Revelation 4:2 (Luke Tyerman)

 Revelation 4:2

After this I looked, and, behold, a door was opened in heaven…

[King James Version]

The Throne in Heaven

2And immediately I was in the spirit: and, behold, a throne was set in heaven, and one sat on the throne. 3And he that sat was to look upon like a jasper and a sardine stone: and there was a rainbow round about the throne, in sight like unto an emerald. 4And round about the throne were four and twenty seats: and upon the seats I saw four and twenty elders sitting, clothed in white raiment; and they had on their heads crowns of gold.

[CEV]

Worship in Heaven

2 Right then the Spirit took control of me, and there in heaven I saw a throne and someone sitting on it. 3The one who was sitting there sparkled like precious stones of jasper+ and carnelian.+ A rainbow that looked like an emerald+ surrounded the throne.

4Twenty-four other thrones were in a circle around that throne. And on each of these thrones there was an elder dressed in white clothes and wearing a gold crown.

[NET]

The Amazing Scene in Heaven

2Immediately I was in the Spirit, and a throne was standing in heaven with someone seated on it! 3And the one seated on it was like jasper and carnelian in appearance, and a rainbow looking like it was made of emerald encircled the throne. 4In a circle around the throne were twenty-four other thrones, and seated on those thrones were twenty-four elders. They were dressed in white clothing and had golden crowns on their heads.

[Korean]

2내가 곧 성령에 감동하였더니 보라, 하늘에 보좌를 베풀었고 그 보좌 위에 앉으신 이가 있는데 3앉으신 이의 모양이 벽옥과 홍보석 같고 또 무지개가 있어 보좌에 둘렸는데 그 모양이 녹보석 같더라 4또 보좌에 둘려 이십 사 보좌들이 있고 그 보좌들 위에 이십사 장로들이 흰 옷을 입고 머리에 금면류관을 쓰고 앉았더라




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* [Before<---  ---> After]

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성경의 마지막 책이 전반적으로 가장 신비로운 책이라는 것은 흥미로운 사실입니다. 존 칼빈은 이 책에 대해서 주석 쓰기를 거부함으로써 자신의 지혜를 입증했다고 합니다. 이 책은 상당한 부분이 예언적 입니다; 그러나 다른 부분들은 교리적임으로, 이를 이해하려고 노력하는 것은 우리의 특권입니다.

I. 왕좌 그 자체. "보라, 하늘에 보좌가 놓여 있고, 한 분이 그 위에 앉으셨더라." 성 요한이 밧모스에서 본 환상은, 여호사밧 통치 시절 미가야의 환상을 떠올리게 합니다. 그는 "주님께서 보좌에 앉아 계시고, 하늘의 모든 무리가 주님의 오른편과 왼편에 서 있는 것을 보았습니다."라고 말합니다. 

이 장의 이 부분은 전능하신 주 하나님의 주권을 우리 앞에 드러내는 것으로 간주할 수 있습니다. 하나님은 피조물의 복지에 관심을 두지 않는, 향락주의 자가 아닙니다: 하나님은 온 땅의 왕이십니다. 그분의 왕권은 의의 왕권입니다. 하나님의 존재를 인정한다는 것은, 사실 그분의 통치의 우월성을 인정하는 것입니다. 만물을 창조하신 그분은 만물을 다스리십니다.

1. 하나님의 주권은 그 범위가 보편적입니다. "그분의 나라는, 천사들과 사람들과 악마들, 선한 자들과 악한 자들, 새들과 짐승들과 기어 다니는 것들, 산들과 작은 언덕들, 폭풍우와 햇빛, 평화와 전쟁, 전염병과 역병, 풍요와 기근, 큰 사건들과 작은 사건들 등, 모든 것들을 다스립니다." 모두 그분의 통치에 복종하고 그분의 권능에 복종합니다.

2. 하나님의 주권은 그 범위가 보편적일 뿐만 아니라, 독립적이고 절대적입니다. "그분은 그분의 본질을 그 누구로부터도 받지 않듯이, 그분의 통치권도 그 누구로부터도 받지 않으십니다."라고 노인 Stephen Charnock은 말합니다. 

그분의 통치권은 전쟁으로 얻은 것도 아니고, 뇌물로 얻은 것도 아니며, 어떤 전임자에게 물려받은 것도 아니고, 상급자의 선물로 받은 것도 아닙니다. 그분은 자신이 다스리는 신하들의 투표로 왕이 된 것이 아니라, 자신의 영원한 탁월함과 전능하신 행위로 왕이 된 것입니다. 

