Songs 8: 11

 Songs 8:11

11Solomon had a vineyard at Baalhamon; he let out the vineyard unto keepers; every one for the fruit thereof was to bring a thousand pieces of silver.

11Solomon has a vineyard

at Baal-Hamon,

which he rents to others

for a thousand pieces

of silver each.

11솔로몬이 바알하몬에 포도원이 있어 지키는 자들에게 맡겨두고 그들로 각기 그 실과를 인하여서 은 일천을 바치게 하였구나



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이 글은 동양적이지만, 교훈은 국제적입니다. 모든 왕국에는 경제 체제가 있어야 합니다. 번영하는 조건을 위해서는, 노동의 분업이 있어야 합니다. 땅은 경작이 되어야 합니다. 백성들은 음식을 먹어야 합니다. 왕의 일가는 지속되어야 합니다. 이를 위해 범위는 개인의 기술과 개인의 사업에 주어져야 합니다. 

그래서 포도주 왕은 자신의 땅을 농부들에게 경작시키며, 농부들은 생산물의 공정한 비율을 돌려주어야 할 의무가 있습니다. 이런 시스템은 양 당사자에게 가장 큰 이점을 제공합니다. 이제 이런 모든 것은 하나님 나라에 상응하는 것입니다. 모든 사람은 하나님의 재산을 맡은 청지기입니다. 

그는 자신을 위해 살 수 없습니다. 회계를 작성하고 검사해야 하는 결산의 날이  지정됩니다. 모든 소유권과 특권을 가진, 삶은 신성한 책임입니다. 하나님의 독립은 불가능합니다.


I. 하나님이 위대한 소유자이심을 관찰하십시오. "땅과, 그곳에서의 충만함; 세계와, 그곳에서 거주하는 자들은 여호와의 것입니다." 이 광대하고 무한한 우주의 어느 부분도 그분의 주권에서 면제되지 않습니다.

1. 그분의 주장은 창조에 근거를 두고 있습니다.

하나님만이 창조되지 않았습니다. 타락하지 않은 천사 무리, 지상의 가장 작은 곤충에 못지않게, 천국에서의 모든 정사와 권세는, 그분의 능숙한 손의 솜씨입니다. 창조는 규범적이고 논쟁의 여지가 없는 권리를 부여합니다. (사람들은) 내가 만든 것은 내 것이라고 주장합니다, 비록 그 재료가 다른 사람의 것이라 할지라도. 그러나 하나님은 아무것도 없는 무에서, 아니 오히려 자신으로부터, 창조하셨습니다. 그러므로 그분의 권리는 흠이 없습니다.

2. 그분의 주장은 보존에 근거합니다.

보존은 단순히 창조의 지속적인 행위이기 때문입니다. 그분은 모든 물질의 원자, 모든 생명의 형태, 모든 역동적인 힘, 그리고 연속적인 시간 동안 이것이 존재하도록 유지합니다. 이런 식으로 그분은 재산에 대한 최고의 권리를 영구적으로 주장합니다. 

모든 포도원은 그분의 솜씨입니다. 모든 나무의 생명은 그분의 선물입니다. 토양의 영양 특성; 햇빛, 이슬, 그리고 비; 순회하는 계절들의 모든 영향들 - 이런 모든 것들이 포도원 유지에 들어간 그분의 기여들입니다. 이것은 단순히 하나님이 하시는 지속적인 활동의 한 예입니다. 

나의 인생은 매 시간마다 그분에게 달려 있습니다. "나는 그분 안에서 살고 움직입니다." "만물이 그분으로 말미암아 이루어졌습니다."

3. 그분의 주장은 인정에 근거합니다.

우리는 우리 자신의 것이 아니라는 것을 인정합니다. 모든 인간의 깨달은 양심은, 하나님이 최고의 주인이심을 증거합니다. 우리는 우리 자신의 것이나 우리 자신의 생명에 대한 주인이 아닙니다. 우리는, 어떤 연도에, 어떤 도시에서, 어떤 가정에서, 태어날 것인지, 선택하지 않았습니다. 우리는, 우리 생명을 지속하는 것을 조정할 수 없습니다. 하늘에서 음성이 들려옵니다. "인간의 자녀들아, 흙으로 돌아가라!" 우리는 (이 세상을) 떠나는 방법이나, 떠나야 할 시간을 조정할 수 없습니다. 

