Songs 2:5
5 Stay me with flagons, comfort me with apples: for I am sick of love.
5 Refresh and strengthen me
with raisins and apples.
I am hungry for love!
5 너희는 건포도로 내 힘을 돕고 사과로 나를 시원케 하라 내가 사랑하므로 병이 났음이니라
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본문에서 "사과"라는 용어는 일반적인 용어입니다. 고대인에 의해 그것은 모든 둥근 다육질 과일에 무차별적으로 적용되었습니다. 고대의 시, 고전 및 동양에서 사과에 대한 은유적 암시를 이해하기 위해 이 사과란 용어의 광범위한 적용을 고려할 필요가 있습니다. "사과"는 성경에서 여러번 등장하지만, 거의 모든 경우에 유자, 오렌지, 또는 모과로 번역되어야하는 단어의 오역이라고 믿을만한 충분한 이유가 있습니다.
동양(이스라엘)은 사과의 진정한 고향이 아닙니다. 그것은 본질적으로 북 온대지역의 시원한 공기와 축축한 하늘의 산물인 서양의 과일입니다. 재배하고 있는 모든 사과의 품종은 야생 게사과에서 부터 유래되었는데, 그 야생게사과는 대부분 유럽의 국가들이 원산지입니다; 그리고 사과의 발전은 우리가 추적 할 수 있는 한 멀리 거슬러 올라간다면, 그곳 주민들의 관심을 끌었습니다. 그 시대의 사과나무는 우리의 울타리와 삼림지대에서 처럼 동양에서는 야생으로 자라지 않았으며, 고대 유대인들은 우리가 아는 사과에 대해 전혀 알지 못했습니다.
사과는 대중적인 전통에 의해 인간의 식생 상태와 적절하게 연관되어 있습니다. 사과는 인류시대에 세계에 소개된 식물의 한 종류에 속하였기 때문입니다. 이전 시대의 자연은 무성하고 잎들이 풍성하였지만, 인간이 등장했을 때 자연은 꽃을 피우고 열매를 맺었습니다. 땅이 꽃피우는 개화와 인간의 영혼이 꽃 피우는 개화 사이에는 깊은 관계가 있습니다.꽃과 과일의 가장 큰 의미는 인간의 삶에서만 볼 수 있으며, 그들의 예시는 무수한 표현의 이미지와 비유를 제공합니다.
사과는 최근의 식물뿐만 아니라, 최고의 식물류에도 속합니다. 이 분류는 Rosaceoe (장미과)로, 색상의 아름다움, 형태의 우아함, 구조의 완벽함, 위대하고 다양한 효용이 다른 모든 것들 보다 우선합니다. 형태학적 관점에서 사과를 보면 체포된 가지라는 것을 알 수 있습니다. 더 많은 나무와 잎사귀를 개발하는 대신, 가지는 사과로 끝납니다. 그리고 이 사과에는 가지를 연장시킬 수있는 수액과 물질이 집중되어 있기 때문에, 그 크기와 팽창 능력이 커집니다. 사과를 체포된 가지로 보고, 가지가 꽃과 열매, 씨앗을 통해 종을 영속시키기 위해, 자신의 개별 생명을 포기하는 가지를 보면, 우리는 그 안에서, 마치 유리잔처럼, 매우 놀라운 자기 희생 법칙의 - 모든 자연에 퍼져 있으며 자연의 복지와 안정이 의존하는 법칙 - 자연스러운 예를 볼 수 있습니다.
가장 흥미로운 상황은, 식물의 이러한 자기 희생에서 모든 아름다움이 나오고 절정에 달한다는 것입니다. 자신에게서 부터 나와야 하는 다른 생명을 위해, 자신의 생명을 주는 꽃과 열매는 그 모든 부분 중에서 가장 사랑스럽습니다. 하나님께서는 이러한 자기 부정과, (사과) 색상의 모든 영광, 형태의 은총, 향기가 있는 달콤함, 맛의 풍성함으로 다른 사람들을 축복하는 것을 높이 평가하십니다.
주목할 것은, 사과의 과육은 식물 자체의 경제에 기여할 목적은 없습니다. 그것은 단지 재배를 통해 대량으로 생산되는 식물의 분비작용입니다. 분명한 것은 인간의 욕구와 관련된 열매들이 갖고 있는 과육의 생성 능력은 가장 흥미로운 사상의 주제 중 하나입니다. 인간이 자연의 위대한 동산을 만들고 유지함으로서, 좋은 음식과 맛 좋은 과일을 가진 나무들이 있게 한다는 점에서는 하나님과 함께 일하는 동역자입니다.
