Songs 8: 8
8We have a little sister, and she hath no breasts: what shall we do for our sister in the day when she shall be spoken for?
9If she be a wall, we will build upon her a palace of silver: and if she be a door, we will inclose her with boards of cedar.
8We have a little sister
whose breasts
are not yet formed.
If someone asks to marry her,
what should we do?
9She isn't a wall
that we can defend
behind a silver shield.
Neither is she a room
that we can protect
behind a wooden door.
8우리에게 있는 작은 누이는 아직도 유방이 없구나 그가 청혼함을 받는 날에는 우리가 그를 위하여 무엇을 할꼬
9그가 성벽일진대 우리는 은 망대를 그 위에 세울 것이요 그가 문일진대 우리는 백향목 판자로 두르리라
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이 구절은 5절에서 말하는 것을 들은 자들의 질문인 것 같습니다. 그들은 아마도 지금 그녀의 사랑하는 사람과 함께 돌아오는 그녀의 사연을 알고 있었을 텐데, 그들의 질문에는 그들의 놀라움이 보입니다. 그 다음에, 그들은 그녀가 그토록 사랑한 (6절) 그분에게 보낸 그녀의 간청과, 그녀의 사랑과 같은 사랑의 특성에 대한 그녀의 암송을 듣습니다.
그들은 이제 여동생에 관한 8절의 질문을 하면서 끼어드는데, 여동생은 단순히 어리기만 한 것이 아니라, (9절)에서 주어진 대답으로 볼 때, 불확실하고 불만족스러운 성격을 지닌 여동생인 것 같습니다. 그러나 그 질문은 방금 말한 그녀에 의해서 사랑하는 사람에게 한 것처럼 받아들여질 수 있습니다.
많은 사람들이 이렇게 생각합니다; 그녀의 여동생에 대해 이야기하고, 그녀를 위해 무엇을 할 것인지 묻는 사람은 바로 "그녀" 입니다. 만약 그렇다면, 그 질문과 대답은 위대한 영적인 진리의 비유로 나타납니다.
이 구절이 자주 전도되었거나 설교될 가능성은 거의 없습니다; 그러나 만약 전도되는 것이 필요하다면, 이 질문과 대답은, 아마도, 구원받은 영혼이 소중히 여기는 다른 사람들에 대한 관심을 말하는 것으로, 이 구절들을 영성화함으로써 유익하게 사용될 수 있을 것입니다.
사마리아 여자가 그리스도를 발견했을 때, 그녀는 다른 사람들도 역시 그분을 발견할 수 있기를 원했습니다. 선지자 에스겔은 "네 여동생은 소돔이니"(겔 16:46; 46너는 그 남편과 자녀를 싫어한 어미의 딸이요 너는 그 남편과 자녀를 싫어한 형의 동생이로다 네 어미는 헷 사람이요 네 아비는 아모리 사람이며 47네 형은 그 딸들과 함께 네 좌편에 거하는 사마리아요 네 아우는 그 딸들과 함께 네 우편에 거하는 소돔이라 )라고 말했습니다.
그러므로 우리는 이 여동생을 이방인 세계 전체와 최악의 상태에 있는 그 세계에 대해 말하는 것으로 간주할 수 있습니다. 만약 그렇다면, 우리는 다음을 배울 수 있습니다.
I. 이교도, 심지어 가장 사악한 자도, 우리와 마찬가지로, 한 아버지의 자녀입니다.
"우리에게 자매가 있습니다. 그리스도는 유대 교회와 마찬가지로, 이방인에게도, 오빠의 관계 속에 계십니다; 그러므로 이들 둘은 서로 자매가 되어야 합니다." 모든 사람들은 "하늘에 계신 우리 아버지"라고 말해야 합니다.
Ⅱ. 그리스도는 그들(이방인들)이 자신의 것이 되도록 부르실 것입니다.
"그녀(이방인)가 말하는 날"이 올 것입니다. 참조 "나에게는 다른 양(이방인)이 있다"(요한복음 10:16 16또 이 우리에 들지 아니한 다른 양들이 내게 있어 내가 인도하여야 할 터이니 저희도 내 음성을 듣고 한 무리가 되어 한 목자에게 있으리라 ); "나에게 구하라, 나는 이방인들을 위하여 줄 것이다"(시편 2:88내게 구하라 내가 열방을 유업으로 주리니 네 소유가 땅끝까지 이르리로다).
III. 그들(이방인들)은 그분을 위해 준비되지 않았습니다.
그리스도와 함께 그분의 교회로 들어갈 영적인 결합을 위한 준비가 되지 않았습니다. 이것은 얼마나 확실한가요! 그들은 죄에 빠져 있습니다.
IV. 이것은 그리스도에게 속한 자들에게 많은 관심의 문제입니다.
"그녀(이방인)를 위해 무엇을 할 것인가?" 이런 질문은, 다른 사람들을 그리스도께로 인도하려는, 모든 참된 선교와 모든 노력을 이끄는 충동이었습니다.
V. 그들은 그분에게 구하고 조언을 얻습니다.
9절은 "무엇을 할 것인가?"라는 질문에 대답합니다. "만일 그녀가 벽이라면" 등등. 문자 그대로의 이야기에서, 이것은 아마도 그녀의 덕에 대한 확고함(참조, 10 절)과, 반대되는 성격에 대한 "문"을 가리킬 것입니다. 우리는 다음과 같은 말을 할 수 있습니다.