또한 우리는 우리의 재산에 대하여 무제한의 조정을 할 수 없습니다. 갑작스러운 불행이 우리의 재산을 흩어 놓을 수 있습니다. "부는 스스로 날개를 만들어 날아갑니다." 우리는 하나님께 해명할 수 있다고 생각합니다. 왜냐하면 우리는 종종 우리 자신의 양심의 가책을 받아, 우리가 생명을 활용한 용도에 대해 판단을 받게 되며, 이 (천국) 법원의 결정은 위대한 순회재판에서 간단히 비준될 것이기 때문입니다. 우리는 임의로 고용된 세입자 입니다. 우리는 지상 소유물에 대한 관심이 있는 생명체일 뿐입니다. 우리는 소유주가 아니라 청지기입니다.


Ⅱ. 하나님께서 우리를 지키는 자, 즉 청지기로 만드셨다는 사실을 관찰하십시오. 

"그분은 포도원을 지키는 자들에게 맡겨 두었다." 소유자의 이익을 염두에 두어야 합니다. 우리는 그분 재산의 "지킴이"입니다. 우리의 것이 아닌, 그분의 좋은 것을 구해야 합니다.

1. 이 청지기 직분은 모든 것을 포함합니다.

내 몸은 나의 것이 아닙니다; 그것은 살아 계신 하나님의 성전입니다. 몸과 마음의 모든 기관은 단순히 내 보살핌에 맡겨져 있습니다. 내 혀는 나의 것이 아닙니다; 그것은 하나님을 찬양하는 도구입니다. 나의 배움은 나의 것이 아닙니다; 그것은 하나님의 제단에 놓여져야 합니다. 내 의지는 나의 것이 아닙니다; 그것은 하나님의 뜻에 복종해야 합니다. 

매시간마다 나의 기도는 "주님, 제가 무엇을 하기를 원하십니까?" 이어야 합니다. 돈 버는 기술조차도 다른 사람에 속해 있습니다. 당신의 마음속에서 "나의 능력과 나의 손의 힘으로 내가 이 재물을 얻었다고 말하지 마십시오. 오직 당신의 하나님 여호와를 기억하십시오. 왜냐하면 당신에게 부를 얻을 권세를 주신 이는 바로 그분이십니다" 만약 내가 나 자신을 기쁘게 하기 위해 산다면, 나는 주님의 자리를 강탈하여, 그분의 불쾌감을 초래합니다.

2. 우리는 주인의 뜻을 아는 청지기들 입니다.

그분은 우리 인생의 사업이나 그분의 재산이 어떤 방식으로 사용되어야 하는 것에 관해 우리를 무지 속에 버려두지 않으셨습니다. 포도원은 "관리되어야" 하고 열매를 맺어야 합니다. 그분의 말씀은, 우리의 주의 깊은 연구와 충실한 관찰을 요구하는, 교훈으로 가득 차 있습니다. 

이 살아 있는 말씀들에서, 그분은 "아들아, 오늘 나의 포도원에 가서 일하라"고 분명히 말씀하십니다. "기회가 있는 대로, 모든 사람에게 선을 행하십시오." “나를 따르라”고 예수님은 말씀하십니다. 즉, "내가 산 방식대로 살아라. 선한 일을 하며 인생을 보내라"는 뜻입니다. 

우리는 주님의 뜻을 모른다고 게으름에 대한 변명으로 답변할 수 없습니다. 그리고 만약 우리가 더 완전한 지도를 받기를 원한다면, 주님은 친히 우리 가까이 계셔서 "구하라, 그리하면 네가 받을 것이다"라고 모든 복종하는 영혼을 인도하십니다. 왜냐하면 "나는 내 눈으로 너를 인도하리라"는 약속이 여전히 ​​유효하기 때문입니다.

3. 우리는 주인의 뜻을 행할 수 있는 청지기들입니다.

그분은 원자재를 주지 않고, 벽돌 만들기를 요구하는 엄격한 작업반장이 아닙니다. 반대로, 그분의 멍에는 가볍습니다. 어떤 상황에서도 그분의 다정한 음성은 "나의 은혜가 너에게 충분하다"라고 속삭입니다. 

