Revelation 3:10 (S. Conway)

 Revelation 3:10-13

Because you have kept My command to persevere, I will also keep you from the hour of testing that is about to come upon the whole world, to test those who dwell on the earth.

[King James Version]

Message to the Church in Philadelphia

10Because thou hast kept the word of my patience, I also will keep thee from the hour of temptation, which shall come upon all the world, to try them that dwell upon the earth. 11Behold, I come quickly: hold that fast which thou hast, that no man take thy crown. 12Him that overcometh will I make a pillar in the temple of my God, and he shall go no more out: and I will write upon him the name of my God, and the name of the city of my God, which is new Jerusalem, which cometh down out of heaven from my God: and I will write upon him my new name. 13He that hath an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches.

[CEV]

10You obeyed my message and endured. So I will protect you from the time of testing everyone in all the world must go through. 11I am coming soon. So hold firmly to what you have, and no one will take away the crown you will be given as your reward.

12 Everyone who wins the victory will be made into a pillar in the temple of my God, and they will stay there forever. I will write on each of them the name of my God and the name of his city. It is the new Jerusalem my God will send down from heaven. I will also write on them my own new name.

13If you have ears, listen to what the Spirit says to the churches.

[NET]

10Because you have kept my admonition to endure steadfastly, I will also keep you from the hour of testing that is about to come on the whole world to test those who live on the earth. 11I am coming soon. Hold on to what you have so that no one can take away your crown. 12The one who conquers I will make a pillar in the temple of my God, and he will never depart from it. I will write on him the name of my God and the name of the city of my God (the new Jerusalem that comes down out of heaven from my God), and my new name as well. 13The one who has an ear had better hear what the Spirit says to the churches.’

[Korean]

10네가 나의 인내의 말씀을 지켰은즉 내가 또한 너를 지키어 시험의 때를 면하게 하리니 이는 장차 온 세상에 임하여 땅에 거하는자들을 시험할 때라 11내가 속히 임하리니 네가 가진 것을 굳게 잡아 아무나 네 면류관을 빼앗지 못하게 하라 12이기는 자는 내 하나님 성전에 기둥이 되게 하리니 그가 결코 다시 나가지 아니하리라 내가 하나님의 이름과 하나님의 성 곧 하늘에서 내 하나님께로부터 내려 오는 새 예루살렘의 이름과 나의 새 이름을 그이 위에 기록하리라 13귀 있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을지어다



* [GoTo-> 1:1/2:1/3:1/4:1/5:1/6:1/7:1/8:1/9:1/10:1/11:1/

12:1/13:1/14:1/15:1/16:1/17:1/18:1/19:1/20:1/21:1/22:1]

* [Before<---  ---> After]

*[click -> Music: 예술랑_Revelation

--------------------------------------------------------------------------------------

이 편지의 주요 교훈을 한 마디로 요약해 달라는 요청을 받는다면, 저는 성 누가가 기록한 우리 주님의 말씀, "작은 교인들아, 두려워하지 말라"를 인용하겠습니다. 이 가장 귀중한 서신을 올바르게 읽었을 때의 효과는 바로 이것입니다. 이 말씀은 그러한 모든 교회와 비슷한 성품을 가진 모든 이들에게 마음을 격려하는 말씀입니다. 필라델피아의 경우 -

I. 조금. "너는 힘이 조금 있다"(8절), 또는 오히려, "너는 힘이 작다". 이것은 교회의 영적인 힘을 말하는 것이 아닙니다. 왜냐하면 그것은 교회의 약함 속에서도 작지 않고 완전하기 때문입니다. 교회는 붙들어 주시고 지탱해 주신 하나님으로 인해 강했습니다. 

그러므로 이 표현은 아마도 교회의 회원 수가 적고, 교회의 재산이 매우 적고, 지식과 은사가 있긴 하지만 빈약하고, 위대하고 저명한 남성이 매우 드물고, 교회의 사회적 지위가 매우 겸손하다는 것을 가리키는 것으로 간주되어야 할 것입니다. 

따라서 그 교회는 인간적인 평가에서 보잘 것 없었으나, 하나님은 자신의 목적을 이루기 위해 종종 선택하시는, "연약한 교회들" 중 하나 이었습니다.  주님의 사랑을 받는 많은 교회가, 필라델피아와 같이 "힘이 조금만 있는" 교회입니다. 그러나 교회는 또한


1. 하나님의 백성들 사이에서 그들의 지위가 부정되었습니다. 

