Songs 5:9

Songs 5:9 

9What is thy beloved more than another beloved, O thou fairest among women? what is thy beloved more than another beloved, that thou dost so charge us?

9Most beautiful of women,

why is the one you love

more special than others?

Why do you ask us

to tell him how you feel?

9여자 중 극히 어여쁜 자야, 너의 사랑하는 자가 남의 사랑하는 자보다 나은 것이 무엇인가 너의 사랑하는 자가 남의 사랑하는 자 보다 나은 것이 무엇이기에 이같이 우리에게 부탁하는가

10나의 사랑하는 자는 희고도 붉어 만 사람에 뛰어난다

11머리는 정금 같고 머리털은 고불고불하고 까마귀 같이 검구나

12은 시냇가의 비둘기 같은데 젖으로 씻은 듯하고 아름답게도 박혔구나

13향기로운 꽃밭 같고 향기로운 풀언덕과도 같고 입술백합화 같고 몰약의 즙이 뚝뚝 떨어진다

14손은 황옥을 물린 황금 노리개 같고 몸은 아로새긴 상아에 청옥을 입힌듯 하구나

15다리는 정금 받침에 세운 화반석 기둥같고 형상은 레바논 같고 백향목처럼 보기 좋고

16입은 심히 다니 그 전체가 사랑스럽구나 예루살렘 여자들아 ! 이는 나의 사랑하는 자요 나의 친구일다


[GoTo-> 1:12:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1 

* [Before <---   ---> After]

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당신의 사랑하는 사람이 더 나은 것이 무엇입니까? 세상은 이런 질문을 합니다. 교회가 주는 대답에 따라, 세상은 지금 그대로 남아 있거나, 그리스도에게서 멀어지거나, 또는 그분에게로 이끌려 옵니다. 만약 교회에서 그리스도가 "만 사람에 가장 최고이고" "아주 사랑스럽다"는 것을 분명히 한다면, 세상이 전환되는 축복받은 시대가 매우 가까워질 것입니다. 

교회는 친교로 받아들이는 사람들에게 이런 질문을합니다. 그리스도께서 교회가 받는 사람들의 마음에서 (왕으로) 즉위하시는 것이 분명해야 합니다. 그렇지 않다면, 그들은 실제로 교회의 멤버가 아닙니다. 

우리는 이런 질문을 우리 스스로에게 물어 보는 것이 좋습니다. 그러면, 우리가 그분에게 우리의 마음 속에 최고의 자리를 주고 있으며, 모든 일들에서 그분이 탁월함을 가지고 있다는 것을 알 수 있습니다. 이 질문은 다양한 방법으로 대답 할 수 있습니다. 예를 들어-


I. 그리스도의 비교에 의하여 다른 믿음들에서 숭배의 대상으로 (Cf. Hardwick의 '그리스도와 다른 스승들'.) 

그동안 "신들도 많고, 또 지배자들도 많이" 있었습니다. 우리가 섬기는 그분의 모든 가치를 그들과 비교하고 대조하는 것은 좋습니다. 이교도 땅에 선교사들은 "이교도의 무의식적 예언"의 대조와 닮은 점을 잘 알고 있으며, 그런 닮은 점에서, 선교사들은, 그리스도의 순수한 신앙으로 대체하고자 하는 믿음들을 발견하게 될 것입니다. 종종 선교사들은 그러한 연구에서, 그리스도는 "모든 민족국가들의 소망"이라는 것을 알게 될 것입니다.


II. 신자의 마음에 사랑하는 분이신 그리스도와, 인간들이 현재 추구하는 것과 애정의 대상을 비교

어떤 사람들은 부, 권력, 쾌락, 명성, 인간의 친절한 행위와 같은 세상의 것들에만 애정을 둡니다. 또 어떤 사람들은 하나님께서 사랑하도록 주신 사람들 - 아내, 연인, 자녀, 친구 등에 애정을 둡니다. 그리스도께서는 어떻게 이런 모든 것들을 능가해서, 우리 마음 속에서 최고의 자리를 차지할 자격이 있는지를 아는 것은 좋은 일입니다: 그런 자리는, 그분에게 주어졌을 때, 우리의 적법한 사랑의 대상들을 채우기 전보다 낮은 자리에 건네주지는 않을 것입니다; 반대로, 그 대상들에 대한 우리의 사랑을 향상시키고, 확대하여, 그 사랑의 대상들과 우리 모두를 더욱 좋게 만들 것입니다. 그러나 우리는 선호합니다 -


