Revelation 3:19 (C.H. Spurgeon)

Revelation 3:19-22

And to the angel of the church of the Laodiceans write; These things said the Amen, the faithful and true witness…


[King James Version]

Message to the Church in Laodicea

(Colossians 2:1-5)

19As many as I love, I rebuke and chasten: be zealous therefore, and repent. 20Behold, I stand at the door, and knock: if any man hear my voice, and open the door, I will come in to him, and will sup with him, and he with me. 21To him that overcometh will I grant to sit with me in my throne, even as I also overcame, and am set down with my Father in his throne. 22He that hath an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches.

[CEV]

The Letter to Laodicea

19 I correct and punish everyone I love. So make up your minds to turn away from your sins. 20Listen! I am standing and knocking at your door. If you hear my voice and open the door, I will come in and we will eat together. 21Everyone who wins the victory will sit with me on my throne, just as I won the victory and sat with my Father on his throne.

22If you have ears, listen to what the Spirit says to the churches.

[NET]

To the Church in Laodicea

19All those I love, I rebuke and discipline. So be earnest and repent! 20Listen! I am standing at the door and knocking! If anyone hears my voice and opens the door I will come into his home and share a meal with him, and he with me. 21I will grant the one who conquers permission to sit with me on my throne, just as I too conquered and sat down with my Father on his throne. 22The one who has an ear had better hear what the Spirit says to the churches.’”

[Korean]

19무릇 내가 사랑하는 자를 책망하여 징계하노니 그러므로 네가 열심을 내라 회개하라 20볼지어다 내가 문 밖에 서서 두드리노니 누구든지 내 음성을 듣고 문을 열면 내가 그에게로 들어가 그로 더불어 먹고 그는 나로 더불어 먹으리라 21이기는 그에게는 내가 내 보좌에 함께 앉게 하여 주기를 내가 이기고 아버지 보좌에 함께 앉은 것과 같이 하리라 22귀 있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을지어다



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사람의 아들들에 대한 하나님의 섭리는 그들을 이해하려고 노력한 땅의 현명한 사람들을 항상 당혹스럽게 만들었습니다. 하나님의 계시를 제외하고는 이 세상에서 여호와 께서 자신의 피조물을 대하는 방식은 완전히 설명 할 수 없는 것처럼 보입니다. 악인이 어떻게 번성하고 큰 권세를 누리는지 누가 이해할 수 있을까요? 

경건하지 않은 사람은 푸른 월계수처럼 번성합니다. 그는 강가에 뿌리를 뻗고, 가뭄의 해를 알지 못하며, 그의 잎이 시들지 아니하며, 그의 열매가 때를 알지 못하여 떨어지지 아니합니다. 보라, 이들은 세상에서 번성하는 경건하지 않은 자들은 재물로 충만하고. 금을 먼지처럼 쌓아 두며. 남은 재물을 자기 자손들에게 맡기고, 밭에 밭을 더하고, 에이커에 에이커를 더하여, 땅의 왕자가 됩니다.

반면에 의인이 어떻게 버림받는지 보십시오. 미덕이 얼마나 자주 가난의 누더기를 걸치고 있습니까! 가장 경건한 영혼이 얼마나 자주 굶주림과, 목마름과, 벌거벗음으로 고통을 받습니까!  이러한 것들을 생각 할 때 , 우리는 때때로 그리스도인이 이렇게 말하는 것을 듣습니다. "내가 하나님을 헛되이 섬겼도다. 내가 아침마다 스스로를 징계하며, 금식으로 내 영혼을 괴롭게 한 것은 헛된 일입니다. 보라, 하나님이 나를 낮추셨고, 죄인은 높이 들으셨다. 어떻게 이럴 수가 있습니까?"

이교도의 현자들은 이 질문에 대답할 수 없었기 때문에 그들은 고르디우스의 매듭을 자르는 방편을 택했습니다. "우리는 그것이 어떻게 되는지 말할 수 없습니다. "라고 그들은 말했을 것입니다. 그러므로 그들은 사실 그 자체를 날려버리고, 그것을 부인했습니다. "성공하는 사람은 신의 은총을 받고, 실패하는 사람은 지극히 높으신 분에게 미움을 받는다." 이방인들은 이렇게 말했고, 그들은 더 잘 알지 못했습니다. 욥이 고난을 당할 때, 욥과 대화를 나눈 더 깨달은 동방 사람들은 조금만 더 나아갔습니다.왜냐하면 그들은 하나님을 섬기는 모든 사람은 울타리가 있고, 하나님이 그들의 재산을 늘리고 행복을 증가시킬 것이라고 믿었기 때문입니다. 그들이 생각한 대로, 욥의 고난 속에서, 욥이 위선자라는 어떤 징표를 보았으므로, 하나님은 그분의 등불을 꺼서, 그분의 빛이 어둠속으로 사라지게 하는 것을 보았습니다.

그리고 아아! 그리스도인들 조차도 같은 오류에 빠졌습니다. 그들은 하나님이 사람을 높이시면, 그 안에 어떤 탁월함이 있을 것이라고 생각하고, 만일 그분이 징계하고 괴롭힌다면, 일반적으로 그것이 진노의 표시라고 생각하기 쉽습니다. 

이제 본문의 이야기를 들어보십시오. 그러면 수수께끼가 풀립니다. 예수님께서 그분의 종 요한에게 말씀하신 말씀을 들으면 신비가 모두 풀립니다. "내가 많이 사랑하는 만큼,  많이 꾸짖고 징계하노라. 그러니 열심을 내고, 또 회개하라."

사실 이 세상은 형벌의 장소가 아닙니다. 때때로 엄중한 심판이 있을 수 있지만, 원칙적으로 하나님은 현재 상태에서는 죄에 대해 어떤 사람도 완전히 벌하지 않으십니다. 그분은 악인이 악을 행하도록 내버려 두시고, 고삐를 목에 걸고, 정욕을 억제하지 않고 계속하도록 내버려 둡니다. 약간의 양심의 가책이 있을 수 있지만, 이는 형벌이라기보다는 오히려 충고에 가깝습니다.

반면에 그분은 그리스도인을 낙담시키고, 가장 경건한 사람에게 가장 많은 고통을 주십니다. 아마도 그분은 다른 어떤 사람의 마음보다 가장 성결한 그리스도인의 가슴에 더 많은 고난의 파도를 일으키게 할 것입니다.

그러므로 우리는 이 세상이 형벌의 장소가 아니기 때문에, 다가올 세상에서 형벌과 보상을 기대해야 한다는 것을 기억해야 하며, 하나님이 자기 백성을 괴롭히는 유일한 이유는 바로 이것 때문이라는 것을 믿어야 합니다: --

"내가 사랑함으로, 너(마음 속)의 금을 정련하기 위하여 너를 연단하노라,

그래서 내 형상을 닮은 너를, 마침내 빛나게 하려 함이라."

저는 오늘 아침에 첫째, 하나님께서 자녀들을 바로잡으시는 것이 무엇인지, 둘째, 하나님께서 자녀들을 바로잡으시는 이유가 무엇인지, 셋째, 우리가 하나님의 책망과 바로잡음 아래서 수고할 때, 우리의 위로가 무엇인지 알아보고자 노력할 것입니다. 

우리의 위로는 그 때에도 우리를 사랑하신다는 사실이어야 합니다. "내가 많이 사랑하는 만큼, 많이 꾸짖고 징계하노라."

I. 먼저, 사랑하는 여러분, 그리스도인 안에서 하나님이 책망하시는 것은 무엇입니까? 영국 교회 신조 중 하나는 참으로 옳게 말하기를, "사람은 본래 의로움에서 멀어지고, 그 본성이 악에 기울어져 있어, 육신이 항상 영을 거스르는 욕심을 내나니, 그러므로 이 세상에 태어난 모든 사람은 하나님의 진노와 저주를 받아 마땅하도다. 

이 본성의 감염은 다시 중생한 자들에게도 남아 있습니다;  헬라어로 프로네마 사르코스(phronema sarkos)라고 하는데, 어떤 이들은 육체의 지혜, 어떤 이들은 관능, 어떤 이들은 애정, 어떤 이들은 욕망이라고 설명하고 있는, 육체의 정욕은 하나님의 법에 복종하지 않습니다.

그리고 믿고 세례를 받는 자들에게는 정죄함이 없으나, 사도는 색욕과 정욕이 그 자체로 죄의 본성이 있다고 고백합니다. 그러므로 중생한 자 안에 악이 남아 있기 때문에 그 악을 꾸짖어야 할 필연성이 있습니다. 아, 그리고 그분의 책망으로 충분하지 않을 때, 하나님은 더 심한 조치를 취해야 하며, 책망에 실패한 후에는 징계라는 편법을 채택해야 합니다. "내 책망하고 징계한다."

그러므로 하나님께서는 자기 백성을 징계하고 책망할 수 있는 수단을 마련해 두셨습니다. 때때로 하나님께서는 성역 아래 있는 자녀들을 책망하십니다. 복음의 성역자가 항상 위로의 성역자가 되어야 하는 것은 아닙니다. 보혜사 성령은 세상에 죄와 의와 심판을 확신시키는 분이며, 우리 영혼에게 하나님의 천사처럼 되어 꿀이 가득한 달콤한 말을 하는 동일한 사역자는, 때때로 하나님의 지팡이, 전능자의 손에 들린 지팡이가 되어, 우리의 범죄때문에 우리를 치려는 것입니다.