당신은 그분이 절대적인 통치권을 가진 주권자로서 한 순간에 태초의 원시적 무(無) 상태로 되돌아 갈 수 있는 창조물을 계속해서 유지하시는 것을 보았습니다. 당신은 그분이 인간을 구원하시고, 율법을 선포하시고, 의식을 제정하시고, 준수하지 않으면 죄인이 구원 받을 수 없는 조건을 정하시는 것을 봅니다. "그분은 그분의 뜻대로 행하십니다.

3. 하나님의 통치는 보편적이고 절대적이지만, 폭압적이지 않고, 지혜롭고, 순수하며, 정의롭고, 선하다는 점을 덧붙이고 싶습니다. "구름과 어둠이 그분을 둘러싸고" 있지만, 언제나 "의와 공의가 그분의 보좌에 거하는" 것입니다. 그분의 보좌는 거룩함의 보좌입니다. 우리는 종종 그분의 행보에 당황할 수 있지만, 결코 원망하거나 비방해서는 안 됩니다. 나는 그런 왕에게 감히 반역하는 자의 두려운 처지를 여러분에게 상기시켜 드리고 싶습니다. 

전능하신 하나님의 넓은 창조세계의 모든 피조물 중에서, 지옥에서 길을 잃은 자를 제외하고는, 인간만이 유일하게 마음속에 반역이 숨어 있습니다. 조물주를 거역하는 인간에게 화가 있으리라! 파라오는 그런 모험을 감행했고, 파라오와 그의 군대는 승리를 기대하던 바로 그 순간, 무력감에 빠져 침몰했습니다.


II. 왕좌 자체를 떠나서, 그것을 감싸고 있는 무지개를 보세요. “보좌 둘레에 무지개가 있는데 그 모양이 에메랄드 같더라.” 

보좌 주위의 무지개는 자연스럽게 우리로 하여금 하나님이 인간과 언약을 맺으신 분임을 묵상하게 합니다. 영광스러운 것은 하나님께서 주권자로서 통치하실 뿐만 아니라 무한한 겸손함으로 피조물들과 결코 깨뜨릴 수 없는 언약을 맺으셨다는 사실입니다. 

하나님께서는 선지자 에스겔을 통하여 “내가 너와 화평의 언약을 세우리니 이것이 영원한 언약이 되리라”고 말씀하셨습니다. 오, 이런 겸손은 얼마나 무한합니까! 창조되지 않으시고, 무한하시며, 우주 주권을 행사하시는 완전한 존재이신 하나님께서는, 축복하겠다는 약속으로 스스로를 묶으십니다. 인간은 하나님과 동맹과 언약을 맺었다가 자신의 기쁨에 따라 그것을 산산조각 냅니다.

하나님의 언약과 계약은 그분 자신과 마찬가지로 변하지 않습니다. "산들은 떠나가고 언덕들은 없어지겠으나, 나의 인자함은 네게서 떠나지 아니하며, 내 화평의 언약은 파기되지 아니하리라." 오, 하나님께서 인간과 맺으신 이 계약에 대한 믿음이여! 여러분과 같이 소멸할 운명인 인간들이 만든 계약은 매일 신뢰하면서, 하나님께서 맺으신 계약의 진실성에는 감히 의문을 제기하시겠습니까?

하나님께서는 내가 회개와 믿음으로 용서를 구하면 예수 그리스도를 통해 용서해 주신다고 약속하셨습니다. 내가 그 약속을 이행하실 하나님의 준비 상태를 의심해야 합니까? 하나님은 최종적으로 저택과 보좌를 약속하셨습니다. 그러면 내가 그분의 준비 상태와 그분의 언약을 이행하실 능력을 의심해야 합니까? 

내가 죄를 용서 받기 위해 무거운 짐을 지고 그분께 나아갔을 때 그분께서 나를 실망 시키셨나요? 족장들, 선지자들, 그리고 다른 사람들은 그 언약이 확증되는 것을 보았기 때문이 아니라, 단순히 하나님의 살아 계신 입술이 그것을 말했기 때문에 그 언약을 믿었습니다. 그렇다면, 나보다 앞선 6천 년의 경험을 가지고, 내가 감히 그것을 의심할 수 있겠습니까? 하나님이 금지하십니다!