III. 이 노래 자체에 주어진 답. 

그것의 풍부한 이미지를 "예수님 안에 있는 것 같은 진리"라는 평범한 언어로 번역하는 10-16절을 보십시오. 이 질문을 받은 그녀는 이 구절에 있는 그녀의 사랑하는 사람에 대한 설명을 함으로써 응답을 했습니다. 그래서 (그 답들을 다시) 해석하면, 그리스도를 모든 사람의 수장으로 여기는 이유들을 제시합니다.

1. 그분은 내 영혼에 필요한 완벽한 모범과 희생입니다. (10절) 그것은 완전한 육체적 건강의 아름다움을 표현한 것입니다 : "희고도 붉어"(참조, 사무엘 상 16:12 이에 보내어 그를 데려오매 그의 빛이 붉고 눈이 빼어나고 얼굴이 아름답더라 여호와께서 가라사대 이가 그니 일어나 기름을 부으라 ! ; 사무엘 상 17:41그 블레셋 사람이 둘러보다가 다윗을 보고 업신여기니 이는 그가 젊고 붉고 용모가 아름다움이라). 

그러므로, 그리스도 안에서 바라 보는 완전한 도덕적, 영적인 건강에 적합한 유형에서, 그분은 우리의 완전한 모범을 구성하고 있습니다. 그분의 완전한 희생은 역시 이와 같은 서술적 묘사에서 나타났는데, 계시록 5 : 6내가 또 보니 보좌와 네 생물과 장로들 사이에 어린 양이 섰는데 일찍 죽임을 당한 것 같더라 일곱 뿔과 일곱 눈이 있으니 이 눈은 온 땅에 보내심을 입은 하나님의 일곱 영이더라

"죽임을 당한 어린 양"에서 그분에 관한 유사한 묘사와 비교되었습니다. 순결의 흰색만이 아니라, 그분의 귀중하게 희생한 피의 얼룩처럼 "붉은색".

2. 그분은 본질적인 인격 안에서 하나님이시다. (11절) 은 성경의 신성한 상징에서 항상 하나님의 상징과 관련이 있습니다. 그러므로 정금의 머리는, 성 바울이 말한 (고전 11 : 3그러나 나는 너희가 알기를 원하노니 각 남자의 머리는 그리스도요, 여자의 머리는 남자요, 그리스도의 머리는 하나님이시라) "그리스도의 머리는 하나님이시다"라는 것을 암시합니다.

3. 그러나 그분은 우리를 위해 자신을 봉헌했습니다. 다듬지 않은 고불고불한 머리털, "그분의 자물쇠는 덤불이 무성한"은 봉헌의 표시였습니다 (참조, 나실인의 서원).

4. 그리고 구원하기에 더욱 강력합니다. 젊음과 힘은 "까마귀 같이 검은" 머리카락으로 표시됩니다. 다른 사람들은 의복처럼 점점 늙어가는 동안 그분은 "어제와 오늘, 그리고 영원히 똑같습니다"(참조, 시편 102 : 27주는 여상하시고 주의 년대는 무궁하리이다).

5. 온유함, 순결함, 그리고 성령의 사랑과 빛이 그분의 눈에서 빛나고 있습니다. (12) Cf. 신약 성경은 우리 주님의 모습을 알려주고 있습니다 - 그분이 어떻게 동정심으로 바라보았는지, 그분이 어떻게 "베드로를 바라보았는지"(눅 22:61주께서 돌이켜 베드로를 보시니 베드로가 주의 말씀 곧 오늘 닭 울기 전에 네가 세 번 나를 부인하리라 하심이 생각나서).

6. 그분의 얼굴을 보는 것은 천국입니다. (13절) 그 얼굴에서 나오는 빛안에서 걷고, 신선한 꽃들처럼 아름답고 향기로운 얼굴을 바라봅니다.

