Songs 6:12
12Or ever I was aware, my soul made me like the chariots of Amminadib.
12But in my imagination
I was suddenly riding
on a glorious chariot.+
12부지중에 내 마음이 나로 내 귀한 백성의 수레 가운데 이르게 하였구나
내가 보기에, 그 구절을 조금이라도 애써 짜내거나, 정직한 해석에서 벗어나지 않고서도, 이것은 그리스도에 관한 교회의 언어라는 것을 이해할 수 있습니다. 그렇다면, 그리스도의 말씀은 10 절의 끝에서 끝나고, 11 절에서 말하는 것은 교회입니다. 내가 기억할 수 있는 한, 아가서 전체에서 왕자 자신이 1 인칭 단수로 말한 사례가 없습니다; 그러므로 이것은 유일한 예외가 되거나, 같은 대명사가 사용되는, 현재의 계획을 따라서, 교회는 그리스도에게 말하고, 그분에게 교회 자신에 대해 말하고 있습니다.
I. 모든 종교적 행사에서 가장 원하는 것은 거동, 영혼의 운동입니다.
"부지중에 내 마음이 나로 내 귀한 백성의 수레 가운데 이르게 하였구나" - 또는 내 영혼이 "암미-나디브(Amminadib)의 병거처럼 되었습니다."
영혼-예배는 예배의 영혼입니다. 만약 당신이 예배에서 영혼을 제거하면, 당신은 예배를 죽인 것입니다; 이후부터는 죽어서 불모지가 됩니다. 이 세상에는 공적인 헌신의 기계적인 과정을 통과했다면 완벽하게 만족하는 전문가들이 있습니다. 그들이 예배의 자리를 차지하고, 찬송과 기도에 동참하고, 설교를 들었다면, 그들은 꽤 만족하고 쉽게 떠납니다. 우리 마음에서 나오는 그런 기도만이 하나님의 마음에 도달 할 수 있습니다.
오, 우리는 이러한 일들에 대해 점점 더 꼼꼼하고 조심스러워지기를 바랍니다! 추방된 목사들 중 한 명인 Oliver Heywood의 일기에서, 그는 종종 "하나님이 내 방과 가족 속에서 기도로 나를 도왔다"고 말합니다. 그리고 그는 이렇게 썼습니다. - "오늘 아침 내 방에서 나는 더 많은 평범한 은혜의 유입과 하나님께로 향하는 마음을 만났습니다." 영혼이 주님께 탄원하고 간청하지 않는다면, 우리는 전혀 기도를 하고 있지 않다는 것을 항상 기억하십시오.
II. 때로는 마음이 헌신을 위한 최상의 상태가 아닌 경우가 있습니다.
종교가 영혼의 문제라면, 언제나 똑같은 즐거움과 우월감으로 참석할 수는 없습니다. 작은 손풍금(barrel-organ)은 항상 킬 수 있습니다; 그것은, 사람들이 음악이라고 부르는, 동일한 불일치 음을 항상 낼 것이지만, 인간의 목소리는 동일한 방식으로 작동하고 있다는 것을 인정하지 않으며, 대부분의 경우 동일한 단조로운 기능들을 표출하지 않습니다.
위대한 가수는 자신의 목소리가 변하며, 항상 같은 자유로움으로 목소리를 사용할 수 없다는 것을 압니다. 목소리가 섬세한 기관이라면, 영혼은 얼마나 더 섬세하겠습니까! 영혼은 계속해서 변화하는 대상입니다.
아, 영혼은 몸과의 접촉 때문에 얼마나 자주 변합니까! 우리가 육신을 벗어날 수 있다면, 오, 우리는 얼마나 하나님을 찬양하고 하나님께 기도 할 수 있을까요! "영혼은 진심으로 원하지만, 육체는 약합니다." 그리고 아아, 우리의 죄는 우리의 헌신에 훨씬 더 심각한 방해가 됩니다.
아마도 우리는 화가 나 있을 것입니다. 우리의 영혼이 방금 폭풍에 휩싸였을 때, 우리는 어떻게 침착하게 주님 앞에 나올 수 있습니까? 아마도 우리는 세상을 찾아서, 우리의 모든 힘을 다해 그것을 쫓아 왔을 것입니다. 그런데 어떻게 우리가 갑자기 일어나서, 우리의 모든 힘을 한 순간에 하나님의 나라와 그분의 의를 열심히 구하는 데 투입 할 수 있겠습니까?
지금 하나님의 은혜는 우리가 이 모든 것을 극복하도록 도울 수 있으며, 심지어 우리의 영혼을 Amminadib의 병거처럼 만들 수 있습니다. 우리는 그러한 긴급 상황에 대한 은혜를 원하지 않습니다. 다른 단계와 상황 속에 있는, 영혼은 그것을 고치는 성전의 도움이 필요합니다.
