Revelation 2:12 (W. M. Taylor, D. D.)
Message to the Church in Pergamum
12And to the angel of the church in Pergamos write; These things saith he which hath the sharp sword with two edges;
13I know thy works, and where thou dwellest, even where Satan's seat is: and thou holdest fast my name, and hast not denied my faith, even in those days wherein Antipas was my faithful martyr, who was slain among you, where Satan dwelleth. 14But I have a few things against thee, because thou hast there them that hold the doctrine of Balaam, who taught Balac to cast a stumblingblock before the children of Israel, to eat things sacrificed unto idols, and to commit fornication. 15So hast thou also them that hold the doctrine of the Nicolaitans, which thing I hate. 16Repent; or else I will come unto thee quickly, and will fight against them with the sword of my mouth. 17He that hath an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches; To him that overcometh will I give to eat of the hidden manna, and will give him a white stone, and in the stone a new name written, which no man knoweth saving he that receiveth it.
The Letter to Pergamum
12This is what you must write to the angel of the church in Pergamum:
I am the one who has the sharp double-edged sword! Listen to what I say.
13I know you live where Satan has his throne.+ But you have kept true to my name. Right there where Satan lives, my faithful witness Antipas+ was taken from you and put to death. Even then you did not give up your faith in me.
14 I do have a few things against you. Some of you are following the teaching of Balaam.+ Long ago he told Balak to teach the people of Israel to eat food that had been offered to idols and to be immoral. 15Now some of you are following the teaching of the Nicolaitans.+ 16Turn back! If you don't, I will come quickly and fight against these people. And my words will cut like a sword.
17 If you have ears, listen to what the Spirit says to the churches. To everyone who wins the victory, I will give some of the hidden food.+ I will also give each one a white stone+ with a new name+ written on it. No one will know that name except the one who is given the stone.
12버가모 교회의 사자에게 편지하기를 좌우에 날선 검을 가진 이가 가라사대
13네가 어디 사는 것을 내가 아노니 거기는 사단의 위가 있는 데라 네가 내 이름을 굳게 잡아서 내 충성된 증인 안디바가 너희 가운데 곧 사단의 거하는 곳에서 죽임을 당할 때에도 나를 믿는 믿음을 저버리지 아니하였도다 14그러나 네게 두어 가지 책망할 것이 있나니 거기 네게 발람의 교훈을 지키는 자들이 있도다 발람이 발락을 가르쳐 이스라엘 앞에 올무를 놓아 우상의 제물을 먹게 하였고 또 행음하게 하였느니라 15이와 같이 네게도 니골라당의 교훈을 지키는 자들이 있도다 16그러므로 회개하라 ! 그리하지 아니하면 내가 네게 속히 임하여 내 입의 검으로 그들과 싸우리라 17귀 있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을지어다 이기는 그에게는 내가 감추었던 만나를 주고 또 흰 돌을 줄 터인데 그 돌 위에 새 이름을 기록한 것이 있나니 받는 자 밖에는 그 이름을 알 사람이 없느니라
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I. 어디에서나 기독교인이 될 수 있습니다.
기독교는 지역의 문제가 아니라, 인격의 문제입니다. 어떤 위도에서는 꽃이 피나, 다른 위도에서는 죽는 식물이 있습니다. 열대 지역의 관목은 북극권 내에서는 번성하지 않으며, 높은 산에 있는 식물은 저지대 평야에서는 발견되지 않습니다. 그러나 기독교는 사람이 살 수 있는 곳이면 어디든지 살 수 있습니다. 왜냐하면 그것은 개인적인 성격의 문제이고, 선택의 문제이고, 사람은 그가 선택한 것이 무엇이든 그렇게 되기 때문에, 어떤 환경에서나, 어떤 장소에서, 그가 선택을 한다면, 기독교인이 될 수 있습니다. 오바댜(Obadiah)는 심지어 아합(Ahab)의 집에서도 그의 양심을 분명하게 지켰습니다: 다니엘(Daniel)은 바벨론(Babylon) 궁정이 타락한 가운데서도 그의 진실성을 지켰습니다; 그리고 느헤미야(Nehemiah)는 페르시아 황제의 궁전에서도 그의 경건함을 유지했습니다.
