Songs 3:10

 Songs 3:10

10He made the pillars thereof of silver, the bottom thereof of gold, the covering of it of purple, the midst thereof being paved with love, for the daughters of Jerusalem.

10Its posts are silver,

the back is gold,

and the seat is covered

with purple cloth.

You women of Jerusalem

have taken great care

to furnish the inside.

10그 기둥은 은이요 바닥은 금이요 자리는 자색 담이라 그 안에는 예루살렘 여자들의 사랑이 입혔구나



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왕이 탄 이 가마 또는 여행하는 병거는 은혜의 언약, 구원의 계획, 그리고, 사실, 주 예수님이 사람들 사이에 자비로 내려 오시고, 이 세상의 광야를 통하는 과정에서 주님의 백성들을 위해 준비해 놓은 안식에 이르기까지, 주님과 함께 하는 백성들을 품고있는 전체 체계를 묘사합니다. 그것은 한마디로 예수님의 중재 작업입니다.


I. 은혜의 언약에 대한 우리의 견해와 관련하여 여기에 표시된 (영적인) 성장에 주목합시다.

설명은 단계적으로 진행되며, 각 문장은 추가적이고 훨씬 강화된 진귀한 것을 언급합니다. 이 노래에서 말하고 있는 친절한 가수는,  첫 눈에, 가마가 값비싼 나무인 삼나무로 만들어졌다는 것을 알았습니다; 자세히 살펴보니 "보기에도 아름다운 은 기둥"이 드러났습니다. 추가로 관찰해보니 "빛나는 금을 기초로" 한다는 것을 알았습니다. 

삼나무에서 은으로, 은에서 금으로, 귀중한 재료에 관하여 분명한 진보를 이루었습니다. 다시 바라보면서, 관찰자는, 황실의 존엄성을 나타내는 형태로서 더 귀중한 것인, "황실의 최고의 보라색"과, 갈보리 (십자가)의 피흘림에 의해 만들어진 효과적인 속죄의 상징을 언급합니다.

그 보라색 천개(canopy)를 물들인 피는, 불로 시험을 할 경우, 사라지는 금보다 훨씬 더 귀중합니다. 그 귀중한 피를 초월하는 (영적인) 진전은 없다, 라고 생각할 수 있을지라도, 아가서는 한 걸음 더 나아갑니다. 왜냐하면, "그 안에는 예루살렘 딸들을 위한 사랑이 입혔구나" 라는 것을 발견하기 때문입니다. 

언약은 은밀한 장소에서의 사랑, 모든 사랑, 진정한 사랑, 보이지 않는 사랑, 사랑을 제외하면 그밖에 아무것도 없는 오직 사랑뿐입니다. 어떤 사람이 언약의 대부분을 알게 되고, 하나님께서 행하신 모든 것의 지혜, 권능, 순결, 영원성에 대하여 감탄할 때, 그렇게 진보된 기독교인에게 나타나는 가장 두드러진 특징은 사랑, 예수 그리스도에 의해 그를 영원한 구원으로 인도한, 하나님의 강력한 사랑입니다. 

당신은 나에게 사랑의 친절로 왕관을 씌우셨습니다; 당신은 내 영혼을 사랑하셔서 (죄의) 구덩이에서 건지셨습니다. 당신은 나를 사랑하시고, 나를 위하여 당신 자신을 주셨습니다. 당신의 사랑은 가장 값진 대가로 (죄에서) 나를 구해냈습니다; 당신의 사랑이 현재의 나를 만들었습니다; 당신의 사랑은 그 일을 이어가고, 당신의 사랑은 그 일을 완성 할 것이며, 사랑의 완벽한 이미지로 나를 당신께 선물할 것입니다; "그 안에는 예루살렘 딸들을 위한 사랑이 입혔구나."


