Songs 5:8
8I charge you, O daughters of Jerusalem, if ye find my beloved, that ye tell him, that I am sick of love.
8Young women of Jerusalem,
if you find the one I love,
please say to him,
“She is weak with desire.”
8예루살렘 여자들아 너희에게 내가 부탁한다 너희가 나의 사랑하는 자를 만나거든 내가 사랑하므로 병이 났다고 하려무나
* [GoTo-> 1:1/ 2:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1]
-------------------------------------------------
아픔! 그것은 슬픈 일입니다; 그것은 당신의 동정을 불러옵니다. 사랑-병! 그것은 우리가 현재 설명하려고 하는 다른 감정들을 불러 일으킵니다.
두 종류의 사랑-병이 있습니다. 한 종류는 기독교인이 예수님의 완전한 즐거움을 소유한 상태에서 추방될 때 나타나는 사랑-병입니다. 마치 아가서 2장 5절에서, 신부가, 호의에 기뻐하고, 그녀의 주님의 부드러움에 녹아버려서, "너희는 건포도로 내 힘을 돕고, 사과로 나를 위로하라, 내가 사랑하므로 병이 났음이니라" 라고 말한 것과 같습니다.
또 다른 종류의 사랑-병은, 첫번째와 크게 다른데, 영혼 안에서 병이 났다는 것입니다. 그것은 그리스도의 사랑을 너무 많이 소유하고 있기 때문이 아니라, 현재의 사랑 의식이 충분하지 않기 때문입니다; 즐거움이 아니라, 그리워 하는 아픔입니다; 과도한 즐거움 때문이 아니라, 없는 연인에 대한 슬픔입니다.
I. 첫째, 본문을 은혜 안에서 예수 그리스도를 바라보는 영혼의 언어로 생각하십시오.
1. 질병 자체에 대해 나에게 물어 보십니까? 그것이 무엇입니까?
그것은 그리스도와의 교제 후에 찌르는 영혼의 병입니다. 은혜로운 영혼은 그들이 그리스도와 가까운 상태에 있지 않는 한, 결코 완벽하게 평안 할 수 없습니다. 왜냐하면 그들이 그리스도께 가까이 있지 않을 때, 그들은 평화를 잃게 됩니다.
예수님께 가까울수록, 천국의 완전한 평온에 가까워집니다; 그리고 예수님에게서 멀어질수록, 악인들의 지속되는 불안감을 형상화한 그 곤경의 바다에 더 가까워집니다. 예수님 가까이에 있을 때의 마음은, 강한 맥박들로 뛰고 있습니다. 왜냐하면, 예수님이 그 마음에 계시기 때문에, 그것은 생명과 활력과 힘으로 가득 차 있습니다. 평화, 생동감, 활력 - 모두는 그리스도 예수와 지속적인 친교를 하는 즐거움에 달려 있습니다.
그리스도인의 영혼은, 마리아처럼 예수님의 발 앞에 앉아있을 때를 제외하고는, 기쁨이 진정한 견고함을 의미하는 바를 결코 알지 못합니다. 태양이 낮에, 달이 밤에, 이슬이 꽃에 머물듯이, 예수 그리스도는 우리들에게 머물러 있습니다. 거북이가 자기 짝에게, 남편이 자기 배우자에게, 머리가 몸에게 중요하듯이, 예수 그리스도는 우리에게 중요합니다;
그러므로 만일 우리가 그분을 모시고 있지 않다면, 아니, 그분을 모실 생각을 하지 않는다면; 만일 우리가 그분과 하나가 아니라면, 아니, 의식적으로 그분과 함께 하나가 되려고 하지 않는다면, 아가서 노래에서 "오 예루살렘 여자들아, 너희에게 내가 부탁한다 너희가 나의 사랑하는 자를 만나거든 내가 사랑하므로 병이 났다고 하려무나. 라고, 우리의 영이 소리치는 것은 놀라운 일이 아닙니다.