우리는 종종 "주님의 나라가 임하옵시며, 주님의 뜻이 이루어지이다"라는 기도를 올립니다. 그러나 이 위대한 목적을 달성하기 위한 수단이 우리의 손 안에 있음을 기억해야 합니다. 하나님의 모든 청지기들이 그들의 직무에 충실했다면, 오늘날 이 세상은 얼마나 달라졌겠습니까! 우리 동료 인간들 중에서 얼마나 많은 비율이 하나님의 왕국에 있을 것입니까! 

우리가 한 달란트로서 그리스도를 섬기고, 다른 달란트들은 사용하지 않고 게으르게 놔두는 것은 충분하지 않습니다. 우리는, 금전적인 선물로, 개인적인 봉사에서 면제될 수 없습니다. 아무도 자신의 정신적인 자질, 사회적인 영향력, 또는 개인적인 책임을 타인에게 양도할 수 없습니다; 그러므로 아무도 자신의 일을 다른 사람에게 양도할 수 없습니다. 

이러한 포도원에서는 대리 봉사가 허용되지 않습니다. 내가 고용한 것으로 추정되는 그 사람은, 이미 나와 동일한 의무를 지고 있으므로, 나의 대리인으로 봉사 할 수 없습니다. 또한 각각의 제자가 세상 구원의 짐이 자기에게 달려 있음을 느끼고 깨닫게 될 때까지는, 우리는 그리스도의 왕국에서 어떤 큰 확장을 볼 수 없습니다. "각각 은사를 받은 대로, 하나님의 다양한 은혜를 맡은 선한 청지기 같이 섬기도록 하십시오"


III. 하나님께서는 계산할 때를 정하신 것을 주목하십시오. 매년 포도 수확 시즌이 되면, 청지기는 주인에게 적절한 몫을 보내야 했습니다. 이런 반환은 현물 또는 이에 상응하는 것으로 이루어질 수 있습니다.

1. 이 계산 할 때는 특별한 계절이 있습니다.

일반적으로 말해서, 그 계산 시간은 심판 날에 있을 것입니다. 그러나 모든 실질적인 목적을 위해, 이런 신분보장은 사망시에 종료합니다. 그 때에 우리 주님께서 오셔서, 당신의 종을 집으로 데려다 주십니다. 그런 다음 권위 있는 음성이 말합니다. "네 청지기 직분에 대하여 결산하라, 왜냐하면 네가 더 이상 청지기가 아니기 때문이다." 

그러면 충실한 청지기는 기쁨으로 자기 결산을 합니다. "그는 심판의 날에 담대함이 있습니다." 그것이 그가 수고하고 기다려온 끝입니다. 바쁜 농부가 마지막 곡식 단을 거둘 때, 수고가 성공적으로 끝났기 때문에, 크게 기뻐하는 것과 같이;  육체가 없는 기독교인은 황홀한 기쁨으로 주님 앞에 자신을 드립니다. 그를 둘러싸고 있는 수고의 열매와 함께 , 자신 있게 말하기를 "주님, 나와 당신께서 내게 주신 자녀들이, 여기 있습니다. 내가 이렇게 배가 시킨 것은 오직 당신의 재능뿐입니다. 모든 영광이, 내가 아니고, 내가 아니고, 당신의 이름에, 있습니다."

2. 계산 시스템을 주목하십시오.

하나님의 나라에서, 제도는 엄격히 공평해야 합니다; 하나님 편에서 관대합니다. 그 시스템은 이익의 공정한 부분이 하나님께 속한다는 것입니다. 열 달란트를 맡은 사람은 다섯 달란트 가진 사람보다 더 많은 이익을 가져오도록 요구됩니다. 우리의 성공의 척도는 우리의 믿음, 충실도, 열심에 비례할 것입니다. 

모든 이미지를 버리고, 단순한 사실은 각 기독교인은 하나님의 세상에서 의와 충성과 사랑을 증진 시켜야 한다는 것입니다. 나는, 이 세상을 내가 발견한 것보다 더 좋게, 즉, 더 거룩하게 하고, 떠날 것으로 기대됩니다. 

