Revelation 2:24 (*A. Maclaren, D. D.)

Revelation 2:24-29 

Message to the Church in Thyatira

24But unto you I say, and unto the rest in Thyatira, as many as have not this doctrine, and which have not known the depths of Satan, as they speak; I will put upon you none other burden. 25But that which ye have already hold fast till I come. 26And he that overcometh, and keepeth my works unto the end, to him will I give power over the nations: 27And he shall rule them with a rod of iron; as the vessels of a potter shall they be broken to shivers: even as I received of my Father. 28And I will give him the morning star. 29He that hath an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches.

24Some of you in Thyatira don't follow Jezebel's teaching. You don't know anything about what her followers call the “deep secrets of Satan.” So I won't burden you down with any other commands. 25But until I come, you must hold firmly to the teaching you have.

26 I will give power over the nations to everyone who wins the victory and keeps on obeying me until the end. 27-28I will give each of them the same power my Father has given me. They will rule the nations with an iron rod and smash those nations to pieces like clay pots. I will also give them the morning star.+

29If you have ears, listen to what the Spirit says to the churches.

24두아디라에 남아 있어 이 교훈을 받지 아니하고 소위 사단의 깊은 것을 알지 못하는 너희에게 말하노니 다른 짐으로 너희에게 지울 것이 없노라 25다만 너희에게 있는 것을 내가 올 때까지 굳게 잡으라 26이기는 자와 끝까지 내 일을 지키는 그에게 만국을 다스리는 권세를 주리니 27그가 철장을 가지고 저희를 다스려 질그릇 깨뜨리는 것과 같이 하리라 나도 내 아버지께 받은 것이 그러하니라 28내가 또 그에게 새벽 별을 주리라 29귀있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을지어다



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I. 모든 그리스도인의 생명이 의미하는 것

모든 선하고 고귀한 것과 관련하여 "내일은 오늘과 같고, 훨씬 더 풍요로워질 것"이라는 끊임없는 진보의 삶. 모든 종류의 모든 선을 향한 끊임없는 진보가 바로 그리스도인 생활의 법칙입니다. 그리스도인 영혼의 생명에 대한 모든 은유는 같은 교훈을 담고 있습니다. 

그것이 건물인가요? 그러면 당연히 단계적으로 올라갑니다. 그것이 나무인가요? 그러면 해가 거듭될수록 더 넓은 그림자를 드리우고, 잎사귀 왕관이 하늘에 더 가까워집니다. 그것이 몸인가요? 그러면 유아기에서 청소년기로, 청소년기에서 성인기로 성장합니다. 기독교는 성장하고, 지속적이며, 모든 것을 포용하고, 끝이 없습니다.


Ⅱ. 슬프게도 그리스도인이라고 공언할 수 있는 사람들의 비율이 많지 않습니다.

기독교인이라고 공언하는 많은 사람들은, 포장된 도로에서 볼 수 있는 괴물과 같은 어떤 사람들처럼, 발달이 정지된 경우가 많습니다. 말하자면, 50년 동안 팔다리가 전혀 없이 몸통의 상반신만 자란 어른들이고, 키는 열살짜리 아이의 절반에 해당하는 어른들입니다.  

그들은, 환경에 따라, 매년 겨울에는 잠을 자고, 여름에만 잠시 성장하는 나무와 같이 자라고 있습니다. 혹은 그들은 정기적으로 성장하지는 않지만, 때로는 한두 시간의 성장이 있을 것이며, 그 다음에는 기독교 교리를 이해하거나 기독교 교훈을 적용하는데 전혀 진전이 없는, 길고 어두운 길을 따라 갈 것입니다; 아주 오래 전보다 예수 그리스도를 더 많이 닮은 것도 없고, 그분의 사랑에 대한 더 큰 깨달음도 없으며, 보이지 않는 (영적인) 현실에 대하여, 더 명확하게, 더 확고하게, 꿰뚫어 보는 명상도 없습니다.

오늘이 어제보다 더 낫거나 더 나쁘다는 교훈을 배우도록 합시다. 자전거를 탄 사람이 가만히 있으면 넘어집니다. 자전거를 유지하는 조건은 계속 앞으로 나아가는 것입니다. 알파인 얼음 슬로프의 등반가가 오르기 위해 온 힘을 다하지 않으면, 얼음 위에서 45도 각도로 그 자리에 지탱할 수가 없어서 아래로 떨어질 수밖에 없습니다. 그가 중력을 이겨내려고 애쓰지 않으면, 곧 바닥에 닿게 될 것입니다. 그래서 기독교인은 매일 좋아지지 않으면, 매일 더 나빠집니다. 우리 앞에는 두 가지 선택이 있습니다. 우리가 점점 더 그리스도를 닮아가거나, 아니면 날마다 점점 덜 닮아 가는 것 입니다.


III. 이 칭찬이 우리의 것이 될 수 있는 방법.

본문에 유의하십시오. 그리스도께서 말씀하시기를 "내가 (사역을 위한) 네 행위와 사랑과 믿음과 섬김과 인내를 아노니, 너가 나중에 한 일들이 처음보다 많은 줄 아노라." 

다시 말해서, 우리가 그리스도인 생활의 표현에서 이러한 지속적인 성장을 확보할 수 있는 가장 좋은 방법은  자선(또는 사랑)과 믿음이라는 이 두 가지를 생산하는 습관을 만드는 것입니다. 이것이 뿌리입니다; 사랑과 믿음은 재배가 필요합니다. 그들이 재배되지 않으면 "봉사"(또는 "사역")와 인내의 결과는 점점 줄어들 것입니다. 

