Songs 2:12

Songs 2:11, 12

11For, lo, the winter is past, the rain is over and gone;

12The flowers appear on the earth; the time of the singing of birds is come, and the voice of the turtle is heard in our land;

11Winter is past,

the rain has stopped;

12flowers cover the earth,

it's time to sing.+

The cooing of doves

is heard in our land.

11겨울도 지나고 비도 그쳤고

12지면에는 꽃이 피고 새의 노래할 때가 이르렀는데 반구의 소리가 우리 땅에 들리는구나



[GoTo-> 1:12:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1 

* [Before <---   ---> After]

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바울에 따르면, 하나님의 자연세계는 , 의지, 그리고, 인간의 죄에 대한 것이 아니라, 대부분의 인류를 위한, 성경이 있어야 하도록 만들어졌습니다. 그는 Lycaonia 사람들에게 말했습니다. "그럼에도 불구하고, 하나님께서는 증거없이 자신을 떠나지 않으셨으니, 증거로 선한 일을 하셨고, 하늘에서 비를 내리시고, 풍성한 계절을 주시고, 우리 마음을 음식과 기쁨으로 채우셨습니다"

그리고 다시 (로마서 1 장 20창세로부터 그의 보이지 아니하는 것들 곧 그의 영원하신 능력과 신성이 그 만드신 만물에 분명히 보여 알게 되나니 그러므로 저희가 핑계치 못할지니라) 그는 "세상의 창조로부터, 하나님의 보이지 않는 것들이 분명하게 보이고, 만들어진 자연에 의해서 이해되고, 심지어 그의 영원한 능력과 신격도 이해가 됩니다"라고 선언합니다. 그러므로 성경만이 아니라 자연도 하나님을 나타내기 위한 것이었습니다

우리가 확신하는 바와 같이, 사람들은 하나님이 만드신 것들에서 하나님을 보아야 했습니다. 그러나 하나님을 드러내는 대신, 그분을 숨기고 감추기 위하여 침투할 없는 화면안으로 잘못 이끌었습니다; 나쁜 것은 그를 왜곡하고, 잘못 전하고, 불명예스럽게 만드는 것이었습니다. 그래서 자연에만 맡겨진 인간은, 모든 경험이 증명 하듯이, 점점 낮아졌습니다. 이런 것이 일반적으로 인류에게 해당됩니다. 그러나 그것은 보편적인 사실이 아닙니다

오래 전에 기록된 성서들이 주어졌고, 그런 성서들이 없었던 세계의 일부 지역에서는, 신성한 빛에 의해, 하나님이 하신 일들을 통해서, 하나님에 대해 많은 것들을 배운 사람들이 있었습니다. 의심할 여지없이, 바울이 율법의 일을 했다고 말하는 사람들 , 많은 사람들은 율법이 없었지만, 자연의 위대한 성경에서 배웠습니다.  자연에 쓰여진 성서가 하나님의 영의 가르침으로 그들에게 열렸습니다. , 인간들의 양심은 그들이 선이나 악을 행함에 따라 승인하거나 비난할 정도로 깨달음을 얻었습니다

그러나 우리가 갖고 있는 것처럼 기록된 (성서의) 말씀이 아니라, 그들에게 하나님과 그분의 방법들을 이해하도록 가르칠 자연만을 갖고 있다고 예상한다면, 우리들에게 얼마나 많은 것들을 기대하며, 또 당연하게 기대하겠습니까

자연의 세상에서 하나님의 시현으로 기뻐하는 사람들이 많이 있습니다. 영광스러운 시편 104 편에서 (시편 104 23여호와여, 주의 하신 일이 어찌 그리 많은지요 주께서 지혜로 저희를 다 지으셨으니 주의 부요가 땅에 가득하니이다) , 우리는 이것에 대해 얼마나 많은 증거를 가지고 있습니까거기에서 믿음이 깊은 작가는 하나님의 창조물 전체를 다룹니다; 생물과 무생물; 이성의 선물이 있는 것과 없는 . 그리고 그는 " 영혼아 주를 찬송하라. 주를 찬양하라" 경건한 명상을 마감합니다. 여기에 우리들이 하나님의 역사를 명상할 따라야 가치 있는 모델이 있습니다그렇게 좋은 예를 모방해 보겠습니다

우리의 본문은 동쪽의 봄에 대한 짧지만 아름다운 설명입니다. 여기서(유럽)는 항상 그렇지 않지만, 그쪽(이스라엘)) 태양의 땅에서는, 봄철에 "겨울은 지나고, 비는 끝났다 ...  소리가 땅에서 들렸다"라는 것은 사실입니다

일년 봄의 계절이 우리에게 가르칠 준비가 되어 있는, 많은 거룩하고 도움이 되는 교훈 중, 가지를 들어봅시다. 우리들의 마음이 교훈들을 받기 위해 열려있다면, 봄의 가르침은 무엇입니까? 그들 하나는 확실히 이것입니다.