내 인생의 사업은 사람들을 하나님께 더 가까이 데려가는 것입니다. 만일 내가 사람들에게 회개, 믿음, 경건, 상호 자비를 더할 수 있다면, 나는 나의 청지기 직분을 어느 정도 완수한 것입니다. 

만일 내가 사람들에게 죄의 삶을 버리고 예수님을 따르도록 설득했다면, 나는 나의 주인의 이름에 명예를 돌렸습니다. 기독교인으로서 제 인생의 일은 메시아의 영적 제국을 확장하는 것입니다. 

자연의 들판에서, 종자 옥수수가 육십 배, 팔십 배, 또는 백 배를 생산하듯이; 예수 그리스도의 각 청지기는, 반항의 상태에서  벗어나는 육십 명, 또는 팔십 명, 또는 백 명을 우리 임마누엘의 언약적 은혜 안으로 인도해야 합니다. 우리 자신을 구했다면, 다른 사람을 구하는 것이 우리 인생의 주요 사업이 되어야 합니다.

"당신을 위한 것을 제외하면 나의 존재는 무엇인가요,

그것의 확실한 지원, 그것의 가장 고귀한 끝?

당신의 항상 웃는 얼굴을 보며,

그리고 그런 친구를 위해 봉사합니까?"


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This language is Oriental, yet the lesson is cosmopolitan. In every kingdom there must be a system of economics. For a prosperous condition there must be division of labour. The land must be cultivated. The people must have food. The king's household must be sustained. To this end scope should be given to personal skill and personal enterprise. So a wine king farms out his land to husbandmen, who are under obligation to render back a fair proportion of the produce. This system brings the greatest advantage to both parties. Now, all this has its counterpart in the kingdom of God. Every man is a steward entrusted with God's property. He cannot live for himself. A day of reckoning is appointed, when the account must be produced and examined. Life, with all its possessions and privileges, is a sacred responsibility. Independence of God is impossible.


I. OBSERVE THAT GOD IS THE GREAT PROPRIETOR. "The earth is the Lord's, and the fulness thereof; the world, and they that dwell therein." No part of this vast and illimitable universe is exempt from his lordship.



1. His claim is founded on creation. 

God alone is uncreated. The unfallen hosts of angels, all principalities and powers in heaven, no less than the tiniest insect on earth, are the workmanship of his skilful hands. Creation gives a prescriptive and an indisputable right. What I make I claim as my own, though probably the raw material belonged to another. But God created out of nothing, or rather out of himself; therefore his title is without a flaw.



2. His claim is founded on preservation. 

For preservation is simply a continuous act of creation. He sustains in existence every atom of material, every form of life, every dynamic force, and this through every successive hour. In this way he asserts perpetually his supreme rights of property. Every vineyard is his workmanship. The life of every tree is his gift. The nourishing qualities of the soil; the sunshine, dew, and rain; all influences of the revolving seasons - all are his contributions to the maintenance of the vineyard. This is simply a sample of God's sustaining activity. My life hangs upon him through every hour. "In him I live and move;" "By him all things consist."



3. His claim is founded on acknowledgment. 

We admit that we are not our own. The enlightened conscience of every man testifies that God is the supreme Owner. We are not masters even of ourselves, nor of our own life. We did not choose in what year, or in what city, or in what family, we would be born. We have no control over our continuance in life. The voice from heaven says, "Return to the dust, ye children of men!" We have no control over the mode or the time of our departure. Nor have we unlimited control over our property. Sudden misfortune may scatter our wealth. "Riches make themselves wings and fly away." We feel that we are accountable to God; for to the bar of our own consciences are we frequently brought, to be prejudged of the use we have made of life, and the decision of this court will simply be ratified in the great assize. We are tenants at will. We have only a life interest in our earthly possessions. We are stewards, not proprietors.



II. OBSERVE THAT GOD HAS MADE US KEEPERS, OR STEWARDS. "He let out the vineyard unto keepers." The interest of the Proprietor is to be kept in view. We are "keepers" of his property. His good, not ours, must be sought.



1. This stewardship comprises everything. 

My body is not my own; it is a temple of the living God. Every organ of body and of mind is simply entrusted to my care. My tongue is not my own; it is an instrument for praising God. My learning is not my own; it should be laid on God's altar. My will is not my own; it should be made submissive to God's will. Hourly my prayer should be, "Lord, what wilt thou have me to do?" Even the skill for gaining money belongs to another. "Say not in thine heart, My power, and the might of my own hand, have gotten me this wealth. But thou shalt remember the Lord thy God, for it is he that giveth thee power to get wealth." If I live to please myself, I am usurping the place of my Lord, and I incur his displeasure.



