Songs 3:5

 Songs 3:4-5

5 I charge you, O ye daughters of Jerusalem, by the roes, and by the hinds of the field, that ye stir not up, nor awake my love, till he please.

Young women of Jerusalem,

promise me by the power

of deer and gazelles,+

never to awaken love

before it is ready.

5 예루살렘 여자들아 ! 내가 노루와 들 사슴으로 너희에게 부탁한다 사랑하는 자가 원하기 전에는 흔들지 말고 깨우지 말지니라


[GoTo-> 1:12:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1 

* [Before <---   ---> After]

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하나님으로서, 예수님은 어디에나 있습니다. 사람으로서, 그는 오직 천국에 계십니다. 

하나님이시며 한 사람의 남자, 중보자(중재인)이시며 교회의 머리로서, 그분은 하나님 아버지께서 그의 이름으로 보내신, 보혜사(위로자), 성령으로서 우리와 함께 계십니다. 

육체적인것이 아니라, 영적인 이러한 임재가 하나님의 교회의 영광입니다. 그것(영적인 임재)이 없으면, 그녀는 기운을 빼앗겨 버립니다; 그것(영적인 임재)을 소유하면, 모든 좋은 일이 뒤 따릅니다.


I. 우리가 사랑하는자를 어머니의 집인, 교회로, 데려 올 수 있기 전에, 우리는 우리 자신들을 위해 개인적으로 그분을 찾아야합니다. "그들을 떠나자마자 마음에 사랑하는 자를 만났다."

우리 자신들도 아직 만나지 못한 그분을 교회의 집무실로 어떻게 데려 올 수 있습니까? 무엇보다도 우리들이 마음속에 은혜를 느끼지 못한다면, 우리가 어떻게 다른 사람들에게 은혜를 도구적으로 전달할 수 있습니까? 

당신이 사랑하는 교회에 그리스도를 데려 오려고 한다면, 무엇보다도, 당신의 가장 깊숙한 곳의 영혼이 그리스도를 너무나 사랑하여, 당신은 그분의 동행없이는 살 수가 없을 정도가 되어야 합니다. 이것이 당신의 외침이 되어야 합니다: "내 마음에 사랑하는 자를 너희가 보았느냐?" 그리고 이것이 당신의 열망의 목표가되어야합니다.

나는 내 영혼이 사랑하는 그분을 발견했습니다. "그것은 말로 하는 것이 아니고, 영적인 사랑 이어야 합니다; 그것은 예수님에 대한 애정의 고백이 아니라, 우리 존재의 가장 깊은 곳에 있는 내부들이 그분의 이름에 의하여 움직여야 합니다. 

예수를 열렬하게 사랑하는 사람들은 부지런하게 그분을 찾아야합니다. 배우자는 그분을 찾고, 침대에서도 그분을 찾고, 거리에서 그분을 찾고, 넓은 길에서도 그분을 찾고, 마침내 파수꾼의 입술에서도 그분을 찾고, 그분이 발견될 수 있는 모든 곳에서 그분을 찾았습니다. 우리 주님을 찾을 때, 우리는 모든 사역들을 사용해야 합니다. 

배우자는 파수꾼에게 물었습니다. 우리는 하나님의 하인들을 경멸해서는 안됩니다. 그분은 보통 하나님의 하인들을 통해 우리를 축복하시는 것을 기뻐하십니다. 하나님의 하인들을 쓸모없듯이 지나쳐 버리는 것은, 그분과 하나님의 하인들 모두에게 은혜를 모르는 일이 될 것입니다. 

그러나 (그분을 찾는) 사역을 하는 동안, 우리는 하나님의 하인들을 넘어서야합니다. 간단하고 진지한 설교를 통해서 진리를 듣는 것은, 그 자체로 영혼에 축복이될 것이다. 라고 상상하지 마십시오. 하인을 훨씬, 훨씬 넘어서서, 주인(주님)에게 전달하십시오. 이것이 안식일마다 각자 마음의 갈망이 되게 하십시오. 

