하는 남자에게는, 같은 동료로서 사귀기를 원하지 않는다고 당신은 확실하게 말해야 합니다

    아직까지 너무나 거룩한 사람은 살지 않았고, (앞으로도) 그리스도를 너무나 근접하게 모방하거나, 너무나 엄격하게 죄를 피하는 사람은 결코 존재하지 않을 것입니다.

3.    그리고 또 다른 나쁜 여우, Mr. Worldly-wiseman (세상적인 현인)씨가 나옵니다. 그는 "당신은 기독교인이지만, 바보가 아닙니다. 당신이 지불 할 수 있는 한 당신의 종교를 가지고 다니십시오; 그러나 그것에 의해서 무엇을 잃어야 한다면, 그것을 하지 마십시오

    이런 연습은 비지니스 거래의 관습입니다. 그것은 옳지 않습니다. 저는 압니다, 하지만, 여전히 다른 사람들이 그것을 하고, 당신은 그것을 해야 합니다. 만약 당신이 그렇게 하지 않으면, 당신은 사업을 하지 못할 것입니다. " 

    나는 많은 젊은 사람들이, 그들의 영적인 생활을 시작하는 초기에, 경계하고 조심하지 않으면, 절름발이를 당해서, 걸어야 할 때 결코 걷지 못하게 된다는 것을 알고 있습니다. 그 이유는 이 나쁜 여우가 그들을 물었기 때문입니다.

4.    또 다른 못생긴 여우, 의심스러운 여우가 있습니다. 그는 와서 "당신은 매우 행복하고 매우 즐거워 보이지만; 사실입니까? 당신은 예전과는 완전히 다른 사람이 된 것 같습니다. 그러나 결국 회심 같은 것이 있을까요?"

5.    사악한 교리의 여우들이 있으며, 그들은 일반적으로 우리 젊은이들을 망치려고 합니다. 젊은이들 어느 누구에게라도 학식이 있는 모든 사람은 이단자라는 생각으로 사로 잡히게 하지 마십시오; 그것은 대체로 그 반대이며, 이단을 쫓아 가는 것은 바로 당신의 속임수 이고, 천박한 철학자입니다그런 여우의 길에서 빠져 나오십시오. 그렇지 않으면, 그 여우는 부드러운 포도들에게 많은 나쁜 짓을 할 것입니다.




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The vine is of all trees the most useless unless it bears fruit. You cannot make hardly anything of it; you would scarcely be able to cut enough wood out of a vine to hang a pot upon; you cannot turn it into furniture, and barely could you use it in the least degree for building purposes. It must either bear fruit, or else it must be consumed in the fire. You all know that there is no possibility of bringing forth any fruit except we are in Christ, and except we abide in Christ. We must bear fruit, or we shall certainly perish; and we cannot have fruit unless we be knit to Christ, vitally one with him, just as a branch is really, after a living fashion, one with the stem. It would be no use to tie a branch to the stem of the vine; that would not cause it to bring forth fruit. It must be joined to it in a living union, so must you and I be livingly joined to Christ. 

I think I hear some one say, "I hope I have begun to bring forth some fruit, but it is very little in quantity, and it is of very poor quality; and I do not suppose that the Lord Jesus will hardly stoop to notice it." Well, now, listen to what the text says; It is the heavenly Bride-groom, it is Christ Himself, who, in this Song, speaks to His spouse, and bids her come into the vineyard, and look about her. 

For, saith He, "The vines with the tender grape give a good smell." So, you see, there was some fruit, though it could only be spoken of as "the tender grape." Some read the passage, "The vines in blossom give forth fragrance"; others think it refers to the grape just as it begins to form. It was a poor little thing, but the Lord of the vineyard was the first to spy it out; and if there is any little fruit unto God upon any one, our Lord Jesus Christ can see it. Though the berry be scarcely formed, though it be only like a flower which has just begun to knit, He can see the fruit, and He delights in that fruit.

I. First, then, WHAT ARE THESE TENDER GRAPES? What are these first fruits of the Spirit of God?

1. One of the first tender grapes that we spy out on living branches of the true Vine is, a secret mourning for sin, and very often, an open mourning, too. The man is no longer the jovial, light-headed, dare-devil sort of fellow that he was. He has found out that his life has not been right in the sight of God; he has become conscious that he has done much that is altogether wrong, and that he has left undone a thousand things which he ought to have done, and he feels heavy of heart, and sad in spirit. Whenever he sees his sin, it grieves him; and be is grieved because he does not grieve more than he does. 

This is a crop that will ripen and sweeten before long. Surely, never was there a truly gracious soul who did not put forth this as one of the firstfruits of the Spirit, a secret mourning for sin.

2. Another tender grape is, a humble faith in Jesus Christ. That little trembling faith is one of the tender grapes. It will grow, it will come to perfection in due time, for the least true faith has everlasting life in it.

3. Then there comes another tender grape, and that is, a genuine change of life. The man has evidently turned right about; he is not looking the way he used to look, and he is not living as he used to live. At first he fails, and perhaps fails a good many times, like a child who is learning to walk, and has many a tumble; but it will never walk if it does not tumble a bit. So, when men begin to live the new life, they have many slips. They thought that ugly temper of theirs would never rise again, hut it does, and it grieves them very much; and some old habit, from which they thought they had clean escaped, entangles them unawares, and they say. "Surely I cannot be a child of God if I do these things again; and there is great brokenness of spirit, and soul-humbling. 