 

I. " 안에서 쉬고 그를 위해 참을성 있게 기다리십시오."

가능하다면, 봄에 대해 전혀 몰랐다고 가정하고, 어두운 겨울에 당신의 생각이 어땠을지 상상해보십시오. 우리가 겨울이 봄으로 다가오고, 계절이 순조롭게 이어진다는 사실을 모른다는 것으로 생각하 것은 어렵습니다그러나 겨울이 시작될 처음으로 의식이 깨어난 사람을 생각해보십시오

그는 날이 점점 짧아지고, 추위가 강해지고, 나무들 가까이에 떨어진 모든 , 옷이 벗겨진, 뼈만 남은 가지가 겨울바람에 떨리고 신음하는 것을 보았을 것입니다. 그는 갈색 들판이 벌거 벗은채로 굳어지고, 얼음 덩어리와 서리 밑에서 딱딱 해지는 것을 보았을 것입니다. 때때로 땅은 마치 죽은 것처럼 하얀 수의로 덥혀질 것입니다.

그는 겨울의 이런 모든 것과 다른 많은 친숙한 특징들을 것입니다; 만약 그가 봄에 관하여 몰랐거나, 또는 들어 본적이 없다면, 봄과 같은 계절이 온다, 현재의 모든 음울함이 밝아지고, 새들의 슬픈 침묵이 즐거운 노래가 되고, 겨울의 우울한 회색 색조가 봄의 푸른 꽃망울, 꽃들의 밝은 색조로 변하게 되 것을 상상이라도 할 수 있겠습니까? 나는 그가 그럴 것이라고 생각하지 않습니다.

겨울이 마음을 지배할 , 반대되는 것을 끊임없이 상기 시켜도, 우리 많은 사람들이 이와 같이 느끼고 말하고 있습니다. 

야곱도 " 모든 것들이 나를 대적하고 있습니다." 등으로 말했습니다. 모세는 백성들을 참지 못하고 그의 비참함을 견딜 없었기 때문에, 하나님께 차라리 손으로 그를 죽여 달라고 기도했습니다. 엘리야도 똑같은 요청을 했습니다. 욥도, 많은 사람들도

이런 모든 것들은, 슬픈 겨울과 같은 시간이 우리들에게 왔을 , 고난들이 항상 그렇게 지속될 것이라고 생각하는, 우리들 마음이 애도하는 경향을 그대로 보여주는 사례들이 아니겠습니까?

그러므로 봄의 가르침은 " 안에서 안식"해야 한다는 것입니다.; 봄은 그가 기쁨을 선물하시는 하나님이심을 선언하기 때문입니다. 아직 겨울이 남아 있을지라도, 밝고 즐거운 봄으로 가는 길을 안내할 것입니다. 자연의 세상에서는 "애도하는 영에는 기쁨의 기름을 주고, 무거움에 짓눌린 영에는 찬양의 의복을 줍니다." 하나님은 자연의 애도를 춤으로 전환시키십니다; 그분은 그녀의 굵은 삼베옷을 벗기고 그녀를 기쁨으로 둘러싸고 있습니다. “겨울은 끝나고 사라졌습니다등등

그러므로 오직 우리가 “ 안에서 안식” 한다면겨울 속에 있는 우리 마음에, 슬픔과 침묵이 있을 것이라고 확신하지 못할 수도 있지 않겠습니까?  그때 우리의 기도는-

"주님, 당신의 사랑이,

위에서 오는 신선함으로

남풍이 때의 부드러움으로,

꽃을 피게 하소서.

 

"지금 당신의 목소리는,

땅을 다시 기쁘게 하고,

언덕이 웃고 노래하게 합니다.