"주님, 저에게 당신과 함께하는 친교를 주십시오." 우리는 우리의 사랑하는 사람을 발견할 때까지 최선을 다해야 한다는 점을 유의하십시오. 그리스도인은 그리스도와의 친교를 되찾을 때까지 돌을 돌려놓지 말아야 합니다. 

어떤 죄가 길을 가로막는다면, 그것은 아주 완전하게 포기되어야 합니다. 어떤 해야 할 의무가 그대로 방치되어 있다면, 진지하게 수행해야 합니다. 만약 지속적인 친교에 필요한 더 높은 은혜의 길이 있다면, 어려움의 언덕을 두려워 하지 말고, 우리는 그것을 올라 가야 합니다. 

오, 더 많은 에녹들, 하나님과 동행하는 사람들, 그들의 습관적인 영혼이 예수님과 친밀한 교제를 할 때의 영혼이고, 예수님을 묵상하고, 그것보다 더, 예수님과 함께 동감하고, 예수님의 영 안에서 마시고, 예수님을 닮은 모습으로 바뀌고, 예수님의 삶을 다시 살아가는 것, 왜냐하면 예수님은 그들 안에 있으며, 그들 영혼의 군주이시기 때문입니다.


II. 우리가 교회에 하나의 축복이되고, 이미 그리스도를 찾았다면, 우리는 그분을 붙잡기 위하여 주의를 기울여야 합니다.

"내 영혼이 사랑하는 그를 발견했고, 그를 잡았으며, 그를 놓아주지 않을 것입니다." Pisgah 산(모세가 약속의 땅을 보기 위해 오른 요르단 지역의 산, 해발 710m)의 정상에 오르는 것은 비교적 쉬운 일입니다! 약간의 노력이 필요합니다; 많은 대담하고 은혜로운 영들은 그것과 완전히 동등합니다. 그러나 그것을 지키기 위하여, 그 산에서 머무는 것은 어렵습니다.

본문에서, 예수님은 붙잡지 않으면 떠나실 것이 분명하다는 것을 주목하십시오. "나는 그를 붙잡았고, 그를 놓아주지 않을 것이다"; 마치 그분을 굳게 붙들지 않았었다면, 그분이 떠나버렸을 것처럼 표현했습니다. 그분은 얍복(Jabbok)에서 밤에 야곱을 만났을 때, "내가 떠나게 해달라"고 말했습니다. 야곱이 놓아주지 않으면, 그분은 떠나지 않을 것이지만, 야곱이 잡은 손을 푼다면, 그분은 떠날 것입니다. (이와 같이) 당신도 그분을 붙잡지 않으면, (당신이 발견한) 그분은 떠날 것입니다.

그러나 다음을 주목하십시오. 그분은 바로 기꺼이 붙잡혀 있습니다. 그분이 아니라면, 누가 그분을 붙잡을 수 있겠습니까? 그분은 전능한 구세주이십니다. 만일 기꺼이 떠나시겠다고 한다면, 그분은 그렇게 하실 수 있습니다: 우리가 (가능하게) 할 수 있는 방법으로 그분을 붙잡도록 합시다. 그분의 겸손을 눈여겨 보십시오. 예수님은 사랑으로 가득 찬 마음으로 기꺼이 붙잡혀 있기를 원하십니다. 그래서 당신이 그리스도를 발견할 때마다, 당신은 그분을 붙잡을 수 있다는 것을 기억하십시오.

아가서에서 그분을 붙잡은 그녀는, 당신보다 강하지 않았습니다. 그녀는 구약시대 통치하에 제대로 먹지도 못한, 연약한 여자에 불과했습니다; 당신은 새로운 언약의 새 포도주를 마셨고, 그녀보다 훨씬 강합니다. 당신은 그분을 붙잡을 수 있으며, 그러면 그분은 당신에게서 떠나갈 수가 없습니다. 

강력한 애정의 두 팔로 그분을 안고, 열렬한 찬양으로 그분을 묶으십시오. 믿음으로 그분을 붙잡고, 사랑으로 그분을 붙잡으십시오. 또한 많이 기도하십시오. 기도는 그분을 사슬로 감는 것입니다. 그분은 기도하는 마음을 결코 떠나지 않습니다. 