7. 그리고 그분의 입술에서 사랑의 말들이 떨어집니다. 사람들은 그분이 하신 은혜로운 말씀들에 놀랐습니다. "보통 사람은 결코 이분처럼 말하지 않았다." "은혜가 네 입술에 부어졌다"(시 45 : 2왕은 인생보다 아름다와 은혜를 입술에 머금으니 그러므로 하나님이 왕에게 영영히 복을 주시도다; 이사야 50 : 4주 여호와께서 학자의 혀를 내게 주사 나로 곤핍한 자를 말로 어떻게 도와줄 줄을 알게 하시고 아침마다 깨우치시되 나의 귀를 깨우치사 학자같이 알아듣게 하시도다).

8. 그분은 하나님의 권위로 투자되었습니다. (14절) "그분의 손은 금반지" 등등. 반지는 권위의 도장과 인장이었다. 그분은 권위를 가진 사람으로서 말했습니다. "나는 하나님의 손가락으로 마귀들을 쫓아냈다." "모든 것이 그분 아래에 있습니다."

9. 오점이 없는 순결과 천상의 마음이 그분의 삶을 상징했습니다. (14절) 또는 그것을 덮은 옷은, 밝은 상아처럼, 그분의 삶의 순수함과 완전함을 말해 줍니다; "사파이어"의 하늘색은 천국의 상징입니다. 그분의 대화는 천국에 있었습니다. 그분은 하나님과 함께 걸었습니다.

10. 그분은 하나님 안에서 흔들리지 않고 확고했습니다. (15절) "대리석 기둥"인 다리는 그분의 확고한 힘을 말해 줍니다; 신성한 기초와 그 힘의 지지대인 "정금으로 된 기둥연결부품들".

11. 레바논과 그 백향목처럼, 위엄과 아름다움으로 가득 차 있습니다. Cf. 변형시 그분의 모습; 죽음에서 그분의 부활시에 경비원들에게 (나타난 모습).

12. 그러나 은혜와 자비로 가득차 있습니다. (16) "그분의 입" - 그분의 미소- "가장 감미롭습니다." 어린 아이들은 그분의 품에 안겨 있었습니다. 불쌍한 타락한 여성들은 그 인상에서 자비를 읽었습니다. 세리와 죄인들이, 그분의 큰 은혜에 저항 할 수 없이 이끌려서, 그분 주변에 모였습니다.

13. 인간의 혀는 그분이 얼마나 아름다운지 말할 수 없습니다. "그래, 그분은 전체가 사랑스러워." 그 말은 그녀의 사랑하는 사람을 적절하게, 완전하게 설명하기 위해, 희망 없는 노력을 그만두는, 임무를 포기하는 것을 말합니다. 그녀는 "그분은 전체가 사랑스럽다"는 것만 말할 수 있었습니다.

결론. "네가 사랑하는 사람이 더 좋은 이유는 무엇인가?"등의 질문에 답이 되었습니까? (9). 그리고 그러한 대답이 최고입니다. 예수님이 어떤 분인지에 대하여, 사랑하는 마음의 간증은 어떤 논쟁보다 더 설득력이 있습니다. 그러한 간증이 우리의 것이 되기를 바랍니다!



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What is thy beloved more, etc.? The world asks this question. Upon the answer the Church gives depends whether the world remains as it is - alienated from Christ or drawn to him. If the Church makes it evident that Christ is "chiefest among ten thousand" and "altogether lovely," then the blessed era of the world's conversion will be at hand. The Church asks this question of those whom she receives into communion. It should be clear that Christ is enthroned in the hearts of those whom she receives. They are not really members of the Church unless it is so. We should ask ourselves this question, so that we may see to it that we are giving him the chief place in our hearts, and that in all things he has the pre-eminence. The question may be answered in various ways. As for example -

I. BY COMPARISON OF CHRIST WITH THE OBJECTS OF WORSHIP IN OTHER FAITHS. (Cf. Hardwick's 'Christ and other Masters.') 

There have been and are "gods many and lords many;" it is well to compare and contrast with them the all-worthiness of him whom we serve. Missionaries to heathen lands do well to make themselves acquainted with the points of contrast and resemblance - "the unconscious prophecies of heathendom" - which they will find in the faiths they seek to supplant by the pure faith of Christ. Often will they find in such study that he is "the Desire of all nations."