그리고 아! 사랑하는 여러분, 우리가 그렇지 않을 때, 목사의 사역 아래서 얼마나 자주 점검을 받았어야 했습니까? 아마도 목사의 말은 매우 힘이 있었고, 진실로 진지하게 말했으며, 우리의 경우에 적용되었습니다. 하지만 아아! 우리는 그 말에 귀를 닫고, 우리 자신이 아니라 우리 형제들에게 적용했습니다. 저는 설교할 때 종종 놀랄 때가 있습니다. 저는 제가 가장 저명한 회원들의 사례를 설명했다고 생각했습니다. 저는 그들에게 다양한 죄를 지적했고, 그리스도의 신실한 목사로서, 그들이 마땅히 책망을 받을 수 있도록, 강단에서 그들의 사례를 묘사하는 것을 피하지 않았습니다; 그러나 내가 그들에게 말하고 났을 때, 그들이 내가 한 말에 대해 감사해 했다는 사실에 놀랐습니다. 왜냐하면 그들은 내가 전적으로 그들을 위해서, 내가 설명을 정확하게 하고, 모든 작은 요점까지 이끌어 내어, 교회에 있는 다른 형제들에게 적용 할 수 있다고 생각했기 때문에, 그들이 나에게 고마워했습니다.

그러나 아아! 여러분, 우리는 말씀의 소리 아래 앉아 있으면서도, 특히 교회에서 직분을 맡고 있다면, 그 말씀이 얼마나 우리에게 속해 있는지를 거의 생각하지 않습니다. 목사가 형제 목사의 설교를 들을 때 '나를 책망하는 말이겠지' 라고 생각하기는 어렵습니다. 

장로나 집사의 직분으로 승격되면, 때때로 그 자신에게 말해지는 말씀이 그의 직분에 따라 무감각함이 커집니다; 그래서 그 직분을 맡은 사람은, 그 말씀이 적용될 수 있는 수백명의 질문자들과 그러한 말씀이 적절한 때에 은혜 안에 있는 수많은 어린 아이들을 생각하기가 쉽습니다. 

친구들이여, 우리가 목회 봉사의 직무에서 하나님의 책망에 더 귀를 기울이고, 안식일마다 그분이 우리에게 말씀하실 때 그분의 말씀에 더 귀를 기울였다면, 우리는 많은 시정을 피할 수 있었을 것입니다. 왜냐하면 우리는 책망을 멸시 할 때까지는 시정을 받지 않고, 그 책망을 거부 한 후에야 회초리 막대가 나오기 때문입니다.

때때로 하나님은 어떤 눈에 보이는 수단도 없이, 그들의 양심으로 그의 자녀들을 꾸짖으십니다. 하나님의 백성인 여러분은, 분명히 어떤 수단도 없이, 여러분의 죄가 기억에 떠오르고, 여러분의 영혼이 여러분 안에서 버림받고, 여러분의 영이 심히 괴로워하는 때가 있다는 것을 인정할 것입니다.

성령 하나님께서 친히 죄에 대한 심문을 하고 계시고, 촛불을 들고 예루살렘을 수색하고 계시며, 당신이 퇴적물에 안주하고 있기 때문에 당신을 벌하고 계십니다. 주위를 둘러보면 여러분의 영혼을 가라앉게 할 만한 것은 아무것도 없습니다. 가족도 아프지 않고, 사업도 번창하고, 몸도 건강한데 왜 이렇게 영혼이 가라앉는 것입니까? 

아마도 당신은 당시에는 당신이 어떤 심각한 죄를 지었다는 사실을 의식하지 못했을 것입니다. 그럼에도 불구하고, 이 어두운 우울증은 계속되고, 마침내 당신은 당신이 알지 못하는 죄, 즉 숨겨져 있고 인식되지 않는 무지의 죄 속에서 살고 있었다는 것을 발견하게 됩니다. 따라서 당신은 당신의 마음을 살피고, 악이 어디에 있는지 발견했습니다. 그러므로 하나님께서 그분의 구원에 대한 기쁨을 당신에게서 거두어 가셨습니다. 

우리는 하나님께서, 때때로 우리를 징계하시기 전에, 이러한 방식으로 우리를 책망하시는 것을 축복해야 할 많은 이유가 있습니다. 다른 계절에는 책망이 매우 간접적입니다. 의도하지 않은 책망을 나는 얼마나 자주 받았습니까! 하지만 하나님께서는 그 상황을 선하게 다스리셨습니다. 여러분은 어린아이에게 책망을 받아본 적이 없습니까? 순진한 작은 어린아이가 모르고 한 말이 당신의 마음에 상처를 입히고, 당신의 죄를 드러낸 것입니다. 

길을 걷다가 어떤 사람이 욕하는 소리를 들었을 때, "버림받은 사람들을 되찾기 위하여 나는 얼마나 보잘 것 없는 일을 하고 있는가!"라는 생각이 떠올랐을 수도 있습니다. 그래서 하나님의 의해서, 죄를 보는 것 자체가, 당신의 태만함을 비난했던 것이고, 악한 것을 듣는 것 자체가, 당신의 또 다른 악한 것임을 확신시키는데 사용되었습니다.

오! 우리가 계속 눈을 뜨고 있다면, 초원에는 소 한 마리도 없고, 나무에는 참새 한 마리도 없을 것입니다. 그것은 때때로 책망을 암시하지 않을 수도 있습니다. 한밤중에는 별이 없고, 대낮에는 한줄기 빛도 없습니다. 그러나, 우리가 여호와의 책망의 부드러운 속삭임에 깨어 있기만 한다면, 우리 마음에 숨겨진 어떤 악을 암시하고, 우리 내면을 조사하도록  인도한다는 것은 무엇을 의미합니까? 

아시다시피 우리 구세주께서는 제자들을 꾸짖으실 때 사소한 것을 사용하셨습니다. "들의 백합이 어떻게 자라는지 생각해 보라. 공중의 새들이 어떻게 먹이를 먹는지 보라!"라고 말씀하셨습니다. 그래서 그분은 백합과 까마귀가 제자들에게  말을 하게 하여, 그들의 불만을 꾸짖으셨습니다. 지구는 (이러한 상징적인) 모니터로 가득 차 있습니다. 우리에게 필요한 모든 것은 (이런 것을) 들을 수 있는 귀입니다.

그러나 이러한 책망이 모두 실패하면, 하나님은 책망에서 교정으로 진행하십니다. 그분은 항상 꾸짖지는 않으시지만, 꾸짖음에 귀를 기울이지 않으면, 회초리를 잡으시고 사용하십니다. 하나님께서 회초리를 어떻게 사용하시는지는 말할 필요가 없습니다. 내 형제 여러분, 여러분 모두는 그 일로 인해 괴로워했습니다. 그분은 때때로 여러분을 때리고, 때때로 여러분의 가족을 때리고, 자주 여러분의 재산을 때리고, 종종 여러분의 장래 희망을 때리셨습니다.

그분은 가장 친하고 소중한 친구를 때리기도 하고, 더 심하게는 "육체의 가시, 즉 사탄의 사자를 주어 여러분을 괴롭히는" 경우도 있습니다. 그러나 여러분은 그리스도인의 삶에 대해 조금이라도 알고 있다면, 회초리와, 지팡이와, 언약이 무엇인지, 그리고 하나님에 의해 교정 된다는 것이 무엇인지 이해합니다. 몇 분간 구체적으로 말씀드리고, 하나님께서 우리 안에서 바로잡아 주시는 것이 무엇인지 보여 드리겠습니다.

하나님께서는 종종 지나친 애정을 바로잡으십니다. 우리가 친척을 사랑하는 것은 옳은 일이지만, 하나님보다 더 사랑하는 것은 잘못된 일입니다. 여러분은 아마도 오늘날 이 죄에 대해 스스로 죄를 범하고 있을 것입니다. 사랑하는 여러분, 우리는 이 점을 생각할 때 대부분 가정을 바라보게 됩니다. 우리에게는 생명 그 자체보다 더 소중한 마음의 동반자, 또는 가슴에 묻은 자손이 있지 않습니까? 어떤 남자의 삶이 그의 자식의 삶에 얽매여 있다는 말을 듣지 않았습니까? -- 어떤 어머니는 아기의 영혼과 자신의 영혼이 결합되어 있습니다. 어떤 아내, 어떤 남편은 배우자의 상실이 생명의 상실이 될 것입니까? 오, 우리 중 많은 사람들이 관계에 대한 과도한 애정으로 죄를 짓고 있습니다.

주목하십시오. 하나님께서는 이에 대해 우리를 책망하실 것입니다. 그분은 이런 식으로 우리를 책망하실 것입니다. 때때로 그는 목사를 통해 우리를 책망할 것입니다. 만일 그것이 충분하지 않다면, 그분은 우리가 마음을 두는 바로 그 사람들에게 아픔이나 질병을 보내심으로써 우리를 꾸짖으실 것입니다. 만일 그런 일이 우리를 책망하지 않고, 우리가 열심으로 회개하지 아니하면 우리를 징계하실 것이니, 그 병은 죽음에 이르게 될 것입니다. 

그 질병은 더욱 무서운 맹렬함으로 퍼지고, 우리가 우상으로 만들었던 것을 쳐서 벌레의 먹이가 되도록 할 것입니다.하나님께서 그 자리에서 끌어내리지 않았거나, 끌어내리지 않을 우상은 결코 존재하지 않았습니다. "나는 주 너의 하나님이다; 나는 질투하는 하나님이다."

그리고 만일 우리가, 성품이 아무리 훌륭하고 우수하고, 우리의 애정을 받을 만한 가치가 있는 어떤 것이라도 하나님 보좌의 위치에 올려 놓는다면, 하나님께서는 “그것을 내려놓아라”고 외치실 것이며, 우리는 많은 눈물을 흘리게 될 것입니다. 그러나 만일 그렇게 하지 않았다면, 우리는 보물을 잃지 않고, 보존하고, 훨씬 더 잘 누릴 수 있었을 것입니다.