우리는 갈라디아와 다른 모든 곳에서와 마찬가지로, 아브라함의 후손 인 그들 만이 하나님의 이스라엘이라고 주장한 유대인들의 주장에 대해 말한 내용에서 이것을 알 수 있습니다. 9절에서 9절에서 "자칭 유대인이라 하는 자들"이라는 문장에서 "그들"이라는 단어에 중점을 두어야 합니다. 

성 바울은 이러한 배타성에 맞서 끊임없이 싸웠으며, 그리스도 예수 안에서는 "유대인도 헬라인도 없다"고 가르치고 있었습니다. 그러나 그럼에도 불구하고 초기 이방인 신자들 사이에 상당한 불안을 야기했습니다. 특히 그들이 "율법에 관하여는 흠이 없는" 자들이었다면, 성경은 아브라함의 실제 후손들에게 유리하도록 강력히 권고할 것이 많았습니다. 그들은 많은 사람들에게 특권을 가진 계급, 영적 귀족으로 보였고, 그 집단에 가입하는 것이 참으로 바람직했습니다. 그러므로 많은 이방인들이 할례 의식에 복종했습니다(참조, 갈라디아서, passim). 

그래서 유대인들이 필라델피아의 교인들을 하나님의 백성이 아니라고 조롱한 것은 그들이 감당해야 할 시련의 한 형태였습니다. 맏아들의 (유대)교회에서는 그분의 자리가 많았지만, 지상의 다른 교회에서는 그분의 자리를 부인했습니다. 

가톨릭 신자들은 프로테스탄트를 비난했고, 프로테스탄트들은 서로 반박했으며, 그들이 비난한 사람들이 거짓 없이 주 그리스도를 신뢰하고, 사랑하고, 순종했음을 보여줄 때마다, 모두가 틀렸고, 그 틀렸다는 것이 죄가 되었습니다. 

"주님의 교회, 우리가 주님의 교회입니다!" 이런 외침은 그럴 권리가 없는 사람들에 의해서 제기 되었고, 또 그럴 권리가 있는 사람들에 대항하여 제기되는 경우가 많습니다. 사데 교회도 마찬가지였습니다.


2. 그들은 적극적인 반대에 부딪혀야 했습니다. 

주님께서 그들을 위해 열어주신 유용한 문을 닫으려는 노력이 있었던 것 같습니다. 누구도 그 문을 닫아서는 안 된다는 그분의 단호한 선언은 그렇게 하려고 했던 사람들이 있었음을 암시합니다. 그리고 그 이후로 지배적이고 잔인한 교회는 그들이 좋아하지 않는 공동체에 대해 얼마나 자주 같은 시도를 했습니까! 

스위스의 Vaudois와 Waldenses, 보헤미아의 Hussites 및 기타 사람들, 영국의 Lollards, Protestants 및 Puritans, 스코틀랜드의 Covenanters 및 아일랜드의 가톨릭 신자들에 대한 박해는 다소 차이는 있지만, 모두 성 요한 시대에 필라델피아에서 행해진 일을 반복하는 것이었습니다. 그래서 실제로 있었던 것으로 보입니다:


3. 그들을 변절시키려는 시도.

8절 후반부의 의미는 "비록 네가 힘이 약할지라도, 그럼에도 불구하고, 네가 내 말을 지키고, 내 이름을 부인하지 아니하였다"라는 것입니다. 따라서 우리는 - 사용된 동사의 시제도 그것을 암시함 -  말한 것과 같은 종류의 확실한 시도가 있었다는 정황을 알 수 있습니다. 

사울이 자신의 권력 하에 넘어간 불행한 기독교인들을 박해하던 시절에 "신성 모독"을 강요했던 것처럼, 이와 유사한 힘이 분명히 사용되었지만, 그리스도의 지속되는 은혜로 인해 아무런 효과가 없었습니다. 왜냐하면, 그러한 모든 것에도 불구하고, 그들은 -.