III. 보좌에 걸쳐 있는 무지개를 떠나, 세 번째로 보좌에서 나오는 번개와 천둥과 음성으로 갑시다(3절). 

보좌에서 나오는 번개와 천둥과 음성은 신성한 존재의 역사에서 우리를 한 걸음 더 나아가게 하고, 우리가 그분을 위대한 입법자, 즉 시험 기간 존재인 인간을 인도하고 훈련하기 위해, 교훈을 주시는 입법자로서 묵상하도록 이끕니다. 이 장의 이 부분은 우리에게, 출애굽기 19장 16절부터 시작하여 19장을 넘기면 알 수 있듯이, 시내산에서 목격된 장면을 상기시켜 줍니다(16 3일째 되는 날 아침에 천둥 소리가 나고 번개가 치며 빽빽한 구름이 산을 뒤덮은 가운데 큰 나팔 소리가 들려오자 야영지에 있는 백성들이 모두 두려워 떨었다).

오, 회심하지 않은 죄인인 여러분들을, 이 히브리인들이 그랬던 것처럼, 입법하시는 하나님의 임재를 느끼게 할 수 있다면 얼마나 좋을까요! 여러분이 구원받기 위해서는, 무엇보다도 지금 제가 언급하고 있는 것과 같은 경험을 어느 정도는 해야 한다고 말씀드리고 싶습니다. 여러분이 시내산에서 그토록 놀라운 소리와 목소리로 율법을 선포하신 하나님의 공포를 느끼기 전에는, 여러분이 하나님께 와서 용서를 구할 수 있는 마음의 준비가 되어 있다고 생각하지 마십시오. 법 산에서 나오는 천둥과 음성, 번쩍이는 번개는 그들을 겁에 질리게 하며, 그들은 어떤 조건과 희생을 치르더라도 기꺼이 구원을 받으려 합니다.


IV. 네 번째 요점, 즉 유리 바다와 보좌 앞의 일곱 등불 (5, 6 절)로 넘어갑니다. 

저는 단순히 유리 바다에서 출애굽기 38장 17절부터 시작되는 출애굽기의 한 구절을 떠올리게 한다고 말씀드리고 싶습니다: "기둥 밑받침은 놋쇠로 만들었으나, 기둥 갈고리와 고리는 은으로 만들고, 기둥머리 덮개는 은으로 씌웠다. 울타리의 모든 기둥에는 은고리를 달았다."고 말씀하셨습니다. 따라서 출애굽기 38장 8절에 보면 "그는 물두멍과 그 받침을 놋쇠로 만들었는데, 그것은 회막 어귀에서 봉사하는 여인들이 바친 놋거울로 만든 것이다."는 내용이 나옵니다.

그 다음, 또, 여러분은 솔로몬이 성전을 지을 때 2만 2천 gallons을 담을 수 있는 비슷한 '물두멍'도 만들고, 그 물두멍을 '녹인 바다'로 명명했다는 사실을 기억하게 될 것입니다. 이것은 예수 그리스도의 희생과 죽음으로 죄인을 성결하게 하기 위해 마련된 규정을 상징하기 위한 것입니다. 




그렇다면 하나님의 일곱 영인 일곱 등불에 관해서는, 나는 그것이 성령님의 성결하게 하는 힘을 나타내기 위한 상징적 언어라는  점에 조금도 의심하지 않습니다. 성경에서 "일곱"이라는 단어는 신성한 숫자이며, 종종 "완전함"이라는 단어와 같은 의미로 사용된다는 점을 상기시켜 드리고자 합니다.

"뿔"이라는 단어는 종종 권위, 권능을 의미하는 데 사용됩니다. "눈"이라는 단어는 지능, 지혜, 빛을 의미합니다. 이제 이 모든 것을 함께 섞으십시오. 그러면 여러분은 이 상징적인 본문에서 그리스도의 영이 완전한 지혜와 완전한 능력을 소유하고 있으며 온 땅으로 보내심을 받았다는 것을 알게 됩니다. 이 모든 것을 성령께 적용해 보십시오. 그러면 여러분은 그것이 엄격하게 사실임을 알게 될 것입니다.

성령은 완전한 영(spirit)이십니다. 그분은 아버지의 영(spirit)이시면서 동시에 아들의 영(spirit)이십니다. 구원을 가져다주는 하나님의 은혜가 모든 사람에게 나타나도록 하기 위해 그분(성령)은 온 땅으로 보내졌습니다.우리는 바로 지금, 보좌에서 나오는 번개와 천둥과 음성을 통해, 하나님(God)께서 모세 시대에 선포하신 율법과 우리가 그 율법을 범한 것, 그리고 우리에게 사죄와 정결을 얻어 줄 중보자가 필요하다는 것을 깨닫게 되었습니다.