"이런 것이 바로이 사랑-병의 특징입니다. 그러나, 사랑-병은 수반하는 축복이 있는 질병이라고 말할 수 있습니다: 의에 굶주리고 목이 마른자는 복이 있나니," 그러므로 의로운 분 - 가장 완벽하게, 순수하고, 결점이 없고, 흠이 없는 의를 구현하는 분을 따르며, 목말라 하는 자는 최고로 복이 있습니다. 그런 의에 대한 굶주림은 축복이 있습니다. 왜냐하면 그것은 하나님께로 부터 나오기 때문입니다.
그러나 그것은, 축복임에도 불구하고, 많은 고통의 원인이 되는 병입니다. 예수님을 따르며 사랑-병을 앓고 있는 사람은, 그외 다른 모든 것에서는 만족이 없을 것입니다; 그는 진미한 음식이 맛을 잃어버리고, 음악이 선율을 잃어버리고, 빛이 밝음을 잃어버리고, 인생은 죽음의 그림자로 어두워진다는 것을 알게 될 것입니다. 주님을 찾아서, 다시 그분안에서 기뻐할 수 있을 때 까지는.
이런 목마름, 이런 사랑-병이, 만약 당신을 붙잡는다면, 그것에는 엄청난 열정이 수반된다는 것을 알게 될 것입니다. 연인들은 때때로 그들이 사랑하는 사람들을 위해 불가능한 일들도 한다고 이야기 하듯이, 그리스도 위에 세워진 영혼도 불가능함을 비웃으며, "그렇게 될 것입니다" 라고 말할 것입니다. 만약 영혼이 사랑하는 사람을 발견하고, 그분의 임재로 인해 그 사랑-병이 만족하게 된다면, 가장 어려운 일에 도전하고, 유쾌하게 감옥에도 가고, 기쁘게 죽으러도 갈 것입니다.
2. 그리스도를 따르는 사람의 영혼을 그토록 병들게 하는 것은 무엇입니까?
그리스도의 임재의 소중함을 진정으로 이해하는 마음에 이런 병이 생기는 것은 바로 그리스도의 부재 때문이라는 것을 이해하십시오. 배우자는 매우 고의적이고 변덕스러웠습니다; 그녀의 사랑하는 사람이 문을 두드렸을 때, 그녀는 옷을 벗고, 쉬면서, 나른하고, 나태한 상태에 있었습니다. 부재에 대한 감각이 악행에 대한 의식과 혼합 됬습니다.
그녀 안에 있는 뭔가가 "어떻게 그를 쫓아 낼 수 있을까?"라고 말하는 것 같았습니다. 문을 열심히 두드리며, 열어 달라고 간청했던 그 천국의 신랑을, 밤의 차가운 이슬 속에서 얼마나 더 오래 붙잡아 둘 수 있겠습니까? 오, 불친절한 마음이여, 만약 그러하다면, 당신이 일어날 때, 당신의 발에서 피가 흘렸었나요? 당신이 마루 바닥을 밟고 있을 때, 차가운 바람때문에 당신의 몸이 차가워졌었나요? 당신에 대한 그분의 사랑을 무엇으로 비교하였나요? 그래서, 그분이 떠나셨기 때문에, 이런 생각들이 섞여서, 큰 비참함이 있었습니다.
그녀는 그분의 부재에서 잠시 편안했습니다. 그 솜털 같은 침대, 그 따뜻한 이불은, 그녀에게 평화– 거짓되고, 잔인하고, 사악한 평화를 주었습니다. 그러나 그녀는 이제 일어났으며, 파수꾼들이 그녀를 때렸고, 그녀의 겉옷은 사라졌고, 한명의 친구도 없이, 예루살렘 거리의 한 복판에 버려진 공주는, 영혼이 무거워서 녹아 내렸으며, 그녀의 주님을 쫒아갈 때 자신의 마음을 자신에게 쏟아 붓습니다.