그러나 다른 사람들은 이보다 더 나쁩니다. 하나님 보시기에 매우 슬픈 일이지만, 자녀와 아내와 친구를 너무 많이 사랑하는 잘못을 쉽게 간과할 수 있습니다. 그러나 아아! 너무 욕심이 많아서, 살과 피를 사랑하지 않는 사람들도 있습니다. 그들은 흙, 단순히 더러운 흙, 황금을 사랑합니다. 그들이 마음을 두는 것은 바로 그것입니다. 그들은 그들의 지갑이 더러운 것이라고 말하지만, 우리가 그 지갑에서 무언가를 가져가려고 할 때, 우리는 그들이 그렇게 생각하지 않는다는 것을 알게 됩니다.

"오," 한 남자가 말했습니다. "만약 당신이 나에게서 기부 신청을 원한다면, 선생님, 당신은 제 마음을 사로잡아야 합니다. 그러면 당신은 내 지갑을 얻게 될 것입니다." 내가 말했죠. "그래요, 나는 그럴 것이라고 확신합니다. 왜냐하면 당신의 마음은 당신의 지갑이 있는 곳이라고 믿기 때문이며, 나는 그곳에서 그리 멀지 않은 곳에 있을 것입니다."

그리고 스스로를 그리스도인이라고 부르며 자기 재산을 신으로 삼는 사람들이 얼마나 많이 있습니까? 그들의 공원, 저택, 사유지, 창고, 큰 장부, 많은 사무원, 사업 확장, 또는 이것이 아니라면 은퇴할 기회, 3퍼센트에 해당하는 그들의 돈 입니다. 이 모든 것이 그들의 우상이자 신입니다. 우리는 그들을 교회로 데려가지만, 세상은 그들에게서 아무런 잘못도 발견하지 못합니다. 그들은 신중한 사람들입니다. 여러분은 그들 중 많은 사람들을 알고 있습니다. 매우 신중하지만, 모든 악의 뿌리인 돈에 대한 사랑이 그들의 마음 속에 너무 명백해서 부인할 수 없습니다. 모든 사람이 그것을 볼 수 있지만, 아마도 그들 자신은 그것을 보지 못할 것입니다. “탐심, 곧 우상 숭배”가 살아 계신 하나님의 교회를 크게 지배하고 있습니다. 

자, 주의하세요, 하나님께서는 그것에 대해 징계하실 것입니다. 하나님의 백성 중 재물을 사랑하는 자는, 오늘 나에게 책망을 받는 것과 같이, 먼저 그것으로 말미암아 책망을 받을 것이요, 만일 그 책망을 받아들이지 아니하면, 징계를 받을 것입니다. 

금은 태양 앞에서 눈송이처럼 녹을 수도 있습니다. 만일 그것이 보존되어도, "너희 금과 은이 상하였도다, 좀이 너희 옷을 먹어치우고, 네 영광을 멸하리라"고 말할 수도 있습니다. 그렇지 않으면 주님께서 그들의 영혼을 야위게 하시고, 그들의 머리에 명예를 거의 얻지 못하고, 마음에 위안을 얻지 못한 채 무덤으로 내려가게 하실 것입니다. 이는 그들이 하나님보다 금을 더 사랑하고, 영원한 부유함보다 땅의 부유함을 더 귀하게 여겼기 때문입니다. 주님께서는 그런 일에서 우리를 구해 주시고, 아니면 반드시 우리를 바로 잡으실 것입니다.

그러나 이것이 유일한 죄는 아닙니다. 우리 모두는 하나님께서 극도로 혐오하시는 또 다른 범죄에 노출되어 있습니다. 그것은 교만의 죄입니다. 주님께서 우리에게 작은 위로를 하시면, 우리는 어찌할 바를 모르게 될 정도로 커집니다. 마치 "여호수룬은 살이 쪄서 발로 찼다"고 말하는 옛날의 여호수룬처럼 말입니다. 잠시 동안 믿음의 온전한 확신을 누립시다. 자만심은 "당신은 평생 동안 그 맛을 유지할 것입니다."라고 속삭이고, 그런 속삭임은 아니지만, 그보다 더 희미한 것, 즉 "당신은 이제 성령의 영향력에 의존 할 필요가 없습니다.

당신이 얼마나 훌륭한 사람으로 성장했는지보십시오. 당신은 주님의 가장 귀한 백성 중 하나가 되었습니다. 당신은 삼손과 같은 사람입니다. 당신은 지옥의 문을 무너뜨리고, 두려워하지 않을 것입니다.'주님, 저를 불쌍히 여기소서'라고 울 필요가 없습니다." 또는 다른 때는 다른 방향으로 전환됩니다. 주님은 우리에게 현세적인 자비를 베풀어 주시니, 우리는 주제넘게 이렇게 말합니다. "나의 산은 굳건히 서 있습니다. 나는 결코 흔들리지 않을 것입니다." 우리는 불쌍한 성도들을 만나면, 마치 우리가 대단한 사람인 것처럼, 그들은 아무것도 아닌 것처럼, 그들에게 허세를 부리기 시작합니다. 우리는 곤경에 처한 사람들을 발견하면, 동정심이 없고, 그들의 고민에 대해 이야기할 때, 허풍을 떨고 무뚝뚝하며, 심지어는 야만적이고 잔인하게 대합니다.

우리는 깊은 고통에 빠져 마음이 약해진 사람들을 만납니다. 우리도 마음이 약했던 때를 잊어버리고, 우리만큼 빨리 달리지 못하기 때문에, 멀리 앞서 달리다가 뒤돌아서서 그들을 바라보며, 게으른 자들이라고 부르며, 빈둥거리며 게으르다고 말합니다. 그리고 우리가 설교자라면, 아마 강단에서도, 우리만큼 발전하지 못한 사람들을 상대로 험한 말을 할 수도 있습니다. 

자, 주의하세요, 자신의 고운 깃털을 자랑스럽게 여기는 성도는 아직 없었지만, 주님께서는 그 깃털을 하나씩 뽑아내셨습니다. 아직 마음에 교만한 천사는 없었으나, 그는 날개를 잃고, 사탄과 타락한 천사들처럼, 게헨나(Gehenna; 신약 성서에는 지옥과 같은 뜻으로 쓰여짐).)에 떨어졌습니다. 그래서 자기과신과, 교만과, 자만심에 빠지는 성도는 결코 없을 것이지만, 주님께서는 그의 영광을 더럽히시고, 그의 명예를 진흙 수렁에 짓밟으셔서, 그가 다시 “주여, 모든 성도 중에 가장 작은 자보다 작은 자요, 죄인 중에 괴수인 저에게, 자비를 베푸소서”라고 부르짖게 하실 것입니다.

하나님께서 꾸짖으시는 또 다른 죄는 나태입니다. 지금 저는 그것을 상상하기 위하여 멈출 필요가 없습니다. 여러분 중 얼마나 많은 사람들이 게으름의 가장 훌륭한 표본을 발견할 수 있습니까! 제 말은 사업적인 의미가 아닙니다. 왜냐하면 여러분들은 "사업에는 게으르지 않기 때문"입니다. 그러나 하나님의 일과 진리의 대의에 관해서는, 제가 위험한 주장을 하기는 하지만, 모든 종교 교수들 열 명 중 아홉 명은 최대한 게으름을 피우고 있다고 장담합니다. 

전 세계의 교회를 생각해보면, 세상에 아무리 부패한 기업이라도 그리스도의 교회보다 자신이 고백한 이익 추구에 덜 주의를 기울이는 기업은 없습니다. 물론 세상에는 당연히 추구해야 할 이익에 관심을 기울이지 않아 비난 받아 마땅한 많은 사회와 기관이 있지만, 저는 하나님의 교회가 가장 큰 주범이라고 생각합니다. 교회는 가난한 사람들에게 복음을 전하는 곳이라고 말합니다. 과연 교회가 그들에게 복음을 전합니까?

예, 여기저기서 때때로 (전도를 위한) 경련이 일어납니다. 그러나 말할 수 있는 방언과, 하나님의 말씀을 말할 능력을 가지고, 잠잠히 있는 것으로 만족하는 사람이 얼마나 많습니까! 교회는 무식한 사람들의 교육자라고 고백하는데, 어느 정도는 그렇습니다. 

오늘 아침에 여기에 올 일이 없는 사람들이 많이 있습니다. 여러분은 안식일 학교에서 가르치거나, 젊은이들을 가르치거나, 다른 사람들을 가르치고 있어야 했습니다. 여러분은 바로 지금 선생이 필요하지 않습니다. 여러분은 진리를 배웠고, 그래서 다른 사람들에게 그것을 가르쳤어야 했습니다. 교회는 아직 전 세계에 복음의 빛을 비추지 못했다고 고백합니다.

교회는 선교 사업에 약간의 일을 하고 있습니다. 하지만 아! 얼마나 적습니까! 얼마나 적습니까! 교회의 주인이 교회를 위해 행하신 일과 교회에 대한 예수님의 요구에 비하면 얼마나 작은 일입니까! 우리는 게으른 한 세트입니다. 교회를 사방으로 둘러보세요. 우리는 가능한 한 한가하게 있습니다. 그래서 우리는 좀 더 진지함과 열심을 불러일으키기 위해 종교적인 박해의 채찍질 시간을 가져야 합니다. 

우리는 12개월 전만 해도 그랬지만, 지금은 그렇지 않다는 사실에 하나님께 감사드립니다. 우리는 교회가 열심 가운데에서 발전하기를 바랍니다. 그렇지 않으면, 교회 전체와 우리 교인들 각자, 먼저 책망을 받을 것이고, 만일 우리가 그 책망을 받아들이지 않는다면, 나중에 우리의 큰 죄에 대해 징계를 받게 될 것이기 때문입니다.

나는 하나님께서 책망하시고 징계하실 다른 모든 이유를 설명할 시간이 없습니다. 모든 죄에는 그 죄에 합당한 한 개의 하나님의 회초리가 있다고 말하는 것으로 충분합니다. 하나님의 손에는 각각의 특정한 범죄에 대한 형벌이 있다는 것으로 충분합니다. 그래서 성경의 역사에서 거의 모든 성도가 자신이 지은 죄에 대해 죄 자체가 자신의 머리에 떨어짐으로써 징계를 받았다는 것은 매우 특이한 일입니다. 범죄는 처음에는 즐거움이었지만 나중에는 재앙이 되었습니다. “마음이 패역한 자는 자신의 방식으로 가득 차게 될 것입니다.” 그것이 온 세상에서 가장 가혹한 형벌입니다.