그리고 장소에 적용되는 것은 직업에 대해서도 동일하게 적용됩니다. 어떤 사람의 거래가 본질적으로 죄가 있고, 악덕에 빠지며, 동료 인간의 품성을 타락시키지 않는 한, 그는 어떤 직업이나, 장사에서든지, 그리스도를 섬길 수 있습니다. 로마군은 도덕이 매우 열악한 단체였지만, 이상하게도, 신약에 나오는 백부장들은 모두 이스라엘의 하나님 여호와를 향하여 선한 마음을 가진 사람들이었던 것 같습니다. 성격은 주변 상황에 따라 색상의 일부를 취할 수 있지만, 그 자체는 주변 상황과 무관합니다; 왜냐하면 사람이 주변 상황을 헤치고 나가며, 그것이 인생에서 자신의 위대한 목적에 봉사하도록 하는 것은, 개인의 의지의 선택이기 때문입니다. 이제 사람이 어디에서나 그리스도인이 될 수 있다는 것이 사실이라면, 다음은 무엇을 해야 합니까?
1. 첫째, 이것은 우리가 사람을 발견하는 지역 때문에 그 사람에 대해 편견을 갖지 않아야 한다는 것입니다. 사람이 어디에서 왔는지 보다는, 그가 어떤 사람인지를 시험하십시오.
2. 그러나 더 나아가, 어느 곳에서나 그리스도인이 될 수 있다는 것이 사실이라면, 둘째로, 우리가 주변 상황의 압력, 또는 우리 사업의 성격상, 또는 우리가 살고 있는 장소의 특성 때문에, 우리 자신들의 그리스도인 정신이 부족하다고 변명해서는 안 됩니다.
Ⅱ. 어떤 곳에서는 다른 곳보다 그리스도인이 되기가 더 어렵습니다.
그러므로 자녀가 거룩함의 아름다움 안에서 자라는 것이 세상에서 가장 자연스러운 것처럼 보이는 가정이 있고, 그리스도에 대한 충성과 같은 것이 저항에 부딪혀서 힘든 노력을 통해서만 유지될 수 있는 가정이 있습니다. 거칠고 신이 없는 동네에서 자란 소년은, 다른 지역에 거주하는 것보다, 그리스도인이 되려면 훨씬 더 많은 문제를 해결해야 합니다. 일부 직업과 주변 환경은, 다른 사람들의 직업과 주변 환경보다, 그리스도를 따르고자 하는 사람들에게 더 힘들게 하는 것도 부인할 수 없습니다. 그럼 어떻게 되나요? 만약 그것이 사실이라면, 무엇보다도, 주님은 그것이 사실임을 아시고, 우리의 기회로 우리의 일을 평가하실 것입니다.
그러나 우리들 개인적인 상황이 다른 이러한 차이에서 얻어야 하는 또 다른 교훈은, 우리는 서로를 판단할 때 자비를 베풀어야 하는 것을 배워야 합니다. 가난한 사람의 별장 창가에 핀 꽃은, 그런 종류의 완벽한 표본과는 거리가 멉니다; 그러나 그것이 거기에 있다는 것은, 부유한 귀족의 온실에서 훌륭한 꽃을 발견하는 것보다, 더 놀라운 일입니다. 그리고 비록 약간의 흠이 있기는 하지만, 큰 어려움에 직면하여 그가 유지한 모든 기독교 성품에 대해, 그러한 흠이 없고, 그러한 갈등도 없는 다른 사람보다, 더 큰 명예가 있을 수 있습니다.
III. 우리가 처한 곳이 어려울수록, 기도와 깨어 있음을 통해, 우리의 기독교를 유지하는 데 더 진지해져야 합니다.
그러나 여기서 가장 어려운 곳이 무엇인지 명확히 이해할 필요가 있습니다. 기독교에 대한 가장 큰 반대가 항상 외부에 있는 곳은 아닙니다.그(기독교인)가 적대자로 만나는 자칭 적대자가 있습니다; 그는 만남을 위해 자신을 준비했으며, 거의 방심하지 않습니다. 그러나 불경건한 사람들이 그를 친구로 만날 때, 그는 정말 위험에 처하게 됩니다. 세상일에 대한 관심은 적대감보다 기독교인에게 더 치명적이며, 우리가 특히 경계해야 하는 것은, 이러한 사람들에 대한 것입니다. 교회는 바다에 떠 있는 배와 같이 세상에 있습니다. 바다 위에 머물러야만 떠다닐 수 있습니다; 그래서, 내가 말할 수 있듯이, 우리가 그 배를 세상에 묻히도록 한다면, 그것은 물을 가득 채운 배와 같이, 확실히 그렇게 침몰할 것입니다.