이 사랑-병의 원인들을 몇 마디로 정리해보면, 전체적인 문제가 인간관계에서 비롯되지 않습니까? 그녀는 그분의 배우자입니다; 그녀가 사랑하는 주님이 없이 배우자가 행복 할 수 있습니까?
행복은 결합에서 나옵니다. 그녀는 그분의 일부입니다. 생명수가 심장과 머리에서 부터 흘러 나오지 않는다면, 손이 행복하고 건강 할 수 있습니까? 그녀는 자신의 의존성을 다정하게 깨달으면서, 자신이 모든 것을 그분께 빚지고 있고, 모든 것을 그분으로 부터 얻고 있다는 것을 느끼게 됩니다.
그런데, 샘이 끊어지고, 시냇물이 마르고, 모든 것의 위대한 원천이 그녀에게서 사라진다면, 어떻게 그녀가 병에 걸리지 않을 수 있겠습니까? 그리고 이 외에도, 그녀를 병들게 하는 삶과 본성이 그녀 안에 있습니다. 그리스도의 삶과 같은 삶, 아니, 그녀의 삶은 그리스도 안에 있으며, 하나님 안에서 그리스도와 함께 숨겨져 있습니다; 그녀의 본성은 신성한 본성의 일부입니다; 그녀는 신성한 본성의 참여자입니다. 더욱이 그녀는 예수님과 결합하고 있으며, 이 조각은, 분리되어, 마치 몸에서 떨어진 벌레처럼 꿈틀 거리며, 왔던 곳으로 돌아가기를 열망합니다.
3. 그러한 사랑에 병든 영혼들이 어떤 노력을 기울일 것인가.
그리스도 때문에 병든 사람들은 먼저 그들의 소망을 그분께 보낼 것입니다. 신속하고 빠른 날개를 가진 친절한 비둘기들아, 가라, 가서, 내가 사랑때문에 병이 났다고 그분에게 말해다오.
그다음 그녀는 기도들을 보낼 것입니다. 그녀는 그 기도들이 그분에게 도달하지 못할까봐 걱정이 됩니다. 왜냐하면 그녀가 하는 기도의 활은 느슨하고, 매달린 그녀의 연약한 손으로 그것을 제대로 당기는 방법을 알지 못하기 때문입니다. 그래서 그녀는 무엇을 합니까?
그녀는 거리를 돌아다녔습니다; 그녀는 수단을 사용했습니다; 그녀는 할 수 있는 모든 것을 했습니다; 그녀는 한숨을 쉬고, 기도로 그녀의 영혼을 비웠습니다. 그녀는 그분이 고쳐줄 때까지 (그대로 있는) 모든 상처들 같습니다; 그녀는 그분이 먹여줄 때까지 (그대로 있는) 모든 배고픈 입들 같습니다; 그녀는 그분이 다시 그녀를 보충 해 줄때까지 (그대로 있는) 모든 비어있는 개울 같습니다. 그래서 이제 그녀는 자신의 동료들에게 가서, "너희가 나의 사랑하는 자를 만나거든 내가 사랑하므로 병이 났다고 하려무나" 라고 말합니다. 이것은 성도들의 중보기도를 사용하는 것입니다.
그러나 결국 그녀 자신이 그분에게 말했었다면 얼마나 더 좋았을까요. "하지만", 당신은 말합니다, "그녀는 그를 찾을 수 없었습니다." 아니, 그렇지만, 만약 그녀의 기도들이 (그분에게) 도달 할 수 있다는 것을 알았을 정도로 그녀에게 믿음이 있었다면, (그녀는 아마도 기도를 했었을 것입니다); 왜냐하면 그리스도가 어디에 있는지 우리가 알지 못할 때, 우리의 기도는 그리스도가 어디에 있는지 알고 있기 때문입니다. 오히려, 그리스도는 우리의 기도들이 어디에 있는지 알고 계시며, 그래서 우리가 그분을 볼 수 없음에도 불구하고, 우리의 기도는 그분께 도달합니다.