그래서 나는 첫 번째 주제를 열려고 노력했습니다. 그것은 바로 하나님이 꾸짖으시고 징계하신다는 것입니다.


II. 이제 두 번째로, 하나님은 왜 책망하고 징계하시나요? 

"왜"라고 묻는다면 "하나님은 그들이 그분의 자녀이기 때문에 꾸짖으시고, 그분의 자녀이기 때문에 징계하십니다."라고 말합니다. 글쎄요; 나는 그것이 거짓이라고 말하지는 않겠지만, 사실이 아니라고 말할 것입니다. 어떤 사람이 자녀를 징계한 아버지에게 "왜 아이를 징계 했습니까?"라고 말한다면, 그는 내가 그의 아버지이기 때문이라고 말하지는 않을 것입니다. 어떤 의미에서 그것은 사실입니다만, 그는 "아이가 잘못했기 때문에 징계했습니다."라고 말할 것입니다. 왜냐하면 그가 아이를 징계한 가장 가까운 이유는, 그가 아버지이기 때문이 아니라, 비록 그것이 주된 이유와 관련이 있을지라도, 절대적이고 일차적인 이유는 "그가 잘못을 저질렀기 때문에, 그것을 바로잡아 다시는 그렇게 하지 않도록 하기 위해 그를 징계했다"는 것이기 때문입니다. 자, 하나님은 그분의 자녀를 징계하실 때, 절대적으로 자녀의 아버지이기 때문에 징계하지 않으시고, 현명한 이유가 있기 때문에 징계하십니다. 그분에게는 아버지라는 이유 외에 다른 이유가 있습니다.

동시에, 하나님이, 다른 사람을 괴롭히지 않고, 당신의 자녀를 괴롭히는 한 가지 이유는, 그분이 그들의 아버지이기 때문입니다. 오늘 집에 가서 거리에서 십여 명의 소년들이 돌을 던지고 창문을 깨는 것을 본다면, 당신은 그들 모두를 괴롭힐 가능성이 매우 높습니다. 하지만 머리를 세게 두드리는 소년이 한 명 있다면, 그것은 바로 당신 자신의  소년일 것입니다. 왜냐하면 당신은 "존, 여기서 무슨 일을 하고 있니?"라고 말할 것이기 때문입니다. 아마도 당신은, 다른 사람들의 일에 간섭하는 것이 정당하지 않을 수도 있습니다. 당신은 그들의 아버지가 그들을 돌보게 할 것입니다. 그러나 당신은 그 소년의 아버지였기 때문에, 그 소년이 그 잘못을 기억하게 하려고 노력할 것입니다.

하나님의 자녀들은 하나님의 자녀이기 때문에 어떤 특별한 형벌이 그들에게 가해집니다. 그러나 하나님께서 그들을 징계하시는 것은 그들이 그분의 자녀이기 때문이 아니라, 그들이 뭔가 잘못했기 때문입니다. 이제 여러분이 형벌을 받고 있다면 이 진리를 확실히 깨달으십시오. 하나님의 위로가 당신에게 작습니까? 당신에게 어떤 비밀스러운 것이 있습니까?  당신은 사업에서 징계를 받았습니까? 그렇다면 당신은 무슨 죄를 지었습니까? 당신의 영이 낙심하고 있습니까? 그렇다면 당신은 어떤 죄로 인해 이런 일을 당하게 되었습니까? 

기억하십시오. “나는 그분의 자녀이기 때문에 징계를 받습니다.”라고 말하는 것은 공정하지 않습니다. 그것을 말하는 올바른 방법은 "나는 그분의 자녀입니다. 그러므로 그분이 나를 징계하실 때에는 그럴만한 이유가 있습니다."라고 말하는 것입니다. 

자, 그것은 무엇입니까? 제가 여러분이 판단할 수 있도록 도와드리겠습니다. 때때로 하나님은 죄를 예방하시기 위해, 우리를 징계하시고 고난을 주십니다. 그분께서는 우리 마음 속에 정욕의 싹이 돋아난 것을 보시고, 그 작은 장난의 알이 부화하여, 죄를 낳기 시작하는 것을 보시고, 즉시 오셔서 그것을 단번에 부수시고, 죄의 싹을 잘라 버리십니다.

아! 우리는 그리스도인들이 그들의 고통으로 인해, 얼마나 많은 죄에서 구원을 받았는지 알 수 없습니다. 우리는 파멸을 향해 미친 듯이 달려가고 있습니다. 그러다가 어떤 어두운 고난의 유령이 다가와서 길을 가로질러 몸을 뻗고 있어서, 우리는 큰 두려움에 놀라 뒤로 날아갑니다. 우리는 왜 이런 문제가 생겼냐고 묻습니다. 오! 우리가 달려가고 있는 위험을 알았다면, “주님, 훨씬 더 괴롭고 무한히 더 위험했을 죄에서, 저를 구원해 주셔서 감사합니다.”라고 말해야 합니다.

어떤 때에는 하나님께서 이미 지은 죄에 대해 우리를 징계하십니다. 어쩌면 우리는 그 죄를 잊어버렸을지 모르지만, 하나님은 잊지 않으십니다. 나는 때때로 죄와 그에 대한 징계 사이에는, 몇 년의 세월이 흐른다고 생각합니다. 젊었을 때의 죄를 백발이 성성한 노년기에 벌을 받을 수 있고, 20년 전에 지은 죄는 늙어버린 여러분들의 뼛속에서 바로 오늘도 발견될 수 있습니다. 

하나님은 자녀를 징계하시지만, 때때로 채찍을 내려놓으십니다. 아마도 때가 적당하지 아니하여, 그것을 견딜 만큼 강하지 못하므로, 그분은 채찍을 곁에 놓으시며 말씀하시기를, 내가 채찍을 내려 놓을지라도, 그는 확실히 내 자식인 만큼, 내가 그를 지혜롭게 하여, 마침내 그를 죄에서 건져내어 나처럼 만들 것이다.

그러나 하나님의 백성 여러분, 이 모든 죄에 대한 징계에는 형벌이 없음을 기억하십시오. 하나님께서 여러분을 징계하실 때. 그분은 판사처럼 벌하지 않으시고. 아버지처럼 징계하십니다. 그분이 매를 들 때, 많은 매와 영리한 매를 들 때, 그분의 마음에는 분노한 생각이 하나도 없으며, 그분의 눈에는 불쾌한 표정이 하나도 없습니다. 그것은 모두 당신의 유익함을 위한 것을 의미합니다. 그분의 가장 무거운 매는 그분의 가장 달콤한 애무만큼이나 그분의 애정 표시입니다. 그분은 당신의 이익과 자신의 영광 외에는 동기가 없습니다. 그러므로 만일 이런 것이 이유라면, 기운을 내십시오. 그러나 "그러므로, 열심을 내어 회개하라"는 명령을 이행하도록 조심하십시오.

얼마 전 한 늙은 청교도 작가에게서 아주 아름다운 비유를 읽었습니다. 그는 이렇게 말했습니다. “"순풍은 옆바람 만큼 배에 그다지 유리하지 않습니다. 이상하게도 바람이 정확한 방향으로 불어, 배를 항구로 불어 넣을 때, 옆에서 바람이 불어오는 것처럼 배가 가까이 잘 가지 못할 것입니다." 그리고 그는 다음과 같이 설명합니다. “바람이 정확하게 불 때, 바람은 돛의 일부만 채우고, 바람과 함께 배를 내밀고 있는 돛이 바람을 막아, 그 앞에 있는 다른 돛에는 도달할 수 없습니다. 그러나 바람이 옆으로 불면, 모든 돛이 가득 차서 배는 강한 바람으로 항로를 따라 빠르게 나아갑니다. 아!" 옛 청교도는 이렇게 말했습니다. "하나님의 백성을 천국으로 데려가는데 옆바람 만큼 좋은 것은 없습니다. 순풍은 그들의 돛의 일부만 채울 뿐입니다. 즉, 순풍은 돛의 일부, 즉 기쁨을 채우고 즐거움을 채우는 데 그치지만, 옆바람은 모든 것을 채우고, 조심성을 채우고, 기도를 채우고, 영적인 사람의 모든 부분을 채우므로, 배는 천국을 향해 앞으로 전진합니다."라고 그는 말합니다. 하나님께서 우리의 잘못으로 인해 우리를 징계하기 위하여 고난을 보내시는 것은 바로 이러한 계획에 따른 것입니다.


III. 이제 저는 하나님께서 우리를 책망하고 징계하실 때 우리의 위로가 무엇인지를 언급하면서 결론을 내리고자 합니다.

우리의 큰 위로는 그분이 여전히 우리를 사랑하신다는 것입니다. 오! 우리가 우리 하나님을 믿을 수 있게 되면 믿음은 얼마나 귀하고, 모든 환난을 견디고 이기는 것이 얼마나 쉬운지요. 

다락방에서 빵 한 조각과 찬 물 한 잔을 들고 노인의 이야기를 들어보세요. 질병으로 인해 그는 수년 동안 그 좁은 방에 갇혀 있었습니다. 그는 너무 가난해서 간병인을 둘 수 없습니다. 어떤 여자가 아침저녁으로 그를 보러 찾아오는데, 그는 거기 깊은 빈곤 속에 앉아 있습니다. 당신은 그가 앉아서 신음한다고 생각할 것입니다. 