당신은 그분께 순종함으로도 그분을 붙잡으십시오. 결코 그분과 싸우지 마십시오. 그분에게 그분의 길을 가도록 하십시오. 그분의 말씀을 지키십시오; 그분이 말씀하신 모든 것을 순종할 수 있도록 조심하십시오. 그분을 슬프시게 하는 일이 없도록, 당신의 행위를 매우 부드럽게 하십시오. 당신은 그분을 위해 고통받을 준비가 되어 있음을 그분께 보여주십시오.


III. 본문에서, 배우자가 그리스도를 발견하고, 그를 붙잡은 후에 그녀는 그를 교회로 데려 갔다._ 

"나는 그를 어머니 집으로 데려왔다." 우리는 하나님의 교회를 사랑스럽게 기억해야합니다. 성령에 의해 우리는 새생명으로 태어났지만, 그것은 교회안에 있었고, 그곳에서 말씀의 설교를 통해 생명의 빛으로 들어 왔습니다. 

거칠지만 정직한 목소리가 "그러나 나는 교회에서 많은 결점을 발견합니다"라고 외치는 것을 들었나요? 당신이 교회를 사랑한다면, 당신은 뒤로 가서 모든 것을 덮는 망또를 동쪽으로 향하게 할 것입니다. 

그러나 당신의 솔직함 때문에 교회에서 결점을 보게 되었다고 가정 해보십시오; 그런 결점들을 고치기 위해서는 교회안에 주님의 임재가 훨씬 더 많이 필요합니다. 교회가 더 아플수록, 교회는 그분이 교회의 힘과 의사가 되어주기를 더 원합니다. 그러므로 사랑하는 친구 여러분, 무엇보다도, 그리스도를 불완전한 교회, 약한 교회, 잘못된 교회로 데려 와서, 주님안에서 또 그분의 권능안에서 강해지도록 노력하십시오. 

성도들은 자신들의 간증으로 그분을 데려 올 수 있습니다. 

내가 구원 할 수 있는 그분의 능력에 대해, 그분의 속죄하는 피에 대해, 천국에서의 그분의 높임에 대해, 그분 성격의 완전성에 대해, 구원하려는 그분의 의지에 대해, 여러분들에게 간증을 하고 있을 때, 종종 그리스도가 여기에 있기를 희망합니다. 

다른 사람들은 그들의 기도로 그것을 할 수 있습니다. 하나님 곁에 사는 사람들의 기도에는 신비한 효능이 있습니다. 그들은 침대를 지키며, 기도만 하도록 강요 당할지라도, 그들은 교회에 축복을 쏟아부을 것입니다. 씨름하듯 열성적으로 드리는 기도는 그리스도를 하나님의 교회의 가장 안쪽 방으로 데려옵니다. 그리스도 안에 거하는 유명한 성도들의 사례들을 보면, 그리스도께서 종종 교회에 들어 오셨다는 ​​것은 의심할 여지가 없습니다. 당신은 내가 의미하는 것을 알고 있습니다. 

그리스도를 공경하고, 그분의 백성에게 유익한 일을 하는 일부의 그리스도인 남자들에게는 최상급의 매너와 분위기가 있습니다. 그들은 연설에는 재능이 없을 수 있지만, 그들의 참다운 영이 말하며, 그들은 너무나 온유하고, 사랑스럽고, 부드러우며, 진지하고, 진실하고, 정직하고, 은혜롭습니다. 그들의 좁은 길들은, 하나님 당신의 좁은 길들처럼, 비만을 감소시킵니다.