운명에 빠진 자연은 인간의 자유 의지에 의하여 우아하게 만들어졌습니다. 나무의 뿌리, 열매, 꽃이 제시하는 모든 암시와 형태는, 이 놀라운 신성한 선물을 행사하는 과정에서 인간에 의해 만들어지고 채워집니다. 이 같은 자유 의지를 통해 인간은, 더 높은 도덕적 영역에서 하나님과 동역하는 대신, 동물적인 여러 본능들에 의해 멸망하는 짐승들보다 자신들에게 적합한 목적과 운명에 진실하지 못하다는 것이 이상한 일입니다.
사과가 둥근 이유는 무엇입니까? 원형은 힘과 물질이 가장 완벽하게 균형을 이루는 것입니다. 구형에서 물질의 경제성이 가장 크고, 외부 환경에도 가장 큰 저항성이 있습니다. 그것은 모든 형상 중 가장 안정함으로 안식하는 형체들의 특징입니다. 온 하늘과 온 땅은 계속해서 구형을 목표로 하고 있습니다; 그래서 그들은 안식을 원하기 때문에, 구형모양에서 결점을 보완하거나 이탈을 추구하면서, 온전한 구형에 도달하거나 유지하게 됩니다. 따라서 사과가, 우리 주변의 지구와 우리 위의 하늘, 그리고 우리 몸 안의 심장을 형성하는 동일한 법칙이 적용될 수 있는 명확한 예시라고 생각한다면, 우리에게 매우 중요한 대상이 됩니다.
사과의 껍질, 그것을 완성하고 개성화하는 사과의 껍질도 가장 중요한 특징입니다. 사과의 종류에 따라 두께, 부드러움, 질감 및 색상이 다릅니다; 그러나 사과껍질은 모두, 열매를 맺는 식물처럼 잎과 꽃의 다른 단계들을 통과합니다.
식물의 녹색 피부 사역은 훌륭합니다. 그것은 무기물을 유기물로 변화시켜 모든 생명의 출발점을 제공합니다. 지구상 어디에서도 가장 중요한 이런 과정이 일어나지 않습니다. 식물외 다른 모든 것은 소비하고 파괴만 합니다. 식물의 녹색껍질만이 (에너지를) 만들고 보존합니다. 그것은 죽음의 세계와 삶의 세계 사이의 중재인입니다. 여기에서 모든 젊은 성장 식물에서 매우 생생하게 나타나는 녹색껍질의 중요성을 알 수 있습니다.
따라서 우리는 사과의 작은 구체는 그 작은 구체 내에서 큰 세계에서 진행되는 변화와 과정을 보여주는 축소판이라는 것을 알 수 있습니다. 삶과 죽음, 성장과 쇠퇴, 겸손한 무대에서 그들의 전투를 합니다. 발효와 부패, 물리적 세계의 가장 큰 경이로움을 감추고 있는 친숙한 이 두 가지의 위대한 과정이 모두 그 사과 안에서 일어납니다.
사과는 식물, 동물, 광물세계의 특성을 보여줍니다. 그것은 유기물을 생성하고 그것을 소비합니다. 그리고 작은 궤도내의 움직임으로, 여름에 가지에 형성되는 것부터 가을에 땅으로 떨어질 때까지, 우주를 하나로 묶는 강력한 법칙의 작용을 보여줍니다.
우리의 가장 위대한 철학자는, 그의 숭고한 중력 이론에 의해, 사과를 하늘의 별들과 연결 시켰습니다; 그리고 매우 사려 깊은 마음으로 광석 세계의 신비를 밝혀주는 광범위한 아이디어를 제시합니다.
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The term "apple" is a conventional one. By the ancients it was applied indiscriminately to every round fleshy fruit. We require to take into account this extended application of the term, in order to understand the metaphorical allusions to the apple in ancient poetry, classical and oriental. The "apple' occurs several times in the Bible, but there is abundant reason to believe that it is in almost every case a mistranslation of a word which should have been rendered citron, orange, or quince.
The East is not the true home of the apple. It is essentially a Western fruit, the product of the cooler air and moister skies of the north temperate zone. The wild crab-apple, from which all the cultivated varieties have sprung, is a native of most of the countries of Europe; and the development of the fruit has engaged the attention of their inhabitants as far back as we can trace. The tree does not grow wild in the East as it does in our hedges and woodlands, and the ancient Jews were altogether ignorant of apples such as we know them.