아니요, 형제들이여, 그는 몸이 약해지면 가끔 신음소리를 내기도 하지만, 대부분 앉아서 노래를 부릅니다. 그리고 방문객이 인간이 거의 살 수 없는, 그 오래된 집의 삐걱거리는 계단을 올라갈 때; 그리고 그가 사람보다 돼지를 수용하기에 더 적합한, 그 가련하고 비좁은 방에 들어갈 때, 그는 밑바닥이 없는 의자에 앉아서, 네 개의 십자가 위에 가능한 한 최선을 다해 앉은 후, 말하기 시작합니다. 그리고 그는 그에게 천국이 가득하다는 것을 알게 됩니다.

“아! 선생님, 하나님은 저에게 매우 친절하십니다.”라고 그는 말합니다. 그는 베개로 몸을 지탱하고, 온몸에 통증이 가득했지만, 이렇게 말합니다. "그분의 이름에 복이 있습니다, 그분은 나를 떠나지 않았습니다. 오! 선생님, 저는 몇 년 동안 떠나지 않은 이 방에서, 더 많은 평화와 행복을 누렸습니다." -- (지금 설명하고 있는 사례는 실제입니다.) "저는 제 평생 동안 그 어느 때보다 여기서 더 많은 행복을 누렸습니다. 고통은 크지만, 오래 가지 않을 것입니다. 저는 곧 집에 갈 것입니다." 아, 만약 그가 여전히 더욱 괴로워했다면, 그토록 풍성한 위로가 그의 마음에 쏟아졌다면, 그는 모든 것을 미소로 견디고 용광로 속에서 노래할 수 있었을 것입니다.

이제 하나님의 자녀여, 여러분도 똑같이 행해야 합니다. 당신이 겪어야 할 모든 고통은 사랑으로 보내졌다는 것을 기억하십시오. 아버지가 아이를 징계할 때, 아이가 채찍을 사랑의 그림으로 보는 것은 힘든 일입니다.당신은 당신의 자녀에게 그렇게 하도록 강요할 수 없습니다. 그러나 그들이 자라서 성인 남자와 여자가 되면, 그들은 당신에게 얼마나 감사할 것입니까! 아들이 말합니다. "오 아버지여, 제가 왜 그토록 자주 징계를 받았는지 이제 알겠습니다. 저는 자만한 욕망이 있었으니, 아버지께서 그것을 채찍질하지 않으셨다면, 저는 파멸에 이르렀을 것입니다. 이제 아버지, 아버지께 감사드립니다."

그러므로 우리가 여기 아래에 있는 동안에는, 어린아이에 불과하여 그 지팡이를 소중히 여길 수 없지만, 성인이 되어 낙원의 영지에 들어가면, 언약의 지팡이가 아론의 지팡이보다 더 나은 것으로 여기게 될 것입니다. 왜냐하면 그것은 자비로움으로 꽃이 피기 때문입니다. 우리는 그것에 이렇게 말할 것입니다. "당신은 나의 모든 보물 목록 중에서 가장 경이로운 분이십니다. 주님, 저를 괴롭히지 않으셨더라면, 제가 지금 있는 곳, 낙원에 있는 하나님의 자녀가 되지 못했을 것입니다."라고 감사할 것입니다.

"이번 주에, 사업에서 너무 심각한 손실을 입어 완전히 망할까 봐 두렵습니다."라고 말하는 사람이 있습니다. 거기에는 사랑이 담겨 있습니다. 또 "오늘 아침에 여기에 왔는데, 집에 내 마음속에 소중한 죽은 아이를 두고 왔습니다."라고 말하는 사람도 있습니다. 거기에도 사랑이 담겨 있습니다. 그 관과 그 수의는 모두 사랑으로 가득할 것입니다. 그래 당신의 아이를 데려갈 때에도 분노하지 않을 것입니다. "아!" 또 다른 사람이 외칩니다. "그러나 나는 심하게 아팠고, 지금도 밖에 나오지 말았어야 한다고 생각합니다. 침대로 돌아가야 합니다."

아! 그분은 당신의 고난 중에 당신의 잠자리를 마련해 주십니다. 모든 고통과, 신경의 모든 경련에는, 사랑이 있습니다. 성도들을 관통하는 모든 고통 속에는 사랑이 있습니다. "아!" 어떤 사람은 "나 자신이 아니라, 사랑하는 사람이 아파합니다. "라고 말합니다. 거기에도 사랑이 있습니다.

하나님께서 하실 수 있는 일을 하시더라도, 그분은 자신의 백성을 향해 사랑이 없는 행동을 하실 수 없습니다. 주님! 당신은 전능하십니다. 당신은 모든 것을 하실 수 있습니다. 그러나 당신은 거짓말을 하실 수 없으며, 당신이 선택한 사람에게 불친절할 수도 없습니다. 아니요, 전능하신 하나님께서는 수천 개의 세계를 건설하시고, 그 세계를 풍성한 보상으로 채울 수 있습니다. 전능하신 하나님은 산을 가루로 만들어 먼지로 만들고, 바다를 태우고, 하늘을 소멸시킬 수 있지만, 전능하신 하나님은 믿는 신자에게 사랑이 없는 일을 행하실 수 없습니다.

오! 확신을 가지십시오, 그리스도인이여, 하나님께서 자기 백성 중 한 사람에 대해, 가혹하고, 사랑하지 않는 은, 아주 불가능합니다. 그분은 당신을 감옥에 던져 넣을 때도, 당신을 궁전에 데려 갈 때처럼 친절하며, 기근을 집에 보내실 때에도, 당신의 헛간을 풍성하게 채우시는 것만큼 선하십니다. 유일한 질문은 '당신은 그분의 자녀입니까? 그렇다면 그분은 애정으로 당신을 꾸짖으셨고, 그분의 징계에는 사랑이 있습니다.

친구 여러분, 위험을 감수하시겠습니까? 구세주 없이 냉혹한 군주와 맞서 싸우시겠습니까? 기억하십시오. 당신은 반드시 그렇게 해야 합니다; 당신은 곧 죽어야 합니다. 방은 곧 침묵에 잠길 것이며, 시간의 흐름을 알려주는 시계 소리 외에는 어떤 소리도 들리지 않을 것입니다.  

의사는 "쉿!"하고 손가락을 들고 억눌린 목소리로 " 그는 몇 분을 더 버틸 수 없습니다."라고 속삭일 것입니다. 그리고 내가 몇몇 사람들을 보았던 것처럼, 아내와 자녀, 또는 아버지와 어머니는, 침대 주위에 서서 슬프고 슬픈 마음으로 당신을 바라 볼 것입니다. 그들은 마침내, 죽음의 변화가 당신의 얼굴 위로 지나갈 때까지, 잠시 동안 당신을 바라 볼 것입니다. 

"그는 죽었다!"라고 말할 것이며, 올려졌던 손은 다시 아래로 떨어지고, 눈은 어둠 속을 응시할 것이입니다. 어머니는 돌아서서 "오 내 아이야, 네 최후에 희망이 있었다면, 나는 이 모든 것을 견딜 수 있었을 것이다!"라고 말할 것입니다. 

그리고 목사가 가족을 위로하기 위해 들어올 때, 그는 아버지에게 "당신의 아들이 그리스도의 피에 관심이 있었다고 생각합니까?"라고 질문할 것입니다. 대답은 "목사님, 우리가 판단해서는 안되지만, 저는 그런 것을 본 적이 없고, 희망할 이유도 없었으니, 이것이 저의 가장 큰 슬픔입니다."라고 대답할 것입니다. 저기, 저기! 경건하지 않은 친구의 장례식에 비교하면, 나는 모든 친구를 눈물 한 방울 흘리지 않고 묻을 수 있었습니다. 오! 피로써 맺어진 친구가, 죽어서 지옥에 있다는 것은, 정말 끔찍한 일인 것 같습니다.

우리는 일반적으로 죽은 사람에 대해 매우 부드럽게 말합니다.  "글쎄요, 우리는 희망합니다"라고 말합니다. 때때로 우리는 전혀 희망이 없다는 것을 알기 때문에, 큰 거짓말을 합니다. 우리는 그렇게 되기를 바라지만, 그것을 희망할 수는 없습니다; 우리는 우리를 희망으로 이끄는 어떠한 근거들도 전혀 보지 못했습니다. 그러나 우리가 두려운 현실을 직시할 수 있을 만큼 정직하다면, 남편이 단순히 현실을 바라보며 "내 아내가 있었는데, 그녀는 불경건하고, 부주의한 여자였습니다. "라고 말한다면 그것은 끔찍한 일이 아니겠습니까?

적어도 나는 그녀가 회개와 믿음에 관해 아무 말도 하지 않았다는 것을 압니다; 만약 그녀가 그렇게 죽었다면, 그리고 그녀가 했던 것을 두려워할 충분한 이유가 있다면, 그녀는 하나님에게서 버림받은 것입니다." 이렇게 말하는 것은 불친절 할 것입니다; 그러나 우리가 그것을 아는 것, 즉 무서운 진실을 정면으로 바라보는 것이 정직할 뿐입니다. 오! 내 동료들과 형제들이여!

오! 나와 함께 불멸의 삶을 사는 동역자들이여! 우리는 언젠가 하나님의 보좌 앞에서 다시 만날 것입니다; 그러나 그 때가 오기 전에, 우리는 각자 헤어져서, 죽음의 강둑을 따라 각자의 길을 갈 것입니다. 나의 동료여, 당신은 혼자 죽을 준비가 되어 있습니까? 나는 당신에게 이 질문을 다시 합니다. 당신은 심판의 날에 구세주 없이 일어날 준비가 되어 있습니까? 당신은 당신을 변호할 옹호자 없이 모든 위험을 무릅쓰고 창조주께서 당신을 심판하러 오실 때 그와 맞설 의향이 있습니까? 당신은 그분이  "저주받은 자들아, 떠나가라!"라는 그분의 말씀을 들을 준비가 되어있습니까? 이제 너희는 한 번 치면, 영원히 치시는 분의 영원한 진노를 견딜 준비가 되어있습니까?