IV. 이것은 내가 마지막 요점, 즉, 우리가 하나님의 은혜에 의해 주님을 우리 어머니 집의 방으로 데려 올 수 있게 된다면 (5 절), 주님의 안식처를 방해하지 않도록 조심해야 하는 교회에 책임을 지웁니다.

그다음, 그분의 교회에 계신 주 예수께서는, 그분의 백성의 행실에 무관심하지 않다는 점을 유의하십시오. 주 예수 그리스도께서는, 자신의 교회를 둘러 보시고, 그 안에서 어떤 악한 일이 보이면, 두 가지 중 하나를 하실 것입니다; 

그분은 악이 그곳에서 용인되기 때문에, 그분의 교회에서 즉시 떠나실 것이며, 그분은 교회가 라오디케아 교회처럼, 나쁜 것이 더 악화 되어서, 전혀 교회 같지 않게 되도록 할 것입니다; 

그렇지 않으면, 그분은 오셔서 등불을 손질하실 것입니다. 또는 요한(계시록)의 15 번째의 그림을 사용하기 위해, 포도나무를 가지치기하고, 그분의 칼로 이 지체와 다른 지체를 잘라내어, 그들을 불에 던질 것입니다; 나머지는, 그들이 다시 피를 흘릴 때까지 자를 것이지만, 그들은 열매를 맺는 지체이고, 나무가 너무 많아서, 그들이 더 많은 열매를 맺기를 원하십니다. 

하나님의 교회에 있다는 것은 하찮은 일이 아닙니다. 하나님의 불은 시온에 있으며, 그분의 용광로는 예루살렘에 있습니다.


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As God, Jesus is everywhere; as man, He is only in heaven; as God and man in one person, Mediator and Head of the Church, He is present with us by the Holy Ghost, the Comforter, whom the Father has sent in His Name. 

This presence, not a bodily but a spiritual presence, is the glory of the Church of God. When she is without it she is shorn of her strength; when she possesses it all good things ensue.

I. Before ever we can bring the Well-Beloved into our mother's house, the Church, WE MUST FIND HIM PERSONALLY FOR OURSELVES, "It was but a little that I passed from them, but I found Him whom my soul loveth." 

How can we bring into the chamber of the Church Him whom we have not yet met with ourselves? How can we communicate grace to others instrumentally unless, first of all, we have received it into our own hearts? If thou wouldst bring Christ into the Church which thou lovest, then, first of all, thine inmost soul must so love Christ that thou canst not live without His company. This must be thy cry: "Saw ye Him whom my soul loveth?" and this must be the goal of thine aspirations:" I have found Him whom my soul loveth." It must not be talk, it must be soul-love; it must not be a profession of affection for Jesus, but the inmost bowels of our being must be moved by His Name. 

These ardent lovers of Jesus must diligently seek Him. The spouse sought Him, sought Him on her bed, sought Him in the streets, sought Him in the broadways, sought Him at last at the lips of the watchmen, sought Him everywhere where He was likely to be found. In seeking our Lord we must use all ministries. The spouse inquired of the watchmen. We are not to despise God's servants, for He is usually pleased to bless us through them, and it would be ungrateful both to Him and to them to pass them by as useless. But, while we use the ministries, we must go beyond them. 

Do not imagine that hearing the truth preached simply and earnestly will of itself be a blessing to your souls. Far, far beyond the servant, pass to the Master. Be this the longing of each heart, each Sabbath day, "Lord, give me fellowship with Thyself." 

Note that we must search to the very utmost till we find our Beloved. The Christian must leave no stone unturned till he gets back his fellowship with Christ. If any sin obstructs the way, it must be rigorously given up; if there be any neglected duty, it must be earnestly discharged; if there be any higher walk of grace, which is necessary to continuous fellowship, we must ascend it, fearing no hill of difficulty. 

Oh, for more Enochs, men who walk with God, whose habitual spirit is that of close communion with Jesus, meditating upon Him, yea, more than that, sympathizing with Him, drinking in His spirit, changed into His likeness, living over again His life, because He is in them, the monarch of their souls.



II. If we would be a blessing to the Church, and have already found Christ, WE MUST TAKE CARE TO RETAIN HIM. 

"I have found Him whom my soul loveth; I held Him, and I would not let Him go." How comparatively easy it is to climb to the top of Pisgah! It needs but a little effort; many bold and gracious spirits are fully equal to it. But to keep there, to abide in that mountain, this is the difficulty. Mark that, according to the text, it is very apparent that Jesus will go away if He be not held. "I held Him and I would not let Him go"; as if He would have gone if He had not been firmly retained. 

