Songs 8: 14 (The End of Songs)
14Make haste, my beloved, and be thou like to a roe or to a young hart upon the mountains of spices.
14Hurry to me, my darling!
Run faster than a deer
to mountains of spices.
14나의 사랑하는 자야 ! 너는 빨리 달리라 향기로운 산들에서 노루와도 같고 어린 사슴과도 같아여라
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노래 중의 노래는 그분의 백성에 대한 예수 그리스도의 사랑을 묘사하며, 주 예수께서 자신에게 다시 오시기를 바라는 그녀의 강렬한 열망으로 끝을 맺습니다. 사랑하는 사람이, 사랑하는 사람에게, 마지막으로 남긴 말은 "빨리 돌아오시오, 서둘러 돌아오시오" 입니다.
I. 먼저, 여기에서 교회가 그녀의 주님이라고 부르는 것을 주목하십시오.
배우자가, 처음에는, 그녀의 주님을 "사랑하는 자"라고 부르고, 두번째는 "나의 사랑하는 자"라고 부른 것을 관찰하십시오. 그리스도는 우리의 "사랑하는 자"이십니다. 이것은 애정의 단어입니다; 그래서 우리 주 예수 그리스도는 우리에게 애정의 대상이십니다.
형제 여러분, 참된 종교에는 많은 면들이 있습니다. 참된 종교는 실천적이며 또한 실질적입니다; 그러나 사랑과 애정이 충만하지 않다면, 그것은 참된 종교가 아닙니다. 예수님은 당신의 마음에서 통치하셔야 합니다. 그렇지 않으면 당신이 당신의 머리에서 원하는 자리를 그분께 드린다 할지라도, 당신은 진정으로 그분을 영접하지 못한 것입니다.
다른 모든 사람을 초월하여, 예수님께는, 사랑하는 자 - 이런 칭호를 적용할 수 있습니다. 왜냐하면 그분을 아는 자들은 그분을 사랑하기 때문입니다. "나의 사랑하는 자." 만약 다른 사람이 그분을 사랑하지 않을지라도, 나는 사랑합니다. 이것은 구별되는 애정입니다; 나는 그분을 사랑합니다. 왜냐하면 그분은 나에게 속해있기 때문입니다; 그분은 나의 것이고, 그분은 나에게 자신을 주었습니다; 그리고 그분이 먼저 나를 선택하셨기 때문에, 나는 그분을 선택했습니다; 그분은 "나의 사랑하는 사람"입니다.
나는 그분을 다른 모든 사람들 앞에 두는 것을 부끄러워하지 않습니다; 그래서 사람들이 "네 사랑하는 자가 다른 사랑하는 자보다 더 나은 것이 무엇인가?"라고 말할 때, 나는 그들에게 "나의 사랑하는 자"는 지상의 모든 사랑하는 자들을 합한 것보다 더 낫다."라고 말할 수 있습니다.
Ⅱ. 이제 내 주제의 두 번째 부분으로 안내하겠습니다.
나는 교회가 그녀의 주님이라고 부르는 것을 보여 주었습니다; 이제 두 번째로, 그녀가 그분을 어떻게 부르는 것을 말하겠습니다. "나의 사랑하는 자야 ! 너는 빨리 달리라 향기로운 산들에서 노루와도 같고 어린 사슴과도 같아여라" 이것이 무슨 뜻입니까?
그녀는 그분이 지금 계신 곳, 곧 그녀가 "향기로운 산들"이라고 부르는 곳에서 오시기를 그분께 부르짖습니다. 이 향신료들은 무엇입니까? 그것들은 하늘과 땅을 향기롭게 하는, 그리스도의 무한한 공로가 아닐까요? 향기로운 산들 때문에, 우리 죄의 더러운 부패는 지각할 수 없습니다. 신성한 은총의 이 놀라운 위생 능력을 보십시오; 이 향기로운 산들은 우리 죄의 더러운 것을 무효화하는 것 이상입니다.
그리스도의 공로가 영원히 하나님 아버지의 눈앞에 있으므로, 하나님은 더 이상 우리의 죄를 깨닫지 못하십니다. 다음으로 이 향기로운 산들에 관하여 내가 무슨 말을 할 수 있을까요? 그것들은 우리 주님의 영구적이고 지배적인 기도들이 아닐까요? 그분은 하나님의 보좌 앞에서 자기 백성을 위해 중재하십니다.