오! 만일 당신이 지옥에서 잠자리를 정하고, 저주 받을 준비가 되어 있고, 그렇게 하고자 한다면, 죄 가운데 살면서, 쾌락을 추구하십시오. --당신의 소원을 얻을 것입니다. 그러나 만일 그렇지 않고, 천국에 들어가서 구원을 받으려면 “돌이키라, 돌이키라, 이스라엘 족속아, 너희가 어찌하여 죽으려고 하느냐?” 성령 하나님께서, 당신이 죄를 회개하고, 예수님을 믿게 해주시기를 바랍니다. 그리하면, 당신은 거룩하게 된 자들 가운데서 한 몫을 가질 것입니다. 그러나 만일 당신이 회개하지 않고, 믿지 아니하고, 그렇게 죽으면, 당신은 그분의 면전에서 쫓겨나서, 영원토록 생명과 기쁨과 자유를 얻지 못할 것입니다.

주님께서는, 예수님을 위해, 이런 것을 예방하셨습니다.

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1857년 11월 22일 안식일 아침에, Charles Haddon Spurgeon 목사가 

로열 서리 가든의 뮤직 홀(Music Hall, Royal Surrey Gardens)에서 행한 설교

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THE DEALINGS OF GOD towards the sons of men have always puzzled the wise men of the earth who have tried to understand them. Apart from the revelation of God the dealings of Jehovah towards his creatures in this world seem to be utterly inexplicable. Who can understand how it is that the wicked flourish and are in great power? 

The ungodly man flourishes like a green bay tree; behold, he stretcheth out his roots by the river: he knoweth not the year of drought; his leaf withereth not; and his fruit doth not fall in an untimely season. Lo, these are the ungodly that flourish in the world; they are filled with riches; they heap up gold like dust; they leave the rest of their substance to their babes; they add field to field, and acre to acre, and they become the princes of the earth. 

On the other hand, see how the righteous are cast down. How often is virtue dressed in the rags of poverty! How frequently is the most pious spirit made to suffer from hunger, and thirst, and nakedness! We have sometimes heard the Christian say, when he has contemplated these things, "Surely, I have served God in vain; it is for nothing that I have chastened myself every morning and vexed my soul with fasting; for lo, God hath cast me down, and he lifteth up the sinner. How can this be?" 

The sages of the heathen could not answer this question, and they therefore adopted the expedient of cutting the gordian knot. "We can not tell how it is," they might have said; therefore they flew at the fact itself, and denied it. "The man that prospers is favored of the gods; the man who is unsuccessful is obnoxious to the Most High." So said the heathen, and they knew no better. Those more enlightened easterns, who talked with Job in the days of his affliction, got but little further; for they believed that all who served God would have a hedge about them; God would multiply their wealth and increase their happiness; while they saw in Job's affliction, as they conceived, a certain sign that he was a hypocrite, and therefore God had quenched his candle and put out his light in darkness. 

And alas! even Christians have fallen into the same error. They have been apt to think, that if God lifts a man up there must be some excellence in him; and if he chastens and afflicts, they are generally led to think that it must be an exhibition of wrath. Now hear ye the text, and the riddle is all unriddled; listen ye to the words of Jesus, speaking to his servant John, and the mystery is all unmysteried. "As many as I love, I rebuke and chasten: be zealous therefore, and repent." 

The fact is, that this world is not the place of punishment. There may now and then be eminent judgments; but as a rule God does not in the present state fully punish any man for sin. He allows the wicked to go on in their wickedness; he throws the reins upon their necks; he lets them go on unbridled in their lusts; some checks of conscience there may be; but these are rather, as monitions than as punishments. And, on the other hand, he casts the Christian down; he gives the most afflictions to the most pious; perhaps he makes more waves of trouble roll over the breast of the most sanctified Christian than over the heart of any other man living. So, then, we must remember that as this world is not the place of punishment, we are to expect punishment and reward in the world to come; and we must believe that the only reason, then, why God afflicts his people must be this: --

"In love I correct thee, thy gold to refine,

To make thee at length in my likeness to shine."

I shall try this morning to notice, first, what it is in his children that God corrects; secondly, why God corrects them; and thirdly, what is our comfort, when we are laboring under the rebukes and correctings of our God. Our comfort must be the fact that he loves us even then. "As many as I love, I rebuke and chasten." 

I. First, then, beloved, WHAT IS IT IN THE CHRISTIAN THAT GOD REBUKES? One of the Articles of the Church of England saith right truly, that, naturally, "man is very far gone from original righteousness, and is of his own nature inclined to evil, so that the flesh lusteth always contrary to the spirit; and therefore in every person born into this world, it deserveth God's wrath and damnation. 

And this infection of nature doth remain, yea in them that are regenerated; whereby the lust of the flesh, called in the Greek, phronema sarkos, which some do expound the wisdom, some sensuality, some the affection, some the desire, of the flesh, is not subject to the Law of God. 

And although there is no condemnation for them that believe and are baptized, yet the Apostle doth confess, that concupiscence and lust hath of itself the nature of sin," and because evil remains in the regenerate there is therefore a necessity that that evil should be upbraided. Ay, and a necessity that when that upbraiding is not sufficient, God should go to severer measures, and after having failed in his rebukes, adopt the expedient of chastening. "I rebuke and chasten." Hence God has provided means for the chastisement and the rebuking of his people. Sometimes God rebukes his children under the ministry. The minister of the gospel is not always to be a minister of consolation. The same Spirit that is the Comforter is he who convinces the world of sin, of righteousness, and of judgment; and the same minister who is to be as the angel of God unto our souls, uttering sweet words that are full of honey, is to be at times the rod of God, the staff in the hand of the Almighty, with which to smite us on account of our transgressions. 

And ah! beloved, how often under the ministry ought we to have been checked when we were not? Perhaps the minister's words were very forcible, and they were uttered with true earnestness, and they applied to our case; but alas! we shut our ear to them, and applied them to our brother instead of to ourselves. I have often marveled when I have been preaching. I have thought that I have described the cases of some of my most prominent members. I have marked in them diverse sins, and as Christ's faithful pastor, I have not shunned to picture their case in the pulpit, that they might receive a well-deserved rebuke; but I have marveled when I have spoken to them afterward, that they have thanked me for what I have said, because they thought it so applicable to such another brother in the church, whilst I had intended it wholly for them, and had, as I thought, so made the description accurate, and so brought it out in all its little points, that it must have been received by them. 

But alas! you know, my friends, that we sit under the sound of the Word, and we seldom think how much it belongs to us, especially if we hold an office in the Church. It is hard for a minister when he is hearing a brother minister preach, to think, it may be, he has a word of rebuke to me. If exalted to the office of elder or deacon, there groweth sometimes with that office a callousness to the Word when spoken to himself; and the man in office is apt to think of the hundreds of inquirers unto whom that may be found applicable, and of the multitudes of the babes in grace to whom such a word comes in season. Ay, friends, if we did but listen more to the rebukes of God in the ministry, if we hearkened more to his Word as he speaks to us every Sabbath day, we might be spared many corrections, for we are not corrected until we have despised rebukes, and after we have rejected those, then out comes the rod. 

Sometimes, again, God rebukes his children in their consciences, without any visible means whatever. Ye that are the people of God will acknowledge that there are certain times, when, apparently without any instrumentality, your sins are brought to remembrance; your soul is cast down within you, and your spirit is sore vexed. God the Holy Spirit is himself making inquisition for sin; he is searching Jerusalem with candles; he is so punishing you because you are settled on your lees. If you look around you there is nothing that could cause your spirits to sink. The family are not sick; your business prospers; your body is in good health; why then this sinking of spirit? You are not conscious at the time, perhaps, that you have committed any gross act of sin; still this dark depression continues, and at last you discover that you had been living in a sin which you did not know -- some sin of ignorance, hidden and unperceived, and therefore God did withdraw from you the joy of his salvation, till you had searched your heart, and discovered wherein the evil lay. We have much reason to bless God that he does adopt this way sometimes of rebuking us before he chastens.

At other seasons, the rebuke is quite indirect. How often have I met rebuke, where it never was intended to be given! But God overruled the circumstance for good. Have you never been rebuked by a child? The innocent little prattler uttered something quite unwittingly, which cut you to your heart, and manifested your sin. You walked the street, may hap, and you heard some man swear; and the thought perhaps struck your mind, "How little am I doing for the reclaiming of those who are abandoned!" 

And so, the very sight of sin accused you of negligence, and the very hearing of evil was made use of by God to convince you of another evil. Oh! if we kept our eyes open, there is not an ox in the meadow, nor a sparrow in the tree, which might not sometimes suggest a rebuke. There is not a star in midnight, there is not a ray in the noon-day, but what might suggest to us some evil that is hidden in our hearts, and lead us to investigate our inner man, if we were but awake to the soft whispers, of Jehovah's rebukes. You know, our Saviour made use of little things to rebuke his disciples. He said, "Consider the lilies of the field, how they grow. Behold the fowls of the air, how they are fed!" So he made lilies and ravens speak to his disciples, to upbraid their discontent. Earth is full of monitors: all that we need, are ears to hear. 

However, when these rebukes all fail, God proceeds from rebuke to correction. He will not always chide; but, if his rebukes are unheeded, then he grasps the rod, and he uses it. I need not tell you how it is that God uses the rod. My brethren, you have all been made to tingle with it. He has sometimes smitten you in your persons, sometimes in your families, frequently in your estates, oftentimes in your prospects. He has smitten you in your nearest and dearest friend; or, worse still, it may be he has given you "a thorn in the flesh, a messenger of Satan to buffet you." But you all understand, if you know anything of the life of a Christian, what the rod, and the staff, and the covenant are; and what it is to be corrected by God. Let me just particularize for a few minutes, and show what it is that God corrects in us.