주님, 알려주소서 마음이

역할을 맡고

봄의 찬양에 동참하도록"

 

II. 무한한 성향 또는 .

우리는 나라로 나아갑니다. 그리고 우리 주변에서 (식물들이) 성숙하게 자랐을 , 우리 모두에게 엄청난 가치가 식물에게 생명을 주는  샘들을 주목합니다

모든 것이 얼마나 연약해 보이는지! 전체를 파괴하는 얼마나 적은 시간이 소요되는지! 매우 심한 폭풍, 지나치게 센바람, 서리, 수천명의 조난자를 있게 하는 어떤 것이모든 것을 파괴 것입니다

그러나 하나님은 식물을 돌보십니다. 그분은 다가올 매우 격렬한 폭풍을 겪지 않고, 부드러운 소나기를 겪을 것입니다; 거친 바람이 아니라, 온화한 강풍. 따라서 그분은 무한한 부드러움으로 어린 식물들을 키웁니다.

1.      이제, 모든 것이, 지겨울만큼 무수한 책에서, 많은 사람들이 보유하고, 가르치고, 유지해 하나님의 힘든 생각을 얼마나 책망하는지. 우리는, 자연의 사랑스러움에 비추어, 그렇게 잔인하고 냉혹한 신을 만들어내는 이교도들을 궁금해합니다.  우리가, 자연과 복음으로, 하나님을 그렇게 생각해야한다는 것은 참으로 슬픈 일입니다. 우리는 그러한 어려운 표현들이 주 해로움, 그들이 조장하는 것이 하나님께 얼마나 소외감과 괴로움을 주는지, 거의 알지 못합니다. 그런 것은 마돈나(성모 마리아) 로마의 성도 숭배의 근원이며, 여전히 나쁜 일들의 근원입니다왜냐하면 사람들이 그들의 숭배하는 신들이 되기 때문입니다.

2.      그것은 우리에게 모든 젊은 생명, 특히 영혼의 신성한 삶의 시작을 현명하게 다루는 방법, 우리 자녀를 훈련시키는 방법을 보여줍니다.

3.      그리고 그것은 우리가 하나님을 신뢰하도록 요구합니다. 하나님은 새들과 꽃들에게는 그토록 은혜로우시면서, 우리는 부드럽게 돌보지 않으실꺼라고요? 불가능합니다.


III. "그분과 함께하는 것은 풍성한 구제입니다."

봄은 우리 하나님이 죄를 대속하는 하나님이라고 가르칩니다. 봄은 외적인 자연의 죄를 대속하는 듯한, 재생과 부활이기 때문입니다. 자연은 죽었지만 다시 살아났습니다; 분실되었지만, 발견되었습니다. 어둠은 빛에 자리를 내주고, 불모는 결실을 낳았으며, "언덕은 사방에서 (꽃들로) 기뻐합니다." 에스겔의 환상은 봄이 오면 자주 우리 앞에 놓여 있습니다. " 마른 뼈가 있습니까?" 라고 그는 물었습니다. " 모든 죽음이 있을까요?" 라고 우리는 물어봅니다. 그러면 봄이 우리 질문에 대한 답을 제공합니다.

우리는 그러한 죄에 대한 대속을 위하여 우리가 하나님께 의존한다는 것에 대해 많이 들었습니다. 하나님을 제외하면 누가 봄의 생명을 가져올 있겠습니까? 누가 높은 생명의 영혼을 가져 있습니까? (자연의) 생명이 얼마나 눈에 띄고 있습니까(자연에서) 봄의 존재에 대한 모든 증거를 있으며, 영혼의 물결에 의한 열매도 그에 못지 않게 눈에 보입니다 

그리고 봄이 약속 것처럼, 좋은 구속의 선물도 약속이 되었습니다. 각각의 , , 꽃망울이 우리들에게 말하는 같습니다.  "하나님이 나의 죄를 대속 하시다면, 저들의 죄도 대속하시지 않겠습니까?" 그래서 십자가의 신비가 보여집니다. 봄이 죽음에서, 죽음을 통해서 나온 생명이 아니라면 무엇을 말합니까? 죄의 대속은 죄를 대속하는 자를 함축 합니다그래서 

겨울 패턴들의 죽음에서 떨치고 나오는 봄의 생명력은, 그리스도가 어떻게 고통을 받고, 다시 살아나셔야 하는지를 보여줍니다. 이것은 우리를 위해 "나는 부활이요 생명이다"라고 말씀하신 분에 대해 말하고, 우리들에게 "나는 나의 구속 주가 살아 계시다는 것을 알고 있다" 라고 말할 것을 명령하신 분에 대해 말하고 있습니다.