자, 이것이 예수님이 지금 계신 곳입니다; 여기가 아니라, 이 더럽고, 오염된 세상이 아니라, 저 너머에 있습니다. 그분은 향기로운 산들에서 쉬고 있습니다; 그리고 그분의 교회에 대한 기도는 계속해서 "나의 사랑하는 자들아! 오너라, 나의 사랑하는 자들아! 서두르라, 너는 향기로운 산들 위의 노루나 어린 사슴과 같아여라"는 것입니다.
III. 우리는 교회가 그녀의 주님을 부르는 것과, 그녀가 어디서 주님을 부르는지 주목했습니다. 이제 세 번째로 그녀가 그분을 어떻게 부르는지 주목하십시오.
그녀는 "내 사랑하는 자여, 서두르십시오. 서두르십시오."라고 말합니다. 왜 하나님의 모든 교회, 특히 기독교인 한 사람 한 사람이, 우리 주 예수 그리스도의 속히 오심을 간절히 사모해야 합니까? 나는 이것은 진실한 사랑의 결과라고 생각합니다. 우리가 주님을 사랑하면, 그분의 나타나심을 사모하게 될 것입니다.
당신이 사랑을 확신한다면, 그것은 열렬한 애정의 자연스러운 결과입니다. 그러나, 이것에도 불구하고, 사랑하는 여러분, 우리는 때때로 주님의 오심을 위해 부르짖도록 우리의 영혼을 자극할 어떤 동기들이 필요합니다.
믿는 신자로 하여금 그리스도의 오심을 갈망하게 해야 하는 한 가지 이유는, 그것이 이 갈등을 끝낼 것이기 때문입니다. 우리의 운명은, 하나님의 성령과 그분을 동정하는 모든 사람을 슬프게 하고 성가시게 하는 많은 말과 행실이 있는, 비참한 시대에 던져졌습니다.
"주여 오소서! 속히 오소서, 나의 사랑하는 자여! 당신의 약하고 연약한 종들을 구하러 오소서; 오소서, 오소서, 오소서, 우리가 당신을 간구하나이다"
당신 자신을 믿음을 위한 이 위대한 싸움에 바치십시오; 그리고 만일 당신이 그 전투의 정면 승부를 해야만 한다면, 당신은, 나처럼, 예수님께서 서둘러서 당신의 구원하러 오시기를 곧 열망하게 될 것입니다.
당신은 그분이 오실 때 어떤 놀라운 일을 행하실 것을 생각할 때, 역시 "내 사랑하는 자여, 서두르십시오"라고 외칠 것입니다. 그리스도께서 오실 때 무엇을 하실 것입니까? 그분은 죽은 자를 일으키실 것입니다. 내 눈은 그날에 그분을 볼 것입니다. "나는 나의 구속주가 살아 계시다는 것을 압니다." 등등.
그리고 사랑하는 자여, 그분이 오실 때, 그분의 백성의 영광의 때가 될 것임을 기억하십시오; "그 때에 의인들은 “그들의 아버지의 나라”에서 해와 같이 빛날 것입니다." 그리스도께서 오시는 날에, 중상모략은 굴러 떨어질 것입니다. 악인은 깨어 영원한 멸시를 받으며, 의인은 깨어 영원히 의롭다 함에 이를 것입니다.
여전히, 왜 우리가 "내 사랑하는 자여, 속히 하라"고 말하는 또 다른 이유가 있습니다. 그것은 이것입니다. 우리는 그리스도의 영광에 참여하기를 원합니다; 그러나 우리의 주된 소망은 우리 주님이 영광을 받으시는 것입니다. 왕 예수의 모든 충성스러운 군인에게, 이것은 그분의 두 번째 강림과 관련하여 가장 좋은 생각입니다. 즉, 그분이 오실 때, 그분의 성도들에게 존경을 받고, 모든 믿는 자들에게서 영광을 받을 것이라는 것입니다. 그 때에 그분에게 모든 사람의 환호가 있을 것이며, 그분의 원수들은 수치와 놀람으로 그들의 머리를 숨길 것입니다.
