Songs 7: 9
9And the roof of thy mouth like the best wine for my beloved, that goeth down sweetly, causing the lips of those that are asleep to speak.
9Kissing you is more delicious
than drinking the finest wine.
How wonderful and tasty!+
9네 입은 좋은 포도주 같을 것이니라 이 포도주는 나의 사랑하는 자를 위하여 미끄럽게 흘러 내려서 자는 자의 입으로 움직이게 하느니라
* [GoTo-> 1:1/ 2:1 / 3:1 / 4:1 / 5:1 / 6:1 / 7:1 / 8:1]
-------------------------------------------------
신부의 목소리와 발언을 찬양하기 위해서 왕실의 신랑이 여기에서 사용하는 비유적인 언어는, 우리의 더 차갑고 더 계산된 생각을 하는 습관에서 볼 때, 동방의 사치스런 언행입니다. 그러나 그것은 전체적으로 볼 때 아가서의 색상이 강한 특성과 조화를 이룹니다.
그리고 사람의 말은 시원하고 정당하다고 인정하는 칭찬으로는 쉽게 표현할 수 없는 마음의 감정들을 종종 깨어나게 합니다. 인간의 목소리는 모든 음악에서 가장 감미롭고, 말하기는 노래보다 더 달콤하며, 음악 작곡가의 연구된 인위적인 감정이 아니라, 말하는 사람의 마음의 자발적이고 자연스러운 감정입니다.
I. 그리스도인의 말은 말하는 사람의 성격을 증명함으로 감미롭습니다.
1. 성실함은 모든 수용 가능한 말의 첫번째 조건입니다;
무엇보다도 말과 마음 사이에 불일치가 없어야 합니다. 법정과 일반 사회에서 아첨하는 사람은 기쁘게만 말합니다; 그래서 그의 목적과 동기를 아는 사람들의 경우, 그는 자신이 생각하는 바로 그 목적에 대해서 실패합니다. 교회는 말하는 은사의 신성함과 그것을 행함에 따르는 책임을 떠올리면서 “진리와 엄숙한 말들”을 할 수밖에 없습니다. 정의로운 마음은, 비록 시류에 편승하려는 사람들과 아첨하려는 사람들의 말보다 덜 달콤하지만, 진실한 말들을 환영합니다.
2. 사랑은 듣기 좋은 말을 촉구합니다.
증오의 목소리는 가혹하고, 차가운 말들은 혐오스러운 반면, 친절, 동정, 애정은 모든 언어들에 감미로움을 부여합니다. 사랑하는 사람들의 마음에서 나오는, 변하지 않는 애정의 깊이를 말해주는 것처럼, 교회가 구주에 대한 사랑과 세상에 대한 연민을 표현하는 그리스도인의 명언들을 환영합니다.
II. 그리스도인의 말은 주님의 사랑과 충실도를 증언함으로 감미롭습니다.
이것보다 그리스도의 백성에게 더 잘 어울리는, 그리스도 본인에게 더 용인할 수 있는 훈련은 없습니다. 말의 힘은, 하나님을 높이 찬양하는 것에, 또 그리스도의 구속하는 사랑을 찬양하고 찬양하는 일에, 사용되는 것보다 더 거룩하고 명예롭게 사용될 수 없습니다. 어린 아이가 부르는 찬송가, 대성당 복도를 통해 울리는 찬송가, 친구가 마음에 사랑하는 사람에게 구주를 칭찬하는 조용한 증언의 말, 이런 언어들은 영원의 위대함, 선함, 지혜를 나타낼 수 있는 몇 가지 형태입니다. 이처럼 혀에 어울리는 주제, "프레임의 영광"은 무엇입니까? 찬양과 감사의 음성은 하나님과 사람의 마음에 똑같이 사랑스럽습니다.
