Songs 6:4

 Songs 6:4

4Thou art beautiful, O my love, as Tirzah, comely as Jerusalem, terrible as an army with banners.

4My dearest, the cities of Tirzah

and Jerusalem

are not as lovely as you.

Your charms are more powerful

than all of the stars

in the heavens.+

4내 사랑아 ! 너의 어여쁨이 디르사 같고 너의 고움이 예루살렘 같고 엄위함이 기치를 벌인 군대 같구나



[GoTo-> 1:12:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1 

* [Before <---   ---> After]

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비록 우리 앞에 있는 말들이 우화적이며, 노래 전체가 은유와 비유로 가득차 있지만, 이 예시에서는 가르침이 매우 분명합니다; 신성한 신랑은 신부에게 그의 마음으로 존경합니다. 그녀가 다른 사람들에게는 어떻게 보이든지간에, 그에게는, 그녀가 어여쁘고, 사랑스럽고, 매력적이고, 아름답고, 사랑하는 그의 눈에는 아무런 흠이 없다는 것이 명확합니다. 

더욱이, 그에게 조차도, 그녀에게는 부드럽고 온화한 종류의 아름다움이 있을 뿐만 아니라, 그녀의 거룩함과, 그녀의 진지하고 강렬한 신념과, 그녀의 헌신 속에 있는 당당한 위엄과 위풍이 있어서, 그녀는 "깃발을 든 군대처럼 위엄이 있는," "깃발 달린 군대처럼 경외스러운" 이라고 말하게 합니다. 그녀는 모든 면에서 여왕입니다: 사랑하는 사람에게 보이는 그녀의 모습은 인상적인 아름다움과 존엄 있습니다.


I. 왜 하나님의 교회가 깃발을 든 군대라고 말하는가.

교회가 "군대"라는 것은 충분한 사실입니다. 교회는 하나이지만, 많기 때문입니다; 그리고 하나의 계획을 바라보며, 갈등과 승리를 기획하는 한분의 공동 지도자 밑에서, 질서있게 행진하는 사람들로 구성되기 때문입니다. 그런데 왜 "깃발을 든" 군대인가? 무엇보다도, 이것은 구별을위한 것이 아닙니까? 왕의 깃발을 볼 수 없다면, 우리는 그 군대가 어떤 왕에게 속해 있는지 어떻게 알 수 있겠습니까? 

교회는 자신이 누구이며 누구를 섬기는지 모두가 알 수 있도록 산들바람에 교회의 깃발을 펄럭입니다. 그리스도의 십자가의 모든 승리의 깃발인, 옛날의 원시적인 깃발을 펼치십시오.  즉석에서 –  행위와 진실에서 나타나는 그리스도의 속죄는 정복하는 진리입니다. 

다른 사람들은 하고 싶은대로 믿게하거나, 원하는대로 거부하게 하십시오. 예수님 안에 있는 진리는, 여러분의 마음을 사로 잡고, 여러분을 십자가의 군인으로 만든 유일한 것입니다. 깃발은, 구별을 위한 특수성뿐만 아니라, 훈련의 목적을 위해서도 사용되었습니다. 

따라서 깃발을 가진 군대는 중앙의 깃발을 하나 갖고 있고, 각 연대 또는 대대는 그들의 고유한 깃발을 표시했습니다. 깃발을 든 군대는 그들의 활동을 대표 할 수 있습니다. 군대가 색상이 있는 깃발을 접으면 전투가 끝난 것을 의미합니다.

일부 교회들은 국가에서 부패하기 위해 깃발들을 걸어 놓았거나, 지루한 상태로 깃발들을 상자에 넣어 두었습니다. 각 교회가 일하지 않으면, 그 존재의 유일한 이유가 사라진다고 각성해야 할 때입니다. 교회의 교제에서 우리 모두가 하나님 영의 에너지 안에서 활동적이기를 바랍니다. 

"깃발을 든 군대"라는 묘사가 어느 정도의 자신감을 의미하지 않습니까? 올려진 깃발은 갈등을 피하기보다는 오히려 법원에 고소할 정도로 두려움이 없다는 표시입니다. 십자가의 전사들은, 복음의 고대 깃발을 바람에 펼칩니다; 우리는 적에게 하나님의 교회에 모이는 손과 마음에 어떤 힘이 있는지를 가르칠 것입니다. 

다시 한번, 깃발을 든 군대는 진리를 지키는 일에 불변성과 인내를 의미 할 수 있습니다. 우리들 사이에서 진실로 믿는 것을 우리가 포기한다면, 우리는 힘을 잃을 것이고, 적들만이 기뻐할 것입니다: 그러나 우리가 그것을 유지한다면, 하나님의 영에 의해서, 옛 믿음에 대한 유지는, 주님과 그분의 능력으로 우리를 강하게 만들 것입니다.


