Songs 3:7

Songs 3:6-11

7Behold his bed, which is Solomon's; threescore valiant men are about it, of the valiant of Israel.

7It is King Solomon

carried on a throne,

surrounded by sixty

of Israel's best soldiers.

7이는 솔로몬의 연이라 이스라엘 용사 중 육십인이 옹위하였는데


King Solomon

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우리는 여기서 우리 앞에 화려함과 훌륭함, 힘과 권력, 큰 부와 관능적인 쾌락과 같은 영광을  설정했습니다. 솔로몬이 기뻐하고, 그의 이름이 유명해지게 된 모든 것들입니다. 자, 이것들은 (아래와 같은 것을) 제안합니다-


I. 큰 유혹. 그들은 그렇게 했습니다 :

1. 솔로몬에게, 그는 그것에 굴복했습니다. 

그를 위해 할 수있는 모든 것들을 그는 충분히 즐겼습니다. "솔로몬과 그의 모든 영광"의 전통은 그 후 수세기를 거쳐 내려 왔습니다. 이런 것들은 지금도 사람들에게 큰 유혹입니다. 그유혹(힘과 권력, 부와 쾌락)들은 자신들을 위해 무엇인들 하지 않을까요? 

그런 유혹들은 사탄이 우리 주님을 시험한 마지막 시험이었습니다. 그리고 좋은 사람들에게, 그것들의 유혹은 의심 할 여지없이 우리 주님의 마음에 형성된 제안속에 있습니다 - 그래서 많은 선이 그것들에 의해 행해질 수 있습니다; 그것들은 하나님의 왕국을 세우는데 도움이 될 것입니다.

그분의 마음은, 우리가 잘 믿고 있듯이, 이 왕국을 세우기 위해 온 위대한 일이, 어떻게 성취 될 수 있는지에 대한 질문에 푹 빠져 있었습니다. 여기에 이 유혹의 요점과 힘이 있습니다. 그것에 굴복하는 것은 마치 그가 쓰러져서 악한 자를 숭배하는 것과 같았을 것입니다. 따라서 그분은 그것과 자신 모두를 쫒아 버렸습니다. 그리고 여전히  "무리속에서", 말들 뿐만 아니라, 심지어 더 많은 부유함에도 "죄가 없는 것을 원합니다." 그러므로 이러한 것들(힘과 권력, 부와 쾌락)이 선한 사람의 영혼에서 욕망의 대상이 되어서는 안됩니다.


2. 그것들은 아가서가 말하는 그녀를 유혹하기 위해 디자인되었습니다.

솔로몬은 그의 화려함과 부유함으로 그녀를 현혹시킬 것이고, 그래서 그녀가 자신의 "친척"과 "아버지의 집"을 "잊도록" 만들 것입니다; 왕은 그녀의 아름다움을 원했기 때문입니다. 

이와 같은 방식으로, 똑같은 유혹이 (지금도) 여전히 있습니다. 이러한 것들을 위해 얼마나 많은 희생이 충성심과 진리와 선함으로 포장이 되는지! 

그녀는 "사랑하는 사람"에 대한 애정의 힘에 저항했습니다; 그녀의 진정한 사랑의 힘이 그녀를 극복하게 만들 수 있었습니다. 그래서 우리 마음 속에 더 높은 사랑, 무엇보다도 최고로 높은 것, 심지어 하나님의 사랑의 임재만이, 모든 저급하고 악한 사랑을 몰아내고 극복할 것입니다.


II. 큰 부족.

이 모든 화려함과 부의 영광 속에는, 오직 실재하는 하나님을 향한 부의 존재를 나타내는 것은 없습니다; 인간의 영혼을 만족시키거나, 삶에서 영혼을 도울 것은 아무것도 없습니다. 

솔로몬이 한 것처럼, 모든 이런 영광에도 불구하고, 영혼은 굶주릴 수 있습니다. 다른 한편으로, 영혼은 이런 영광 중 어떤 것도 자신의 영광이라고 부를 것이 없지만, 잘 번영 할 수 있습니다. 

우리는 지상의 부요함을 갈망할 수 밖에 없습니다. 그 부요함들은 우리를 끌어 들이고 자극하기 위해 적절하게 디자인되었습니다; 그래서 부유함을 추구하는 동안, 하나님을 향해 부자가 되도록;  "그리스도의 헤아릴 수 없는 풍요"를 소유하기 위하여,  우리가 조심한다면, 그것들은 우리에게 해를 끼치지 않을 것입니다. 그러나 솔로몬의 모든 영광을 가지고 있을지라도, 이러한 것들을 가지고 있지 않다면, 그 영혼은 정말 가난하고 비참합니다.


III. 생생한 유형.

이것은 모든 세대의 해설자들이 이 구절이 묘사하는 화려함에서 주로 본 것입니다. 