III. 충실했습니다.

그들은 그리스도의 말씀을 지켰고 그의 이름을 부인하지 않았습니다; 그래서 첫 번째 믿음은 마지막의 원인이었습니다. 그들의 역사는 그리스도의 말씀의 가치를 잘 보여줍니다. 그들은 그것에 집착했고, 그것을 놓지 않았으며, 이것밖에 가진 것이 없었지만, 이것만 가지고 집착했습니다.

"네가 내 말을 지켰다;" "네가 나의 인내하라는 말을 지켰다."라고 두 번이나 명명되었습니다. 그리고 이 후자의 더 보충된 형태는 그리스도의 말씀에서 발견한 그들의 믿음에 대한 또 다른 도움을 드러냅니다. 

"필라델피아 사람들이 알고 있는 그리스도의 말씀은 쉽고 호화롭고 박수 받는 나라에 들어가라는 말씀이 아니라, 먼저는 많은 환난을 받고, 그 후에 영광이 있는 나라에 들어가라는 말씀이었기 때문입니다." 

그래서 처음에 인내가 필요하다는 말씀이 그들에게 도움이 되었을 뿐만 아니라, 인내의 위대한 본보기이자 원천이고 보상자이신 주 그리스도를 계시하는 말씀으로 더욱 도움이 되었습니다; 그들은 시련을 견디기 힘들어도 주님을 생각하며 자기보다 훨씬 무거운 십자가를 온유하게 지고 계시는 주님을 바라볼 수 있었고, 또한 시련을 당하는 종들을 계속해서 지탱해 주시는 것을 보았기 때문에, 주님께서 자신들에게도 그렇게 하실 것을 알았고, 인내의 보상을 반드시 주실 것을 믿었습니다.

예, 그들이 매달린 것은 그분의 인내하라는 말씀이었고, 그 힘으로 그들은 심한 유혹과 시련을 겪으면서도 그분의 이름을 부인하지 않았습니다. 그래서 우리가 시험을 받을 때, 그들의 길은 우리의 길이어야 하고, 그들의 힘은 우리의 힘이어야 합니다. 그리고 그들은 - 


IV. 크게 축복 받았습니다. 

주님은 그들에게 큰 상을 주셨습니다. 오늘날까지, 이 일곱 교회들 중, 고난을 당한 서머나와 많은 시련을 겪은 필라델피아 교회만 남아 있습니다. 온갖 우여곡절을 겪으면서도 그들에 의해 기독교 신앙은 오늘날까지 지켜져 왔습니다. 그러나 여기에 언급된 보상을 보십시오.

1. 그리스도께서는 그들을 자인하시고, 그들의 중상 모략을 부인하십니다. 

그분은 그들을 위해, 그리고 그들의 적들에 대해 선언하십니다. 주님께서 여기서 취하신 장엄하고 숭고한 칭호의 의미는 바로 이것입니다. 그것은 이스라엘의 주 하느님의 이름에 대해 알려줍니다. 그분은 거룩하시고 참되시며 이스라엘의 왕이시며, 그분의 뜻에 따라 열고 닫는 큰 권세를 가진 다윗이 구약의 유형이자 대표자입니다. "다윗의 열쇠"는 다윗의 권세와 권능을 의미하며, 그리스도께서는 다윗과 마찬가지로 하나님의 대표자이시며, 그분의 권세와 능력을 소유하신 분이라고 주장하십니다. 

이제  이 위대하고 영광스러운 여호와에 의해, 필라델피아의 유대인들은 그곳의 교회가 자기들 것이 아니며, 거부되었다고 선언했습니다. 그들은 "너희는 이 하나님과 아무런 관련이 없고, 오직 우리들만 상관이 있다"라고 말했습니다. 그러나 이런 거짓과 완전히 모순되게, 거룩하신 그분이 직접 나서서, 핍박받는 (필라델피아) 교회는 그분 안에 있지만, 그 교회를 비방하는 자들은 그렇지 않다고 선언하셨습니다. 

"너희 유대인들은 너희가 유대인이라고 말하지만, 실제로는 유대인이 아니며 거짓말을 하고 있다. 그러나 멸시받지만 나의 충실한 이 교회, 나는 그 교회를 사랑했고, 거룩하고 참되며 이스라엘의 왕인 나는, 이제 그 교회가 나를 자인한 것처럼, 나도 그 교회를 자인한다."라고 말씀하십니다. 