II. 교회는 엄격하고 위엄이 있다고 합니다.

교회는 누구에게 엄격하고 위엄이 있습니까? 나는, 먼저 어떤 의미에서 교회는 모든 불경건한 사람들에게 엄위하다고 대답합니다. 가장 음란한 말을 하는 무리에서 조차, 성품의 일관성이 알려진 그리스도인이 현명하게 질책의 말을 했을 때, 참석한 사람들의 대다수는 엄숙히 부끄러움을 느낍니다; 그들의 양심은 그들에 대항하여 증언했고, 그들은 착한 선함이 얼마나 경외심을 일으키는지를 느꼈습니다.

우리는 우리에 대한 두려움으로 다른 사람들에게 감명을 주려고 시도하는 것이 아닙니다; 그러한 시도는 조롱을 당하고, 당연한 실패로 끝날 것입니다; 그러나 우리가 표현할 영향력은 경건한 삶에서 자연스럽게 흘러 나옵니다. 우리안에 참된 선함이 있다면 - 우리가 진실로, 열렬하게, 열심히 옳은 것을 사랑하고, 악을 미워한다면 - 한 마디의 말이 없어도, 우리 삶의 노출은 불경건한 사람들을 심판하고 - 그들의 마음 깊은 곳에서 자신들을 비난 할 것입니다. 

거룩한 삶은, 죄에 대한 가장 무거운 질책이 됩니다. 교회의 진정한 거룩함, 진지함, 그리스도를 닮은 것에 항상 비례하여, 그 교회가 놓여있는 비뚤어진 세대에 엄격하고 위엄한 무언가가 있을 것입니다; 모든 것을 드러내는 심판의 날처럼, 그것을 두려워 할 것입니다. 따라서 살아있는 교회에는, 모든 오류주의자들에게 엄격하고 위엄이 있는 것이 있습니다. 

그 오류자들은 대중 집회에서 그토록 격렬하게 비난받는 강단의 연설이나, 논쟁에 의해 뒤집어지는 철학적인 토론을 하는 것을 두려워 하지 않습니다; 그러나 그들은 증오하지만, 두려워합니다. 그래서 기도하고, 열정적이고, 명백하고, 예수님 안에 있는 것과 같은 진리를 전하는 단순한 설교를 욕하며 경멸하는 구실로 삼습니다. 

사탄에게도 하나님의 교회는 엄위합니다. 사탄은 생각하는 대로 개인들을 대할 수도 있지만, 이런 개인들이 상호 대화와 기도로 서로를 강하게 하고, 거룩한 사랑으로 서로 결속되어, 성전에 그리스도가 머물수 있게 할 때그것은 사탄을 힘들게 하는 것입니다. 

모든 교회가 그렇게 엄위한 것은 아니지만, 하나님의 생명과, 하나님의 사랑이 있는, 하나님의 교회; 믿을 수 있는 교리와 영적인 은총의 다양한 깃발들 사이에서, 높게 들려진 깃발, 십자가의 깃발이 있는 하나님의 교회는 엄위함이 있다는 것을 말하고 있는 것입니다.


III. 왜 그리스도 교회는 깃발을 든 군대처럼  엄격하고 위엄이 있다고 합니까?

첫째, 선출된 사람들로 구성되어 있기 때문입니다. 선출된 사람은 어린 양의 피를 통해 이길 것이며, 누구도 그들을 부정한다고 말할 수 없습니다. 여러분은 왕실의 제사장, 독특한 민족, 선택된 세대입니다; 그래서 당신들 안에서, 살아 계신 하나님은 그의 주권적 은혜를 영광스럽게 선포하실 것입니다. 

다시 말하면, 교회는 기도하는 사람들로 구성되어 있습니다. 지금 기도는 약한 것을 무한한 힘과 연결하는 것입니다. 우리는 주님께 부르짖고, 그분은 우리의 기도를 들으십니다; 그분은 적의 무리를 돌파합니다 그분은 전투의 날에 우리에게 승리를 주십니다: 그러므로 모든 기도의 무기를 휘두르는 자는 깃발을 든 군대만큼 엄격하고 위엄이 있습니다. 

다시 말하지만, 참된 교회는 영원한 진리에 기초합니다. 진리를 사랑하는 사람들은 금과 은과 보석을 만들고 있습니다. 그들의 건축물은 천천히 진행되지만, 영원함을 위해 만들어지고 있습니다.

