Songs 8: 12

 Songs 8:12

12My vineyard, which is mine, is before me: thou, O Solomon, must have a thousand, and those that keep the fruit thereof two hundred.

12My vineyard is mine alone!

Solomon can keep his silver

and the others can keep

their share of the profits.

12로몬 너는 일천을 얻겠고 실과 지키는 자도 이백을 얻으려니와 내게 속한 내 포도원은 내 앞에 있구나



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당신은 이 찬가가 반응이 좋은 노래라는 것을 알고 있습니다. 한 문장은 솔로몬에 의해서, 다음 문장은 그의 배우자인 솔리마에 의해서 언급이 됩니다. 

우리는, 이 "솔로몬의 노래"에서, 그리스도께서 그분의 교회, 그분의 신부, 그리고 그분의 사랑이 그녀에게 제시하는 어조로, 그분의 사랑의 말씀에 응답하는 교회에게 말씀하시는 것을 듣는다고 믿습니다. 그것이 응답하는 노래라는 사실은 때때로 그것을 더 이해하기 어렵게 만듭니다. 왜냐하면, 모든 경우에, 말하는 자가 솔로몬인지 솔리마 - 그리스도 또는 그분의 교회 - 인지 알아내기가 쉽지 않기 때문입니다. 

우리 본문의 첫 번째 문장이 바로 그런 특징입니다; “내 포도원이 내 앞에 있다”고 말씀하신 분은 그리스도이실 수 있습니다. 또는 "내 포도원이 내 앞에 있다."라고 말하는 것은 그분의 교회일 수 있습니다. 

이 구절의 후반부와 관련해서는, 우리는 어려움이 없습니다. 왜냐하면 그 구절의 표면에서 배우자인 신부가 그녀의 신성한 신랑에게 "로몬 너는 일천을 얻겠고 "라고 제기하는 것을 볼 수 있기 때문입니다.

I. 첫번째 문장을 살펴보겠습니다.

"내 포도원이 내 앞에 있다." 우리는 이 포도원이 그리스도의 교회임을 이해하는데 어려움이 없습니다. 그러므로 여기에서 주님은 자신의 교회에 있는 특별한 소유권을 주장하십니다. 그분은, 천국의 고등 법원에서 변호할 준비를 하거나, 그분에게서 그분의 유산을 빼앗으려는 모든 적들 앞에서, 마치 자신의 권리를 주장하고, 모든 사람에 대해 그 권리를 유지하려는 것처럼 "내 포도원은, 나의 것"이라는 주장을 두 번이나 언급하십니다.

신성한 연인은 "무엇이든 내 것이 아니라, 내 교회는 내 것입니다. 교회는 내 것이기 때문에, 내가 레바논을 포기하고, 바산을 폐기하고, 나의 나머지 모든 소유를 포기할지라도, 나는 시온, 나의 포도원, 나의 가장 사랑하는 자를 간직해야 합니다." 

첫째, 그분은 하나님 아버지의 선물로서 교회를 자신의 소유라고 주장하십니다. 당신은 교회가 거룩하고 복되신 삼위일체의 세 분들 모두의 소유임을 압니다. 교회는 선택에 의해 하나님 아버지의 재산입니다. 교회는 아버지의 손에서 중재자의 손으로 넘기는 증여에 의해서 하나님 아들의 재산입니다. 그리고, 교회는 그분의 내재와 거하심으로 말미암아 성령의 재산입니다; 그래서 세 분들 모두가 교회에 대해 행사하는 어떤 특별한 직무를 위해 교회에 대한 권리를 갖습니다. 그러므로 그리스도께서는 그분의 교회를, 그분의 아버지의 선물, 사랑의 징표, 보상, 아버지의 은총과 그분에 대한 관심의 표시라고 주장하십니다.

그 다음, 그리스도의 교회는 (보혈의 피값으로) 구매한 것에 의해서 그분의 것입니다. 그 이상으로, 교회는 서로에 의해 그리스도의 것이 되며, 아마도, 그것이 교회를 그분에게 더욱 더 소중하게 여기도록 만들 것입니다. 교회는 그분의 신부이자 배우자입니다. 그러나 본문의 첫번째 문장에서, 우리는 그리스도의 교회에 대한 그분의 특별한 권리뿐만 아니라, 교회에 대한 그분의 특별한 보살핌과 관찰에 대해서도 언급하고 있음을 주목해야 합니다. "내 포도원은 내 앞에 있다." 교회는, 그리스도께서 교회를 너무나 사랑하셔서 그분의 임재에서 결코 교회를 떠나지 않으신다는 의미에서, 그리스도의 "앞에" 있습니다.