The apple is appropriately associated by popular tradition with the paradisiacal condition of man, for it belongs to an order of plants that was introduced into the world about the human period. Nature in former epochs had run into rank, luxuriant foliage, but she blossomed and fruited when man came upon the scene. There is a profound relation between the efflorescence of the earth and that of the human soul. The fullest significance of flowers and fruits can only be seen in the life of man, for the illustration of which they furnish innumerable expressive images and analogies.
The apple belongs not only to the latest, but also to the highest order of plants. This order is the Rosaceoe, which for beauty of colour, grace of form, perfection of structure, and great and manifold utility, takes precedence of all others. Looking at an apple from a morphological point of view, we find that it is an arrested branch. Instead of going on to develop more wood and foliage, a branch terminates in an apple; and in this apple the sap and substance that would have prolonged the branch are concentrated, and hence its enlarged size and capability of expansion. Looking upon an apple thus as an arrested branch, the branch giving up its own individual life in order that the species may he perpetuated by means of blossom, and fruit, and seed, we behold in it, as in a glass, a very striking natural example of the law of self-sacrifice; that law which pervades all nature, and upon which the welfare and stability of nature depend.
And it is a most interesting circumstance, that it is in this self-sacrifice of the plant that all its beauty comes out and culminates. The blossom and fruit in which it gives its own life for another life that is to spring from it are the loveliest of all its parts.
God crowns this self-denial and blessing of others with all the glory of colour, and grace of form, and sweetness of perfume, and richness of flavour. The flesh of the apple, it may be remarked, has no purpose to serve in the economy of the plant itself. It is merely an excretion of the plant, produced in large measure by cultivation. And surely this capability of developing flesh which certain fruits possess in relation to the wants of man is one of the most interesting subjects of thought.
In this respect man is a fellow-worker with God, in dressing and keeping the great garden of nature so that there shall be trees in it good for food and pleasant to the taste. The nature bound fast in fate has been made fluent by the freedom of the human will; and all the hints and outlines suggested by her roots, and fruits, and flowers are worked out and filled in by man in the exercise of this wondrous Divine gift.
Passing strange is it that through this same freedom of will, he should, in the higher moral region, instead of being a fellow-worker with God, be less true to his proper end and destiny than the beasts that perish to their several instincts.
Why is an apple round? The circular shape is that in which forces and substances are most perfectly balanced — in which there is the greatest economy of material, and the greatest resistance to external circumstances. It is the most stable of all forms, and therefore, characteristic of bodies in repose. The whole heavens and the whole earth are continually aiming at the spherical form; and they fall to reach or retain it because of their want of repose, insisting upon a shortcoming or departure from the spherical. Thus the apple becomes to us a very significant object, when we see in its round form a striking illustration of the same law that is shaping the earth around us, and the heavens above us, and the heart within us.
The skin or rind which hems in the apple, and by limiting completes and individualizes it, is also a most significant feature. It varies in thickness, smoothness, quality of texture, and colour in different varieties of apple; but in all it may be said to pass through the different stages of leaf and flower like the plant that bears it. Wonderful is the ministry of the green skin of plants.
It changes inorganic into organic matter, and thus furnishes the starting-point of all life. Nowhere else on the face of the earth does this most important process take place. Everything else consumes and destroys; the green skin of plants alone creates and conserves. It is the mediator between the world of death and the world of life. Hence the significance of the green colour which appears so vividly in all young growing plants.
We thus see that the little globe of the apple is a microcosm, representing within its miniature sphere the changes and processes which go on in the great world. Life and death, growth and decay, fight their battle on its humble stage. Fermentation and putrefaction, the two great processes under whose familiarity are hid some of the greatest wonders of the physical world, take place within it.
It exhibits the characteristics of the vegetable, animal, and mineral kingdoms; it creates organic matter, and it consumes it; and in its motion within its little orbit, from its formation on the bough in summer to its fall to the ground in autumn, it illustrates the action of the mighty laws which bind the universe together.
Our greatest philosopher, by his sublime theory of gravitation, connected it with the stars of heaven; and to avery thoughtful mind it suggests far-reaching ideas which shed light upon the mysteries of ore" own world.
(H. Macmillan, D. D.)
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