Very frequently, God corrects inordinate affection. It is right of us to love our relatives -- it is wrong of us to love them more than God. You, perhaps, are yourselves to-day guilty of this sin. At any rate, beloved, we may most of us look at home when we come to dwell on this point. Have we not some favored one -- perhaps, the partner of our heart, or the offspring of our bosom, more dear to us than life itself? Have I not heard some man whose life is bound up in the life of the lad, his child? -- some mother, whose soul is knit into the soul of her babe -- some wife, some husband, to whom the loss of the partner would be the loss of life? Oh, there are many of us who are guilty of inordinate affection toward relations. 

Mark you, God will rebuke us for that. He will rebuke us in this way. Sometimes he will rebuke us by the minister; if that is not enough, he will rebuke us by sending sickness or disease to those very persons upon whom we have set our hearts; and if that rebuke us not, and if we are not zealous to repent, he will chasten us: the sickness shall yet be unto death. The disease shall break forth with more fearful violence, and the thing which we have made our idol shall be smitten, and shall become the food of worms. There never was an idol, that God either did not, or will not pull out of its place. "I am the Lord thy God; I am a jealous God;" and if we put any, however good and excellent their characters may be, and however deserving of our affection, upon God's throne, God will cry, "Down with it," and we shall have to weep many tears; but if we had not done so, we might have preserved the treasure, and have enjoyed it far better, without having lost it.

But other men are baser than this. One can easily overlook the fault of making too much of children, and wife, and friends, although very grievous in the sight of God; but alas! there are some that are too sordid to love flesh and blood; they love dirt, mere dirty earth, yellow gold. It is that on which they set their hearts. Their purse, they tell us, is dross; but when we come to take aught from it, we find they do not think it is so. "Oh," said a man once, "if you want a subscription from me, Sir, you must get at my heart, and then you will get at my purse." "Yes," said I, "I have no doubt I shall, for I believe that is where your purse lies, and I shall not be very far off from it." 

And how many there are who call themselves Christians, who make a god out of their wealth! Their park, their mansion, their estate, their warehouses, their large ledgers, their many clerks, their expanding business, or if not these, their opportunity to retire, their money in the Three per Cents. All these things are their idols and their gods; and we take them into our churches, and the world finds no fault with them. They are prudent men. You know many of them; they are very respectable people, they hold many respectable positions, and they are so prudent, only that the love of money, which is the root of all evil, is in their hearts too plainly to be denied. Every one may see it, though, perhaps, they see it not themselves. "Covetousness, which is idolatry," reigns very much in the church of the living God. Well, mark you, God will chasten for that. 

Whosoever loveth mammon among God's people, shall first be rebuked for it, as he is rebuked by me this day, and if that rebuke be not taken, there shall be a chastisement given. It may be, that the gold shall melt like the snow-flake before the sun; or if it be preserved, it shall be said, "Your gold and silver are cankered; the moth shall eat up your garments, and destroy your glory." Or else, the Lord will bring leanness into their souls, and cause them to go down to their graves with few honors on their heads, and with little comfort in their hearts; because they loved their gold more than their God, and valued earthly riches more than the riches that are eternal. The Lord save us from that, or else he will surely correct us.

But this is not the only sin: we are all subject to another crime which God abhors exceedingly. It is the sin of pride. If the Lord gives us a little comfort, we grow so big that we hardly know what to do with ourselves. Like Jeshurun of old, of whom it is said, "Jeshurun waxed fat and kicked." Let us for a little time enjoy the full assurance of faith; self-conceit whispers, "You will retain the savor of that all your days;" and there is not quite a whisper, but something even fainter than that -- "You have no need to depend upon the influence of the Holy Spirit now. 

See what a great man you have grown. You have become one of the Lord's most valued people; you are a Samson; you may pull down the very gates of hell and fear not. You have no need to cry, Lord, have mercy upon me.' " Or at other times, it takes a different turn. He gives us temporal mercies, and then we presumptuously say, "My mountain standeth firm; I shall never be moved." We meet with the poor saints, and we begin to hector over them, as if we were something, and they were nothing. We find some in trouble; we have no sympathy with them; we are bluff and blunt with them, as we talk with them about their troubles; yea, we are even savage and cruel with them. 

We meet with some who are in deep distress and faint-hearted; we begin to forget when we were faint-hearted too, and because they cannot run as fast as we can, we run far ahead, and turn back and look at them, call them sluggards, and say they are idle and lazy. And perhaps even in the pulpit, if we are preachers, we have got hard words to say against those who are not quite so advanced as we are. Well, mark, there never was a saint yet, that grew proud of his fine feathers, but what the Lord plucked them out by-and-by. There never yet was an angel that had pride in his heart, but he lost his wings, and fell into Gehenna, as Satan and those fallen angels did; and there shall never be a saint who indulges self-conceit, and pride, and self-confidence, but the Lord will spoil his glories, and trample his honors in the mire, and make him cry out yet again, "Lord, have mercy upon me," less than the least of all saints, and the "very chief of sinners." 

Another sin that God rebukes, is sloth. Now I need not stop to picture that. How many of you are the finest specimens of sloth that can be discovered! I mean not in a business sense, for you are "not slothful in business;" but with regard to the things of God, and the cause of truth, why, nine out of ten of all the professors of religion, I do hazard the assertion, are as full of sloth as they can be. Take our churches all around, and there is not a corporation in the world, however corrupt, that is less attentive to its professed interest, than the church of Christ. There certainly are many societies and establishments in the world that deserve much blame for not attending to those interests which they ought to promote; but I do think the Church of God is the hugest culprit of all. She says that she is the preacher of the gospel to the poor: does she preach it to them? 

Yes, here and there: now and then there is a spasmodic effort: but how many are there that have got tongues to speak, and ability to utter God's Word that are content to be still! She professes to be the educator of the ignorant, and she is so in a measure: there are many of you who have no business to be here this morning -- you ought to have been teaching in the Sabbath-school, or instructing the young, and teaching others. Ye have no need of teachers just now; ye have learned the truth. and should have been teaching it to other people. The church professes that she is yet to cast the light of the gospel throughout the world.  

She does a little in missionary enterprise; but ah! how little! how little! how little compared with what her Master did for her and the claims of Jesus upon her! We are a lazy set. Take the church all round, we are as idle as we can be; and we need to have some whipping times of persecution, to whip a little more earnestness and zeal into us. We thank God this is not so much the case now, as it was even twelve months ago. We hope the church may progress in her zeal; for if not, she, as a whole, and each of us as members, will be first rebuked, and if we take not the rebuke, we shall afterwards be chastened for this our great sin.

I have no time to enter into all the other reasons for which God will rebuke and chasten. Suffice it to say that every sin has one twig in God's rod appropriated to itself. Suffice it to say, that in God's hand there are punishments for each particular transgression; and it is very singular to notice how in Bible history almost every saint has been chastened for the sin he has committed by the sin itself falling upon his own head. Transgression has been first a pleasure, and afterward it has been a scourge. "The backslider in heart shall be filled with his own ways," and that is the severest punishment in all the world.

Thus I have tried to open the first head -- it is that God rebukes and chastens.



II. Now, secondly, WHY DOES GOD REBUKE AND CHASTEN? 

"Why," says one, "God rebukes his children because they are his children; and he chastens them because they are his children." Well; I will not go the length of saying that is false, but I will go the length of saying it is not true. If any one should say to a father, after he had chastened his child, "Why is it you have chastened the child?" he would not say, it is because I am his father. It is true in one sense; but he would say, "I have chastened the child because he has done wrong." Because the proximate reason why he had chastened his child would not be that he was his father, though that would have something to do with it as a primary reason; but the absolute and primary cause would be, "I have chastened him because he has done wrong, because I wish to correct him for it, that he might not do so again." Now, God, when he chastens his children, never does it absolutely; because he is his father; but he does it for a wise reason. He has some other reason besides his fatherhood. 

At the same time, one reason why God afflicts his children and not others, is because he is their Father. If you were to go home to-day and see a dozen boys in the streets throwing stones and breaking windows it is very likely you would start the whole lot of them; but if there is one boy that would get a sweet knock on the head it would be your own; for you would say, "What are you at, John? What business have you here?" You might not be justified, perhaps, in meddling with the others -- you would let their own fathers attend to them; but because you were his father, you would try to make him remember it. 

Certain special chastisements are inflicted on God's children, because they are his children; but it is not because they are his children that he chastens them at any one time, but because they have been doing something wrong. Now, if you are under chastisement, let this truth be certain to you. Are the consolations of God small with thee? Is there any secret thing with thee? Art thou chastened in thy business? Then what sin hast thou committed? Art thou cast down in thy spirit? Then what transgression has brought this on thee? Remember, it is not fair to say, "I am chastened because I am his child;" the right way to say it is, "I am his child, and therefore when he chastens me he has a reason for it." Now, what is it? I will help you to judge.

Sometimes God chastens and afflicts us, to prevent sin. He sees that the embryo of lust is in our hearts; he sees that that little egg of mischief is beginning to hatch and to produce sin, and he comes and crushes it at once -- nips the sin in the bud. Ah! we can not tell how much guilt Christians have been saved from by their afflictions. We are running on madly to our destruction, and then some dark apparition of trouble comes, and stretches itself across the way, and in great fright we fly back astonished. We ask, why this trouble? Oh! if we knew the danger into which we were rushing we should only say, "Lord, I thank thee that by that direful trouble thou didst save me from a sin, that would have been far more troublous and infinitely more dangerous." 

At other times God chastens us for sins already committed. We perhaps have forgotten them; but God has not. I think that sometimes years elapse between a sin and the chastisement for it. The sins of our youth may be punished in our gray old age; the transgression you did twenty years ago, those of you who have grown old, may this very day be found in your bones. God chastens his children, but he sometimes lays the rod by. 

