Songs 3:11
11Go forth, O ye daughters of Zion, and behold king Solomon with the crown wherewith his mother crowned him in the day of his espousals, and in the day of the gladness of his heart.
11Now come and see the crown
given to Solomon by his mother
on his happy wedding day.
11시온의 여자들아 ! 나와서 솔로몬 왕을 보라 혼인날 마음이 기쁠 때에 그 모친의 씌운 면류관이 그 머리에 있구나
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여기에, 우리는, 성령의 음성으로, 성육신한 인간의 말씀으로, 인간 본성의 (면류관을 쓰는) 대관식에 대한 설명이 있습니다. "우리 주님의 부활의 날은, 영원하신 신권의 존엄성이 실제로 그분에게 합쳐진 날이기 때문에, 그분이 승천하는 날, 즉 하나님 우편에 있는 날은, 그분의 엄숙한 부활의 날입니다. 그날에 주님은 '천국(Zion)에서 그분의 권능의 지팡이를 보내셨습니다.'”그러나 우리 주님의 대관식은, 그분 조상들의 평화로운 자리에 원하고 오랫동안 내려온 계보의 상속인으로서 조용히 계승하는 것이 아닙니다: 그것은 오히려 피를 통해 왕좌에 오르신 강력한 전사의 승리입니다.
많은 동양의 땅에서와 같이, 적들의 음모에 의해 그분의 계승이 금지되어서, 그분의 거룩한 팔의 힘으로 자신의 소유를 획득한 것은, 오히려 (그분이) 진정한 상속자임을 궁극적으로 입증하는 것입니다. 그리고 승리하신 주님이 이런 길을 택하도록 한 사람들은 누구입니까? 나는 지금, 또는 과거에, 그분의 뜻을 반대하고 저항하는 일시적인 적들에 대해서는 언급하지 않을 것입니다. 오히려 그분이 전복하신 영적인 적들-사탄, 죄와 죽음에 대해서 언급할 것입니다 : 각각 강력한 능력자 - 사탄, "이 세상의 왕자"; 죄, "우리의 육신에서 죽음에 이르기까지 통치한 자"; 죽음, 한번의 범죄로 인해 "아담에서 모세까지" 통치한 자.
이제 우리의 승천하신 주님의 왕실 사업은 이들을 제압하고, 파괴하는 것입니다; (이런 적들이) 억눌리고, 불구가 되긴 했지만, 그들은 여전히 존재합니다. 그래서, 우리 주님의 왕령은 (이런 적들에 대한) 지배권을 확립하기 위한 현재와 미래의 잠재적인 행동입니다. "하나님의 영원한 공의의 표명"과, 거룩한 영혼들에 대한 시험은 여전히 악의 세력이 허용되는 것을 필요로 합니다; 그러므로 "이제부터 그분의 원수들이 그분의 발판으로 되기까지를 기대하면서, 영원한 아들은 하나님 우편에 앉아계십니다."
그러나 우리의 시련의 조건이 허용하는 한, 그 정복은 완료되었습니다. 정복당한 사탄은 책망받은 경우에 신성한 정의에 원치않는 종이 되었으며, 그동안에는 하나님의 택하신자를 해칠만한 힘이 없습니다. 그 모든 끔찍한 신비속에서, 죄는 여전히 십자가의 사랑을 측정하는 용도로 남아 있지만, 왕국의 자녀들에 대한 (통치) 권한은 없습니다; 죽음 그 자체는, 여전히 물리적 세계에서 자신의 자리를 채우도록 허락이 됬지만, 이제 (죽음의) 조건들을 바꾸고, 은혜의 왕국에서 (죽음의) 입장을 변경했습니다. 그래서 (죽음의) 영역은 새로운 예루살렘으로 인도하는 작은 옆방이 되었으며, (죽음) 자체가 즐거운 부활의 선구자가 되었습니다.
그러나 우리는 그리스도의 왕에 대한 우리의 생각을, 정복하고 정복하기 위해 나아갈 강력한 전사에 국한해서는 안됩니다. 우리의 하늘 군주는 그분 자신에게 "하나님의 목사, 악을 행하는 자에게 진노를 행하는 복수자"가 아닙니다; 그러나 그분의 속성인 자비의 깊은 필요성에 굴복하여, "그분은 하늘의 군대에서, 땅의 인간들 사이에서, 그분의 뜻에 따라서 행하십니다: 아무도 그분의 손에 머물러 있을 수 없고, 그분에게 무엇을 하십니까? 라고 물을 수 없습니다."