주님께서는 이와 같은 일을 종종 자주 행하셨습니다. "이 땅에서 주님의 종들에게 잘못이 있을 때, 주님은 하늘에서 그것을 바로잡으시고, 땅의 불의한 법령을 허락하지 않으시고 뒤집으실 것입니다.

이런 믿음으로 Huss는, 그리스도교국이 보여준 가장 위대한 공의회가 자신의 영혼을 천 년 동안 사탄에게 넘겼을 때, 주 예수 그리스도께 자신있게 자신의 영혼을 맡겼습니다; 그리고 로마나 마드리드에서 화형을 당한 많은 신실한 고백자들은, 악마로 온통 칠해진 노란색 산 베니토를 그 증거로 삼으며, 다윗의 열쇠를 손에 쥐고 있는 그분에게서 자신의 몫이 주어질 것을 의심하지 않았습니다. 

비록 이곳에서 교회를 대표하는 모든 사람들이, 극도로 악의적인 말로, 그를 이 땅의 전투적인 교회와 하늘에서 승리하는 교회로부터 즉각 차단했지만, 그를 위해 열 수 있는 다윗의 열쇠를 쥐고 있는 그분에게서 자신의 몫이 주어질 것을 의심한 적이 없습니다.

"Newgate의 음침한 감방과 우리 땅의 황량한 울타리는, 종종 하나님의 박해받는 자들과 비슷한 계시의 현장이었습니다. 하나님께서는, 필라델피아 교회에서 그랬던 것처럼, 그들의 편에 서서 그들을 위해 선포하셨습니다.

2. 그들의 주님은 그들을 풍성하게 사용하십니다. 

"보라, 내가 네 앞에 열린 문을 두었나니 아무도 그것을 닫을 수 없으리라." 주님은 자신의 이름으로 이 일을 할 수 있는 권능을 선언하셨고, 여기서 그 권능을 그들을 대신하여 행사하셨다고 확언하십니다. "열린 문"이란 유용성, 봉사의 기회, 많은 선을 행할 수 있는 기회를 의미합니다(참조: 고린도전서 16:9, 고린도후서 2:12, 사도행전 14:27, 골로새서 4:3). 

이제 이 그리스도께서는 그들을 위해 행하셨다고 선언하셨습니다. 아마도 그것은 사람들 앞에서 호의를 베풀거나, 이교도의 지배를 깨뜨리고, 탐구 정신을 불러일으키고, 유능한 교사를 일으켜 세우고, 그들로 하여금 새로운 집단에 입문하게 함으로써 이루어졌을 것입니다. 그리스도께 대한 충성은 가장 어려운 자물쇠를 돌려서 가장 굳게 닫힌 문을 여는 열쇠를 얻도록 했습니다. 

3. 그들의 원수들은 스스로 굴복합니다. 

박해자 사울이 사도 바울이 된 것처럼. 그리고 계속해서 교회의 가장 사나운 적들의 대열에서 이탈하여, 앞장서서 교회의 대의에 마음을 바치고, 목숨을 바쳐 봉사하는 사람들이  나왔습니다 (콘스탄틴과 일반적으로 로마의 개종 참조). 그 안에서 이 말씀은 문자 그대로 성취되었습니다.

4. 그들은 시험의 시간, 즉 너무나 빠르게 다가오는 그 두려운 시간으로부터 구원을 받아야 합니다(참조, 시편 91편). 

아마도 그들은 먼저 집으로 데려가 "다가올 재앙에서" 구출될 것입니다. 그리고 그것이 아니라면 순교자들이 늘 그랬던 것처럼, 모든 두려움을 초월하여, 마음을 키웠습니다. 아니면 어떤 놀라운 구원이 그들을 위해 발견될 것입니다. 그들은 그 시간이 다가오고 있다는 것을 알고 있었으며, 의심할 여지없이 그런 전망에 종종 몸서리쳤습니다.  그러나 오, 주님께서 그들을 구원해 주실 것이라는 말을 들으니 얼마나 기뻤겠습니까!

5. 영원한 보상 - 면류관. 

그들의 주님이 속히 오실 것이니, 조금만 더 버티면 이 면류관이 그들의 것이 될 것입니다. ver. 12절에서는 이 보상의 면류관에 대해 더 자세히 설명합니다: (1) "내 하나님의 성전의 기둥"이 된 것처럼, 즉 그들은 영원히 그곳에 거하며 주님의 집에 영원히 거할 것입니다. 지금 우리는 현실과 영 안에서 왔다 갔다 합니다. 거기는 그렇지 않습니다. "그는 더 이상 나가지 않을 것이다." 