III. 그리스도인의 말은 하나님의 사랑의 복음에 대해 증언할 때 감미롭습니다.
인간의 마음은 신성한 자비와 연민의 물결에 의해서 도달하고 영향을 받아야 합니다. 하나님께서 인간의 의지를 자신의 신성한 자선행위의 봉사에서 사용하도록 디자인 하신 것은 가장 겸손하고 은혜로운 일입니다. 만약 사람들이 권력, 부, 명성과 같은 세상적인 목적을 얻기 위해 인간 수사학의 모든 자원을 이용한다면, 동료 사람들에게 천국과 불멸의 사랑의 소식을 전하기 위해서, 그들이 소유한 모든 기능과, 그들이 얻을 수 있는 모든 예술과 방법을, 얼마나 더 사용하도록 준비해야 하겠습니까! 신성한 진리에 대한 모든 설교자 및 모든 교사는 다음과 같이 기도를 올립니다.
"예수님, 당신을 위해서 일하고, 생각하고, 말하려는,
내 마음의 소망을 확인하여 주십시오:
여전히 내가 거룩한 불을 지키게 해주십시오,
그래서 여전히 내 안에서 당신의 선물을 일으켜 주십시오! "
---------------------------------------------
The figurative language here employed by the royal lover to eulogize the voice and the utterances of the bride is to our colder and more measured habits of thought Oriental extravagance. Yet it is in harmony with the highly coloured character of the book as a whole. And human speech does often awaken within the heart emotions not easily expressed in cool and justifiable panegyric. The human voice is of all music the sweetest, and speech is sweeter even than song, uttering as it does, not the studied and artificial sentiment of the musical composer, but the spontaneous and natural emotions of the speaker's heart.
I. CHRISTIAN SPEECH IS SWEET AS TESTIFYING TO THE CHARACTER OF THE SPEAKER.
1. Sincerity is the first condition of all acceptable speech; it is above all things desirable that there should be no discordance between the utterance and the heart. The flatterer at court and in general society speaks only to please; and in the case of those who know his aim and his motives, he fails of the very object he has in view. The Church is bound to speak "words of truth and soberness," as remembering the sacredness of the gift of utterance, and the responsibility attaching to its exercise. To a just mind sincere words are welcome, even though they be less honeyed than the words of the time server and men pleaser.
2. Love prompts to words which are a delight to hear. Whilst the tones of hatred are harsh, and the utterances of coldness are repugnant, kindness, sympathy, affection, give a sweetness to every utterance. Welcome as the words which come from the heart of the beloved, telling of the depth of unchangeable affection, are those Christian declarations in which the Church gives expression to her love for her Saviour and her pity for the world.
II. CHRISTIAN SPEECH IS SWEET WHEN IT TESTIFIES TO THE LOVE AND FAITHFULNESS OF THE LORD.
There is no exercise more congenial to Christ's people, more acceptable to Christ himself, than this. The powers of speech cannot be more holily and honourably employed than in uttering forth the high praises of God, in lauding and magnifying the redeeming love of Christ. The hymn which is lisped by the little child, the anthem which rings through the cathedral aisles, the quiet word of witness in which the friend commends the Saviour to him who is dear to his heart, - these are but some of the forms in which language may show forth the greatness, the goodness, the wisdom, of the Eternal. What theme so worthy of the tongue, "the glory of the frame," as this? The voice of praise and thanksgiving is dear to the heart alike of God and man.
III. CHRISTIAN SPEECH IS SWEET WHEN UTTERING TESTIMONY TO THE GOSPEL OF GOD'S LOVE.
Men's hearts have to be reached and to be affected by the tidings of Divine mercy and compassion. It is most condescending and gracious on God's part that he deigns to employ human agency in the service of his own Divine beneficence. If men avail themselves of all the resources of human rhetoric in order to obtain earthly ends - power, wealth, and fame - how much more ready should they be to use all the faculties they possess, all the arts and means they can acquire, to bring before their fellow men the tidings of heavenly and immortal love! Well may every preacher and. every teacher of Divine truth put up the prayer -
"Jesus, confirm my heart's desire,
To work, to think, to speak for thee:
Still let me guard the holy fire,
And still stir up thy gift in me!"
= J. R. Thomson
댓글
댓글 쓰기