III. 우리의 마음이 하나님을 향해 달콤하게 움직일 때가 있습니다.
"부지중에 내 마음이 나로 내 귀한 백성의 수레 가운데 이르게 하였구나"
당신의 모든 생각이, 당신의 최고 관심사에 관해서 가장 높은 수준으로 빠르게, 활기있게, 그리고 활동하도록 자극할 때 환영받을 기회를 증명하지 않았습니까? 우리 안에 모든 것이 깨어있었습니다; 잠자는 동료는 없었습니다.
우리의 기억은 지나간 날의 주님의 선하심을 우리에게 말해주었습니다; 그리고 우리의 소망은, 우리가 아직 맛보지 못했지만, 약속으로 우리에게 확신을 주고, 믿음으로 우리에게 다가온 자비로 인해, 강화되었습니다. 우리의 믿음은 활발하고 눈이 밝았습니다. 특히 우리의 사랑은 우리의 전망들에 대한 명확한 빛을 비춰주었습니다.
오, 우리의 영혼이 Amminadib의 병거처럼 가볍고 빨랐을 때, 우리는 축복받은 시간들을 가졌습니다! 그리고 그때 우리는 크게 높아짐을 의식했습니다. Amminadib의 병거는 왕자의 병거였습니다. 그리고 오, 우리는 더 이상 비열하고, 낮고, 거지스럽고, 비통하지 않았습니다.
그러나 우리는 그리스도를 보았고, 그분과 함께 왕들과 왕자들과 제사장들이 되었습니다. 그때 우리는 순교자의 행위를 할 수 있었습니다. 그때 우리는 겁쟁이가 아니었고, 적들을 두려워하지 않았습니다.
그때 우리는 그리스도와 그분의 백성, 그분의 이유, 그분이 획득한 것들에 관해서, 왕자답게, 크고, 자유롭고, 관대하고, 넓은 생각들을 가지고 있었습니다: 우리 영혼은 Amminadib의 병거와 같았습니다. 동시에 그들은 힘이 넘쳤습니다; 왜냐하면, Amminadib의 병거가 나왔을 때, 누가 그들을 막을 수 있었습니까? 그것이 우리의 정신이었습니다.
우리는 죽음에 대한 생각을 비웃고, 삶의 시련들을 경멸했습니다. 우리는 주님과 그분 능력의 힘 안에서 강했습니다. 오, 하나님께서 우리와 함께 하실 때, 우리는 얼마나 멋진 시간을 보냈습니까? 아, 네! 하나님의 집에서, 여러분은 지상에서 천국의 일상들을 알고 있습니다. 드물지 않게 나는 주님의 백성들이 주님을 위해 일할 때, 주님이 그들에게 나타나셔서 마음을 따뜻하게 하셨다는 것을 알고 있습니다.
IV. 때때로 우리가 기대하지 않을 때 달콤한 계절이 찾아옵니다.
"부지중에 내 마음이 나로 내 귀한 백성의 수레 가운데 이르게 하였구나" 일부 불쌍한 마음은 이러한 기쁨을 다시는 가질 수 없다고 생각합니다.
그들은 "아니, 아니, 다 사라졌어; 마지막 잎사귀가 나무에서 날아갔고; 마지막 꽃이 정원에서 사라졌어. 나의 여름은 지나갔어. 나에겐 모든 것이 다 끝났어!" 그것은 쓰라린 불평이며 불신에 대한 공허한 불평입니다.
그러나 당신이 기다리는 주님은 갑자기 나타나실 수 있으며, 당신이 자신에 대해 힘들어 하는 말을 하는 동안, 그분은 그의 얼굴에서 나오는 광채로 그 불평들을 반박하실 수 있습니다. 바로 이 순간에도, 당신은 마치 공허한 곳으로 보내진 것처럼 느끼며, 슬픔에 잠긴 여인, 한나처럼 서 있을 수 있습니다; 예, 하나님의 종 자신도 엘리가 한 것처럼 거친 말로 당신에게 말할 수 있으며, 당신의 발걸음을 힘없게 하고, 당신의 목소리를 막히게 하는 깊은 슬픔이 있을 때, 당신이 취했다고 말할 수도 있습니다;
그리고 주님은 당신이 꿈도 꾸지 못했던 축복을 당신을 위해 준비해 두실 수 있습니다. 그래서 그분은 당신에게 "내 딸아, 너의 길을 가라; 내가 너의 청원을 들었다. 너의 영혼은 그 욕망을 가질 것이다."
나의 불신앙으로 인해 그런 일은 불가능하다고 생각했지만, 내가 깨어나고 보니, 당신은 나를 Amminadib의 병거처럼 만들었습니다 (부지중에 내 마음이 나로 내 귀한 백성의 수레 가운데 이르게 하였구나)
--------------------------------------------------
It appears to me that without in the slightest degree wresting the passage, or deviating from an honest interpretation, we may understand that this is the language of the Church concerning Christ. If so, Christ's words conclude at the end of the tenth verse, and it is the Church that speaks at the eleventh. There is not an instance in the whole Song, so far as I can remember, of the Prince Himself speaking in the first person singular; either, therefore, this would be a solitary exception, or else, following the current plan, where the same pronoun is used, the Church is speaking to Christ, and telling him of herself.