 

IV. "새로운 사람을 입으십시오."

모든 자연은 봄의 물결에서 이것을 합니다. 우리는 집과 옷차림에서 봄을  모방하려고 노력합니다. 있는 사람들은 옷을 구입합니다. 없는 사람들은 낡은 것을 새롭게 보이도록 만듭니다. 높은 일들에서 교훈을 배웁시다. 그것을 위한 공간이 많지 않습니까

너무나 많은 기독교인들에게서, 바울이 "옛사람"이라고 부르는 유품들이, 가정에서, 습관에서, 말에서, 생각에서, 성질에서, 너무 많이 보입니다

우리가 새로운 사람을 입으려면”, 그리스도 예수 안에서 얼마나 많이 새롭게 창조되는 것이 필요합니까! "모든 것들을 새로운 "으로 만드는 그분은, 우리가 그분의 도움을 받겠다면, 여기서 우리를 도울 준비가 되어 있습니다.


V. 부지런하십시오.

봄은 훌륭한 활동의 시간입니다. 농부는 수확이 기뻐한다면 소중한 시간을 감히 낭비하지 않습니다. 그러므로 

우리들의 생명과 함께, 우리에게 주어진 모든 것은 수확시기를 준비하기 위함입니다. 

그래서 

우리가 주님 앞에 마지막 신실한 사람으로 발견되려면, 봄의 활동을 통해 우리도 봄과 같이 부지런해야 한다는 사실을 상기하십시오.


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According to St. Paul, God's natural world was intended to be - might, would, and should have been, but for man's sin - the Bible for the great part of mankind. "Nevertheless," said he to the men of Lycaonia, "God left not himself without witness, in that he did good, and gave us rain from heaven, and fruitful seasons, filling our hearts with food and gladness." And again (Romans 1), he declares that "the invisible things of God from the creation of the world are clearly seen, being understood by the things that are made, even his eternal power and Godhead." Not the Bible alone, then, but nature also, was intended to reveal God, and men ought, as we are assured, to have seen God in the things that he made. But instead of being a revelation of God, it has been perverted into an impenetrable screen to hide and to conceal him; or, still worse, to distort, misrepresent, and dishonour him. So that, left to nature only, men have sunk lower and lower, as all experience proves. This is true of mankind generally. But it is not universally true. 

Long ere the written Scriptures were given, and in parts of the world where they never came, there have been those who by Divine illumination have learnt much of God through the works of God. Doubtless many of those of whom St. Paul speaks as having by nature done the things of the Law, though they never had the Law, these learnt from the great Bible of nature - that page having been, even as the written page must ever be, opened up to them by the teaching of the Spirit of God. Hence was it that their consciences became so enlightened as to approve or condemn according as they did good or evil. But if it was expected of them who had not, as we have, the written Word, but only nature to teach them, that they should understand God and his ways, how much more will be expected, and justly expected, of us! 

There are many who rejoice in the natural world as a revelation of God. What a proof we have of this in that glorious Psalm 104! There the devout writer goes over the whole of God's creation, animate and inanimate; that which has, and that which has not, the gift of reason. And he ends his devout meditation saying, "Bless thou the Lord, O my soul. Praise ye the Lord." Here, then, is a worthy model for us to follow in contemplating the works of God. Let us try to imitate so good an example. Our text is a short but beautiful description of an Eastern spring. In that land of the sun it is true, as it is not always here, that in the spring time "the winter is past, the rain is over and gone...heard in the land." But let us listen to some few out of the many holy and helpful lessons which this season of the year is ready to teach us, if only our hearts be open to receive them. These teachings of the spring, then, what are they? Well, one of them is surely this -

I. "REST IN THE LORD, AND WAIT PATIENTLY FOR HIM." Try to imagine, if you can, what your thoughts would have been during the dark winter time, supposing you had no idea of spring. It is difficult for us even to conceive that we could ever have not known that winter gives way to spring, and that the seasons follow in their orderly round. But suppose one waking up to consciousness for the first time at the beginning of winter. He would have seen the days getting shorter and shorter, the cold becoming more intense, every leaf stripped from well nigh all trees, and their unclothed, skeleton-like branches quivering and moaning in the wintry wind. He would see the bare, brown fields stiffen and become rigid under the icy blast and the imprisoning frost; and from time to time the whole land would put on its white shroud of snow as if it were indeed dead. 