그리고 여기, 유리 바다와 일곱 등불 속에서 우리의 필요는 완전히 충족됩니다. 중보자의 보혈로, 우리의 범죄에 대한 속죄가 이루어지고, 성령의 대리로, 우리의 어둠과 타락과 죄를 제거할 수 있는 공급이 이루어집니다. 

하나님의 진노에 노출된 죄인으로서 “내가 무엇으로 여호와 앞에 나아가며 높으신 하나님께 경배하리이까?” 나는 어떻게 그분의 속죄소에 나아갈 수 있습니까? 그분이 거하시는 성막에 내가 어떻게 들어가겠습니까? 모세와 아론이 이와 같은 축복을 누리기 전에 그들은 놋 바다에서 몸을 씻어야 했습니다.

그래서 나 또한 유리 바다, 즉 죄와 더러움을 위해 다윗의 집에 있는 공개된 그 샘에서 씻어야 합니다. 피가 없이는 천국에 들어갈 수 없듯이, 녹인 바다가 없이는 성전의 가장 더러운 성소에 들어갈 수 없는 것과 같습니다. 그리고 성령이 없으면 우리는 정결한 피로서 씻기를 원하지 않으며, 사실상 그것을 멸시합니다.


V. 그리고 이제 전체 결과로 하늘에 정하시고 확립된 보좌를 둘러싸고 있는 거룩한 자들을 살펴봅시다.

“그 보좌 둘레에 좌석이 24개가 있고 그 자리 위에는 24 장로들이 흰 옷을 입고 머리에 금 면류관을 썼더라.” 존 웨슬리의 순회 설교자 중 한 명이었던 제임스 커쇼(James Kershaw)는 권위를 가지고, 이 장로들, 즉 그가 부르는 천국의 장로들은, 아담부터 지금까지 족장 시대의 24 장로들을 의미한다고 규정합니다.  

제가 이의를 제기할 생각은 없지만, 아마도 똑같이 칭찬받을 만한 한두 가지 다른 비슷한 해석이 있습니다. 예를 들어, 여러분 중 일부는 다윗 왕이 유대인 제사장들을 24개 부서로 나누고 각 부서의 수장에 방백이나 대제사장을 두었다는 사실을 잘 알고 있습니다. 어떤 사람들은 본문에서 24 장로들에 대해 말할 때, 유대 교회에 속한 제사장들 중 24 제사장 또는 방백들을 언급하고 있다고 생각합니다.

또 다른 해석에 따르면 24 장로는 12 지파의 우두머리와 어린 양의 12 사도를 의미하며, 24 장로는 유대 교회와 그리스도교 교회의 연합된 장로를 구성한다고 합니다. 

이들 중 어느 것이라도 나의 현재 목적, 즉 하나님의 피조물 돌보심과 그분의 주권, 언약적 약속과, 입법 활동과, 구속하시는 자비의 결과로, 한때 죄인이었던 사람들을 천국에서 발견한다는 것을 보여 주는 데 도움이 될 것입니다. 이 모든 것은 우리를 축복과 평화의 영역으로 안전하게 인도하시는 하나님의 능력과 의지에 대한 우리의 확신과 믿음을 강화 시킵니다.



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It is a curious fact that the last book of the Bible is, upon the whole, the most mysterious. It has been said that John Calvin evinced his wisdom by declining to write an exposition of this book. To a great extent the book is prophetical; but other parts are doctrinal, and these it is our privilege to endeavour to understand.

I. THE THRONE ITSELF. "Behold, a throne was set in heaven, and One sat upon it." St. John's vision in Patmos reminds us of the vision of Micaiah in the reign of Jehoshaphat. "I saw the Lord," says he, "sitting on His throne and all the host of heaven standing by Him, on His right hand and on His left." This part of the chapter may be considered as bringing before us the sovereignty of the Lord God Almighty. God is no epicurean, taking no interest in the welfare of His creatures: God is King of all the earth. His sceptre is a sceptre of righteousness. To acknowledge the existence of a God is, in point of fact, to acknowledge the supremacy of His reign. Having created all things He governs all things.