어떤 사람들은 그리스도께서 천국으로 돌아 오실 때 그리스도의 영광이 나타나는 것으로 보았습니다. 그분은 이 황량한 세상의 광야에서 나옵니다. 찬미하고, 향기롭고, 귀중한, 향이 그분에게 주어집니다. 그분은 당당한 승리를 거두었습니다 (참조, 시편 24 : 7-10; 7문들아 너희 머리를 들지어다 ! 영원한 문들아 들릴지어다 ! 영광의 왕이 들어 가시리로다 8영광의 왕이 뉘시뇨 강하고 능한 여호와시요 전쟁에 능한 여호와시로다 9문들아 너희 머리를 들지어다 ! 영원한 문들아 들릴지어다 ! 영광의 왕이 들어 가시리로다 10영광의 왕이 뉘시뇨 만군의 여호와께서 곧 영광의 왕이시로다). 

그분의 천사 경호원들이 참석합니다. 그분은 자신을 사랑하는 사람들을 위해 자리를 마련하셨고, 그들을 자신에게로 받아들일 것입니다. 그를 사랑하는 모든 사람은 나가서 그의 영광을 봐야 합니다. 이리하여, 시온의 왕이신, 예수님의 개선식이 나타납니다. 

다른 사람들은 이 구절에서 구속받은 영혼의 보이지 않는 영광을 읽었습니다. 그분은, 나사로가 천사들에 의해 아브라함의 품으로 옮겨졌던 것처럼, 광야에서 나왔습니다. 영광으로 들어가는 것은 기쁨과 찬양이 함께 합니다. 천사 경비원이 둘러싸고 있습니다. 왕은 한 자리, 즉 자신의 보좌, 그곳에서 주님과 함께 구속받은 자들이 앉을 자리를 마련하셨습니다. 사랑 -그리스도의 사랑 -은 끝까지 포장되었습니다. 구속받은 자가 누릴 그분의 영광안에 있는 그리스도의 환상. 

이런 방식으로, 경건한 영혼들은 이 성서는 유익한 것으로 가득 차 있음을 발견했습니다; 이런 방법이나 또는 다른 방법으로, 우리는 그것을 비슷하게 발견할 수 있습니다.



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(For explanation of details in these verses, see Exposition.) We have set before us here such glory as pomp and splendour, strength and power, great riches and sensual pleasure, could give. All that in which Solomon delighted, and for which his name became famous. Now, these things suggest -

I. A GREAT TEMPTATION. They were so:

1. To Solomon, for he yielded to it. 

All that these things could do for him he enjoyed to the full. The tradition of "Solomon and all his glory" came down through the centuries that followed. And the like things are a great temptation to men now. What will they not do for them? They were the last of the temptations with which Satan tempted our Lord. And to the good, the temptation of them lies in the suggestion that was doubtless made to the mind of our Lord - so much good may be done by them; they will so help in establishing the kingdom of God. 

His mind was, we may well believe, absorbed with the question how the great work he bad come to do, the establishment of this kingdom, could be accomplished. And here was the point and force of this temptation. To yield to it would have been as if he had fallen down and worshipped the evil one. Hence he spurned both it and him. And still "in the multitude," not of "words" only, but even more of riches, "there wanteth not sin." Therefore these things are not to become the object of desire in a good man's soul.

2. They were designed to tempt her of whom this song tells. 

Solomon would dazzle her with his splendour and wealth, and so would make her "forget" her "kindred" and her "father's house;" for the king desired her beauty. And in like manner the same temptation is held out still. For the sake of these things what sacrifices are made of loyalty and truth and goodness! She resisted by the might of her affection for her "beloved;" the power of her true love enabled her to overcome. And only the presence in our hearts of a higher love, and, best of all, the highest, even the love of God, will drive out and overcome all lower and evil love.



II. A GREAT LACK. 

There is nothing in all this glory of pomp and wealth which marks the presence of those Godward riches which alone are real; nothing to satisfy the soul of man or to help it in its life. The soul might starve, as Solomon's did, in spite of all this glory; and, on the other hand, the soul can prosper well though it can call none of this glory its own. We cannot help desiring earthly riches - they are designed in due measure to attract and stimulate us; and they will do us no harm if we are careful, all the while we seek them, to be rich towards God; to possess, as we may, "the unsearchable riches of Christ." But poor and miserable is that soul, though he have all Solomon's glory, if he have not these.



III. A VIVID TYPE. 

This is what expositors in all ages have mostly seen in the pomp these verses describe. Some have seen a setting forth of the glory of Christ on his return to heaven. He comes up out of the wilderness of this dreary world. The incense of praise, fragrant and precious, is given to him. He is borne in stately triumph (cf. Psalm 24:7-10). He is attended by his angel guards. He has prepared a place for them that love him, and will receive them unto himself. All who love him are to go forth and behold his glory. Thus the triumph of Jesus, the King of Zion, is shown forth. Others have read in these verses the unseen glory of the redeemed soul. He comes up out of the wilderness, as Lazarus was carried by angels into Abraham's bosom. The entrance into glory is with joy and praise. Angel guards surround. The King hath prepared a place, a throne - his own throne - on which the redeemed with their Lord shall sit. Love - Christ's love - has paved all the way. The vision of Christ in his glory which the redeemed shall enjoy. In such ways as this have devout souls found this Scripture full of profit; in this or in other ways may we find it likewise. 


S. Conway

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