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The Song of Songs describes the love of Jesus Christ to His people, and it ends with an intense desire on the part of the Church that the Lord Jesus should come back to her. The last word of the lover to the beloved one is, "Speed thy return; make haste and come back."
I. Notice, first, WHAT THE CHURCH HERE CALLS HER LORD.
Observe, the spouse first calls her Lord, "Beloved," and secondly, "My Beloved." Christ is our "Beloved." This is a word of affection; and our Lord Jesus Christ is the object of affection to us. Brethren, true religion has many sides to it; true religion is practical, it is also contemplative; but it is not true religion at all if it is not full of love and affection. Jesus must reign in your heart, or else, though you may give Him what place you like in your head, you have not truly received Him. To Jesus, beyond all others, is applicable this title of the -Beloved, for they who know Him love Him. "My Beloved." If nobody else loves Him, I do. This is a distinguishing affection; and I love Him because He belongs to me; He is mine, He has given Himself to me; and I have chosen Him because He first chose me; He is "my Beloved." I am not ashamed to put Him in front of all others; and when men say, "What is thy Beloved more than another beloved?' I can tell them that "My Beloved" is more than all the earthly beloveds put together.
II. Now I will lead you on to the second division of my subject.
I have shown you what the Church calls her Lord; now, in the second place, I will tell you WHENCE SHE CALLS HIM. "Make haste, my Beloved, and be Thou like to a roe or to a young hart upon the mountains of spices." What does that mean? She cries to Him to come from the place where He now is, which she calls the "mountains of spices." What are these spices? Are they not Christ's infinite merits, which perfume heaven and earth The foul corruption of our sins is not perceptible, because of the mountains of spices. Behold this wondrous sanitary power of Divine grace; these mountains of spices more than nullify the foulness of our sins. Christ's merit is perpetually before the eye of His Father, so that no longer does He perceive our sins. What shall I say next of these mountains of spices? Are they not our Lord's perpetual and prevailing prayers? He intercedes for His people before the throne of God. Now, this is where Jesus is now; not here, in this foul, polluted world, but up yonder. He rests in the mountains of spices; and the prayer of His Church continually is, "Come, my Beloved! Make haste, my Beloved! Be Thou like to a roe or a young hart upon the mountains of spices."
III. We have noticed what the Church calls her Lord, and whence she calls Him; now, thirdly, note HOW SHE CALLS HIM.
She says, "Make haste, my Beloved, make haste." Why is it that all the Church of God, and each individual Christian in particular, should be found anxious for the speedy coming of our Lord Jesus Christ? I think, surely, that this is the result of true love, If we love our Lord, we shall long for His appearing; be you sure of that, it is the natural result of ardent affection. But, notwithstanding this, beloved, we sometimes need certain incentives to stir up our souls to cry for our Lord's return. One reason that ought to make the believer long for Christ's coming is that it will end this conflict. Our lot is cast in a wretched time, when many things are said and done that grieve and vex God's Holy Spirit, and all who are in sympathy with Him. "Come, Lord! Make haste, my Beloved! Come to the rescue of Thy weak and feeble servants; come, come, come, we beseech Thee!" Put yourself into this great fight for the faith; and if you have to bear the brunt of the battle, you will soon be as eager as I am that Jesus should make haste, and come to your relief. You also will cry, "Make haste, my Beloved," when you think what wonders He will work at His coming. What will Christ do at His coming? He will raise the dead. Mine eyes shall see Him in that day. "I know that my Redeemer liveth," etc. And when He comes, beloved, remember that then shall be the time of the glory of His people: "Then shall the righteous shine forth as the sun in "the kingdom of their Father." Slander will be rolled away in the day when Christ cometh. The wicked shall awake to everlasting contempt, but the righteous to an everlasting, justification. Still, there is another reason why we say, "Make haste, my Beloved. It is this. We desire to share in Christ's glory; but our chief desire is that our Lord may be glorified. To every loyal soldier of King Jesus, this is the best thought in connection with His Second Advent, that when He comes, it will be to be admired in His saints, and to be glorified in all them that believe. Then shall there be universal acclamations to Him, and His enemies shall hide their heads in shame and dismay.
( C. H. Spurgeon.).
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