II. BY COMPARING THE OBJECTS OF MEN'S PRESENT PURSUITS AND AFFECTION WITH CHRIST, who is the Beloved of the believer's heart. 

Some set their affections only on earthly things - wealth, power, pleasure, fame, the favour of men. Some on those whom God has given them to love - wife, lover, children, friends. It is well to see how Christ surpasses all these, and deserves the chief place in our hearts: such place, when given to him, will not consign to a lower one than they before filled those objects of our lawful love; but, on the contrary, will uplift and enlarge our love for them, making it better both for them and us. But we prefer to take -

III. THE ANSWER GIVEN IN THIS SONG ITSELF. 

See vers. 10-16, translating its rich imagery into the plain language of "the truth as it is in Jesus." She who was asked this question replied by giving the description of her beloved which we have in these verses. And, translated, they suggest these reasons for counting Christ chief of all.

1. He is the perfect Pattern and Sacrifice that my soul needs. (Ver. 10.) It is a representation of the beauty of perfect physical health: "white and ruddy" (cf. 1 Samuel 16:121 Samuel 17:41). Fit type, therefore, of that perfect moral and spiritual health which we behold in Christ, and which constitutes him our all-perfect Pattern. His perfect sacrifice also has been seen in this same description, and it has been compared with that similar description of him in Revelation 5:6, "a Lamb that had been slain." Not alone the whiteness of purity, but "ruddy" as with the stain of his precious sacrificial blood.


2. He is God in his essential Person. (Ver. 11.) Gold is, in the sacred symbolism of Scripture, ever associated with that which is of God. The head of fine gold suggests, therefore, that which St. Paul says (1 Corinthians 11:3), "The head of Christ is God."


3. Yet he consecrated himself for our sakes. The unshorn hair, "his locks are bushy," was the sign of consecration (cf. the vow of Nazarite).


4. And is evermore mighty to save. Youth and strength are signified by the "raven" hair. Whilst others wax old as doth a garment, he is "the same yesterday, and today, and forever" (cf. Psalm 102:27).

5. Gentleness, purity, and the love and light of the Holy Spirit beam in his eyes. (Ver. 12.) Cf. New Testament notices of the look of our Lord - how he looked with compassion, how he "looked upon Peter" (Luke 22:61).

6. To see his face is heaven. (Ver. 13.) To walk in the light of that countenance, to behold it fair and fragrant as sweet flowers.

7. And from his lips drop words of love. Men wondered at the gracious words which he spake. "Never man spake like this Man." "Grace is poured into thy lips" (Psalm 45:2Isaiah 50:4).

8. He is invested with the authority of God. (Ver. 14.) "His hands are rings of gold," etc. The ring was the signet and seal of authority. He spake as one having authority; "I by the finger of God cast out devils;" "All things are put under him."

9. Stainless purity and heavenly mindedness marked his life. (Ver. 14.) The body, or rather the robe that covered it, as bright ivory, tells of the purity and perfectness of his life; the heavenly blue of the "sapphires" is the type of heaven. His conversation was in heaven. He walked with God.

10. He was firm and steadfast in God. (Ver. 15.) The legs, as "pillars of marble," tell of his steadfast strength; the "sockets of fine gold," of the Divine basis and foundation of that strength.

11. Full of majesty and beauty, as Lebanon and its cedars. Cf. his appearance at the Transfiguration; to the guards at his rising from the dead.

12. And yet full of grace and benignity. (Ver. 16.) "His mouth" - his smile - "most sweet." The little children nestled in his arms. The poor fallen women read the benignity of that look. Publicans and sinners crowded round him, irresistibly drawn by his exceeding grace.

13. No human tongue can tell how fair he is. "Yea, he is altogether lovely." The words tell of the giving up the task, of ceasing from the hopeless endeavour, to fitly fully set forth her beloved. She could only say, "He is altogether," etc.

CONCLUSION. Such was the answer given when asked, "What is thy beloved more," etc.? (ver. 9). And such answer is the best. The testimony of the loving heart to what Jesus is to such heart is more convincing than any argument. May such testimony be ours! 

S. Conway

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