When He met with Jacob that night at the Jabbok, He said, "Let me go." He would not go without Jacob s letting Him, but He would have gone if Jacob had loosed his hold. He will go unless you hold Him. But note, next, He is very willing to be held. Who could hold Him if He were not? He is the Omnipotent Saviour, and if He willed to withdraw He could do so: let us hold Him as we might. 

But mark His condescension. Jesus is willing enough to be retained by hearts which are full of His love. And whenever you have Christ remember that you are able to hold Him. 

She who held Him in the Song was no stronger than you are; she was but a feeble woman, poorly fed under the Old Testament dispensation; you have drunk the new wine of the new covenant, and you are stronger than she. You can hold Him, and He will not be able to go from you. 

Embrace Him with the arms of mighty affection, enchain Him with ardent admiration. Lay hold upon Him by faith, and clasp Him with love. Be also much in prayer. Prayer casts a chain about Him. He never leaves the heart that prays. Hold Him, too, by your obedience to Him. Never quarrel with Him. Let Him have His way. Watch His words; be careful to obey them all. Be very tender in your conduct, so that nothing grieves Him. Show to Him that you are ready to suffer for His sake.



III. It appears from the text that, after the spouse had thus found Christ for herself and held Him, SHE BROUGHT HIM INTO THE CHURCH — 

"I brought Him to my mother's house." We ought lovingly to remember the Church of God. By the Holy Spirit we were begotten unto newness of life, but it was in the Church, and through the preaching of the Word there, that we were brought into the light of life. 

Did I hear a harsh but honest voice exclaim, "But I find much fault with the Church"? If thou lovest her, thou wilt go backward and east a mantle over all. But suppose thy candour is compelled to see faults in her; then there is so much the more need of her Lord's presence in her to cure those faults. The more sickly she is, the more she wants Him to be her strength and her physician. I say, therefore, to thee, dear friend, above all things, seek to bring Christ into an imperfect Church, and a weak Church, and an erring Church, that she may become strong in the Lord and in the power of His might. 

The saints can bring Him in by their testimony. I hope that often Christ is here when I have borne testimony to you of His power to save, of His atoning blood, of His exaltation in Heaven, of the perfection of His character, and of His willingness to save. But others can do it by their prayers. There is a mysterious efficacy in the prayers of men who dwell near to God. 

Even if they were compelled to keep their beds, and do nothing but pray, they would pour benedictions upon the Church. Wrestling prayers bring Christ into the innermost chambers of the Church of God. And there is no doubt that Christ is often brought into the Church by the example of those eminent saints who abide in Christ. You know what I mean. 

There is a very manner and air about some Christian men which honours Christ, and benefits His people. They may not be gifted in speech, but their very spirit speaks, they are so gentle, loving, tender, earnest, truthful, upright, gracious. Their paths, like the paths of God Himself, drop fatness.



IV. This leads me to the last point, which is this, to CHARGE THE CHURCH THAT SHE BE CAREFUL NOT TO DISTURB THE LORD'S REPOSE, if we have been enabled by Divine Grace to bring the Lord into the chambers of our mother's house (ver. 5). 

Observe, then, that the Lord Jesus in His Church is not indifferent to the conduct of His people. The Lord Jesus Christ, looking around His Church, if He sees anything evil in it, will do one of two things; 

either He will go right away from His Church because the evil is tolerated there, and He will leave that Church to be like Laodicea, to go on from bad to worse, till it becomes no Church at all; 

or else He will come and He will trim the lamp, or, to use the figure of the fifteenth of John, He will prune the vine-branch, and with His knife will cut off this member, and the other, and cast them into the fire; while, as for the rest, He will cut them till they bleed again, because they are fruit-bearing members, but they have too much wood, and He wants them to bring forth more fruit. 

It is not a trifling matter to be in the Church of God. God's fire is in Zion and His furnace in Jerusalem.

( C. H. Spurgeon.)

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