포도원은 농부에게 너무나 소중해서, 농부는 결코 떠나지 않습니다. 그분의 교회는 잠시동안 그분의 부재를 기꺼이 견딜 수 있겠지만, 그분은 교회를 너무나 사랑하셔서 교회에서 멀어지는 것을 참을 수 없습니다. 그분은 항상 교회에 당신의 사랑의 광선을 쏟아 부으시고, 당신의 온 마음의 애정을 언제나 교회에 고정하실 것입니다. "내 포도원은 내 앞에 있다"라는 표현은, 또한 예수님께서 항상 그것을 사랑할 뿐만 아니라, 돌보고 계시다는 것을 의미할 수 있습니다. 

내 포도원은 내 앞에 있다: 이 표현에는 사랑과 보살핌에 관한 센스 뿐만 아니라 지식에 관한 센스도 있습니다:  그리스도께서는 포도원에 있는 각각의 포도나무를 아시고, 각 포도나무에 있는 모든 포도의 열매들을 아시고, 그리고 작년에 얼마나 많은 포도 열매들이 있었고, 다가올 몇 년 동안에 얼마나 많은 포도 열매들이 있을 것인지를 알고 계십니다.



Ⅱ. 이제 우리 본문의 이 첫 문장을 교회 자체의 언어로 간주하십시오.

11절에 보면 “솔로몬이 바알하몬에 포도원을 두었더니; 그 포도원을 지키는 자에게 주었으니; 각 사람은 그 열매로 은 일천을 가져오게 하였더라”고 했습니다. 그러므로, 사랑하는 형제 여러분, 주님이 그분 자신에게 데려온 우리들의 각자는 그분을 위해 지켜야 할 포도원의 일부가 있습니다. 

우리는, 우리 영혼을 구원하는 일을 우리 자신보다 더 높은 손에 맡깁니다; 그러나 우리의 영혼이 구원 받은 후에는, 우리가 지켜야 할 책임이 있습니다. 그 책임은 우리의 힘을 다해 예수님의 이름과 명성을 공표하고, 다른 사람들을 복음의 소리 아래로 인도하고, 그들이 구원받기 위해 무엇을 해야 하는지 그들에게 말하는 것입니다.


III. 이제 나는 우리 본문의 두번째 부분으로 넘어가겠습니다. 그것은 교회의 위대한 소유주이자 주님을 위한 교회의 언어입니다.

"솔로몬이여, 당신은 일천을 가져야 합니다." — "일천을 가져야 합니다." 다른 사람들이 얼마를 가지든, 우리 주님은 솔로몬의 몫을 가져야 합니다; 그리고 "그 열매를 지키는 자는 이백을 가져야 합니다" 그러므로, 첫번째로, 포도원의 열매는 그리스도의 것입니다; 그러나 두번째로, 그리스도와 그분의 교회는 포도원을 지키는 사람들에게 보상을 주고, 그들에게 이백을 주기로 동의합니다. 첫째, 포도원의 모든 열매는 그리스도께 속해 있으며 그분이 소유하셔야 합니다. 반드시 그 말씀을 묵상하여, 여러분 각자가 축복받은 필요성을 느끼도록 하십시오.

사역은 여전히 강력해야 하고, 기도회는 계속해서 믿음과 열정으로 가득 차야 하고, 회원들은 그리스도의 나라 확장을 위해 사랑 안에서 계속 힘써야 하고, 그분의 나라가 임해야 하고, 그분의 뜻이 천국에서 처럼 이 땅에서 이루어져야 합니다. 우리는 "만약"이나 "아마"라는 단어를 넣지 않을 것입니다; 반드시 그래야 하며 그렇지 않으면 우리는 만족하지 않을 것입니다. "솔로몬이여, 당신은 일천을 가져야 합니다."

이제 나는 본문의 마지막 말씀에 대한 몇 가지 언급으로 결론을 맺겠습니다: "그 열매를 맺는 자는 이백이라." 이것은 포도원을 지키는 자가 보상을 받는다는 것을 의미합니다. 그리스도의 사역자들은, 그분을 위하여, 그분의 백성들의 사랑과 관심과 존경을 받아야 합니다. 

우리의 주인은 축복받은 경리부장이십니다. 왜냐하면 우리가 그분의 일을 하는 동안, 일 자체에서 우리에게 지불하기 때문입니다; 그분은 일이 끝나면 우리에게 돈을 지불하고, 그 다음, 그분이 우리에게 돈을 지불하기 시작했다고 거짓말을 하십니다; 왜냐하면 여기서 우리의 모든 일이 끝나면, 우리는 그분의 기쁨 속으로 들어가, 우리의 충분한 보상을 받을 것이기 때문입니다.