I. What is the most wanted in all religious exercises is THE MOTION, THE EXERCISE OF THE SOUL.
"Or ever I was aware, my soul made me" — or my soul became — "like the chariots of Ammi-nadib." Soul-worship is the soul of worship, and if you take away the soul from the worship, you have killed the worship; it becomes dead and barren henceforth. There are professors in this world who are perfectly content if they have gone through the mechanical part of public devotion. If they have occupied their seats, joined in the hymns and the prayers, and listened to the preaching, they go away quite content and easy. Only that prayer which comes from our heart can get to God's heart. Oh, that we may be more and more scrupulous and watchful in these things! In the diary of Oliver Heywood, one of the ejected ministers, he often says, "God helped me in prayer in my chamber and in the family." And once he writes thus — "In my chamber this morning I met with more than ordinary incomings of grace and outgoings of heart to God." Be it always recollected that we do not pray at all, unless the soul is drawn out in pleading and beseeching the Lord.
II. SOMETIMES IT HAPPENS THAT THE HEART IS NOT IN THE BEST STATE FOR DEVOTION.
If religion be a matter of soul, it cannot always be attended to with equal pleasure and advantage. You can always grind a barrel-organ; it will invariably give you the same discordant noise, which people call music, but the human voice will not admit of being wound up in the same fashion, nor will it for the most part discharge the same monotonous functions. The great singer finds that his voice changes, and that he cannot always use it with the same freedom. If the voice is a delicate organ, how much more delicate is the soul! The soul is continually the subject of changes. Ah, how often it changes because of its contact with the body! If we could be disembodied, oh, how we would praise God and pray to Him! "The spirit truly is willing, but the flesh is weak." And then, alas, our sins are a much more serious hindrance to our devotion. Perhaps we have been angry. How can we come before the Lord calmly when our spirit has been just now tossed with tempest? Probably we have been seeking the world, and going after it with all our might. How can we suddenly pull up, and put all our strength into a vigorous seeking of the kingdom of God and His righteousness in a moment? Now God's grace can help us to overcome all these things, and can even make our souls like the chariots of Ammi-nadib. We do not want grace for such emergencies. The soul, in its different phases and states, has need of help from the sanctuary to which it repairs.
III. THERE ARE SEASONS WHEN OUR HEART IS SWEETLY MOVED TOWARDS GOD.
"Or ever I was aware, my soul made me like the chariots of Ammi-nadib." Have ye not proved welcome opportunities when all your thoughts have been quickened, enlivened, and stimulated to activity in the highest degree about your highest interests? All within us was awake; there was not a slumbering faculty. Our memory told us of the goodness of the Lord in days gone by; and our hopes were regaled by the mercy which we had not tasted yet, but which was made sure to us by promise, and brought near to us by faith. Our faith was active and bright of eye. Our love especially shed a clear light over our prospects. Oh, we have had our blessed times, when our soul has been light and rapid as the chariots of Ammi-nadib! And at such times we were conscious of great elevation. The chariots of Ammi-nadib were those of a prince. And oh, we were no more mean, and low, and beggarly, and grovelling, but we saw Christ, and were made kings and princes and priests with Him. Then we could have performed martyr's deeds. Then we were no cowards, we were afraid of no foes. We had princely thoughts then, large, liberal, generous, capacious thoughts concerning Christ and His people, His cause, and His conquests: our souls were like the chariots of Ammi-nadib. At the same time they were full of power; for, when the chariots of Ammi-nadib went forth, who could stop them? Such was our spirit. We laughed at thoughts of death, and poured contempt upon the trials of life. We were strong in the Lord and in the power of His might. Oh, what splendid times we have had when God has been with us. Oh, yes! in God's house you have known the days of heaven upon earth. Not unfrequently too have I known that the Lord has appeared to His people and warmed their hearts when they have been working for Him.
IV. SOMETIMES THE SWEET SEASONS COME TO US WHEN WE DO NOT EXPECT THEM. "Or ever I was aware, my soul made me like the chariots of Ammi-nadib." Some poor hearts do not reckon ever to have these joys again. They say, "No, no, they are all gone; the last leaf has blown from the tree; the, last flower has faded in the garden. My summer is past. It is all over with me!" That is the bitter complaint and the hollow murmuring of unbelief. But the Lord for whom ye wait can suddenly appear, and while you are saying hard things of yourself He can refute them with the beams of His countenance. Even at this very moment you may stand like Hannah, a woman of sorrowful spirit, feeling as if you would be sent away empty; yea, and God's servant himself may address you with rough words as Eli did her, and may even tell you that you are drunken, when it is deep grief that enfeebles your steps and chokes your voice; and all the while the Lord may have in store for you such a blessing as you have never dreamed of; and He may say to thee, "Go thy way, My daughter; I have heard thy petition, thy soul shall have its desire. Or ever I was aware, while my unbelief led me to think such a thing impossible, Thou hast made me like the chariots of Ammi-nadib.
( C. H. Spurgeon.)
댓글
댓글 쓰기