Songs 8: 9

 Songs 8: 9

9If she be a wall, we will build upon her a palace of silver: and if she be a door, we will inclose her with boards of cedar.

9She isn't a wall

that we can defend

behind a silver shield.

Neither is she a room

that we can protect

behind a wooden door.

9그가 성벽일진대 우리는 은 망대를 그 위에 세울 것이요 그가 문일진대 우리는 백향목 판자로 두르리라



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Delitzsch가 이 단어들에 대해 제안하는 해석은 "성벽"이 인물 성격의 견고함을 나타내고, "문"은 약함과 불안함을 나타낸다는 것입니다. 만약 그녀가 모든 부도덕한 접근을 단호하게 또 성공적으로 이겨낸다면, 우리는 그녀의 처녀다운 덕과 지조에 대한 찬사로, 그녀에게 높은 명예를 부여할 것입니다.

은의 포탑이나 성은 그녀에게 보상을 증가시키는 것을 의미합니다. 은은 거룩함의 상징이고, 금은 고귀함의 상징입니다. 그러나 그 의미는 단순히 "우리가 그녀에게 풍성하게 줄 것이다."로 볼 수도 있습니다. 백향목 판자는, 히말라야 삼나무의  경도와 내구성이 유명하기 때문에, 특별한 보호를 의미합니다. 그러나 그 의미는 훨씬 더 단순하고 자연스러운 것이 아닐까요? 오히려 유혹을 암시하는 문 모양의 표현을 너무 억지스럽게 사용하여, 신랑의 입술에서 자기 신부의 여동생에 대해 말하는 것이 어울리지 않을 수도 있습니다.

그 이상의 의미도 있을 수 있지 않을까요? - 그녀는 성벽처럼 건물의 가장 중요한 부분 중 하나가 될 수 있습니다; 그렇게 쉽게 생각하면, 그녀가 할 수 있는 모든 것이, 그녀가 될 것입니다; 우리는 그녀에게 최고의 명예를 돌릴 것입니다. 그녀는 문일 수 있습니다. 즉, 성벽만큼 크고 거대하지는 않지만, 여전히 건물의 맨 앞에 있고, 모든 사람의 눈앞에 있습니다. 그런 경우 우리는 값비싸고 향기로운 장식품으로 그녀를 아름답게 할 것입니다. 

성벽의 문은 백향목으로 막아야 합니다. Zockler는, "성벽과 문은 대부분 하나님의 말씀을 굳건하고 충실하게 지키고, 이방인들에게 열성적으로 선포(고린도전서 16:9 8내가 오순절까지 에베소에 유하려 함은 9내게 광대하고 공효(功效)를 이루는 문(門)이 열리고 대적하는 자가 많음이니라)하는 것으로 대체적으로 이해된다고 말합니다; 

그러나 일부 사람들은 이것들을, 믿음이 훌륭한 자와 믿음이 약한 자, 또는 학식이 있는 자와 소박한 자, 또는 신실한 기독교인과 겁이 많아서 유혹의 기술로 쉽게 접근할 수 있는 자로 설명하기도 합니다.

그 다음, 이러한 다양한 해석들에 의하면,  '은 성벽들'은, 지금 예수의 첫 증인들의 기적들, 지금 교회의 저명한 교사들, 지금 경건한 기독교 지도자들, 지금 믿음을 강화하는 성경의 증거들입니다. 그리고, 다시, '백향목 판자들'은 때로는 십계명이나 율법, 때로는 기독교 교사들, 때로는 성도들의 사례들, 때로는 그리스도를 위한 십자가의 유익한 훈련과 고난들 등 입니다."

이러한 상세한 해석의 시도는 모두 만족을 주지 못합니다. 그것들의 효과는, 어리석은 행동들처럼, 많은 사람들이 그 책을 연구하는 것을 완전히 쫓아버리는 것입니다. 예언에 대한 해석자들의 방종한 언행은 예언적인 성경 연구를 크게 방해해 왔습니다. 