그리스도인이 어떤 장소에서 충성을 유지하기 어렵게 만드는 또 다른 것은, 내가 그것의 분위기라고 부를 수 있는 것입니다. 우리는 장소의 천재성에 대해 느슨하게 말합니다. 그러나 모든 장소에는 고유한 정신, 경향이 있으며, 그 단어가 당신의 기분을 상하게 하지 않는다면, 고유한 우상 숭배가 있습니다. 새로 온 사람에게 관한 질문 중 하나는 "그는 무엇을 알고 있나요? 어떤 글을 쓴 적이 있나요?"라고 할 수 있습니다. "거기에는 지성에 대한 숭배, 즉 문화라고 부르는 우상 숭배가 있습니다. 또 다른 질문은 "그의 할아버지는 누구였습니까?"입니다. 거기에는 가족에 대한 우상숭배가 있습니다. 또 다른 테스트에서는 "그의 가치는 무엇입니까?"입니다. 거기에는 부유함에 대한 우상숭배가 있습니다.
IV. 우리가 기독교를 유지하는 데 어려움을 더 많이 극복할수록, 우리의 보상은 더 고귀할 것입니다.
"이기는 자는 내가 감추었던 만나를 주어 먹게 하고, 그에게 흰 돌을 주리라" 등등. 보시다시피, 여기 세 가지가 있습니다. 돌, 이름, 비밀입니다. 흰 돌은 다양한 용도로 사용되었습니다; 때때로 범죄로 기소된 사람에게 무죄 투표를 하기 위해; 때로는 연회 입장의 표시로; 때로는 사랑하는 두 친구 사이의 단순한 사랑의 표현으로.
마지막은 여기에 참조한 것과 같습니다. "나는 그에게 내 사랑의 특별한 표현을 줄 것이다." 그러면 그 돌에 새 이름이 기록되어 있다. 여러분은 성경 전체에 걸쳐, 하나님께서 어떤 사람에게 새 이름을 주셨을 때마다, 그 이름은 개인적인 역사에서 어떤 특정한 위기, 또 그것에 대한 특별히 기념품과 연관되었다는 것을 압니다.
이것을 마음에 둔다면, 우리는 이 새 이름에서 개인의 역사와 개인의 갈등을 분명히 기념하는 무언가를 발견하게 될 것입니다; 그리고 "그것을 받는 자 외에는 아무도 그것을 알지 못한다"는 말이 덧붙여졌을 때, 우리는, 그 사람의 가장 힘든 투쟁과 경험을 언급할 때, 그와 주님 사이의 신성한 신뢰의 문제라는 점을 더 잘 알 수 있습니다. 주 예수님과 그분의 백성들 사이에는, 심지어 지금도 여기에서, 비밀들이 있습니다.
태양은 모든 꽃들에게 동등하게 속하지만, 꽃마다 다른 어떤 것에도 속하지 않는 독특한 모습을 주어서, 달콤한 산 데이지(mountain daisy)에게 진홍색 끝을 주고, 향기로운 제비꽃에게 아름다운 색상 조합을 제공합니다. 이와 같이, 그리스도께서는, 나의 개인적인 역사와 경험을 통하여, 어떤 면에서는 여러분에게 계시하지 않으신 당신 자신을 나에게 나타내셨고, 또 어떤 면에서는, 나에게 계시하지 않은 당신 자신을, 여러분에게 나타내셨습니다. 이 새 이름은 마침내, 그리스도께서 그분의 역사와 경험과 투쟁을 통해, 각 개인에게 하신 모든 개인적인 계시를 드러내는 하나의 외적 우수성으로 모아질 것입니다.
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I. IT IS POSSIBLE TO BE A CHRISTIAN ANYWHERE.
Christianity is not a thing of locality, but of character. There are plants which will bloom in some latitudes and die in others. Tropical shrubs will not flourish within Arctic circles, the Alpine flora are not found on low-lying plains. But Christianity can live wherever a man can live, for it is a thing of personal character, and as that is a matter of choice, and as a man is always what he chooses to be, he may be a Christian if he chooses in any circumstances or in any place. Obadiah kept his conscience clear even in the house of Ahab: Daniel preserved his integrity amid the corruption of the court of Babylon; and Nehemiah maintained his piety in the palace of the Persian emperor.
And what is true of places is equally true of occupations. Unless a man's business be in and of itself sinful, pandering to the vices and demoralising to the characters of his fellows, he may serve Christ in Any profession or trade. The Roman army was a very poor school for morals, and yet, strangely enough, all the centurions mentioned in the New Testament seem to have been men with some good thing in their hearts towards the Lord God of Israel. Character may take some of its colouring from circumstances, but it is itself independent of them; for it is the choice of the personal will by which a man is enabled to breast circumstances, and make them subservient to his own great life-purposes. Now if it be true that a man may be a Christian anywhere, what follows?