진리의 성벽은 종종 공격 당할 수 있지만, 결코 적들에 의해 공격당하지는 않을 것입니다. 우리는, 이제 교회의 가장 큰 영광과 위엄은 주로 교회가 들고 다니는 깃발에 있음을 주목해야 합니다. 깃발에서 테러의 원인은 무엇입니까? 

그리스도의 원수들은 십자가가 한 일을 알고 있기 때문에 십자가를 두려워합니다. 십자가에 못 박히신 예수님이 전파되는 곳마다, 거짓의 체계가 흔들거리다가 몰락했습니다. 다곤 신상은 항상 주님의 방주 앞에서 떨어졌습니다. 가장 심한 분노는, 그 첫번째 원인이 그리스도의 속죄에 대한 교리에 대한 두려움 때문이어서, 속죄의 교리에 의해서 일어나게 됩니다. 교회의 엄위함은 교회의 깃발안에 있습니다. 왜냐하면 교회의 깃발은 교회에게 힘을 주기 때문입니다.

십자가의 깃발에 이끌리면, 가장 약한 병사가 강해집니다: 겁쟁이를 연출했을지 모르는 사람도, 예수님의 보혈이 그의 영혼안에서 강한 힘으로 느껴질 때, 한 영웅이 됩니다. 순교자들은 십자가에서 태어나고, 양육됩니다. 

더욱이, 악의 세력들은 오래된 깃발에 무서워 떱니다. 왜냐하면 그들은 미래의 완전한 승리에 관한 직관을 갖고 있기 때문입니다. 예수님이 통치하셔야합니다; 십자가에 못 박힌 한 분이 정복해야 합니다. 

여기에 있는 각 사람은 

  • "군대, 전사의 무리, 나도 그들 중 한 사람입니까? 
  • 나는 군인입니까? 
  • 나는 교회에 들어갔다; 나는 고백을 했다; 그러나 나는 정말로 군인다운 사람입니까? 
  • 나는 전투합니까? 
  • 나는 곤경을 참아내며 인내합니까? 
  • 나는 단순히 카펫의 그림속에 들어있는 기사, 단순히 침대에 누워있는 병사, 전쟁에는 나가지 않고, 고백으로만 자신을 장식하기 위해 군복을 입는 것을 기쁘게 생각하는 사람들 중 한 사람입니까?

 그다음 "엄위", 

  • 내가 기독교인이라는 사실이 어떤 식으로든 엄격하고 위엄이 있습니까? 
  • 내 삶 속에서 죄인을 정죄할 어떤 강한 힘이 있습니까? 
  • 내 동료들 가운데 편하게 있는 한 악인(의 마음)을 아프게 할 수 있는, 나에 대한 어떤 거룩함이 있습니까? 

내가 (전투하는) 군인도 아니고, 진실한 그리스도의 하인도 아니면서, 교인들이 만나고, 그리스도가 전파되는 예배의 장소에 간다면, 그날은 하나님의 교회가 나에게 매우 엄격하고 위엄이 있게 될 것입니다.


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Though the words before us are allegorical, and the whole Song is crowded with metaphor and parable, yet the teaching is plain enough in this instance; it is evident that the Divine Bridegroom gives His bride a high place in His heart, and to Him, whatever she may be to others, she is fair, lovely, comely, beautiful, and in the eyes of His love without a spot. Moreover, even to Him there is not only a beauty of a soft and gentle kind in her, but a majesty, a dignity in her holiness, in her earnestness, in her consecration, which makes even Him say of her that she is "terrible as an army with banners," "awful as a bannered army." She is every inch a queen: her aspect in the sight of her Beloved is majestic.

I. WHY IT IS THAT THE CHURCH OF GOD IS SAID TO BE AN ARMY WITH BANNERS. 

That she is "an army" is true enough, for the Church is one, but many; and consists of men who march in order under a common leader, with one design in view, and that design a conflict and a victory. But why an army "with banners"? Is not this, first of all, for distinction? How shall we know to which king an army belongs unless we can see the royal standard? The Church unfolds her ensign to the breeze that all may know whose she is and whom she serves. Unfurl the old primitive standard, the all-victorious standard of the Cross of Christ. In very deed and truth — in hoc signo vinces — the atonement is the conquering truth. 

Let others believe as they may, or deny as they will, for you the truth as it is in Jesus is the one thing that has won your heart and made you a soldier of the Cross. Banners were carried, not merely for distinctiveness, but also to serve the purposes of discipline. Hence an army with banners had one banner as a central standard, and then each regiment or battalion displayed its own particular flag. An army with banners may be also taken to represent activity. When an army folds up its colours the fight is over. 