1. The sovereignty of God is universal in its extent. "His kingdom ruleth over all" — over angels, men, and devils, over the good and the bad, over birds and beasts anal creeping things, over mountains and mole-hills, storms and sunshine, peace and war, plague and pestilence, abundance and famine, great events and little ones. All are subservient to His governance and submissive to His power.

2. The sovereignty of God is not only universal in its extent, but is also independent and absolute. "As He receives His essence from none so He derives His dominion from none," says old Stephen Charnock. His right to reign has not been won by war, or obtained by bribery: it is not the bequest of some predecessor or the gift of some superior. He is not a King by the votes of the vassals whom He governs, but by His own eternal excellence and by His own omnific acts. As a sovereign whose dominion is absolute you see Him continuously sustaining creation when He might, in an instant, suffer it to relapse into its primeval nothingness. You see Him redeeming men, promulgating laws, instituting rites, and appointing conditions, without the observance of which sinners cannot be saved. "He doeth according to His will." 

3. Let me add that whilst the government of God is universal and absolute, it is not tyrannical, but wise and pure and just and good. "Clouds and darkness are round about Him" often, but at all times "righteousness and judgment are the habitation of His throne." His throne is a throne of holiness. We may often be puzzled by His proceedings: we ought never to murmur and malign. I would remind you of the fearful position of the man who dares to rebel against such a King. Of all the creatures in God Almighty's wide creation, except the lost in hell, man is the only one in whose heart lurks rebellion. Woe to the man that strives against his Maker! Pharaoh ventured to do that until Pharaoh and his legions sank in helplessness just at the moment when they were anticipating victory. 

Nebuchadnezzar set himself against God, the result being that Nebuchadnezzar became a wild and wandering maniac. Man cannot sin against such a sovereign as this with impunity, without his sin entailing punishment sooner or later. Do not forget that you are not your own and, therefore, you have no right to live for your own aggrandisement and gratification. God governs the universe. Yes, and let us not forget that God our Governor is infinite in greatness and also in goodness, and if so, then in our direst emergencies we may venture safely to repose trust in Him. We may be mean and miserable, but do not forget that God's sovereignty takes cognisance of everything God's power has made. If there is nothing too little for God to make, there is nothing too little for God to govern. 

II. Leaving the throne itself, LOOK AT THE RAINBOW WHICH SPANS IT. "There was a rainbow round about the throne, in sight like unto an emerald." The rainbow round about the throne naturally leads us to contemplate God as entering into a covenant engagement with man. Glorious is the fact that God not only rules as a sovereign, but in infinite condescension He has made covenants with His creatures which He cannot break. "I will make a covenant of peace with thee," says God by the prophet Ezekiel, "and it shall be an everlasting covenant." Oh, how infinite is condescension like this l God the uncreated, the infinite, the all-perfect Being exercising universal sovereignty, binds Himself by promises to bless. Man makes leagues and covenants, and then snaps them asunder at his pleasure.  

God's covenants and compacts, like Himself, are unchangeable. "The mountains shall depart, and the hills shall be removed; but My kindness shall not depart from thee, nor the covenant of My peace be broken." Oh, for faith in these compacts which God has made with man! After daily trusting in consonants made by mortals like yourselves, will you dare to call in question the truthfulness of compacts God has made?  

God promises me a pardon through Jesus Christ if I seek it in penitence and faith. Shall I question God's readiness to fulfil that promise? God promises finally a mansion, a throne; and shall I doubt His readiness and His ability to fulfil His covenant? Did He fail me when I came to Him a burdened penitent for the pardon of my sins? Patriarchs, prophets, and others believed the covenant not because they had seen it verified, but simply because God's own living lips had uttered it; and, if so, shall I, with the experience of six thousand years before me, dare to doubt it? God forbid! 

III. Leaving the rainbow which spans the throne, let us go, in the third place, to THE LIGHTNINGS AND THUNDERINGS AND VOICES COMING OUT OF IT (ver. 3). The lightnings and thunderings and voices coming out of the throne bring us a step farther in the history of the Divine Being, and leads us to contemplate Him as a great Lawgiver — a Lawgiver issuing precepts for the guidance and discipline of man's probationary being. This part of the chapter reminds us of the scene which was witnessed on Mount Sinai, as you will find if you turn to the 19th chapter of Exodus, beginning at the 16th verse. 