II. 우리 본문에 언급 된 사랑이 가장 잘 보이는 위치에 유의하십시오. "그 안에는 사랑이 입혔습니다."

따라서 외부에서 볼 수 없습니다. 단순한 외부인은 은혜 언약에 나타난 하나님의 백성에 대한 하나님의 사랑을 전혀 이해하지 못합니다. "여호와의 비밀은 그를 두려워하는 자들에게 있으며, 그분은 그들에게 그의 언약을 보여 주실 것입니다." 

다음으로 기독교인 자신이 주님과 멀어져서, 겉 모습으로 판단 할 때, 그는 옛날의 한 때처럼, 주님의 친절한 사랑을 인식 할 수 없습니다. 하나님의 섭리는 겨울날 처럼 어두워집니다. 시험을 받은 신자는 외칩니다. "내 아내가 떠났고, 내 재산이 녹아 내리고, 사업이 사라지고, 몸이 아프고, 영혼이 지쳤습니다.이 모든 일에서 나에 대한 하나님의 사랑의 흔적을 볼 수 없습니다. 형제여, 아가서의 묘사는 가마가 그 외부에 사랑으로 포장되어 있다는 말이 아니라, "그 안에"사랑으로 포장되어 있다는 말입니다. 

모든 하나님의 섭리의 핵심은 사랑입니다. 그것의 겉은 가시나무 울타리 같지만, 그 안에는 달콤한 열매가 익습니다. 잠시 동안 발 아래에 있는 모자이크 된 사랑의 포장을 보십시오. 아버지의 사랑이 아니라, 창조되지 않은 사랑의 황금 덩어리입니다. 사랑은 하나님 아버지 본인이 당신을 사랑하기 때문입니다. 당신의 발 아래 또 다른 다이아몬드 포장인, 예수님의 사랑을 보십시오. 예수님께서는 많은 물이 끌 수 없는, 홍수라도 저지할 수 없는, 사랑으로 죽을 때까지 당신을 사랑하셨습니다. 또한, 성령의 사랑을 보십시오. 사랑의 보혜사의 부드러운 애정도 마찬가지로 귀중합니다.

성령이 어떻게 여러분과 함께하고, 여러분과 함께 노력하고, 광야에서 여러분의 악한 처신들을 인내하고, 여전히 여러분을 축복했는지 생각해보십시오. 신성한 바늘에서 나온 그 즐거운 자수 무늬들, 즉 귀중한 약속들을 바라보십시오. 

천 개의 약속들이 있지만, 그 약속들 모두 사랑입니다. 아래를 내려다 보고, 하나님의 모든 속성들이 당신에게 어떤 영향을 미치고 있는지, 그러나 그것들은 모두 사랑으로 맺어진 단체인 것을 보십시오. 

그다음, 당신을 향한 하나님의 모든 섭리와, 당신의 마음 속에 있는 그분 은혜로 이루어진 모든 사건들을 보십시오. 그러면, 당신은, 모든 것들이, 깊고, 헤아릴 수 없는 사랑으로 하나의 경이로운 패턴속으로 혼합되면서, 다양한 아름다움을 느끼게 하는  많은 기이한 색상들을 보게 될 것입니다.


III. 본문에 설명된 사랑의 포장의 특별한 위치에 주목하십시오.

그것은 가마의 "중간에"있으며, 오직 그 가운데에서만 볼 수 있습니다. 그것의 한 가운데에 있습니다. 그러므로 예수님이 그 위에 오르시고, 그분의 신봉자들도 그 위에 오릅니다. 그것은 매우 단순한 생각이지만, 약간 손볼 가치가 있습니다. 

여기에서 예수님은 가마의 왕으로 대표되며, 가마가 사랑으로 늘어서 있는 것처럼, 우리는 예수님이 사랑안에 거하신다는 것을 배웁니다. 그분은 지금 어디에 있습니까? 천국의 왕좌와 정사들 사이에 계시지만, 그분은 여전히 사랑안에 머물고 계십니다. 사랑은 그분을 하늘에서 땅으로 끌어 내렸고, 사랑은 팔레스타인 땅들을 넘어 그분의 모든 지친 여정을 인도했습니다. 사랑은 그분을 동산, 죽음의 땀, 십자가로 이끌었습니다. 동시에 이 시간에도 사랑은 그분을 모십니다. 그분은 아래에서 사랑하신 것처럼, 천국에서도 사랑하십니다. 

