Songs 7: 10

 노래 7:10

10am my beloved's, and his desire is toward me.

10My darling, I am yours,

and you desire me.

10나는 나의 사랑하는 자에게 속하였구나 그가 나를 사모하는구나

[GoTo-> 1:12:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1 

---------------------------------------------------

상호 소유와 애정에 대한 확신은 아가서의 앞 부분에서 발생합니다; 그러나 여기서의 반복은 의미가 없지 않습니다. 시간이 지나도 사랑은 줄어들지 않았습니다; 경험을 통해 알 수 있듯이, 결혼한 연인들은 서로에게, 신실함과 친절함, 순결함과 헌신은 오히려 깊어집니다. 그러므로 신부는 나중에 "나는 나의 사랑하는 사람의 것"이라는 외침에 "그의 욕망은 나를 향하고 있다" 라는 경험의 표현인 말을 덧붙입니다. 이 언어를 그리스도와 그분의 백성의 상호 애착을 특징으로 하는 관계와 감정으로 번역하면서, 우리는 다음을 관찰합니다.


I. 그분의 교회를 위한 그리스도의 선한 의지와 연민의 선포.

1. 주님은 그의 백성에 대해 깊은 만족을 하시고, 그들을 거룩한 자부심으로 여기십니다.

2. 그분은 그분의 백성들이 자신의 특성을 닮아 자신의 숨겨진 이미지를 투영하기를 원합니다. 그분과의 영적 교제는 이런 결과를 가져 오는 경향이 있으며, 이외에 교회의 지도자의 마음에 더 할 수 있는 것은 어떤 것도 없습니다.

3. 그분은 그분의 백성들이 자신에 대한 자격을 갖춘 증인이 되고, 지상에서 그의 사업과 영광을 증진시키는 대리인이 되기를 원합니다. 그리고 이것은, 진실로 그분 자신을 위해, 또 교회를 위해, 그리고 그분이 지상에서 살다가 죽으신 세상의 구원을 위한 것입니다.


II. 교회의 반응에 대한 선포, 교회는 자신의 배우자인 주님에게 완전히 몸을 맡김.

이러한 마음의 태도는 다음과 같은 말로 아름답게 표현되었습니다. 

"나는 하나님께 나를 애정으로 묶고, 나 자신을 그분에게 드립니다; 그리고 그분은 즉시 나에게로 향합니다; 그분의 눈은 나를 호의로 바라보시고, 그분의 영은 나의 선함에 주의를 기울이십니다; 그분의 위대한 마음은 고개를 숙이고, 나의 무(無)가치한 존재에 자세를 낮추십니다; 그분은 그분의 마음을 나의 마음에 결합합니다; 그분은, 그분에게 더 강하게 묶기 위하여, 새로운 은총을 그 위에 쌓으십니다. 오 내 영혼아, 너 자신을 온전히 네 하나님께 헌신하라."

1. 영적인 수용은 신성한 소망에 대한 정당한 반응입니다. 

자신의 백성의 모든 본성과 삶을 소유하는 것이 구주의 뜻과 즐거움이라면, (그분의 백성은) 삶의 다른 모든 목표를 포기하고, 그분의 유일한, 그분의 전부, 그분의 영원함이 되고자 하는 관점으로, 그들 자신을 이것에 헌신하는 것이 똑같이 그들의 뜻과 즐거움이 되어야 합니다. 

2. 영적인 봉헌은 이런 정당한 응답을 완성합니다. 

인간의 본성은 단순히 수동적인 것이 아닙니다; 그것은 에너지가 넘칩니다. 인간의 삶은 얻기 위함 뿐만 아니라, 주기 위한 기회입니다. 교회는, 봉사의 수행을 위해, 신성한 머리로부터 의무의 수행에 적합한 모든 자격을  받아야 합니다. 그러나 교회가 선택되고, 사랑받고, 구원받은 것에 대하여 최고 수준으로 헌신함으로써, 교회에게 맡겨진 신뢰성에 교회의 감사함과 충실도를 증명하는 것은, 교회가 담당해야 할 몫입니다.


---------------------------------------------------

The assurance of mutual possession and affection occurs in an earlier part of the poem; but its repetition here is not without significance. Love has not lessened as time has passed; it has rather deepened, as experience has revealed, to each of the married lovers, the faithfulness and kindness, the purity and, devotion, of the other. Hence the bride adds to this later exclamation, "I am my beloved's," the statement which is the expression of experience, "His desire is toward. me." Transferring the language to the relations and sentiments distinctive of the mutual attachment of Christ and his people, we observe here a declaration -

I. OF THE GOOD WILL AND COMPASSIONATE AFFECTION OF CHRIST FOR HIS CHURCH.

1. The Lord takes a deep satisfaction in his people, and regards them with a holy complacency.

2. He desires that they should participate in his character and reflect his image. Spiritual fellowship with him tends to bring about this result, than which nothing can be more to the mind of the Head of the Church.

3. He desires that they may be qualified witnesses to himself, and agents in promoting his cause and glory upon earth. And this, for his own sake indeed, yet also for the Church's sake, and for the sake of the world for whose salvation he lived and died on earth.



II. OF THE RESPONSE OF THE CHURCH, HER SURRENDER OF HERSELF COMPLETELY TO HER SPOUSE AND LORD. 

This attitude of heart has been beautifully expressed in these words: "I attach myself to God, I give myself to him; and. he turns to me immediately; his eyes look upon me with favour; his Spirit is attentive to my good; his great heart bows itself and stoops to my nothingness; he unites his heart to mine; he heaps upon it new graces, to attach it more strongly to him. Devote thyself, O my soul, wholly to thy God."

1. Spiritual receptiveness is the just response to Divine desire. 

If it is the will and pleasure of the Saviour to take possession of the whole nature and life of his people, it is equally their will and pleasure to abandon all other aims in life, and to devote themselves to this, with the view of becoming his only, his altogether, and his forever.

2. Spiritual consecration completes this just response. 

Human nature is not merely passive; it is energetic. Human life is an opportunity, not only for getting, but for giving. The Church must indeed receive from the Divine Head every qualification which can fit for the discharge of duty, for the rendering of service. But it is hers to prove her gratitude and her fidelity to the trust reposed in her, by devoting herself to those high ends with a view to which she has been chosen, loved, and redeemed. 

J. R. Thomson

댓글

이 블로그의 인기 게시물

Songs 2:3

Songs 7:6

Revelation 2:4 (Thomas Manton)