첫째, 그분의 통치는 물리적 세계의 왕국에서 확립됩니다. 자연이 가장 신선하고 사랑스러워지는 때, 꽃이 피는 봄, 최근(겨울)에 죽어 있고 활동적이지 않은 식물체 생명의 숨겨진 힘이, 다시 그들의 힘을 하나님의 영광과, 땅의 녹색 들판과, 그리고 아래 땅위에 있는 낙원의 모든 색조를 반영하는, 풍성한 나무의 잎들과 꽃들에게 발휘될 때, 정다운 새의 노래가 귓가에 들리는 것처럼, 모든 자연들은 믿음의 눈에게 말하고 있으며, 단순한 왕이 아니라, 율법을 깨뜨리지 않을 왕이시며, 그 위반할 수 없는 율법의 아름다움으로, 우리들에게 (자연을) 보여 주시는 왕에 관해서 이야기 합니다. 그분의 다른 왕국들은 얼마나 밝을 것이며, 인간의 자유의지는 그분이 선하게 만드신 것을 훼손하지 않았으며, 그분이 순수하다고 선언하신 것을 더럽히지 않았습니다.
다음으로, 그분의 통치는 은혜의 왕국에서 확립됩니다. 우리의 축복받은 구세주는 그분의 신비한 조직의 왕이자 주님입니다. 그 강력한 조직은 훈련이나 명령없이, 인간들에게 알려지지 않은, 오직 하나님에게만 알려진, 단순히 거룩한 영혼들의 우연한 조직이 아닙니다; 그것은 좋은 기반을 가진 정치적인 조직이며, 그 중 대부분은 천국에서, 순종하고, 사랑하고, 섬기고, 숭배합니다. 여기 지구에서는, 완전하고 스스럼 없는 순종으로 인간의 마음이 최고로 진정한 행복을 발견하는 그런 조직입니다.
신비한 섭리와 영적인 시련들, 그리고 여기 (천국) 아래에 있는 교회의 운명을 나타내는 이상한 경륜의 시대, 한 가운데있는 사람이, 천상의 영광스러운 계급에 속한 영혼들이 그분에게 드리는 변하지 않는 순종위에 머문다는 것이 얼마나 큰 위로가 됩니까. 주님은 왕이십니다. 백성들은 결코 그렇게 조급해 하지 마십시오. 그분이 천사의 그룹들 사이에 앉으셨으니, 모든 국가들이 결코 그렇게 시끄럽지 않을 것입니다. 그리고 이보다 더, 그분은 거룩한 영혼들의 왕이자 주님이십니다.
우리가 "주님의 나라가 임한다"라고 말할 때, 우리들 안에서 얼마나 강력한 생각이 떠오르는지! 당신의 통치가 우리 마음에 확립되기를 바랍니다! — 당신이 말씀해 오신 그 당신의 왕국이 우리들 "안에" 있습니다. 모든 힘과 재능이 당신의 은혜로운 계명에 복종되기를 바랍니다! 당신은 우리 지성들의 주인, 우리 애정들의 주인이 되십시오. 당신을 다스리시고, 이미 당신에게 복종하는 우리의 의지를 제한하여, 이 세상에서도 우리가 천국의 완전한 일치를 기대할 수 있도록 하십시오.
주님의 왕권과 연결된 것으로서 우리 주님의 승천에 관한 생각에 지쳐 있습니까? 나는 그렇다고 생각하지 않습니다. 우리 주님의 승천은 그분 자신 안에서 끝나지 않았습니다. 그것은 또한 우리의 승천입니다. 주님의 대관식은 우리의 승천하신 지도자에 의한 단순한 왕권 상태의 가정일 뿐만 아니라, 그분의 조직의 대관식이기도합니다. 신성한 말씀의 인격 안에 있는 인간의 본성은 하나님의 보좌에 앉아 있습니다.
이제 누가 하나님과 연합된 것이 가치가 없다고 하는 무가치한 말을 사용 하겠습니까? 이제 누가 진실한 기독교인의 고귀한 지위를 과소 평가하겠습니까? 이제 누가 육체에서나, 영혼에서나, 정신에서, 그렇게 높은 운명에 도달한 것에 감히 신성모독적인 말을 하겠습니까?