그분이 무엇을 하든지, 그분이 무엇을 느끼든지, 그분이 무엇을 말하든지, 우리는 그분에 대해 이 한 가지를 알고 있습니다. 그분은 우리에 대한 사랑 안에 거하시고, 그분의 가마 안에 있으며, 그 가마 안에서 그분의 주위에 있는 모든 것들은 사랑입니다.


IV. 잠시동안 그 사랑 자체에 머무릅시다.

특별한 사랑임을 기억하십시오. 선출되고, 차별적이며, 구별되는 사랑이 있습니다. 그것은 선택된 사람들에게 정해져 있습니다. 사랑은 옆 사람들에게는 아무에게도 전해지지 않고, 오직 그 당사자들에게만 전해집니다. 이런 사랑이 바로 성도의 진정한 안식처입니다. 

그것은 과분한 사랑입니다. 왜냐하면 예루살렘의 어떤 딸이, 우리의 영광스러운 왕이 그녀와 사랑에 빠지는 것과 같은 자격이 있었습니까? 그러므로 그것은 영원한 경이로움의 주제가 되는 그런 사랑입니다. 구세주시여, 당신은 왜 나를 사랑하셨나요? 왜 당신은 나와 은혜의 언약을 맺으시고, 불변의 사랑으로 그 언약을 이루셨습니까? 이 사랑은 영원하고 영원합니다. 그것은 시작도없고, 끝도 없습니다. 

간단하게 내가 진실을 말한다면, 이 사랑은 부드러운 알갱이를 가진 천국의  (겉이 딱딱한) 호두와 같다라고 할 수 있습니다. 오 믿는자여, 당신은 항상 사랑을 받았으며, 또 무슨일이 생기든, 항상 사랑받을 것입니다. 그것은 (이 세상에서) 경쟁할 것이 없는 사랑입니다. 왜냐하면 그리스도께서 그분의 선택 (우리 중 누구도 도달 할 수없는, 전례가 없는 사랑)을 위해 가지신 그런 애정은 (지금까지) 결코 없었기 때문입니다.


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This palanquin or travelling chariot in which the king is carried, represents the covenant of grace, the plan of salvation, and, in fact, the whole system by which the Lord Jesus comes down in mercy among men, and by which He bears His people along with Himself through the wilderness of this world, onward to the rest which He hath prepared for them. It is, in a word, the mediatorial work of Jesus.



I. NOTICE THE GROWTH WHICH IS INDICATED HERE AS TO OUR VIEWS OF THE COVENANT OF GRACE. 

The description advances step by step, each sentence mentioning an additional and far-enhanced preciousness. At the first glance the sweet singer who speaks in this Song perceived that the chariot was made of cedar, a costly wood; a closer view revealed "the silver pillars, beauteous to behold" — further observation showed "the basis all of burnished gold." From cedar to silver, and from silver to gold, we have a clear advance as to precious material. On looking again, the observer remarks "the top of princely purple," which is yet more precious as the type of imperial dignity, and the token of that effectual atonement which was wrought out by the ensanguined stream of Calvary. 

The blood which dyed that purple canopy is much more precious than gold that perisheth, though it be tried with fire. And then, though one would think there could be no advance beyond the precious blood, the Song proceeds yet one step further, for we find that "the midst thereof was paved with love, for the daughters of Jerusalem." The covenant is love in its secret places, all love, unalloyed love, invisible love, nothing else but love. When one comes to know most of the covenant, and admires the wisdom, the power, the purity, the eternity of all that God has done, yet the most striking characteristic of it to the advanced Christian is the love, the mighty love of God, by which he is brought by Jesus Christ into eternal salvation. Thou hast crowned me with lovingkindness; Thou hast loved my soul out of the pit; Thou hast loved me, and given Thyself for me. Thy love has redeemed me with a price most precious; Thy love has made me what I am; Thy love carries on the work, and Thy love will complete it, and present me to Thee in its own perfect image; for "the midst of it is paved with love, for the daughters of Jerusalem."


