Songs 5:14

 Songs 5:9-16

14His hands are as gold rings set with the beryl: his belly is as bright ivory overlaid with sapphires.

14His arms are branches of gold

covered with jewels;

his body is ivory+

decorated with sapphires.

14손은 황옥을 물린 황금 노리개 같고 몸은 아로새긴 상아에 청옥을 입힌듯 하구나

[GoTo-> 1:12:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1 

* [Before <---   ---> After]

---------------------------------------------------

저는 본문에서 나오는 어떤 실제적인 진리에 대해 하나님의 백성들에게 진지한 말을 하고 싶습니다; 그래서 제가 가장 먼저 말해야 할 것은, 

예루살렘의 딸들이 배우자에게서, 그들을 현혹하고 매혹한, 탁월한 아름다움이 있음을 인정하여, 그녀를 "여성들 사이에서 가장 아름답다"라고 부르지 않을 수 없었다는 것입니다. 

이것은 그녀 자신에 대한 평가가 아닙니다; 왜냐하면 그녀는 "나는 까맣지만, 아름답다."라고 말했기 때문입니다. 

그것은 그녀의 적들의 평가도 아니었습니다; 왜냐하면 그들은 그녀를 때리고, 상처를 입혔기 때문입니다. 

그것은 공정하고, 솔직하며, 한쪽으로 치우치지 않은 방관자들의 평가이었습니다.


I. 우리의 품성은 우리의 종교 직업에 무게를 두어야 합니다.

나는, 그리스도를 위해, 새로운 개종자들을 얻고, 왕중의 왕의 통치권 아래 새로운 영토를 가져 오는 것이, 모든 그리스도인들의 간절한 소망이라고 생각합니다. 나는 이것이 어떻게 성취 될 수 있는지 당신에게 말할 것입니다. 

이 고귀한 목적을 달성하기 위한 당신의 힘은 주로 당신 자신의 개인적인 일관성에 의존해야 합니다. 내가 (진리를) 말하고, 반대로 행동하면, 거의 쓸모가 없습니다. 

세상은 나의 일상 생활에서, 하나님을 위해, 진리를 위해, 거룩함을 위해, 정직하고, 사랑스럽고, 순수하고, 좋은 결과에 관한 모든 것을 위한 간증이 없다면, 내 입술로만 하는 간증에 관해서는 신경쓰지 않을 것입니다. 

당신의 삶 전체가 간증하는 삶이 아니라면, 세상은 곧 당신의 증명을 평가하는 법을 배워서, 당신을 어리석은 사람이나 악인, 그리고 아마 둘 다로 여기게 될 것입니다. 

그러나 겨우 일관성을 유지하는 것만으로는 충분하지 않습니다; 세상이 그리스도인들에게 기대하는 것은, 일관성뿐만 아니라 진정한 거룩함입니다. 거룩함은 미덕보다 더 좋은 어떤 것입니다. 미덕은 단단하고, 차갑고, 얼음에 얼어 붙은 선함과 같습니다; 그러나 거룩함은 녹아서 맑고, 흐르고, 반짝이는 시냇물로 되는 선함과 같습니다. 

당신이 약간 정직하고 그 이상이 아니라면, 당신이 약간 도덕적이고 그 이상이 아니라면, 당신이 그리스도에 대해 말하려고 노력하는 것은 소용이 없습니다

세상은 당신을 여성들 사이에서 가장 아름답다고 판단하지 않을 것이며, 그래서 당신의 사랑하는 사람에 관해서 아무것도 묻지 않을 것입니다.


II. 우리는 그리스도와 관련하여 다른 사람들에게 책임을 져야합니다.

"너의 사랑하는 자가 남의 사랑하는 자 보다 나은 것이 무엇이기에 이같이 우리에게 부탁하는가?" 여자들 가운데 가장 아름다운 "사람에게 왜 그렇게 말했는지 물었습니다. 

"예루살렘 여자들아 너희에게 내가 부탁한다 너희가 나의 사랑하는 자를 만나거든 내가 사랑하므로 병이 났다고 하려무나." 

이 "부탁"은, 배우자가 그들에게 간청하고, 그녀의 사랑하는 사람에 대해 엄숙하게 이야기했다는 것을 의미합니다. 그리스도인들은 세상에 문제가 됩니다! 오 이스라엘 집이여, 세상에 부담스러운 돌처럼 되십시오.  