4. 축복받은 사랑-병! 우리는 그 특성과 원인, 그리고 사랑-병에 빠진 영혼의 노력들을 보았습니다; 이와 같은 상태에 속하는 위로들을 눈여겨 봅시다.
간단히 말하면 - 당신은 채워질 것입니다. 그리스도께서 자신을 당신에게 주려는 의도가 없다면, 당신이 그분을 갈망한다고 말하는 것은 불가능합니다. 그분은 당신을 갈망하게 만듭니다 : 그는 확실히 당신의 갈망을 만족시킬 것입니다. 다시 말하지만, 그분은 당신이 갈망하는 괴로움을 위해 더 빨리 자신을 주실 것임을 기억하십시오. 그분의 부재시에, 당신의 마음이 더 고통스러울수록, 그분의 부재는 더 짧아질 것입니다. 그러면, 다시, 그분이 올 때, 오, 얼마나 기분이 좋을까요!
II. 이 사랑-병은 그분의 영광안에 계신 예수님 보기를 간절히 원하는 영혼에서 볼 수 있습니다.
1. 여기서 우리는 잠시 불만 자체를 생각해 볼 것입니다.
이 사랑-병은 단순히 지상에서 그리스도와의 친교를 갈망하는 것이 아닙니다 - 그것은 즐거웠으며, 일반적으로 이 사랑-병은 그런 즐거움 뒤에 따라옵니다. 축복받은 땅에서 하나님의 보좌 앞에 우리가 우리 자신의 포도나무와 우리 자신의 무화과나무 아래에 앉고 싶어하는 것은, 에서(Esheol)의 첫 결실들이 (하나님께 받아들여진) 즐거움 때문입니다.
이 사랑-병은 어떤 뚜렷한 증상들이 특징입니다; 나는 그것들이 무엇인지 말할 것입니다. 사랑과 갈망, 혐오와 쇠약함이 있습니다. 한번 자석화 된 바늘은 (북)극을 찾을 때까지 결코 편하게 쉬지 않듯이, 한번 기독교화된 마음은 그리스도에게서 안식 - 보좌 앞에서 두근두근 거리는 환상의 충만함에서, 그분에게서 안식할 때까지 결코 만족하지 않을 것입니다.
2. 그것의 목적에 관하여-그게 무엇입니까?
"내가 사랑으로 병이 났다고 그에게 말하라." 그러나 병은 무엇입니까? 당신과 내가 천국에 가고 싶을 때, 그것이 진정한 사랑-병이길 바랍니다. 영혼은, 예수님과 함께 있는 것이 아플 때, 견책없이, 마음대로 아플 수 있습니다. 당신은 이것을 탐닉 할 수 있고, 죄나 어리석음없이 그것을 최대한으로 가지고 다닐 수 있습니다.
- 나는 무엇에 대한 사랑으로 아픈가요? 진주같은 문들을 위해서? - 아니오; 그러나 그분의 상처들 속에 있는 진주를 위해서.
- 나는 무엇 때문에 아픈가요? 금으로 된 거리를 위해서? - 아니오; 그러나 순금과 같은, 그분의 머리를 위해서.
- 하프와 천사들 노래의 선율을 위해서? -아니오. "그러나 그분의 사랑스러운 입에서 나오는 선율의 음표를 위해서.
- 나는 무엇 때문에 아픈가요? 천사들이 마시는 음료를 위해서? — 아니오; 그러나 그분의 입술에 입맞춤을 위해서.
- 천국의 영혼들이 먹이를 주는 만나를 위해서? — 아니오, 그러나 성도들의 고기와 음료이신 그분 자신을 위해서, 그분 자신을 위해 — 내 영혼은 그분을 보는 것을 열망합니다.
3.이 사랑-병의 흥분은 무엇인지 다시 한번 물어보십시오.