Well, that very soul-humbling is a tender grape. That effort to do better — not in your own strength, because you have none, and you are sure to fail utterly if you attempt such a task alone; but the effort to do better in the strength of God, yet with the full consciousness of your own weakness, — all that indicates a real change.

4. Another very blessed fruit of spiritual life in the soul is, secret devotion. The man never prayed before; he went sometimes to a place of worship, but he did not care much about it. Now, you see that he tries to get alone for private prayer as often as he can. "Behold, he prayeth," is an indication that God has renewed his heart.

5. Another of these tender grapes is an eager desire for more grace, a longing for more of the good things of the covenant.

6. There is also, in such persons, another very precious sign of grace, and that is, a simple love to Jesus. The heart knows little, but it loves much; the understanding is not yet fully enlightened, but the affections are all on fire.

II. WHAT IS THE LORD'S ESTIMATE OF THESE TENDER GRAPES?

1. Well, first, He thinks so much of it that He calls His Church to come and look at it (vers. 10-13). We do not usually call our friends to look at things which we do not ourselves admire; so here the Bridegroom calls His spouse to share in His joy in these tokens of the heavenly life of the Church of God. 

Be always on the look-out for the tender grapes. "Ah!" says one, "that young man does not know much." Does he know that one thing, whereas he was blind, now he can see? Then, be thankful that he knows as much as that. "Oh!" you exclaim, "but he has not much prudence." No; do you suppose that this young man is to have as much prudence as you have at your age, and you are perhaps sixty or seventy? 

I might possibly say with truth that you have not quite so much zeal as you might have to go with your prudence. "Oh, but!" you say, "we want the young man to be more mature." Give him time, and he will get as mature as you are; but while the grapes are still tender, your Master and his calls you to look at them, and to thank Him for them, for there is something very cheering in the sight of the first weak, faint tokens of the working of the Holy Spirit in the soul of a young believer.

2. What is Christ's estimate of these tender grapes? Why, next, He calls them tender, tie might have called them sour, but He does not; He calls them "tender. He likes to use a sweet word, you see, the softest and best word that He can use; so when you describe a young convert, my dear brother, do not at once point out his immaturity, but call him "tender."

3. Then He says something more: "The vines with the tender grape give a good smell." Of what do they smell?

(1) Well, first, they smell of sincerity.

(2) Next, there is about these young believers a sweet smell of heartiness.

(3) There is sure to be also about these young Christians the sweet smell of zeal; and, whatever may be said against zeal, I will take up the cudgels for it as long as I live. In the work of God, we cannot do without fire.

(4) These young believers have another sweet smell: they are teachable, ready to learn, willing to be taught from the Scriptures and from those whose instructions God blesses to their souls.

(5) There is also another delicious smell about them, and that is, they are generally very joyful. I wish that we could catch the sweet contagion of the early joy of those who have just found the Saviour. There is something delightful in all joy when it is joy in the Lord, but there is a special brightness about the delight of those who are newly converted.

III. WHAT IS THE DANGER TO THESE TENDER GRAPES? (See ver. 15). In the spiritual vineyard there are "foxes" of many kinds.

1. There is, first, the hard censurer. He will spoil the vines, if he can, and especially the vines that have the tender grapes. He finds fault with everything that he can see in you who are but young believers. 

May God deliver you from these cruel foxes! He will often do so by enabling you not to mind them. After all, this is only the way in which all Christians have been tried, there is nothing strange in your experience from these censurers; and they are not your judges, you will not be condemned because they condemn you. Go and do your best in the service of your Lord; trust in Christ, and do not mind what they say; and you will be delivered from that kind of fox.

2. A worse fox even than that one, however, is the flatterer. He comes to you smiling and smirking, and he begins to express his approval of your religion, and very likely tells you what a fine fellow you are. Indeed, you are so good that he thinks you are rather too precise, you have gone a little over the line! Get away from that fox at once. 

The man who tells you that you are too precise ought to be precisely told that you do not want company. There never lived a man yet who was too holy, and there never will live a man who will imitate Christ too closely, or avoid sin too rigidly.

3. Then there comes another foul fox, Mr. Worldly-wiseman. He says, "You are a Christian, but do not be a fool. Carry your religion as far as you can make it pay; but if it comes to losing anything by it, well then, don't you do it. You see, this practice is the custom of the trade; it is not right, I know, but still, other people do it, and you ought to do it. If you do not, you will never get on in business." 

I know that there are many young people who, unless they are watchful and careful at the very beginning of their spiritual life, will get lamed, and never walk as they ought to do, because this fox has bitten them.

4. There is another ugly fox about, and that is, a doubting fox. He comes and says, "You seem very happy, and very joyful; but is it true? You appear to have become quite a different person from what you used to be; but is there, after all, such a thing as conversion?"

5. There are some foxes of evil doctrine, and they generally try to spoil our young people. Do not any of you young people be carried away with the notion that all the learned men are heretics; it is very largely the reverse, and it is your sham, shallow philosopher who goes running after heresy. Get out of the way of that fox, or else he will do much mischief to the tender grapes.


( C. H. Spurgeon.)

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