1. 진리를 받아들이기 위한 준비에 대하여.
사람들 중에 어떤 분들은 진리를 받아들이는 데 크게 도움이 되는 믿음을 위한 준비가 되어있습니다. 그런 준비는, 이교도에 너무 일반적으로 속하는 사악한 악덕의 침입을 차단하는 성벽과 같으며, 성벽으로서 많은 우수성을 유지하도록 (벽을) 강화합니다. 이런 준비가 있는 곳에, 그리스도께서 영광스러운 교회를 세우실 것입니다(참조, 시 48:12, 13 12너희는 시온을 편답하고 그것을 순행하며 그 망대들을 계수하라 13그 성벽을 자세히 보고 그 궁전을 살펴서 후대에 전하라).
2. 모든 종류의 악이 들어오고 나가는 문과 같은, 평범한 이방인에 대하여.
그렇다면, 로마서 2장 7절(7참고 선을 행하여 영광과 존귀와 썩지 아니함을 구하는 자에게는 영생으로 하시고 )에서와 같이, 그녀는 가두어 두어야 하며, 백향목 판자들로 두른 것 같이, 그녀는 신성한 구속으로 둘러싸여 있어야 합니다. 그러면 하나님의 섭리는 과거와 미래에 역사하셔서, 이방인(그녀)의 더 심한 (악한) 관행을 억제하실 것입니다.
왜냐하면 마음이 그리스도께 굴복되지 않는 곳에서도, 종교 관습의 신성한 억제가, 많은 악한 행위를 규제하고, 방해하는 경향이 있음을 종종 볼 수 있기 때문입니다. 일요일이 우리의 자연적인 생활에 미치는 영향력을 생각해보십시오.
그러므로 아직 그리스도의 것이 안된 사람들과 관련하여, 무엇을 해야 하는지? 에 관해 제시된 권고는, 준비가 된 장소에서는, 그것을 격려하라는 것입니다; 준비가 되어있지 않은 장소에서는, 당신이 할 수 있는 한, 악한 행위를 억제하고, 죄 짓는 것을 어렵게 하라는 것입니다.
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This verse seems to be an inquiry on the part of those who are heard speaking in ver. 5. They probably knew the story of her who was now returning with her beloved, and their question shows their surprise. Then they listen to her entreaty addressed to him whom she so loved (ver. 6), and to her recital of the characteristics of such love as hers. They now interpose with the question in ver. 8 concerning a younger sister, who is not merely young, but, from the answer given (ver. 9), seems also to have been of uncertain and unsatisfactory character. But the question may be taken as addressed to the beloved by her who has just been speaking.
Many think this; that it is she who is telling of her little sister, and asking what shall be done for her. If so, then the question and answer lend themselves as parables of great spiritual truths. It is not likely that these verses have been or will be often preached upon; but should they be, they may, perhaps, be profitably used by spiritualizing them as telling of the concern for others which the redeemed soul cherishes. When the woman of Samaria found Christ, she sought that others should find him too. The Prophet Ezekiel says, "Thy younger sister is Sodom" (Ezekiel 16:46). Hence we may take this sister as telling of the whole heathen world, and that world in its worst state. If so, then we may learn -
I. THAT THE HEATHEN, EVEN THE VILEST, ARE, AS WE ARE, CHILDREN OF ONE FATHER.
"We have a sister. Christ stands in the relation of an elder Brother to the Gentile as well as to the Jewish Church; therefore these two must be sisters." All men are to say, "Our Father which art in heaven."
II. CHRIST WILL CALL FOR THEM TO BE HIS OWN.
There will come a "day when she shall be spoken for." Cf. "Other sheep I have" (John 10:16); "Ask of me, and I shall give thee the heathen for," etc. (Psalm 2:8).
III. THEY ARE NOT READY FOR HIM.
Not ready for that spiritual union with Christ into which his Church shall enter. How certain this is! They are sunk in sin.
IV. THIS IS A MATTER OF MUCH CONCERN TO THOSE WHO ARE CHRIST'S.
"What shall be done for her?" This has been the impulse of all true missions, of all endeavours to bring in others to Christ.
V. THEY ASK AND GAIN COUNSEL FROM HIM.
Ver. 9 gives his answer to the inquiry, "What shall be done?" "If she be a wall," etc. In the literal story this probably refers to her steadfastness in virtue (cf. ver. 10), and the "door" to an opposite character. We may take the words as telling:
1. Of preparedness to receive the truth.
There is amongst some people a preparedness for the faith which greatly facilitates its reception. That preparedness is as a wall which shuts out the inroads of the vile vices which too commonly belong to heathenism, and, as a wall, strengthens them in the maintenance of many excellences. Where this is, there Christ will build a glorious Church (cf. Psalm 48:12, 13).
2. Of ordinary heathenism, which is as a door, in and out of which come and go all manner and kinds of evils.
If it be so, then, as in Romans 2:7, then she should be shut in, enclosed with sacred restraints, as with boards of cedar. And the providence of God has in the past and will in the future so work that it will restrain the grosser practices of heathenism. For often is it seen that even where the heart is not yielded to Christ, yet the sacred restraints of religious custom do tend to regulate conduct and hinder it from much evil See the influence of Sunday on our national life. The counsel suggested, therefore, as to what to do in regard to those as yet not Christ's, is that where there is preparedness, encourage it; and where not, restrain the practice of evil, make sin difficult so far as you can.
S.Conway
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