필라델피아의 폐허 가운데 오늘날까지 홀로 높은 기둥이 서 있는 것은 기묘한 우연의 일치입니다; 그것은 여행자의 눈을 사로잡고 오래 전에 그곳에 살았던 신자들에게 주어진 이 영광스러운 약속을 거부할 수 없게 암시합니다. 한 고대 지리학자는 이곳에 대해 "지진으로 가득 차서 매일 흔들리고, 지금은 한 부분이, 또 다른 부분이 위태로워서, 어떤 사람이 그곳에 건물을 짓거나 살았던 흔적이 발견될 수 있는지 궁금합니다."라고 말합니다. 

지금 그리스도께서는, 매일 그들의 도시에서 자신의 위태로운 위치의 모습을 본 그리스도인들에게, "이기는 자를 내 하나님 성전에 기둥이 되게 하리니, 그는 더 이상 나가지 않을 것이다"라고 말씀하셨습니다. - 이 돌기둥처럼 흔들리거나 넘어지지 않고, 영원히 안정되고 확실하게 머무를 것입니다.

(2) 다음과 같이 동일시 되는 것으로:

(a) 하나님. "내 하나님의 이름" 그리스도는 그분 위에 기록하실 것입니다. 그분이 하나님께 속한 것은 분명해질 것입니다. "이는 분명히 하나님의 아들이었도다" - 주님을 십자가에 못 박은 자들이 이렇게 말하였습니다: 그들은 그분 위에 쓰여진 하나님의 이름을 보지 않을 수 없었습니다. 

(b) "나의 하나님의 도시". 유대인들은 그들을 쫓아냈지만, 참된 "거룩한 도시"의 하나님은 그곳을 자신의 도시라고 선언하셨고, 그들의 참된 집이 그분의 도시라고 선언하셨습니다. 그들 중에는 "우리는 그들이 천국에 가기를 바랍니다."라고 말하는 사람들이 많이 있습니다; "그들이 천국에 갈 것이라고 확신한다"고 말하는 사람들도 있는데, 그 이유는 그들이 천국과 일치함이 너무나 완전하기 때문입니다.

(c) 그리스도 자신의 이름 - 신도는 자신이 그리스도의 것이고, 그리스도가 자신의 것임을 깨닫게 하는, 그리스도의 사랑 때문입니다.

""그러므로 은혜로우신 구세주여, 내 가슴에,

당신의 소중한 이름을 달게 하소서. 

성스러운 장식과 보호자로서

끝없는 세월을 견디게 하소서."


--------------------------------------------------------------------------------------

If asked to sum up in a word the main lesson of this letter, I would quote the saying of our Lord recorded by St. Luke, "Fear not, little flock." Such is the effect of a right reading of this most precious epistle. It is a heart-cheering word to all such Churches, and to every one of like character. For Philadelphia was -

I. LITTLE. "Thou hast a little strength" (ver. 8), or rather, "Thou hast small power." It refers not to her spiritual strength, for that was not small, but perfected in her weakness. She was mighty through God who upheld and sustained her. Hence the expression is to be regarded as referring, probably, to her membership as but few in number, to her wealth as but very small, to her knowledge and gifts as being but slender, to great and distinguished men amongst her as being very rare, to her social position as being quite humble. Hence she was small in human esteem, one of those "weak things," which, however, God often chooses wherewith to accomplish his own purposes. And many a Church, beloved of the Lord, is like Philadelphia, having only "a little strength." But also she was -