He would see all this and the many other familiar features of winter; and had he never known or heard of spring, would he ever think that such a season would come - that all the present dreariness would give way to brightness, the sad silence to the joyful song of birds, and the gloomy grey tints of winter to the brightness of the foliage, the blossoms, and the flowers of spring? I do not think he would. For this is how many of us feel and speak, notwithstanding perpetual reminders to the contrary, when winter reigns in the heart. Hearken to Jacob, "All these things are against me," etc.; Moses, praying God to kill him out of hand because he could not bear the people nor endure his wretchedness; Elijah, too, making the same request; and Job, and many more. Are they not all instances of that mournful tendency in our minds, to think that when like sad wintry times are upon us so they will always be? 

Surely, then, the teaching of the spring is that we should "rest in the Lord," etc.; for spring declares of him that he is the gladness-giving God; that though there be winter, yet it has to give way to the bright and joyful spring. In the natural world the "oil of joy is given for mourning, and the garment of praise for the spirit of heaviness." God does turn Nature's mourning into dancing; he puts off her sackcloth and girds her with gladness. "The winter is over and past," etc. Therefore may we not be well assured that so it will be with the winter of our hearts, the sadness and the silence there, if only we will "rest in the Lord," etc.? Let our prayer, then, be -

"Lord, let thy love,
Fresh from above,
Soft as the south wind blow,
Call forth its bloom.

"Now when thy voice
Makes earth rejoice,
And the hills laugh and sing,
Lord, teach this heart
To bear its part,
And join the praise of spring."


II. THE INFINITE TENDERNESS or GOD. We go forth into the country, and we note all around us the first springings of that plant life which when matured is to be of such vast value to us all. But how fragile everything looks! How little it would take to destroy the whole of it! A too-severe storm, an over-rough wind, a frost, any out of a thousand casualties, would destroy all. But yet God takes care of it. He will not suffer the too-violent storms to come, but only gentle showers; not the rough wind, but the milder gales. Thus with infinite tenderness he rears up the young plants.

1. Now, how all this rebukes the hard thoughts of God which many have held and taught and maintained, in books as innumerable as dreary. We wonder at the heathen, in view of the loveliness of nature, fashioning their gods so cruel and relentless as they did. But that we, with nature and the gospel, should so conceive of God is sad indeed. We little know the mischief such hard representations do, the alienation and the bitterness towards God which they foster. It is the source of the Madonna and saint worship of Rome, and of worse things still. For men become as the gods they worship.

2. It shows us how to deal wisely with all young life, especially the beginnings of the Divine life in the soul: how to train our children.

3. And it bids us trust God. Will God be so gracious to birds and blossoms and not tenderly care for us? Impossible.


III. "WITH HIM IS PLENTEOUS REDEMPTION." Spring teaches that our God is the redeeming God. For spring is the redemption of outward nature, its regeneration and resurrection. She was dead, but is alive again; was lost, but is found. Darkness has given place to light, barrenness to fruitfulness, and the "hills rejoice on every side." The vision of Ezekiel is put before us as oft as the spring comes round. "Can these dry bones live?" said he. "Can all this seeming deadness live?" say we. And the spring is our answer. 

And we are told further of our dependence upon God for such redemption. Who can bring about the renewed life of spring but God? and who that yet higher life of the soul? And how visible the life is! See all around the proofs of the presence of the spring, Not less visible are the fruits of the spring tide of the soul. And as the spring is promised, so is the better gift of redemption. Each blade, blossom, and bud seems to say to us, "Shall God redeem me, and will he not redeem thee?" And the mystery of the cross is shown. For what is spring but life out of and through death? Redemption must imply a Redeemer, and the life of spring coming, forth out of the death of winter patterns forth how the Christ must needs suffer and be raised again. And for ourselves it tells of him who said for us, "I am the Resurrection and the Life," and bids us say, "I know that my Redeemer liveth."


IV. "PUT YE ON THE NEW MAN." All Nature does this at spring tide. We in our dwellings and in our dress try to imitate her and do the like. They who can, get new garments; they who cannot, try to make the old look new. Let us learn the lesson in things higher still. Is there not much room for it? In too many even Christian people the remains of what Paul calls "the old man" are too plentifully visible - in homes, in habits, in speech, in thought, in temper. How much we need yet to be created anew in Christ Jesus, to "put on the new man"! And he who maketh "all things new" is ready to help us herein if we will have his help.


V. BE DILIGENT. Spring is a time of great activity. The husbandman dare not waste those precious hours if he would rejoice when harvest comes. So with this life of ours, all which is given us for preparation for the great harvest time. Then let the activities of the spring remind us that we, too, must be diligent if we would be found at the last faithful before the Lord. 


S. Conway





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