성벽과 문은, 그것들이 한 도시에 대한 우리의 개념이 아니기 때문에, 서로 반대되는 것으로 간주될 필요가 없습니다.

성벽과 문은 다른 기능을 수행합니다. 성벽은 방어용입니다; 문은 들어가는 곳입니다. 전자의 경우, 우리는 힘을 생각하고, 후자의 경우, 우리는 아름다움을 생각합니다. 일반적인 의미만 고려한다면, 이런 상징들의 적용은 매우 쉽습니다. 

그리스도의 교회에는 다양한 수용력과 기능이 있습니다. 국가들마다 기독교의 형태에 차이가 있습니다. 그러나 주님은 모든 사람들을 받으시고 축복하실 것입니다. 

어떤 사람들은 강한 울부짖음으로 세워지기에 적합하지 않지만, 세상 사람들의 눈에는 그들이 여전히 기독교적 은총들의 아름다운 사례들이 될 수 있으며, 그들을 통해 많은 사람들이 기꺼이 진리 안으로, 그리고 그리스도의 교제 안으로 들어갑니다.



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Verse 9. - If she be a wall, we will build upon her a turret of silver: and if she be a door, we will enclose her with boards of cedar. The interpretation which Delitzsch suggests of these words is that the "wall" represents firmness of character, and the "door" weakness and insecurity. If she firmly and successfully withstands all immoral approaches, then we will bestow high honour upon her, as a tribute to her maidenly virtue and constancy. 

The turret or castle of silver would mean rewarding her with increase. Silver is the emblem of holiness, gold of nobility. The meaning may, however, merely be, "We will endow her with plenty." The boards of cedar are supposed to be special protections, as cedar is noted for its hardness and durability. But is not the meaning much simpler and more natural? It would be rather a far fetched use of the figure of a door that it should suggest seduction, and would be rather unsuitable in the lips of the bridegroom when speaking of the little sister of his own bride. 

May not the meaning be no more than this? - She may become one of the most substantial parts of the building, like a wall; in that ease all that she can be she shall be; we will put the highest honour upon her. She may be a door, that is, though not so great and substantial as the wall, still in the very front of the building and before the eyes of all.

In that case we will beautify her with costly and fragrant adornment. The gate shall be enclosed in cedar wood. "The wall and the door," says Zockler, "are mostly understood of the steadfast and faithful keeping of the Word of God and of its zealous proclamation to the Gentiles (1 Corinthians 16:9, etc.); but some also explain them of the valiant in faith and the weak in faith, or of the learned and simple, or of faithful Christians and such as are recreant and easily accessible to the arts of seduction. 

And then, according to these various interpretations, the 'silver bulwarks' are now the miracles of the first witnesses of Jesus, now the distinguished teachers of the Church, now pious Christian rulers, now the testimonies of Holy Scripture by which faith is strengthened. And, again, by the 'cedar boards' are sometimes understood the ten commandments or the Law, sometimes Christian teachers, sometimes the examples of the saints, sometimes the salutary discipline of the cross and sufferings for Christ's sake," etc.

 All such attempts at detailed interpretation fail to give satisfaction. Their effect is to repel many from the study of the book altogether, just as the follies and. extravagances of the interpreters of prophecy have greatly hindered the study of the prophetic Scriptures. The wall and the door need not be taken as opposed to one another, as they are not in our conceptions of a city. 

They fulfil different functions. The wall is for defence; the door is for admission. In the one case we think of strength, and in the other case of beauty. The application of the symbols is very easy if the general meaning alone is regarded. There is a variety of capacity and function in the Church of Christ. There are differences in the forms of Christianity among different nations. But the Lord will receive and bless all. Some are not fitted to be built upon as strong wails, but they may still be beautiful examples of Christian graces in the eyes of the world, through whom many gladly enter into the truth and into the fellowship of Christ.  

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