당신의 행위가 예의를 갖추어서, 사람과 사람 사이에서 원하는 모든 것을 실행하는 동안, 움추러들지 않고, 완곡하게 말하지 않고, 그리스도에 대한 당신의 간증이 받아지도록 하십시오. 

우리는 그리스도를 위해 말해야 합니다. 그분에 대하여 말을 하기 때문에, 사람들이 감동을 받아서 우리에게 "너의 사랑하는 자가 남의 사랑하는 자 보다 나은 것이 무엇이기에 이같이 우리에게 부탁하는가? 라고 질문을 할 것입니다.


III. 우리는, 우리와 접촉하는 모든 사람이 그리스도 예수가 무엇보다도 먼저 우리와 함께 있다는 것을 느끼도록 하는 것이 중요합니다.

모든 이름뿐인 그리스도인의 마음에는 그리스도가 첫번째가 아니라는 것은 분명합니다. 아니, 아아! 그분은 첫번째도 아니고, 두번째도 아니고, 순서상 아주 멀리 있습니다. 

그들을 보세요 - 선하고, 정직한 상인 일 것입니다. 하지만 월요일 아침의 첫 새벽부터, 토요일 밤 셔터 문을 내릴 때까지, 그들의 삶에서 주요 사업은 무엇입니까? 단지 "무엇을 먹을까? 무엇을 마실까? 아니면 무엇을 입을까?"입니다. 자, 그런 경우에 그리스도는 어디에 계십니까? 이것은 진정한 그리스도-같은 사람의 경우가 아닙니다. 

그(그리스도-같은 사람)와 함께, 그리스도는 첫번째 이시고, 마지막 이시며, 그리스도가 중심에 계시고, 그리스도는 모든 것에 있는 모든 것 입니다; 그가 그리스도와 관련된 어떠한 것이라도 말할 때, 그의 말들에는 엄숙하고 진지함이 배어 있습니다. 그래서 사람들은 그가 하는 말에 감명을 받아서, 예루살렘의 딸들이 배우자에게 물었듯이, 그에게 돌아서서 묻습니다. "당신의 사랑하는 사람이 (더 나은 것이) 무엇입니까? " 등등


IV. 만약, 하나님의 은혜를 통해, 우리가 그러한 품성을 소유하고, 우리들이 이야기 하는 것과 같은 간증을 전해서, 다른 사람들이, 본문에서와 같은 질문을 한다면, 우리는 그 질문에 대답할 준비를 하는 것이 좋을 것입니다. 

배우자가 어떻게 하는지 보십시오; 그녀는 응답을 하기 전에 잠시도 멈추지 않습니다. 그녀에게 한 질문은 "너의 사랑하는 자가 남의 사랑하는 자보다 나은 것이 무엇인가?" 입니다. 그래서 그녀는, 우리가 말했듯이, 그녀의 손가락 끝에 답을 가지고 있는데, 왜 그랬습니까? 왜, 

그녀는 그녀의 마음에 그 답을 가지고 있었기 때문입니다. 그래서 그녀는 "내 사랑하는 사람은 하얗고 붉고, 만 명 중 가장 큰 사람입니다."라고 말합니다. 

그녀는 "그만좀 해, 나는 그 질문에 대해 읽어야 한다; 나는 그 질문에 대해 나 자신을 잘 가르쳐야 한다"라고 말하지 않습니다.

그러나 그런 질문은, 그녀에게 너무나 사랑스러운 사람, 그녀의 주님을 터치하는 것 같은, 그런 중요한 포인트이기 때문에, 그녀는 즉시 "내가 사랑하는 자가 남이 사랑하는 자보다 나은 것이 무엇이냐고? "그분은 확실하게 그렇다. 그 이유는 여기에 있다." 

그녀는 잠시도 쉬지 않고, 그것들을 하나씩, 차례로, 모두(얼굴, 머리, 머리털, 눈, 뺨, 입술, 손, 몸, 다리, 형상, 입) 설명을 하여서, 예루살렘의 딸들도 확신을 했음에 틀림 없습니다; 

그래서 나는, 그리스도 예수안에서 나의 사랑하는 당신에게도, 그녀의 예를 권합니다. 당신의 믿음이, 사람의 지혜에서가 아니라, 하나님의 강한 힘에서 일어날 수 있도록, 하나님 말씀을 연구하십시오.