믿음과 사랑, 이 두 가지가 뿌리입니다. 이 두가지의 활력은 맺는 열매의 강도와 풍부함을 결정합니다. 우리가 하는 사역의 일들이 수적으로 또 질적으로 증가하기를 바란다면, 그 일들을 일으키게 하는 원인, 즉 예수 그리스도에 대한 사랑과 그분에 대한 믿음을 배양하는 정직한 습관을 기르도록 합시다. 

그리고 본문은 여전히 또 다른 생각을 제시합니다. 편지의 말미에, "이기는 자와 끝까지 내 일을 유지하는 자에게 내가 주리라" 라고 했습니다. 

이제, 편지의 시작 부분에서 "너의 사역들"이라고 부르던는 것을, 끝 부분에서는 "나의 사역들"이라고 부른 것에 주목하십시오. 

만약 우리가 우리 마음에서 나타나는 그분을 향한 지속적인 성장을 주님께서 보시기를 바란다면, 믿음과 사랑의 습관을 배양하는 것 뿐만 아니라, 우리가 그분을 위해서 하는 모든 일의 근원으로서 그분을 바라보는 다른 습관을 길러야 합니다.

그래서 우리가 우리의 행위를 우리 자신의 것으로 생각하지 않고 옳고 진리와 아름다움에 대해 우리가 하는 모든 것을 그리스도께서 우리들 마음 안에서 역사 하시는 것으로 생각할 때, 우리의 사역들이 고결성과 범위가 증대되는 확실성이 있습니다. 

또 한 가지 기억해야 할 것이 있는데, 이렇게 점진적인 경건함을 가지려면, 처음부터 끝까지 부단한 노력을 기울여야 한다는 것입니다. 우리의 인생에서 더욱 더 많은 그리스도의 충만함을 우리 자신의 것으로 만들려는 열성적인 노력을 게을리 할 수 있는 시점은 없습니다.



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I. WHAT EVERY CHRISTIAN LIFE IS MEANT TO BE. 

A life of continual progress in which each "to-morrow shall be as this day, and much more abundant," in reference to all that is good and noble. A continuous progress towards and in all good of every sort is the very law of the Christian life. Every metaphor about the life of the Christian soul carries the same lesson.

Is it a building? Then course by course it rises. Is it a tree? Then year by year it spreads a broader shadow, and its leafy crown reaches nearer heaven. Is it a body? Then from childhood to youth, and youth to manhood, it grows. Christianity is growth, continual, all-embracing, and unending.



II. WHAT A SADLY LARGE PROPORTION OF PROFESSEDLY CHRISTIAN LIVES ARE NOT. 

Many professing Christians are cases of arrested development, like some of those monstrosities that you see about our pavements — a full grown man in the upper part with no under limbs at all to speak of, aged half a century, and only half the height of a ten years old child. They grow, if at all, by fits and starts, after the fashion, say, of a tree that every winter goes to sleep, and only makes wood for a little while in the summer time. 

Or they do not grow even as regularly as that, but. there will come sometimes an hour or two of growth, and then long dreary tracks in which there is no progress at all, either in understanding of Christian doctrine or in the application of Christian precept; no increase of conformity to Jesus Christ, no increase of realising hold of His love, no clearer or more fixed and penetrating contemplation of the unseen realities, than there used to be long, long ago. 

Let us learn the lesson that either to-day is better than yesterday or it is worse. If a man on a bicycle stands still he tumbles. The condition of keeping upright is to go onwards. If a climber on an Alpine ice-slope does not put all his power into the effort to ascend, he cannot stick at the place, at an angle of forty-five degrees upon the ice, but down he is bound to go. Unless, by effort, he overcomes gravitation, he will be at the bottom very soon. And so if Christian people are not daily getting better, they are daily getting worse. There are two alternatives before us. Either we are getting more Christlike or we are daily getting less so.



III. How THIS COMMENDATION MAY BECOME OURS. 

Notice the context. Christ says, "I know thy works and love and faith and service" (for ministry), "and patience and that thy last works are more than the first." That is to say, the great way by which we can secure this continual growth in the manifestations of Christian life is by making it a habit to cultivate what produces it, viz., these two things, charity (or love) and faith. These are the roots; they need cultivating. If they are not cultivated then their results of "service" (or "ministry") and patience are sure to become less and less. 

These two, faith and love, are the roots; their vitality determines the strength and abundance of the fruit that is borne. If we want our works to increase in number and to rise in quality, let us see to it that we make an honest habit of cultivating that which is their producing cause — love to Jesus Christ and faith in Him. 

And then the text still further suggests another thought. At the end of the letter I read: "He that overcometh and keepeth My works to the end, to him will I give," etc. 

Now, mark what were called "thy works" in the beginning of the letter are called "My works" in its close. If we want that the Master shall see in us a continuous growth towards Himself, then, in addition to cultivating the habit of faith and love, we must cultivate the other habit of looking to Him as the source of all the work that we do for Him. 

And when we have passed from the contemplation of our deeds as ours, and come to look upon all that we do of right and truth and beauty as Christ working in us, then there is a certainty of our work increasing in nobility and in extent. There is still another thing to be remembered, and that is, that if we are to have this progressive godliness we must put forth continuous effort right away to the very close. We come to no point in our lives when we can slack off in the earnestness of our endeavour to make more and more of Christ's fulness our own.

(A. Maclaren, D. D.)


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