The time would not be seasonable perhaps; they are not strong enough to bear it: so he lays the rod by and he says, as surely as he is my child, though I lay the rod by, I will make him smart for it, that I may at last deliver him from his sin, and make him like unto myself. 

But mark, ye people of God, in all these chastisments for sin there is no punishment. When God chastises you he does not punish as a judge does, but he chastens as a father. When he lays the rod on, with many blows and smart ones, there is not one thought of anger in his heart -- there is not one look of displeasure in his eye; he means it all for your good; his heaviest blows are as much tokens of his affection as his sweetest caresses. He has no motive but your profit and his own glory. Be of good cheer, then, if these be the reasons. But take care that thou dost fulfil the command -- "Be zealous, therefore, and repent."

I read in an old Puritan author the other day a very pretty figure. He says, "A full wind is not so favorable to a ship when it is fully fair as a side wind. It is strange," says he, "that when the wind blows in an exact direction to blow a ship into port, she will not go near so well as if she had a cross wind sideways upon her." And he explains it thus: "The mariners say that when the wind blows exactly fair it only fills a part of the sails, and it can not reach the sails that are ahead, because the sail, bellying out with the wind, prevents the wind from reaching that which is further ahead. But when the wind sweeps sideways, then every sail is full, and she is driven on swiftly in her course with the full force of the wind. Ah!" says the old Puritan, "there is nothing like a side wind to drive God's people to heaven. A fair wind only fills a part of their sails; that is, fills their joy, fills their delight; but," says he, "the side wind fills them all; it fills their caution, fills their prayerfulness, fills every part of the spiritual man, and so the ship speeds onward toward its haven." It is with this design that God sends affliction, to chasten us on account of our transgressions.



III. And now I am to conclude by noting WHAT IS OUR COMFORT WHEN GOD REBUKES AND CHASTENS US?

Our great comfort is, that he loves us still. Oh! what a precious thing faith is, when we are enabled to believe our God, and how easy then it is to endure and to surmount all trouble. Hear the old man in the garret, with a crust of bread and a cup of cold water. Sickness has confined him these years within that narrow room. He is too poor to maintain an attendant. Some woman comes in to look to him in the morning and in the evening, and there he sits, in the depths of poverty. And you will suppose he sits and groans. No, brethren; he may sometimes groan when the body is weak, but usually he sits and sings; and when the visitor climbs the creaking staircase of that old house, where human beings scarcely ought to be allowed to live; and when he goes into that poor cramped up room that is more fit to accommodate swine than men, he sits down upon that bottomless chair, and when he has seated himself as well as he can upon the four cross pieces of it he begins to talk to him, and he finds him full of heaven. 

"Oh! sir," he says, "my God is very kind to me." Propped up he is with pillows, and full of pain in every member of his body, but he says, "Blessed be his name, he has not left me. Oh! sir, I have enjoyed more peace and happiness in this room, out of which I have not gone for years," -- (the case is real that I am now describing) "I have enjoyed more happiness here than I ever did in all my life. My pains are great, sir, but they will not be for long; I am going home soon." Ay, were he more troubled still, had he such rich consolation poured into his heart, he might endure all with a smile and sing in the furnace. 

Now, child of God, thou art to do the same. Remember, all thou hast to suffer is sent in love. It is hard work for a child, when his father has been chastening it, to look at the rod as a picture of love. You can not make your children do that: but when they grow up to be men and women how thankful they are to you then! "O father," says the son, "I know now why it was I was so often chastened; I had a proud hot spirit; it would have been the ruin of me if thou hadst not whipped it out of me. Now, I thank thee, my father, for it."

So, while we are here below we are nothing but little children; we can not prize the rod: when we come of age, and we go into our estates in Paradise, we shall look back upon the rod of the Covenant as being better than Aaron's rod, for it blossoms with mercy. We shall say to it, "Thou art the most wondrous thing in all the list of my treasures. Lord, I thank thee that thou didst not leave me unafflicted, or else I had not been where I am, and what I am, a child of God in Paradise." "I have this week," says one, "sustained so serious a loss in my business, that I am afraid I shall be utterly broken up." There is love in that. "I came here this morning," says one, "and I left a dead child in the house -- dear to my heart." There is love in that. That coffin and that shroud will both be full of love; and when your child is taken away, it shall not be in anger. "Ah!" cries another, "but I have been exceedingly sick, and even now I feel I ought not to have ventured out; I must return to my bed."  

Ah! he makes your bed in your affliction. There is love in every pain, in every twitch of the nerve; in every pang that shoots through the members, there is love. "Ah!" says one, "it is not myself, but I have got a dear one that is sick." There is love there, too. Do what God may, he can not do an unloving act toward his people. O Lord! thou art Omnipotent; thou canst do all things; but thou canst not lie, and thou canst not be unkind to thine elect. No, Omnipotence may build a thousand worlds, and fill them with bounties; Omnipotence may powder mountains into dust, and burn the sea, and consume the sky, but Omnipotence can not do an unloving thing toward a believer. Oh! rest quite sure, Christian, a hard thing, an unloving thing from God toward one of his own people is quite impossible. He is kind to you when he casts you into prison as when he takes you into a palace; He is as good when he sends famine into your house as when he fills your barns with plenty. The only question is, Art thou his child? If so, he hath rebuked thee in affection, and there is love in his chastisement.

I have now done, but not until I have made my last appeal. I have now to turn from God's people to the rest of you. Ah! my hearers, there are some of you that have no God; you have no Christ on whom to cast your troubles. I see some of you to-day dressed in the habiliments of mourning; I suppose you have lost some one dear unto you. Oh! ye that are robed in black, is God your God? Or are you mourning now, without God to wipe every tear from your eye? I know that many of you are struggling now in your business with very sharp and hard times. Can you tell your troubles to Jesus, or have you to bear them all yourself -- friendless and helpless? Many men have been driven mad, because they had no one to whom to communicate their sorrow; and how many others had been driven worse than mad, because when they told their sorrows their confidence was betrayed. 

O poor mourning spirit, if thou hadst, as thou mightest have done, gone and told him all thy woes, he would not have laughed at thee, and he would never have told it out again. Oh I remember when once my young heart ached in boyhood, when I first loved the Saviour. I was far away from father and mother, and all I loved, and I thought my soul would burst; for I was an usher in a school, in a place where I could meet with no sympathy or help. Well, I went to my chamber, and told my little griefs into the ears of Jesus. They were great griefs to me then, though they are nothing now. When I just whispered them on my knees into the ear of him who had loved me with an everlasting love, oh! it was so sweet, none can tell. If I had told them to somebody else, they would have told them again; but he, my blessed confidant, he knows my secrets, and he never tells them. 

Oh! what can you do that have got no Jesus to tell your troubles to? And the worst of it is, you have got more troubles to come. Times may be hard now, but they will be harder one day -- they will be harder when they come to an end. They say it is hard to live, but it is very hard to die. When one comes to die and has Jesus with him, even then dying is hard work; but to die without a Saviour! 

Oh! my friends, are you inclined to risk it? Will you face the grim monarch, and no Saviour with you? Remember, you must do it; you must die soon. The chamber shall soon be hushed in silence no sound shall be heard except the babbling watch that ever tells the flight of time. The physician shall "Hush!" and hold up his finger, and whisper in a suppressed voice, "He can not last many minutes longer." And the wife and the children, or the father and the mother, will stand around your bed and look at you, as I have looked at some, with a sad, sad heart. They will look at you a little while, till at last the death-change will pass o'er your face. "He is gone!" it shall be said; and the hand uplifted shall be dropped down again, and the eye shall be glazed in darkness, and then the mother will turn away and say, "O my child, I could have borne all this if there had been hope in thine end!" And when the minister comes in to comfort the family, he will ask the question of the father, "Do you think your son had an interest in the blood of Christ?" The reply will be, "O sir, we must not judge, but I never saw anything like it; I never had any reason to hope: that is my greatest sorrow." There, there! I could bury every friend without a tear, compared with the burial of an ungodly friend. Oh! it seems such an awful thing, to have one allied to you by ties of blood, dead and in hell.


We generally speak very softly about the dead. We say, "Well, we hope." Sometimes we tell great lies, for we know we do not hope at all. We wish it may be so, but we can not hope it; we never saw any grounds that should lead us to hope. But would it not be an awful thing if we were honest enough to look the dread reality in its face -- if the husband were simply to look at it, and say, "There was my wife; she was an ungodly, careless woman. I know at least, she never said anything concerning repentance and faith; and if she died so, and I have every reason to fear she did, then she is cast away from God." It would be unkind to say it; but it is only honest for us to know it -- to look dread truth in the face. Oh! my fellow-men and brethren!  

Oh! ye that are partners with me of an immortal life! We shall one day meet again before the throne of God; but ere that time comes, we shall each of us be separated, and go our divers ways down the shelving banks of the river of death. My fellow-man, art thou prepared to die alone? I ask thee this question again -- Art thou prepared to arise in the day of judgment without a Saviour? Art thou willing to run all risks and face thy Maker, when he comes to judge thee, without an advocate to plead thy cause? Art thou prepared to hear him say, "Depart ye cursed!" Are ye ready now to endure the everlasting ire of him who smites, and smiting once, doth smite forever? 

Oh! if ye will make your bed in hell, if you are prepared to be damned, if you are willing to be so, then live in sin and indulge in pleasures; -- you will get your wish. But if ye would not; if ye would enter heaven, and ye would be saved, "Turn thee, turn thee, why will ye die, O house of Israel?" May God the Holy Spirit, enable you to repent of sin and to believe on Jesus; and then you shall have a portion among them that are sanctified: but unrepenting and unbelieving, if ye die so, ye must be driven from his presence, never to have life, and joy, and liberty, as long as eternity shall last.

The Lord prevent this, for Jesus, sake.

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A Sermon Delivered on Sabbath Morning, November 22, 1857, 

by the REV. Charles Haddon Spurgeon at the Music Hall, Royal Surrey Gardens.

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