-------------------------------------------------


I want to address some earnest words to the people of God upon certain practical truths that arise out of our text; and the first thing I have to say is this, that the daughters of Jerusalem recognized in the spouse an exceeding beauty, which dazzled and charmed them, so that they could not help calling her the "fairest among women." This was not her estimate of herself; for she had said, "I am black, but comely." Nor was it the estimate of her enemies; for they had smitten her, and wounded her. But it was the estimate of fair, candid, and impartial onlookers.

I. OUR CHARACTER SHOULD GIVE WEIGHT TO OUR PROFESSION OF RELIGION. 

I suppose it is the earnest wish of every Christian to win for Christ some new converts, to bring some fresh province under the dominion of the King of kings. I will tell you how this may be accomplished. Your power to achieve this noble purpose must largely depend upon your own personal consistency. It little availeth what I say if I do the reverse. The world will not care about my testimony with the lip, unless there be also a testimony in my daily life for God, for truth, for holiness, for everything that is honest, lovely, pure, and of good report. If your life be not all of a piece, the world will soon learn how to estimate your testimony, and will count you to be either a fool or a knave, and perhaps both. But it is not enough to be barely consistent; what the world expects in Christians is real holiness as well as consistency. Holiness is something more than virtue. Virtue is like goodness frozen into ice, hard and cold; but holiness is that same goodness when it is thawed into a clear, running, sparkling stream. If you are just barely honest and no more, if you are barely moral, and no more, it is of no service that you should try to speak of Christ; the world will not reckon you as the fairest among women, and it will not inquire anything about your Well-beloved.

II. WE SHOULD CHARGE OTHERS CONCERNING CHRIST. 

"What is thy Beloved more than another beloved, that thou dost so charge us?" The "fairest among women" was asked why she had so spoken: "I charge you, O daughters of Jerusalem, if ye find my Beloved, that ye tell Him, that I am sick of love." By this "charge" is meant, I suppose, that the spouse adjured them, and spoke solemnly to them about her Beloved. Christians be troublesome to the world! O house of Israel, be like a burdensome stone to the world I While your conduct should be courteous, and everything that could be desired as between man and man, yet let your testimony for Christ be given without any flinching and without any mincing of the matter. We must speak up for Christ, and so speak up for Him that men will be moved to ask us the question, "What is thy Beloved more than another beloved, that thou dost so charge us?"

III. It is important for us to MAKE ALL WHO COME IN CONTACT WITH US FEEL THAT CHRIST JESUS IS FIRST AND FOREMOST WITH US.

It is clear that Christ is not first in every nominal Christian's heart. No, alas! He is not first, and He is not even second, He is very far down in the scale. Look at them, — good honest tradespeople, perhaps, but from the first dawn of Monday morning to the putting up of the shutters on Saturday night, what is the main business of their life? It is only, "What shall we eat? or what shall we drink? or wherewithal shall we be clothed?" Now, where is Christ in such a case as that? This is not the case with the truly Christ-like man. With him, Christ is first, Christ is last, Christ is midst, Christ is all in all; and when he speaks about anything connected with Christ, his words come with such a solemn earnestness, that men are impressed with what he says, and they turn round to him, and ask, as the daughters of Jerusalem inquired of the spouse, "What is thy Beloved?" etc.

IV. If ever, through the grace of God, we should possess such a character, and bear such a testimony as we have been talking about, so that men shall ask us the question of the text, IT WILL BE WELL FOR US TO BE PREPARED TO ANSWER IT. 

See how the spouse does; she does not pause a minute before she gives her reply. She is asked, "What is thy Beloved more than another beloved?" and she has the answer, as we say, at her fingers ends, and why was this? Why, because she had it in her heart. So she says, "My Beloved is white and ruddy, the chiefest among ten thousand." She does not say, "Stop a bit, I must read up on that question; I must get myself well instructed upon it," but it is such a vital point, and one so dear to her, as it touches the person of her Lord, that she answers at once, "Is my Beloved better than any other beloved? Certainly He is, and here are the reasons." She puts them together one after another without a pause, so that the daughters of Jerusalem must have been convinced; and I commend her example to you also, my beloved in Christ Jesus. Do study the Word, that your faith may not stand in the wisdom of men, but in the power of God.

( C. H. Spurgeon.)

댓글

이 블로그의 인기 게시물

Songs 2:3

Songs 7:6

Revelation 2:4 (Thomas Manton)