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You are aware that these Canticles are responsive songs, — that one sentence is uttered by Solomon, and the next by Solyma, his spouse. We believe that, in this "Song of Songs, which is Solomon's," we also hear Christ speaking to His Church, His bride, and the Church responding to His words of love in tones which His love has suggested to her. The fact that it is a responsive song sometimes renders it the more difficult to understand, because it is not easy, in every case, to discover whether it is Solomon or Solyma — Christ or His Church — that is speaking. The first sentence in our text is just of that character; it may be Christ who says, "My vineyard, which is Mine, is before Me;" or it may be His Church which is saying, "My vineyard, which is mine, is before me." With regard to the latter part of the verse, we have no difficulty, for we can see, upon the very face of it, that it is addressed by the spouse, the bride, to her Divine Bridegroom, to whom she says, "Thou, O Solomon, must have a thousand."

I. Let us look at the first sentence: 

"My vineyard, which is Mine, is before Me." We have no difficulty in understanding that this vineyard is Christ's Church. The Master here, then, claims a special property in His Church. Twice does He mention that claim: "My vineyard, which is Mine," as if He meant to assert His rights, and to maintain them against all comers; being ready to defend them in Heaven's High Court of Chancery, or before all the hosts of His enemies who might seek to snatch His inheritance from Him. "Whatever is not Mine," saith the Divine Lover, "My Church is. She is so mine that, if I gave up Lebanon, if I should renounce Bashan, and give up all the rest of My possessions, I must retain Zion, My vineyard, My best-beloved." First, He claims the Church as His own by His Father's gift. You know that the Church is the property of all the three Persons of the holy and blessed Trinity. She is the Father's property by election; she is the Son's property by donation, passing from the hand of the Father to that of the Mediator; and, then, the Church is the Spirit's by His indwelling and inhabitation; so that all three of the Divine Persons have a right to the Church for some special office which they exercise towards her. So Christ claims His Church as His Father's gift, a love-token, a reward, a sign of the Father's favour and regard towards Him. Next, Christ's Church is His by purchase. More than this, the Church is Christ's by one other He, which, perhaps, makes it dearer still to Him. She is His bride, His spouse. But we must pass on to notice that, in the first sentence of our text, we are not only told about Christ's special right to His Church, but also about His special care and observation of her: "My vineyard, which is Mine, is before Me." The Church is "before" Christ in the sense that He so loves her that He never has her out of His presence. The vineyard is so dear to the Husbandman that He never leaves it. His Church may be willing to endure His absence for a while, but He loves her so much that He cannot bear to be away from her. He will always pour upon her the beams of His love, and ever fix upon her the affection of His whole heart. The expression, "My vineyard, which is Mine, is before Me," may also mean that Jesus is always caring for it, as well as always loving it. There is also, in this expression, not only the sense of love and care, but also of knowledge: "My vineyard, which is Mine, is before Me. Christ knows every vine in the vineyard, and He knows all the fruit that is on each vine, and how much there was last year, and how much there will be in years to come.

II. Now, regard this first sentence of our text as THE LANGUAGE OF THE CHURCH ITSELF. 

According to the eleventh verse, "Solomon had a vineyard at Baal-hamon; he let out the vineyard unto keepers; every one for the fruit thereof was to bring a thousand pieces of silver." So, dear brethren, every one of us whom the Lord has brought to Himself has a part of His vineyard to keep for Him. We leave the work of saving our souls in higher Hands than our own; but after our souls are saved, then we have a charge to keep, and that charge is, to publish the name and fame of Jesus to the utmost of our power, to seek to bring others under the sound of the Gospel, and to tell them what they must do to be saved.

III. I will now turn to the second part of our text, which is THE LANGUAGE OF THE CHURCH TO HER GREAT PROPRIETOR AND LORD: 

"Thou, O Solomon, must have a thousand" — "must have a thousand." Whatever others have, our Lord must have Solomon's portion; "and those that keep the fruit thereof two hundred." So, then, in the first place, the fruit of the vineyard belongs to Christ; but, in the second place, both Christ and His Church agree to reward the keepers of the vineyard, and to let them have their two hundred. First, then, all the fruit of the vineyard belongs to Christ, and He must have it. Dwell on that word must, and let each one of you feel the blessed necessity. The ministry must still be powerful, the prayer-meetings must continue to be full of faith and fervour, the members must keep on striving together in love for the extension of Christ's kingdom, His kingdom must come, and His will must be done on earth as it is heaven. We will not put in an "if" or a "perhaps"; it must be so and we will not be satisfied unless it Is. "Thou, O Solomon, must have a thousand." Now I will conclude with a few remarks upon the last words of the text: "and those that keep the fruit thereof two hundred," which means that the keepers of the vineyard are to receive a reward. Christ's ministers are to receive the love, and regard, and esteem of His people for His sake. Our Master is a blessed Paymaster, for He pays us while we are doing His work, in the work itself; He pays us when the work is done, and then lie says that He has only begun to pay us; for, when the whole of our work here is over, we shall enter into His joy, and receive the fulness of our reward.

( C. H. Spurgeon.)

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