Oh, that we could make you unconverted sinners to feel in the presence of this legislative God as these Hebrews did! Let me say that in order to be saved you must first of all, to some extent at least, have an experience like that to which I am now adverting. Do not imagine that you are in a fit frame of mind to come and ask God for pardon until you feel the terrors of that God whose laws were published on Mount Sinai in sounds and voices so terrific. Issuing from the legislative mount, thunders and voices and flashing lightning scare them, and they are made willing to be saved on any terms, at any sacrifice.

IV. I pass to the fourth point, namely, THE SEA OF GLASS AND THE SEVEN LAMPS OF FIRE BEFORE THE THRONE (vers. 5, 6). 
I will simply say that by the sea of glass we are reminded of a text in the Book of Exodus — the 38th chapter, beginning at the 17th verse: "The Lord spake unto Moses, saying, Thou shalt also make a laver of brass," etc. Accordingly, we are told in the 8th verse of the 38th chapter of Exodus, that Moses made a laver of brass of the brazen looking-glasses presented by the women. 

Then, again, you will remember that when Solomon built his temple, he also made a similar laver capable of containing twenty-two thousand gallons, and he designated that laver a molten sea. It is intended to typify the provision that has been made for the sanctification of sinners in the sacrifice and death of Jesus Christ. Then as respects the seven lamps of fire which are the seven spirits of God, I have as little doubt that that is symbolical language intended to signify the sanctifying agency of the Holy Ghost. I will just remind you that the word "seven" in the Scriptures is a sacred number, and is often used in the same sense as the word "perfection." 

The word "horn" is often used to signify authority, power; the word "eye" to signify intelligence, wisdom, light. Now blend all these things together, and then you learn from these symbolical texts that the Spirit of Christ is possessed of perfect wisdom and perfect power, and is sent forth into all the earth. Apply all that to the Holy Ghost, and you will find it strictly true. The Holy Ghost is an all-perfect Spirit. He is the Spirit of the Son as well as of the Father, and He is sent forth into all the earth, for the grace of God that brings salvation has appeared to all men. We have just now been reminded, by the lightnings and thunderings and voices coming out of the throne, of the law which God published in the days of Moses, and of our transgression of that law, and of our need of a Mediator to obtain for us pardon and purity. 

And here, in the sea of glass and in the seven lamps of fire, our necessities are fully met. In the blood of the Mediator atonement is made for our transgressions, and in the agency of the Holy Ghost provision is made for the removal of our darkness and depravity and sin. As a sinner exposed to the wrath of God — "Wherewithal shall I come before the Lord, and bow myself before the High God?" How shall I gain access to His mercy-seat? How shall I enter the tabernacle in which He dwells? Before Moses and Aaron were allowed to avail themselves of bliss like this they had to wash in the brazen sea; and I also must wash in the sea of glass, or, in other words, in that fountain which has been opened in the House of David for sin and for uncleanness. Without the blood there is no admission into heaven, just as without the molten sea there was no admission into the temple's tartest holy place; and without the Spirit we are without the wish to wash in the cleansing blood, and, in point of fact, despise it.

V. And now, as a result of the whole, let us look at THE HOLY ONES BY WHICH THE THRONE, SET AND ESTABLISHED IN THE HEAVENS, IS SURROUNDED. 
"And round about the throne were four-and-twenty seats; and upon the seats I saw four-and-twenty elders sitting, clothed in white raiment; and they had on their heads crowns of gold." Good old James Kershaw, one of John Wesley's itinerant preachers, lays it down with authority that these elders — these grand seniors of heaven, as he calls them, mean the four-and-twenty elders or presbyters from the patriarchal age, from Adam to Jacob, and including Job and Melchizedek. I am not going to controvert it, but there are one or two other kindred interpretations, perhaps, equally to be commended; for instance, some of you are well aware that king David divided the Jewish priests into twenty-four divisions, and at the head of each division placed a prince or chief priest; and some think that when the text speaks of four-and-twenty elders, there is a reference to these twenty-four priests or princes of the priests belonging to the Jewish Church. 

Another interpretation says that the four-and-twenty elders are intended to signify the heads of the twelve tribes and the twelve apostles of the Lamb, and that these twenty-four constitute the elders of the Jewish and Christian Churches united. Any one of them will serve my present purpose, namely, to show that as a consequence of God's care of His creatures, and of His sovereignty, and of His covenant engagements, and of His legislative acts, and of His redeeming mercy — as a consequence of this, I find men in heaven — men who were once sinners. All this has a tendency to strengthen our confidence and our faith in God — in His ability and willingness to bring us safe to the realms of blessedness and peace. 

(Luke Tyerman.)   

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