II. MUCH TRIED. Looking at this letter, we can gather what some of these trials were. It seems that:

1. Their place amongst the people of God was denied. 

We gather this from what is said as to the assertion of the Jews, who, as at Galatia and everywhere else, affirmed that they only, the descendants of Abraham, were the Israel of God: none else had part or lot therein. In ver. 9 emphasis is to be laid on the word "they" in the sentence, "which say they are Jews." St. Paul was perpetually fighting against this exclusiveness, and was for ever teaching that in Christ Jesus there was "neither Jew nor Greek." But all the same, it caused considerable uneasiness amongst the early Gentile believers. There was much to be urged out of the Scriptures in favour of the real descendants of Abraham, especially if they were also "as touching the Law blameless." They seemed to many as a privileged order, a spiritual aristocracy, admission into whose circle was indeed to be desired. Hence so many Gentiles submitted to the rite of circumcision (cf. Epistle to the Galatians, passim). And the taunts of the Jews at Philadelphia against the Christians, as being not really God's people at all, was one form of the trials they were called upon to bear. And still there is many a believer, excommunicated by man, but not at all so by God; denied his place in earthly Churches, though it be abundantly his in the Church of the Firstborn. Catholics have denounced Protestants, and Protestants one another, and both have retorted, and all have been wrong, and sinful in being wrong, whenever those whom they have denounced have shown that they did unfeignedly trust and love and obey Christ the Lord. The cry, "The Church of the Lord, the Church of the Lord are we!" is often raised by those who have no right to it, and against those who have. Thus was it at Sardis.


2. They had to encounter active opposition. 

Endeavours seem to have been made to shut the door of usefulness which the Lord had opened for them. His emphatic declaration that none should shut that door implies that there had been those who had tried to do so. And how often since then have dominant and cruel Churches made the same attempt in regard to communities they did not like! Witness the persecutions of Vaudois and Waldenses in Switzerland, of Hussites and others in Bohemia, of Lollards, Protestants, and Puritans in England, of Covenanters in Scotland, and of Catholics in Ireland, - all has been, with more or less of difference, the repetition of what was done at Philadelphia in the days of St. John. And there appears to have been:

3. Attempts to make them apostatize. 

The meaning of the latter part of ver. 8 is, "Because though thou hast but little strength, nevertheless thou hast kept my word, and hast not denied my Name." Hence we gather - and the tenses of the verbs used imply it also - that there had been some definite attempt of the kind we have said. Like as Saul in his persecuting days forced the unhappy Christians who fell into his power "to blaspheme," so similar force had apparently been used, but, by virtue of Christ's sustaining grace, with no effect. For, notwithstanding all, they were -

III. FAITHFUL. They kept Christ's word, and did not deny his Name; and the first was the cause of the last. Their history illustrates the value of the word of Christ. They clung to it, they would not let it go, they had nothing but this, but this they had and clave to. Twice is it named: "Thou hast kept my word;" "Thou hast kept the word of my patience." And this latter and fuller form reveals a further aid to their faith which they found in Christ's word. "For the word of Christ, as the Philadelphians knew it, was not a word calling them to easy and luxurious and applauded entrance into the kingdom, but to much tribulation first, and the kingdom with the glory of it afterwards." And not only as a word which told them at the beginning that patience would be needed, did it help them; but yet more as the word which revealed Christ their Lord as the great Example and Source and Rewarder of patience; so that, however hard to bear their trials might be, they could turn in thought to their Lord, and behold him meekly bearing his cross - so much heavier than theirs; and they had seen him also sustaining his tried servants again and again, and they knew that he would do the same for them, and they believed that he would assuredly reward their patience. Yes, it was the word of his patience to which they clung, and in the strength of which, though tempted and tried sorely, they would not deny his Name. And their way must be our way, their strength ours, when we are tried. And they were -

IV. GREATLY BLEST. The Lord gave them large reward. To this day the suffering Smyrna and the much-tried Philadelphia alone remain of these seven Churches. Through all manner of vicissitudes the Christian faith has been upheld by them to this day. But see the recompenses spoken of here. 