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Here we have, by the voice of the Holy Ghost, the account of the coronation of human nature in the person of the Incarnate Word. As "the day of our Lord's Resurrection is the day wherein the dignity of the everlasting priesthood was actually collated upon Him, so the day of His ascension, or placing at the right hand of God, is the day of His solemn enthronization, when the Lord 'sent forth the rod of His strength out of Zion.'" But the coronation of our Lord is not the quiet accession of the heir of a desired and long-descended line to the peaceful seat of his fathers: it is rather the final triumph of a mighty warrior who through blood hath waded to the throne.
It is rather the eventual vindication of the true heir, who, as in many an Oriental land, has been debarred from His succession by the intrigues of His enemies, and has to obtain His own by the might of His holy arm. And who are they whom the triumphant Lord hath thus routed? I will not speak of those temporal enemies who now, or in times past, oppose and resist His will Rather will I speak of the spiritual enemies of this Monarch, whom He hath overthrown — Satan, sin and death: each a mighty potentate — Satan, "the prince of this world"; sin, that "reigned unto death in our mortal bodies"; death, that by one offence reigned "from Adam till Moses."
Now the royal work of our ascended Lord is to subdue and to destroy these; and because, though scotched and crippled, they still exist, so the royalty of our Lord is a present and potential act of conquering dominion. The" demonstration of the eternal justice of God," and the probation of holy souls, require that still the powers of evil should be allowed; and therefore is the Eternal Son "set down on the right hand of God, from henceforth expecting till His enemies be made His footstool."
And yet the conquest is complete, so far as our condition of trial will allow. Satan subdued is now the unwilling servant of Divine justice in the case of the reprobate, while he has no power to hurt the elect of God. Sin still remains, in all its hideous mystery, as the measure of the love of the Cross, but has no power over the children of the kingdom; and even death itself, though still allowed to fill its place in the physical world, has now changed its conditions, and altered its position in the kingdom of grace, its realm being the ante-chamber of the New Jerusalem, and itself the harbinger of a joyous resurrection.
But we must not confine our ideas of the royalty of Christ to a mighty warrior going forth conquering and to conquer. Our Heavenly Monarch is to His own no "minister of God, a revenger to execute wrath upon him that doeth evil"; but yielding to the deep necessities of the benevolence of His attributes, "He doeth according to His will in the army of heaven, and among the inhabitants of the earth: and none can stay His hand, or say unto Him, What doest Thou?" First, His reign is established in the kingdom of the physical world. This bursting springtime, when nature is at its freshest and loveliest, when the hidden powers of vegetable life, so lately dead and inert, have again put forth their might to the glory of God, and the green carpet of the earth, and the rich foliage of the trees and the flowers reflecting every hue of paradise on the earth below, all speak to the eye of faith, as the sweet bird's song speaks to the ear, tells us not merely of a King, but of a King whose law shall not be broken, and who shows us, by the beauty of that inviolate law.
how bright would be His other kingdoms, did not the free will of man mar what He had made good, and defile what He had pronounced pure. And next, His reign is established in the kingdom of grace. Our blessed Saviour is King and Lord of His Mystical Body. That mighty organization is no mere fortuitous congeries of holy souls, unknown to men, known only to God, without discipline or order; but it is a well-grounded polity, of which by far the greater part is in heaven, obeying, loving, serving, adoring, and where here on earth the heart of man finds its truest happiness in perfect and unreserved submission.
How it comforts one in the midst of the mysterious providences and spiritual trials, and strange dispensations which mark the course of the fortunes of the Church here below, to dwell upon that unswerving obedience which is paid Him by the glorious hierarchies above. The Lord is king, be the people never so impatient. He sitteth between the cherubim, be the nations never so unquiet. And more than this, He is the very King and Lord of holy souls.
When we say, "Thy kingdom come," what mighty thoughts are stirred up within us! May Thy reign be established within our hearts! — Thy kingdom which Thou hast said is "within" us. May every power and faculty be subdued to Thy gracious commandments! Be Thou the Master of our intellects, the Lord of our affections. Rule Thou, and so constrain our wills already subject to Thee, that even in this world we may anticipate the perfect conformity of heaven. Is the thought of our Lord s ascension as connected with His royalty exhausted? I trow not. The ascension of our Lord hath not terminated in Himself. It is our ascension also. The coronation of our Lord is not merely the assumption of royal state by our ascended Head, it is also the coronation of His body mystical. The nature of man in the Person of the Divine Word hath been seated upon the throne of God. Who shall now use unworthy words of the worthlessness of that which is thus united to God? Who shall now undervalue the exalted position of the true Christian? Who shall now dare to profane, either in body, soul or spirit, that which has attained to so high a destiny?
(Bishop A. P. Forbes)
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