1. This, in the first place — that we must not be prejudiced against a man because of the locality in which we find him. Test a man by what he is, rather than by where he comes from.
2. But still further, if it be true that it is possible to be a Christian anywhere, then it follows, in the second place, that we ought not to excuse ourselves for our lack of Christianity by pleading the force of circumstances, or the nature of our business, or the character of the place in which we live.
II. IT IS HARDER TO BE A CHRISTIAN IN SOME PLACES THAN IN OTHERS.
Thus there are households in which it seems the most natural thing in the world for a child to grow up in the beauty of holiness, and there are others in which everything like loyalty to Christ is met with opposition, and can be maintained only by a strenuous exertion. The boy brought up in a rough and godless neighbourhood has far more to contend with if he is to be a Christian than he would have residing in a different kind of locality. It is also undeniable that the surroundings of some professions and trades are more trying to those who are seeking to follow Christ than those of others. What then? If it be true, then, in the first place, the Lord knows that it is so, and He will estimate our work by our opportunity.
But as another lesson from this difference in our individual circumstances, we ought to learn to be charitable in our judgment of each other. The flower in the window of the poor man's cottage may be very far from a perfect specimen of its kind; but that it is there at all is a greater marvel than it is to find a superb specimen of the same in the conservatory of the wealthy nobleman. And there may be more honour to one man for all the Christianity he has maintained in the face of great obstacles, though it be marked by some blemishes, than there is to another who has no such blemishes, but who has had no such conflict.
III. THE HARDER THE PLACE IN WHICH WE ARE WE SHOULD BE THE MORE EARNEST BY PRAYER AND WATCHFULNESS TO MAINTAIN OUR CHRISTIANITY.
Here, however, it is needful that we clearly comprehend what the hardest place is. It is not always that in which there is the greatest external resistance to Christianity. An avowed antagonist he meets as an antagonist; he prepared himself for the encounter, and he is rarely taken unawares; but when the ungodly meet him as friends, then he is in real peril. The world's attentions are more deadly to the Christian than its antagonisms, and it is against these that we must be especially on our guard. The Church is in the world as a boat is in the sea; it can float only by keeping above it; and if we let it become, as I may say, world-logged, it will be swamped thereby, just as surely as a boat will be that is filled with water.
Another thing which makes a place hard for a Christian to maintain his loyalty in is what I may call its atmosphere. We talk loosely of the genius of a place. But every place has its own spirit, trend, tendency, or, if you will not be offended by the word, its own particular idolatry. In one the question regarding a new-comer may be, "What does he know? Has he written anything? "There we have the worship of intellect, or, as it is called by us over the way, culture. In another the inquiry is, "Who was his grandfather?" There the idolatry is that of family. In another the test is, "What is he worth?" There the idolatry is that of wealth.
IV. THE GREATER THE DIFFICULTY WHICH WE OVERCOME IN THE MAINTENANCE OF OUR CHRISTIANITY, THE NOBLER WILL BE OUR REWARD.
"To him that overcometh will I give to eat of the hidden manna, and I will give him a white stone," etc. You see, here are three things — the stone, the name, and the secret. White stones were used for different purposes; sometimes for giving a vote of acquittal to one charged with crime; sometimes as tokens of admission to banquets; sometimes as mere expressions of love between two dear friends. The last seems to be the reference here: "I will give him a special manifestation of My love." Then there is the new name written in the stone. You know that throughout the Scriptures, whenever a new name was given by God to any one, it was always connected with some particular crisis in his personal history, and especially commemorative of that.
Bearing this in mind, we shall discover in this new name something distinctly commemorative of the personal history and conflicts of the individual; and when it is added that "No man knoweth it saving he that receiveth it," we have the further peculiarity that, as referring to the most terrible struggles and experiences of the man, it is a matter of sacred confidence between him and the Lord, There are secrets between the Lord Jesus and each of His people, even now and here. The sun belongs to all the flowers alike, and yet he is to each something that he, is not to any of the rest, giving to each its own distinctive appearance, its crimson tips to the sweet mountain daisy, and its beautiful combination of colours to the fragrant violet. Just so, Christ has through my personal history and experience revealed Himself in some aspects to me that He has not shown to you, and to you in some that He has not shown to me. This new name at last will gather up into one external excellency all that personal revelation which Christ has made of Himself to each individual through His history, experience, and conflicts.
(W. M. Taylor, D. D.)
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