II. NOTE THE POSITION FROM WHICH THE LOVE MENTIONED IN OUR TEXT IS BEST SEEN, "The midst thereof is paved with love." 

It is not, therefore, to be seen from the outside. The mere outsider understands nothing of the love of God to His people as displayed in the covenant of grace. "The secret of the Lord is with them that fear Him, and He will show them His covenant." And so note next, when the Christian himself stands apart from his Lord, and judges by outward appearances, he cannot perceive, as once he did, the lovingkindness of the Lord. Providence grows dark as a winter's day. 

The tried believer cries, "My wife has been taken from me; my property is melting away, my business fades; I am sick in body and weary in soul; I cannot see a trace of the love of God to me in all this. Brother, the description in the Song does not say that the chariot is plated with love on the outside, but it is paved with love within, "in the midst of it." Oh, that you had faith to believe that the heart and real core of every providence is love. The exterior of it may be as a thorn hedge, but sweet fruit ripens within. Look at the tessellated pavement of love beneath your feet for a moment. See you not the Father's love — that golden mass of uncreated love, for the Father Himself loveth you: look at Jesus' love, another diamond pavement beneath your foot; Jesus loved you to the death with a love that many waters could not quench, nor floods drown: look at the love of the Spirit, too: equally precious is the tender affection of the loving Comforter. 

Think how the Holy Ghost has borne with you, has striven with you, and endured your ill manners in the wilderness, and blessed you still. Look at those delightful embroideries from the Divine needle — the precious promises. A thousand promises there are, but they are all love. Look down and see how all the attributes of God are engaged for you, but they are all in league with love. Look, then, at all the providences of God towards you, at all the exercises of His grace in your heart, and you will see many and strange colours of varied beauty, all blending in one wondrous pattern of deep, unsearchable love.



III. NOTICE THE PECULIAR POSITION OF THE PAVEMENT OF LOVE DESCRIBED IN THE TEXT. 

It is "in the midst" of the chariot, and only from the midst is it to be seen. It is in the midst of it; and therefore Jesus rides upon it, and His espoused ones ride upon it. It is a very simple thought, but it richly deserves to be beaten out a little. Jesus is represented here as the King in the chariot, and as the chariot is lined with love, we are taught that Jesus dwells in love. Where is He now? Among the thrones and principalities above, but He abides still in love. Love brought Him down from heaven to earth, love conducted Him in all His weary journeys over the acres of Palestine: love led Him to the garden, the death-sweat, and the cross; and equally at this hour does love attend Him: He loves in heaven as He loved below. Whatever He is doing, whatever He is feeling, whatever He is saying, we know this one thing about Him, He dwells in love to us. lie is in His chariot, and all around Him in that chariot is love.

IV. DWELL ON THAT LOVE itself for a moment. 

Remember it is special love. There is an electing, discriminating, distinguishing love, which is settled upon a chosen people — a love which goes forth to none beside, but only to them; and it is this love which is the true resting-place of the saint. It is love undeserved, for what daughter of Jerusalem ever deserved that our glorious King should fall in love with her? It is a love, therefore, which is a theme for eternal wonder. Why didst Thou love me, Redeemer? Why didst Thou make a covenant of grace with me, and line that covenant with immutable love? This love is everlasting and eternal. It never had a beginning, it never will have an end. Simply as I have stated the truth, it is a nut with heaven for its kernel. Thou wast always loved, O believer, and thou always shalt be, come what may. It is love unrivalled, for never was there such affection as that which Christ has for His chosen; love unexampled, to which none of us shall ever reach.

( C. H. Spurgeon.)

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