그리스도인이 예수님과 함께 집에 있는 것을 울리는 이유는 무엇입니까? 나는 모든 쓴맛과 모든 단맛이 그리스도인을 만든다고 믿습니다. 그가 건강한 상태에 있을 때, 그리스도를 쫓아서 병이 듭니다. 단 맛은 더 많은 단 것들을 위해 입에 물을 주고, 쓴맛은 마지막 쓴 찌꺼기들이 끝날 때를 위하여 그를 헐떡 거리게 만듭니다. 황홀한 즐거움 만큼, 지친 유혹들도, 모두 예수님을 따라 영을 날개에 두었습니다.
4. 자, 이 사랑-병의 치료법은 무엇입니까?
그것은 어떤 특벽한 치료법이 있는 질병입니까? 몇 가지 완화제가 있으며, 여러분에게 추천 할 것입니다. 예를 들어, 모세가 피스가(Pisgah)의 꼭대기에 섰을 때, 약속의 땅과 좋은 유산을 보았을 때와 같이, 주님의 날과 그리스도의 임재를 깨닫는 강한 믿음입니다.
원할 때 천국을 얻지 못한다면, 천국 옆에 있는 것에 도달할 수 있고, 이것은 잠시동안 당신을 견디게 할 수 있습니다. 당신이 그리스도를 얼굴로 대면하여 볼 수 없다면, 성경에서 그분을 보고, 말씀의 잔을 통해 그분을 바라 볼 시간을 위한 축복받은 대체 수단이 있습니다.
이것들은 완화제이지만, 나는 당신에게 경고합니다. 나는 그것들에 관하여 당신에게 경고합니다. 나는 당신을 그것들로부터 보호하고, 당신이 할 수 있는 한 그것들을 많이 사용하라는 의미가 아닙니다. 그러나 나는 그것이 사랑-병을 고칠 것이라고 기대하지 말라고 당신에게 경고합니다.
그것은 당신에게 편안함을 줄 것이지만, 그것은 당신을 더 아프게 할 것입니다. 왜냐하면 그리스도 위에서 사는 사람은 그리스도를 따라서 더 배가 고프기 때문입니다. 그러나 치료법이 있고, 치료법이 있습니다. 곧 당신은 그것을 얻을 수 있을 것입니다 - 검은 초안, 그리고 그 안에 있는 진주: 죽음이라고 불리는 검은 초안입니다. 당신은 그것을 마실 것이지만, 그것이 쓰다는 것을 알지는 못할 것입니다. 왜냐하면 당신은 그것을 승리로서 삼킬 것이기 때문입니다.
------------------------------------------------
Sick! that is a sad thing; it moves your pity. Sick of love — love-sick! that stirs up other emotions which we shall presently attempt to explain. There is a twofold love-sickness. Of the one kind is that love-sickness which comes upon the Christian when he is transported with the full enjoyment of Jesus, even as the bride, elated by the favour, melted by the tenderness of her Lord, says in the fifth verse of the second chapter of the Song, "Stay me with flagons, comfort me with apples: for I am sick of love." Another kind of love-sickness, widely different from the first, is that in which the soul is sick, not because it has too much of Christ's love, but because it has not enough present consciousness of it; sick, not of the enjoyment, but of the longing for it; sick, not because of the excess of delight, but because of sorrow for an absent lover.
I. First, consider our text as the language of a soul LONGING FOR THE VIEW OF JESUS CHRIST IN GRACE.
1. Do ye ask me concerning the sickness itself: what is it?
It is the.sickness of a soul punting after communion with Christ. Gracious souls are never perfectly at ease except they are in a state of nearness to Christ; for, mark you, when they are not near to Christ, they lose their peace. The nearer to Jesus, the nearer to the perfect calm of heaven; and the further from Jesus, the nearer to that troubled sea which images the continual unrest of the wicked. The heart when near to Jesus has strong pulsations, for, since Jesus is in that heart, it is full of life, of vigour, and of strength. Peace, liveliness, vigour — all depend upon the constant enjoyment of communion with Christ Jesus.