It is to be feared that some Churches have hung up their flags to rot in state, or have encased them in dull propriety. It is high time that each Church should feel that if it does not work, the sole reason for its existence is gone. May we all in our Church fellowship be active in the energy of the Spirit of God. Does not the description, "an army with banners," imply a degree of confidence? Banners uplifted are the sign of a fearlessness which rather courts than declines the conflict. The warriors of the Cross, unfold the Gospel's ancient standard to the breeze; we will teach the foeman what strength there is in hands and hearts that rally to the Church of God. Once more, an army with banners may signify the constancy and perseverance in holding the truth. If we give up the things which are verily believed among us we shall lose our power, and the enemy alone will be pleased: but if we maintain them, the maintenance of the old faith, by the Spirit of God, shall make us strong in the Lord and in the power of His might.

II. The Church is said to be TERRIBLE. 

To whom is she terrible? I answer, first, in a certain sense she is terrible to all ungodly men. Even in the most ribald company, when a Christian of known consistency of character has wisely spoken the word of reproof, a solemn abashment comes over the majority of those present; their consciences have borne witness against them, and they have felt how awful goodness is. 

Not that we are ever to try and impress others with any dread of us; such an attempt would be ridiculed, and end in deserved failure; but the influence which we would describe flows naturally out of a godly life. If there be real goodness in us — if we really, fervently, zealously love the right, and hate the evil — the outflow of our life almost without a word will judge the ungodly — and condemn them in their heart of hearts. Holy living is the weightiest condemnation of sin. There will be always in proportion to the real holiness, earnestness, and Christ-likeness of a Church something terrible in it to the perverse generation in which it is placed; it will dread it as it does the all-revealing day of judgment. So is there something terrible in a living Church to all errorists. 

They do not dread those platform speeches in which they are so furiously denounced at public meetings, nor those philosophical discussions in which they are overthrown by argument: but they hate, but they fear, and therefore abuse and pretend to despise, the prayerful, zealous, plain, simple preaching of the truth as it is in Jesus. Even to Satan himself the Church of God is terrible. He might, he thinks, deal with individuals, but when these individuals strengthen each other by mutual converse and prayer, when they are bound to each other in holy love, and make a temple in which Christ dwells, then is Satan hard put to it. It is not every Church that is terrible thus, but it is a Church of God in which there is the life of God, and the love of God; a Church in which there is the uplifted banner, the banner of the Cross, high-held amid those various bannerets of truthful doctrine and spiritual grace, of which I have just now spoken.

III. WHY IS THE CHURCH OF CHRIST TERRIBLE AS AN ARMY WITH BANNERS? 

First, because it consists of elect people. The elect shall overcome through the blood of the Lamb, and none shall say them nay. Ye are a royal priesthood, a peculiar people, a chosen generation; and in you the living God will gloriously declare His sovereign grace. The Church, again, consists of a praying people. Now prayer is that which links weakness with infinite strength. We cry unto the Lord, and He heareth us; He breaketh through the ranks of the foe; He giveth us triumph in the day of battle: therefore, terrible as an army with banners are those who wield the weapon of all-prayer. Again, a true Church is based upon eternal truth. Men who love the truth are building gold and silver, and precious stones; and though their architecture may progress but slowly, it is built for eternity. 

Ramparts of truth may often be assailed, but they will never be carried by the foe. We are now to observe, that the chief glory and majesty of the Church lies mainly in the banner which she carries. What cause for terror is there in the banner? We reply, the enemies of Christ dread the Cross, because they know what the Cross has done. Wherever the crucified Jesus has been preached, false systems have tottered to their fall. Dagon has always fallen before the ark of the Lord. Rage the most violent is excited by the doctrine of the atonement, a rage in which the first cause for wrath is fear. The terribleness of the Church lies in her banners, because those banners put strength into her. 

Drawing near to the standard of the Cross the weakest soldier becomes strong: he who might have played the coward becomes a hero when the precious blood of Jesus is felt with power in his soul. Martyrs are born and nurtured at the Cross. 

Moreover, the powers of evil tremble at the old standard, because they have a presentiment of its future complete triumph. Jesus must reign; the crucified One must conquer. Will each one here say to himself: "An army, a company of warriors, am I one of them? Am I a soldier? I have entered the Church; I make a profession; but am I really a soldier? Do I fight? Do I endure hardness? Am I a mere carpet-knight, a mere lie-a-bed soldier, one of those who are pleased to put on regimentals in order to adorn myself with a profession without ever going to the war?" 

And then "terrible." Am I in any way terrible through being a Christian? Is there any power in my life that would condemn a sinner? Any holiness about me that would make a wicked man feel ill at ease in my company? If I am not a soldier, if I am not a servant of Christ in very truth, and yet I come to the place of worship where Christians meet, and where Christ is preached, the day will be when the church of God will be very terrible to me.

( C. H. Spurgeon.)

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