2. We are stewards who know the will of our Master. 

He has not left us in ignorance respecting the business of our life, or in what way his property should be employed. The vineyard must be "kept," and must be made fruitful. His Word is full of instruction, which demands our careful study and our faithful observation. In these living oracles he clearly speaks, "Son, go work today in my vineyard." "As ye have opportunity, do good unto all men." "Follow me," says Jesus. In other words, he means, "Live as I live. Spend life in doing good." We cannot plead as an excuse for slothfulness that we know not the will of our Master. And if we desire to obtain fuller direction, the Master himself is at hand, and guides every submissive soul "Ask, and ye shall receive." For the promise still runs, "I will guide thee with mine eye."



3. We are stewards who have the ability to do our Master's will. 

He is no hard Taskmaster, requiring the tale of bricks without providing raw material. On the contrary, his yoke is easy. In every circumstance, his friendly voice whispers, "My grace is sufficient for thee." Often do we put up the prayer, "Thy kingdom come, thy will be done." But it behoves us to remember that the means for attaining this great end lie within our reach. Had all servants of God been faithful in their office, what a different world would this be today! How large a proportion of our fellow men would be in the kingdom of God! It does not suffice that we serve Christ with one talent, while we allow other talents to lie idle. We cannot, with our money gifts, buy release from personal service. As no man can transfer to another his mental endowments, or his social influence, or his personal responsibility; so no man can transfer to another man his work. In these vineyards, service by proxy is not allowed. That person whom I presume to employ is already under the same obligation as myself, and cannot therefore serve as my substitute. Nor can we hope to see any great enlargement in the kingdom of Christ until each separate disciple feels and realizes that the burden of the world's salvation rests upon him. "As each one hath received the gift, let him minister the same, as a good steward of the manifold grace of God"


III. NOTE THAT GOD APPOINTS A RECKONING TIME. In the annual vintage season, the husbandman was required to make a proper return to the owner. This return might be made either in kind or in some equivalent.



1. There is a special season for this reckoning time. 

Speaking generally, the reckoning time will be at the day of judgment. Yet, for all practical purposes, this tenure terminates st death. Then our Lord comes, and convoys his servant home. Then the authoritative voice says, "Give an account of thy stewardship, for thou mayest be no longer steward." Then the faithful servant gives in his account with joy. "He has boldness in the day of judgment." It is the end for which he has toiled and waited. Just as the busy farmer rejoices greatly when his last harvest sheaves are garnered, because his toil has reached a successful end; so the disembodied Christian presents himself before his Lord with rapturous joy. For, with the fruits of his toil surrounding him, he confidently says, "Here am I, Lord, and the children thou hast given me. It is only thy talent I have thus multiplied. Not unto me, not unto me, but unto thy Name be all the glory."



2. Note the system of the reckoning. 

In God's kingdom the system must be strictly equitable; on God's part generous. That system is that a fair proportion of the gain belongs to God. He that is entrusted with ten talents is required to bring more gains than the man with only five. In proportion to our faith, fidelity, and zeal will be the measure of our success. Divested of all imagery, the simple fact is that each Christian is required to increase righteousness, loyalty, and love in God's world. I am expected to leave this world better, i.e. holier, than I found it. My business in life is to bring men nearer to God. If I can increase in men repentance, faith, piety, mutual benevolence, I have fulfilled my stewardship in some measure. If I have persuaded men to abandon a life of sin and to follow Jesus, I have brought honour to my Master's Name. My life work as a Christian is to enlarge the spiritual empire of Messiah. As in the fields of nature seed corn will produce sixty, or eighty, or a hundredfold; so each servant of Jesus Christ should lead sixty, or eighty, or a hundred men out of a state of rebellion into the covenant grace of our Immanuel. Saved ourselves, it should be our main business in life to save others.

"What is my being but for thee,
Its sure support, its noblest end?
Thy ever-smiling face to see,
And serve the cause of such a Friend?" 

J.D. Davies

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