The soul of a Christian never knows what joy means in its true solidity, except when she sits like Mary at Jesus' feet. What the sun is to the day, what the moon is to the night, what the dew is to the flower, such is Jesus Christ to us. What the turtle is to her mate, what the husband is to his spouse, what the head is to the body, such is Jesus Christ to us; and therefore, if we have Him not, nay, if we are not conscious of having Him; if we are not one with Him, nay, if we are not consciously one with Him, little marvel if our spirit cries in the words of the Song, "I charge you, O daughters of Jerusalem, if ye find my Beloved, tell Him, that I am sick of love." Such is the character of this love-sickness.
We may say of it, however, that it is a sickness which has a blessing attending it: Blessed are they that do hunger and thirst after righteousness;" and therefore, supremely blessed are they who thirst after the Righteous One — after Him who in the highest perfection embodies pure, immaculate, spotless righteousness. Blessed is that hunger, for it comes from God. Yet it is a sickness which, despite the blessing, causes much pain. The man who is sick after Jesus will be dissatisfied with everything else; he will find that dainties have lost their sweetness, and music its melody, and light its brightness, and life itself will be darkened with the shadow of death to him, till he finds his Lord, and can rejoice in Him.
Ye shall find that this thirsting, this sickness, if it ever gets hold upon you, is attended with great vehemence. As lovers sometimes talk of doing impossibilities for their fair ones, so certainly a spirit that is set on Christ will laugh at impossibility, and say, "It shall be done" It will venture upon the hardest task, go cheerfully to prison and joyfully to death, if it may but find its beloved, and have its love-sickness satisfied with His presence.
2. What maketh a man's soul so sick after Christ?
Understand that it is the absence of Christ which makes this sickness in a mind that really understands the preciousness of His presence. The spouse had been very wilful and wayward; she had taken off her garments, had gone to her rest, her sluggish, slothful rest, when her Beloved knocked at the door. Mingled with the sense of absence is a consciousness of wrong-doing. Something in her seemed to say, "How couldst thou drive Him away?" That heavenly Bridegroom who knocked and pleaded hard, how couldst thou keep Him longer there amidst the cold dews of night? O unkind heart I what if thy feet had been made to bleed by thy rising? What if all thy body had been chilled by the cold wind, when thou wast treading the floor? What had it been compared with His love to thee? So, too, mixed with this, was great wretchedness because He was gone. She had been for a little time easy in His absence. That downy bed, that warm coverlet, had given her a peace — a false, cruel, and a wicked peace — but she has risen now, the watchmen have smitten her, her veil is gone, and, without a friend, the princess, deserted in the midst of Jerusalem's streets, has her soul melted for heaviness, and she pours out her heart within her as she pineth after her Lord. To gather up the causes of this love sickness in a few words, does not the whole matter spring from relationship? She is His spouse; can the spouse be happy without her beloved Lord? It springs from union; she is part of Himself. Can the hand be happy and healthy if the life-floods stream not from the heart and from the head? Fondly realizing her dependence, she feels that she owes all to Him, and gets her all from Him. If, then, the fountain be cut off, if the streams be dried, if the great source of all be taken from her, how can she but be sick? And there is besides this a life and a nature in her which makes her sick. There is a life like the life of Christ, nay, her life is in Christ, it is hid with Christ in God; her nature is a part of the Divine nature; she is a partaker of the Divine nature. Moreover she is in union with Jesus, and this piece, divided, as it were, from the body, wriggles, like a worm cut asunder, and pants to get back to where it came from.
3. What endeavours such love-sick souls will put forth.
Those who are sick for Christ will first send their desires to Him. Go, go, sweet doves, with swift and clipping wings, and tell Him, I am sick of love. Then she would send her prayers. She is afraid they will never reach Him, for her bow is slack, and she knoweth not how to draw it with her feeble hands which hang down. So what does she? She has traversed the streets; she has used the means; she has done everything; she has sighed her heart out, and emptied her soul out in prayers. She is all wounds till He heals her; she is all a hungry mouth till He fills her; she is all an empty brook till He replenishes her once again, and so now she goeth to her companions, and she saith, "If ye find my Beloved, tell Him, I am sick of love." This is using the intercession of the saints. But after all, how much better it would have been for her to tell Him herself. "But," you say, "she could not find Him." Nay, but if she had faith she would have known that her prayers could; for our prayers know where Christ is when we do not know, or rather, Christ knows where our prayers are, and when we cannot see Him they reach Him nevertheless.