1. Christ confesses them, and denies their slanderers. 

He pronounces for them and against their foes. Such is the significance of the august and sublime title which the Lord here assumes. It tells of the names of the Lord God of Israel. He was the Holy, the True, the King of Israel, of whom David, with his great authority opening and shutting according to his will, was the Old Testament type and representative. "The key of David" means the power and authority of David, and Christ claims to be as he was, and far more, the Representative of God, and the Possessor of his authority and power. Now, it was by this great and glorious Jehovah that the Jews at Philadelphia affirmed that the Church there was disowned and denied. They said, "You have no part in this God, but we only." But in utter contradiction of this falsehood, he, the Holy One himself, comes forward, and declares that the persecuted Church had part in him, but that they, her slanderers, had not. "Ye Jews say ye are Jews, but in any real sense ye are not; ye do lie; but this my despised, yet faithful Church, I have loved her, and I, the Holy, the True, the King of Israel, do now confess her as she has confessed me." And often and often has the Lord done the like of this. "When wrong has been done to any of his servants here on earth, he will redress it in heaven, disallowing and reversing there the unrighteous decrees of earth. It was in faith of this that Huss, when the greatest council which Christendom had seen for one thousand years delivered his soul to Satan, did himself confidently commend it to the Lord Jesus Christ; and many a faithful confessor that at Rome or Madrid has walked to the stake, his yellow san benito all painted over with devils, in token of those with whom his portion should be, has never doubted that his lot should be with him who retains in his own hands the key of David, who thus could open for him, though all who visibly represented here the Church had shut him out, with extreme malediction, at once from the Church militant here and the Church triumphant in heaven." And the grim cells of Newgate, and the bare bleak hedgerows of our own land, have often been the scenes of similar revelations to God's persecuted ones. God has taken their side, and pronounced for them as he did for the Church at Philadelphia.

2. Their Lord makes them abundantly useful. 

"Behold, I have set before thee an open door, and no man can shut it." His Name declared his power to do this, and here he affirms that he has exercised that power on their behalf. By the "open door," usefulness, opportunity of service and of doing much good, is meant (cf. 1 Corinthians 16:92 Corinthians 2:12Acts 14:27Colossians 4:3). Now, this Christ declared he had done for them. Perhaps it was by giving them favour in the sight of the people, or by breaking the hold of heathenism, arousing a spirit of inquiry, raising up able teachers, giving them entrance into fresh circles. Fidelity to Christ has given to it a key that will turn the most difficult lock, and open the most closely shut door.

3. Their enemies should submit themselves. 

As Saul the persecutor became Paul the apostle. And again and again out of the ranks of the Church's fiercest foes have come those who have first surrendered their hearts to her cause and then their lives to her service (cf. the conversion of Constantine and of Rome generally). In that this word was literally fulfilled.

4. They should be delivered from the hour of temptation - that dread hour which was drawing near so swiftly (cf. Psalm 91.). 

Perhaps they would be taken home first, delivered so "from the evil to come." And if not that, raised in heart, as the martyrs perpetually were, above all fear; or some wondrous deliverance should be found for them. They knew that hour was coming, and no doubt they had often shuddered at the prospect. But oh, what joy to be told by their Lord that he would deliver them!


5. The eternal recompense - the crown. 

Their Lord was quickly coming; let them hold on but a little longer, and then this crown should be theirs. In ver. 12 this crown of recompense is more fully described:

(1) As being made "a pillar in the temple of my God," i.e. they should perpetually abide there, dwelling in the house of the Lord for ever. Now we come and go, in fact and in spirit. Not so there. "He shall go no more out." It is a curious coincidence that amongst the ruins at Philadelphia there stands to this day a solitary tall pillar; it strikes the eye of the traveller, and suggests irresistibly this glorious promise made to the believers who lived there long ago. An ancient geographer says of the place, "It is full of earthquakes, and is daily shaken, now one part, and now another suffering, so that one wonders any should have been found to build or inhabit it." Now, to the Christians, who saw daily in their city the image of their own precarious position, Christ says, "I will make him who overcomes a pillar in the temple of my God," and he shall go no more out" - shall not totter and fall as these stone pillars do, but shall abide stable and sure for ever.

(2) As being identified with:

(a) God. "The Name of my God" Christ will write upon him. It shall be evident that he belongs to God. "Surely this was the Son of God" - so spake they who had crucified the Lord: they could not help seeing the Name of God written upon him.

(b) "The city of my God." Jews had cast them out, but the God of the true "holy city" had declared it theirs, and that their true home was his own city. There are many of whom we say, "We hope they are going to heaven;" there are some of whom we say, "We are sure they are," for their identification with heaven is so complete.

(c) Christ's own Name - that aspect of Christ's love by which the believer realizes that he is Christ's and Christ is his.

"So, gracious Saviour, on my breast,
May thy dear Name be worn,
A sacred ornament and guard
To endless ages borne." 

S. Conway

댓글

이 블로그의 인기 게시물

Songs 2:3

Songs 7:6

Revelation 2:4 (Thomas Manton)