4. Blessed love-sickness! we have seen its character and its cause, and the endeavours of the soul under it; let us just notice the comforts which belong to such a state as this.
Briefly they are these — you shall be filled. It is impossible for Christ to say you longing after Him without intending to give Himself to you. He makes you long: He will certainly satisfy your longings. Remember, again, that He will give you Himself all the sooner for the bitterness of your longings. The more pained your heart is at His absence the shorter will the absence be. Then, again, when He does come, as come He will, oh, how sweet it will be!
II. This love-sickness may be seen in a soul LONGING FOR A VIEW OF JESUS IN HIS GLORY.
1. And here we will consider the complaint itself for a moment.
This ailment is not merely a longing after communion with Christ on earth — that has been enjoyed, and generally this sickness follows that. It is the enjoyment of Esheol's first-fruits which makes us desire to sit under our own vine and our own fig tree before the throne of God in the blessed land. This sickness is characterized by certain marked symptoms; I will tell you what they are. There is a loving and a longing, a loathing and a languishing. As the needle once magnetized will never be easy until it finds the pole, so the heart once Christianized never will be satisfied until it rests on Christ — rests on Him, too, in the fulness of the beatific vision before the throne.
2. As to its object — what is that?
"Tell Him, that I am sick of love;" but what is the sickness for? When you and I want to go to heaven I hope it is the true love-sickness. The soul may be as sick as it will, without rebuke, when it is sick to be with Jesus. You may indulge this, carry it to its utmost extent without either sin or folly. What am I sick with love for? For the pearly gates? — No; but for the pearls that are in His wounds. What am I sick for? For the streets of gold? — No; but for His head, which is as much fine gold. For the melody of the harps and angelic songs? — No ."but for the melodious notes that come from His dear mouth. What am I sick for? For the nectar that angels drink? — No; but for the kisses of His lips. For the manna on which heavenly souls do feed? — No; but for Himself, who is the meat and drink of His saints; Himself, Himself — my soul pines to see Him.
3. Ask ye, yet again, what are the excitements of this sickness.
What is it makes the Christian rang to be at home with Jesus? I do believe that all the bitters and all the sweets make a Christian, when he is in a healthy state, sick after Christ: the sweets make his mouth water for more sweets, and the bitters make him pant for the time when the last dregs of bitterness shall be over. Wearying temptations, as well as rapt enjoyments, all set the spirit on the wing after Jesus.
4. Well now, what is the cure of this love-sickness?
Is it a sickness for which there is any specific remedy? There are some palliatives, and I will recommend them to you. Such, for example, is a strong faith that realizes the day of the Lord and the presence of Christ, as Moses beheld the promised land and the goodly heritage, when he stood on the top of Pisgah. If you do not get heaven when you want it, you may attain to that which is next door to heaven, and this may bear you up for a little season, if you cannot get to behold Christ face to face, it is a blessed make-shift for the time to see Him in the Scriptures, and to look at Him through the glass of the Word. These are palliatives, but I warn ye, I warn ye of them. I do not mean to keep you from them, use them as much as ever you can, but I warn you from expecting that it will cure that love-sickness. It will give you ease, but it will make you more sick still, for he that lives on Christ gets more hungry after Christ. But there is a cure, there is a cure. and you shall have it soon — a black draught, and in it a pearl: a black draught called Death. Ye shall drink it, but ye shall not know it is bitter, for ye shall swallow it up in victory.
( C. H. Spurgeon.)
댓글
댓글 쓰기